Chicago, napjaink. A 8,7 millió ember lakta metropolis belvárosát egy tavaszias délutánon hatalmas földmozgás rázza meg. A Richter-skála szerinti 10,3-as rengés sosem látott erővel csap le, az utak hosszába kettéhasadnak, a felhőkarcolók egymásra dőlnek, a katasztrófában emberek ezrei vesznek oda.
Adam Collins 27 éves menedzser forma, imádja a nagyvárosi életet, ama bizonyos napon is épp a munkahelyére sietett. A tragédia pillanatában szerencsére pont az utcán volt, de a történelmi erősségű természeti csapásban összedőlő épületek romjai így is maga alá temették. Órákig volt eszméletlen, és miután magához tért, három teljes napjába került, mire ki tudta magát ásni a kőtörmelékek alól. De túlélte.
A pusztítás helyrehozhatatlan károkat okozott, Chicago szinte a földdel lett egyenlő, az épületek ledőltek, a hidak összeomlottak, egy átszakadó gát pedig egész kerületeket öntött el vízzel. Egyes részeket kilométeres szakadékok vágtak el a külvilágtól, az utak mindenütt járhatatlanok, autó híján pedig napokba, vagy hetekbe telhet, mire az ember kijut ebből a pokolból.
A civilizált világ egy csapásra összeomlott Adam körül, az emberek őrült módjára viselkednek, egymást ölik egy üveg ásványvízért, a törvény megszűnt létezni, és ráadásul még a segítség is nagyon messze van. Hősünket irányítva ebben a kegyetlen világban kell majd helyt állnunk, a mindennapok túlélése mellett azonban egy másik feladat is vár ránk az I Am Alive-ban.
Adam ex-barátnője ugyanis szintén a városban volt a földrengés idején, ezért főszereplőnk úgy dönt, hogy felkutatja szerelmét, abban a reményben, hogy az nem lapult még szét egy lezuhanó betonpanel alatt. A kalandok során kérdezősködve juthatunk majd Alice nyomára, a városban feltűnő rablók, gyilkosok, fosztogatók és elkeseredett őrültek miatt viszont sűrűn lesz nehéz dolgunk.
Hősünket FPS nézetben irányíthatjuk, Adam pedig jó szívű emberhez méltóan a lány felkutatása mellett folyamatosan segít majd a bajbajutottakon is. A különböző mellékküldetések alatt embereket kell majd mentenünk, túlélőket kell keresnünk, sőt még a városi menekülttábor megszervezése is a mi vállunkat fogja nyomni.
Több fontos mellékszereplő is feltűnik majd, egy Riley nevű doktornő például elhatározza, hogy a városban marad, és annyi embert ment meg, amennyit csak tud. Peter, a tűzoltó a romok alatt ragadt túlélők után kutat szüntelen, az ex-katona Vigil meg a gyengék megvédésére esküdött fel, a velük való kooperációért cserébe egy-egy újabb lépéssel közelebb jutunk majd Alice-hez.
Nem lesz kötelező azonban mindig a jó fiút játszani, a choice-driven játékmenet ugyanis lehetővé teszi, hogy esetenként erőszakkal szerezzük meg azt, amit jó cselekedetünkért cserébe szívességből is megkapnánk. A dolog azonban megbosszulja majd magát, néhány komolyabb stikli után ugyanis hiába kérünk majd segítséget, az emberek megjegyzik az arcunkat, és elhajtanak a fenébe, ha kell valami.
A teljes játékmenet kilenc napot dolgoz majd fel, minden reggel pedig egy újabb mérföldkő lesz nem csak emberünk életében, de a játék történetében is. A készítők által elhintett infók szerint a szerelmünk után való nyomozás során egyre többször halljuk majd, hogy nem is véletlen katasztrófa történt, hanem valami komolyabb összeesküvés áll a háttérben. Ám, hogy mi igaz ebből, azt persze csak akkor tudjuk majd meg, ha végigtoljuk a játékot.
Az I Am Alive egy teljesen új műfajt visz a játékvilágba, a UbiSoft pedig egy jó ideig még biztosan kihívó nélkül marad üdvöskéjével. A Crashday és a Saboteur játékokat jegyző Replay Studios már 2006 óta nem adott hírt a náluk készülő Survivorről, és ha lehet hinni a pletykáknak, akkor a Lionhead-féle, hasonló stílust képviselő Project Survivorst is leállították. Kíváncsian várjuk a gamer társadalom válaszát az I Am Alive-ra, reméljük siker lesz!
A pusztítás helyrehozhatatlan károkat okozott, Chicago szinte a földdel lett egyenlő, az épületek ledőltek, a hidak összeomlottak, egy átszakadó gát pedig egész kerületeket öntött el vízzel. Egyes részeket kilométeres szakadékok vágtak el a külvilágtól, az utak mindenütt járhatatlanok, autó híján pedig napokba, vagy hetekbe telhet, mire az ember kijut ebből a pokolból.
A civilizált világ egy csapásra összeomlott Adam körül, az emberek őrült módjára viselkednek, egymást ölik egy üveg ásványvízért, a törvény megszűnt létezni, és ráadásul még a segítség is nagyon messze van. Hősünket irányítva ebben a kegyetlen világban kell majd helyt állnunk, a mindennapok túlélése mellett azonban egy másik feladat is vár ránk az I Am Alive-ban.
Adam ex-barátnője ugyanis szintén a városban volt a földrengés idején, ezért főszereplőnk úgy dönt, hogy felkutatja szerelmét, abban a reményben, hogy az nem lapult még szét egy lezuhanó betonpanel alatt. A kalandok során kérdezősködve juthatunk majd Alice nyomára, a városban feltűnő rablók, gyilkosok, fosztogatók és elkeseredett őrültek miatt viszont sűrűn lesz nehéz dolgunk.
Hősünket FPS nézetben irányíthatjuk, Adam pedig jó szívű emberhez méltóan a lány felkutatása mellett folyamatosan segít majd a bajbajutottakon is. A különböző mellékküldetések alatt embereket kell majd mentenünk, túlélőket kell keresnünk, sőt még a városi menekülttábor megszervezése is a mi vállunkat fogja nyomni.
Több fontos mellékszereplő is feltűnik majd, egy Riley nevű doktornő például elhatározza, hogy a városban marad, és annyi embert ment meg, amennyit csak tud. Peter, a tűzoltó a romok alatt ragadt túlélők után kutat szüntelen, az ex-katona Vigil meg a gyengék megvédésére esküdött fel, a velük való kooperációért cserébe egy-egy újabb lépéssel közelebb jutunk majd Alice-hez.
Nem lesz kötelező azonban mindig a jó fiút játszani, a choice-driven játékmenet ugyanis lehetővé teszi, hogy esetenként erőszakkal szerezzük meg azt, amit jó cselekedetünkért cserébe szívességből is megkapnánk. A dolog azonban megbosszulja majd magát, néhány komolyabb stikli után ugyanis hiába kérünk majd segítséget, az emberek megjegyzik az arcunkat, és elhajtanak a fenébe, ha kell valami.
A teljes játékmenet kilenc napot dolgoz majd fel, minden reggel pedig egy újabb mérföldkő lesz nem csak emberünk életében, de a játék történetében is. A készítők által elhintett infók szerint a szerelmünk után való nyomozás során egyre többször halljuk majd, hogy nem is véletlen katasztrófa történt, hanem valami komolyabb összeesküvés áll a háttérben. Ám, hogy mi igaz ebből, azt persze csak akkor tudjuk majd meg, ha végigtoljuk a játékot.
Az I Am Alive egy teljesen új műfajt visz a játékvilágba, a UbiSoft pedig egy jó ideig még biztosan kihívó nélkül marad üdvöskéjével. A Crashday és a Saboteur játékokat jegyző Replay Studios már 2006 óta nem adott hírt a náluk készülő Survivorről, és ha lehet hinni a pletykáknak, akkor a Lionhead-féle, hasonló stílust képviselő Project Survivorst is leállították. Kíváncsian várjuk a gamer társadalom válaszát az I Am Alive-ra, reméljük siker lesz!
Kapcsolódó cikk
Ne legyen igazam! De azért én még nem tudok újongani.
4:Én mostanában egyre jobban csalódok benne.Kezdenek kifogyni az ötletekből ami ilyen téren nem jelent semmi jót...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.