LEGO Indiana Jones 2: The Adventure Continues
- Írta: fojesz
- 2009. november 23.
Link másolása
Értékelés
7.4
Míg a LEGO Star Wars sikeresen lelőtte az akkor még premier előtt álló Star Wars III összes kulcsjelenetét, addig a LEGO Indiana Jones esetében ezt nem kockáztatták meg a fejlesztők. Az első rész csupán az eredeti trilógiát dolgozta fel, s másfél évet kellett várni, mire a negyedik rész is a LEGO-játékok specialistájává előlépett Traveller’s Tales műtőasztalára került.
Azóta jócskán jutott idő a Kristálykoponya királysága okozta élmények vagy éppen traumák feldolgozására, s ezúton nem is foglalkoznék a film minősítésével, nem az én asztalom. Annyi biztos, hogy a negyedik rész kapott hideget és meleget egyaránt, de Spielberg és kollégái bevállalták a rizikót, sosem mondta nekik senki, hogy egy klasszikus sorozat feltámasztása hálás feladat lenne. Ahogy a bevezetőben is említettem, nem véletlen, hogy a folytatásra ilyen sokat kellett várni: anno nagyon idegesítő volt, hogy a várva-várt befejező Star Wars rész összes fontos pillanatát lelőtték nekünk a LEGO Star Warsban, már jóval a film mozikba kerülése előtt, így a LucasArts és a Traveller's Tales vártak, míg leül egy csöppet az Indiana Jones-láz, hogy a borzasztóan sikerült Staff of the Kings után az új LEGO-őrülettel állítsák helyre a nem hétköznapi professzor megtépázott hírnevét. Elárulom mindjárt az elején: ez többé-kevésbé sikerült nekik.
Ráadásul éppen az új rész fejlesztése kapcsán jutott a készítők eszébe, hogy ideje lenne némi vérfrissítést vinni a sorozatba, mert azért mégiscsak túlzás, hogy már évek óta ugyanazzal a koncepcióval, minimális változtatásokkal nyomják le a játékosok torkán az újabb és újabb LEGO-kalandokat. Félreértés ne essék, eddig mindegyik rész kiválóan sikerült, s bár a rajongóknak talán már kicsit unalmassá kezdett válni a legutóbbi, Batman-képregényeket feldolgozó epizód, az újszülöttek gondoskodtak a sorozat töretlen sikeréről. A LEGO Indiana Jones 2 tehát vadi új felállással indít, s bár a játékmenet lényegén nem változtattak, a pályák és a játékmódok felépítését sikerült úgy megkutyulni, hogy az akár merőben újnak is tűnhet. Tény, hogy egészen más, amivel most találkoztam, azonban kétlem, hogy ez hosszú távon elég lenne a sorozat fenntartásához – elmagyarázom, hogy miért.
Eddig minden játékban végigjátszhattuk a történetvezérelt kampányt, ahol adott szereplőkkel kellett abszolválnunk a többnyire filmekből ismerős helyszíneken különféle ügyességi és logikai feladatokat. Amennyiben végeztünk, még újra nekifuthattunk az egyes pályáknak, hogy minden apróságot összegyűjtsünk a feloldható extrák reményében, ez esetben viszont már az általunk kiválasztott karakterekkel. A játékokban felbukkanő hősök eltérő képességekkel rendelkeztek, általában hét-nyolc sajátossággal, amelyek kihasználásával tudtuk csak száz százalékig kivesézni a játékot. A hölgyek például magasabbra ugorhattak, a kissrácok befértek minden apró lyukba és az sem volt hátrányunkra, hogy némelyik karakter lőfegyverrel tudott rendet rakni a rosszarcúak között. Az Indiana Jones-rész anno újdonságként hozta be az eszközhasználatot: bizonyos tárgyakhoz például csak azok férhettek hozzá, akik ásóval rendelkeztek, kizárólag ők tudták kivarázsolni a föld mélyén megbúvó kockákat. A játékmenet ezen fontos eleme ugyan továbbra is megmaradt, azonban a koncepció újraszervezésének köszönhetően, mostantól minden feladatra csak két karaktert vihetünk magunkkal, s még így is meglehetősen be vagyunk határolva, hogy kivel tudjuk teljesíteni az adott pályát.
Ismerős lehet, hogy első körben egy központi helyről indulunk, ahonnan elérhetők a további küldetések, újdonság viszont, hogy ezúttal ez a központi hely lényegesen nagyobb, míg a pályák jóval kisebbek és rövidebbek. Aggódalomra semmi ok, ez nem a játékhosszúság drasztikus lerövidítését jelenti, csupán a fejlesztők egy huszárvágással szakítottak az eredeti koncepcióval, és megfordították a játékmenet lényegét: ezúttal nem az eredeti kampány küldetéseit kell újra és újra bejárnunk, sokszor szinte reményvesztve kutatni az észre nem vett extrák után, hanem a központi, teljes mértékben szabadon bejárható térképen kell összeszednünk őket. A küldetések során nem kell annyi mindenre figyelnünk, viszont az a kevéske teendő is attól függ, hogy milyen pályának vágunk neki. A sztorivezérelt részekben értelemszerűen sodródnunk kell az árral és követni a cselekményt, általában néhány csata-, ügyességi és üldözős jelenetben ki is merülnek ezek a feladatok. A kincskeresés során a korábbi, némileg átalakított pályákra kerülünk, ahol – csakúgy mint a később elérhető bónuszpályákon – egy-egy kincsesládát kell begyűjtenünk. Itt is gyakran kényszerülünk a szürkeállományunk megtornáztatására, továbbá ezúttal az sem mindegy, hogy kit viszünk magunkkal! A pókokat például csak az tudja elkergetni, aki a kristálykoponyát szorongatja, míg a fémláncokon és ajtókon rendszerint csak a páncéltörővel felszerelt orosz katonák tudják átfúrni magukat. A választás a miénk, könnyítés viszont, hogy a küldetések elején a játék tudatja velünk, milyen karakterrel érdemes nekifutni a pályának.
Slusszpoén, hogy a különböző képességű karaktereket is nekünk kell feloldani, mégpedig a berendezés már ismert szétzúzása során összegyűjtött pénz befektetésével. Minden pályán tudunk gyűjtögetni, ez nemcsak ajánlott, de szükséges is, amennyiben minden pályára be szeretnénk kukkantani. A pénzből vásárolhatunk még járműveket is, amelyekkel további időtöltésként versenyezhetünk, míg a központi pályán eldugott tíz-tíz piros, kék és zöld kocka megtalálása után extra képességeket vehetünk, mint amilyen például a kifejezetten hasznos pontszámszorzó is. A már említett kincsesládákból pedig valami nagy – nem árulom el – meglepetést rakhatunk össze minden szcenárió végén, amelyek egyébként egy-egymillió zsetonnal feltöltött szuperbónusz pályára is bejuttatják a játékost. Ha mindent megtaláltunk, megvettünk és felépítettünk, akkor lehetünk csak büszkék: száz százalékosra teljesítettük az adott jelenetet, záporoznak az achievementek és a trófeák.
Mind a hat jelenet a fenti három típusból öt-öt pályát tartalmaz, azaz összesen kilencven küldetés és hat szuperbónusz szint vár ránk. Ez azért szép szám, mégha a játékidő nem is hosszabb, a korábbi részekénél. Az elérhető hat jelenet közül csak három fűződik a negyedik részhez, három az eredeti trilógiát dolgozza fel újra. A rókabőrlehúzás tipikus esete ugye. Sebaj, ezek a pályák is az új felfogás szellemében készültek, lényegesen átdolgozták őket a korábbi részhez képest – más kérdés, hogy itt már van összehasonlítási alapunk, s rájöhetünk, hogy míg a központi térképen való kalandozás baromi jó móka tud lenni, addig a küldetések nagyon gyengék, sokszor ugyanazt kell megcsinálnunk, ami ugye nagy számban (most üt vissza a kilencven) a játékmenet ellaposodásához, akaratlanul is monotonitáshoz vezet. Az új koncepcióval nem csupán ez a baj. Sikerült vele ugyan elfedni, hogy lényegi újítások még mindig nem kerültek a játékba (ezúttal is csak átalakították a küldetések szerkezetét), nem hiszem viszont, hogy hosszú távon beérik ezzel a játékosok.
Ami igazi megelégedésre adhat okot, azaz új játékmód, melynek keretében saját karaktereket, pályákat, sőt egész kalandokat építhetünk. Magunk határozhatjuk meg, hogyan nézzenek ki hőseink, magunk építhetjük fel a csapdákat és dönthetjük el, mennyire kényeztetjük el a játékosokat jutalommal. A kreatívabbaknak bátran ajánlom, hogy bíbelődjenek el vele egy kicsit, én például kisebb koromban imádtam LEGO-zni, nem is értettem, miért kellett ennyit várni egy épkézláb szerkesztő módra. Más oldalról megközelítve viszont a dolgot, óriási kapufát is lőttek ezzel a fejlesztők. A már elkészült műveket ugyanis nem lehet megosztani az interneten, nem lehet másokét sem letölteni, így marad a lehetőség, hogy áthívjuk a haverokat és megmutatjuk nekik, mit műveltünk. Egy lépésre voltak a srácok attól, hogy valami nagyon durvát tegyenek le az asztalra és hogy sikeresen a nem véletlenül népszerű LittleBigPlanet nyomába lépjenek annak ellenére, hogy azért nem annyira kiforott ez a szerkesztő még. Szintén óriási hiba, hogy bár a kooperatív játék adott, mindenhol két karakterrel futhatunk neki a feladatoknak, még a szerkesztőben is támogatott a többjátékos építgetés, online nem elérhető ez a funkció – érthetetlenül csóválom a fejem.
Az irányítás sem javult, a játék kontrolleren és billentyűzeten egyaránt játszhatatlan tud lenni. Nehézkes a célzás, ami az egyébként lendületes játékot alaposan le tudja lassítani, a platformrészek különösen irritálóak tudnak lenni emiatt, a járművekkel pedig amolyan kezelhetetlen ördögök, sokszor fogunk velük a falnak csapódni vagy a mélybe zuhanni. Mindez évek óta nem változott, sanszos, hogy jó ideig nem is fog, aminek nem örülünk, de szépen-lassan beletörődünk, úgyis kezdjük már megszokni három-négy LEGO-játékkal a hátunk mögött. A grafika is a régi, ezt viszont nem bánjuk, igaz, effektparádéra nem szabad számítani, de hangulatos és ez a legfontosabb. A törhető, használató tárgyak, építmények épültek többnyire LEGO-kockákból, míg minden más rajzolt, a játék világába remekül illeszkedő modellekből áll. A zenék a filmek aláfestéséből lettek összeválogatva, alapjáraton kellemes, búgó dallamok, akció közben pedig erősebb, pattógosabb taktusok ezek. Szinkron nincs, a karakterek továbbra is csak hümmögnek, ami a játék idétlen, gegekkel teli átvezetőinek immáron évek óta kötelező velejárója.
Végtére is kissé negatív felhangú lett a cikk, pedig nekem nagyon tetszett az új LEGO Indiana Jones. A stílusa még mindig magával ragad, a játékmenet még mindig élvezhető, s alapvetően az újításokkal sincs bajom. Szkeptikus vagyok, hogy mindez elég lesz-e hosszú távon, hiszen lényegi újdonságokról még mindig nem beszélhetünk, a szerkesztő módot pedig gyakorlatilag here nélkül indították útjára. Ennek ellenére a LEGO Indiana Jones 2 még mindig kifejezetten tartalmas szórakozás, minden korosztálynak bátran ajánlott.
Ráadásul éppen az új rész fejlesztése kapcsán jutott a készítők eszébe, hogy ideje lenne némi vérfrissítést vinni a sorozatba, mert azért mégiscsak túlzás, hogy már évek óta ugyanazzal a koncepcióval, minimális változtatásokkal nyomják le a játékosok torkán az újabb és újabb LEGO-kalandokat. Félreértés ne essék, eddig mindegyik rész kiválóan sikerült, s bár a rajongóknak talán már kicsit unalmassá kezdett válni a legutóbbi, Batman-képregényeket feldolgozó epizód, az újszülöttek gondoskodtak a sorozat töretlen sikeréről. A LEGO Indiana Jones 2 tehát vadi új felállással indít, s bár a játékmenet lényegén nem változtattak, a pályák és a játékmódok felépítését sikerült úgy megkutyulni, hogy az akár merőben újnak is tűnhet. Tény, hogy egészen más, amivel most találkoztam, azonban kétlem, hogy ez hosszú távon elég lenne a sorozat fenntartásához – elmagyarázom, hogy miért.
Eddig minden játékban végigjátszhattuk a történetvezérelt kampányt, ahol adott szereplőkkel kellett abszolválnunk a többnyire filmekből ismerős helyszíneken
Úton az ötödik rész
A sikerre való tekintettel egyáltalán nem elképzelehetlen, hogy jön az ötödik rész, igaz, hivatalosan eddig csak egy határozott talánt hallottunk az alkotóktól. A legutóbbi pletykák szerint a 2012-ben mozikba kerülő folytatásban Harrison Ford ismét belebújna Dr. Jones bőrébe, és úgy néz ki, hogy szerepet osztanak a fiát alakító Transformers-sztárnak, Shia LaBeoufnak is.
Ismerős lehet, hogy első körben egy központi helyről indulunk, ahonnan elérhetők a további küldetések, újdonság viszont, hogy ezúttal ez a központi hely lényegesen nagyobb, míg a pályák jóval kisebbek és rövidebbek. Aggódalomra semmi ok, ez nem a játékhosszúság drasztikus lerövidítését jelenti, csupán a fejlesztők egy huszárvágással szakítottak az eredeti koncepcióval, és megfordították a játékmenet lényegét: ezúttal nem az eredeti kampány küldetéseit kell újra és újra bejárnunk, sokszor szinte reményvesztve kutatni az észre nem vett extrák után, hanem a központi, teljes mértékben szabadon bejárható térképen kell összeszednünk őket. A küldetések során nem kell annyi mindenre figyelnünk, viszont az a kevéske teendő is attól függ, hogy milyen pályának vágunk neki. A sztorivezérelt részekben értelemszerűen sodródnunk kell az árral és követni a cselekményt, általában néhány csata-, ügyességi és üldözős jelenetben ki is merülnek ezek a feladatok. A kincskeresés során a korábbi, némileg átalakított pályákra kerülünk, ahol – csakúgy mint a később elérhető bónuszpályákon – egy-egy kincsesládát kell begyűjtenünk. Itt is gyakran kényszerülünk a szürkeállományunk megtornáztatására, továbbá ezúttal az sem mindegy, hogy kit viszünk magunkkal! A pókokat például csak az tudja elkergetni, aki a kristálykoponyát szorongatja, míg a fémláncokon és ajtókon rendszerint csak a páncéltörővel felszerelt orosz katonák tudják átfúrni magukat. A választás a miénk, könnyítés viszont, hogy a küldetések elején a játék tudatja velünk, milyen karakterrel érdemes nekifutni a pályának.
Slusszpoén, hogy a különböző képességű karaktereket is nekünk kell feloldani, mégpedig a berendezés már ismert szétzúzása során összegyűjtött pénz befektetésével. Minden pályán tudunk gyűjtögetni, ez nemcsak ajánlott, de szükséges is, amennyiben minden pályára be szeretnénk kukkantani. A pénzből vásárolhatunk még járműveket is, amelyekkel további időtöltésként versenyezhetünk, míg a központi pályán eldugott tíz-tíz piros, kék és zöld kocka megtalálása után extra képességeket vehetünk, mint amilyen például a kifejezetten hasznos pontszámszorzó is. A már említett kincsesládákból pedig valami nagy – nem árulom el – meglepetést rakhatunk össze minden szcenárió végén, amelyek egyébként egy-egymillió zsetonnal feltöltött szuperbónusz pályára is bejuttatják a játékost. Ha mindent megtaláltunk, megvettünk és felépítettünk, akkor lehetünk csak büszkék: száz százalékosra teljesítettük az adott jelenetet, záporoznak az achievementek és a trófeák.
Mind a hat jelenet a fenti három típusból öt-öt pályát tartalmaz, azaz összesen kilencven küldetés és hat szuperbónusz szint vár ránk. Ez azért szép szám, mégha a játékidő nem is hosszabb, a korábbi részekénél. Az elérhető hat jelenet közül csak három fűződik a negyedik részhez, három az eredeti trilógiát dolgozza fel újra. A rókabőrlehúzás tipikus esete ugye. Sebaj, ezek a pályák is az új felfogás szellemében készültek, lényegesen átdolgozták őket a korábbi részhez képest – más kérdés, hogy itt már van összehasonlítási alapunk, s rájöhetünk, hogy míg a központi térképen való kalandozás baromi jó móka tud lenni, addig a küldetések nagyon gyengék, sokszor ugyanazt kell megcsinálnunk, ami ugye nagy számban (most üt vissza a kilencven) a játékmenet ellaposodásához, akaratlanul is monotonitáshoz vezet. Az új koncepcióval nem csupán ez a baj. Sikerült vele ugyan elfedni, hogy lényegi újítások még mindig nem kerültek a játékba (ezúttal is csak átalakították a küldetések szerkezetét), nem hiszem viszont, hogy hosszú távon beérik ezzel a játékosok.
Ami igazi megelégedésre adhat okot, azaz új játékmód, melynek keretében saját karaktereket, pályákat, sőt egész kalandokat építhetünk. Magunk határozhatjuk
Hogyan tovább?
Az idei évre két LEGO-játék is jutott, a cikkben bemutatott LEGO Indiana Jones 2 mellett szintén ősszel jelent meg a leginkább félve várt LEGO Rock Band is. A soron következő hasonlóan izgalmasnak tűnő projekt a LEGO Universe lesz, amely egy MMO-játék lesz a népszerű építőkockákból felépítve, míg a Traveller's Tales sorozatát Harry Potter képviseli majd, első ízben a varázslótanonc első négy roxforti évét bemutatva.
Az irányítás sem javult, a játék kontrolleren és billentyűzeten egyaránt játszhatatlan tud lenni. Nehézkes a célzás, ami az egyébként lendületes játékot alaposan le tudja lassítani, a platformrészek különösen irritálóak tudnak lenni emiatt, a járművekkel pedig amolyan kezelhetetlen ördögök, sokszor fogunk velük a falnak csapódni vagy a mélybe zuhanni. Mindez évek óta nem változott, sanszos, hogy jó ideig nem is fog, aminek nem örülünk, de szépen-lassan beletörődünk, úgyis kezdjük már megszokni három-négy LEGO-játékkal a hátunk mögött. A grafika is a régi, ezt viszont nem bánjuk, igaz, effektparádéra nem szabad számítani, de hangulatos és ez a legfontosabb. A törhető, használató tárgyak, építmények épültek többnyire LEGO-kockákból, míg minden más rajzolt, a játék világába remekül illeszkedő modellekből áll. A zenék a filmek aláfestéséből lettek összeválogatva, alapjáraton kellemes, búgó dallamok, akció közben pedig erősebb, pattógosabb taktusok ezek. Szinkron nincs, a karakterek továbbra is csak hümmögnek, ami a játék idétlen, gegekkel teli átvezetőinek immáron évek óta kötelező velejárója.
Végtére is kissé negatív felhangú lett a cikk, pedig nekem nagyon tetszett az új LEGO Indiana Jones. A stílusa még mindig magával ragad, a játékmenet még mindig élvezhető, s alapvetően az újításokkal sincs bajom. Szkeptikus vagyok, hogy mindez elég lesz-e hosszú távon, hiszen lényegi újdonságokról még mindig nem beszélhetünk, a szerkesztő módot pedig gyakorlatilag here nélkül indították útjára. Ennek ellenére a LEGO Indiana Jones 2 még mindig kifejezetten tartalmas szórakozás, minden korosztálynak bátran ajánlott.
Jó játék, csak nekem nem fut, tesóm gépén játszottam vele :) Korrekt pontozás, bár hatalmas Indy-fanként én biztos többet adtam volna :D
http://www.gamekapocs.hu/hir/17245/Online+is+jatszhato+lesz+a+LEGO+Indiana+Jones+2
Kár, hogy egy nappal lekésték a teszt kikerülését a srácok. :)
#10: No igen, sajnos a kooperatív módot ezúttal nem tudtam még kipróbálni, ezért is sajnáltam különösen, hogy nincs online mód. De ez az osztott képernyős dolog elsőre nem lenne rossz dolog, mert én azt is nagyon utáltam, mikor egy képernyőn kellett folyamatosan mozogni a két játékosnak.
#11, 12: Biztosan lesznek még új címek, elsősorban olyanra kell gondolni, amiből alapjáraton készült igazi LEGO (Pókember, Disney-játékok vagy hamarosan a Prince of Persia), utána már van rá esély, hogy azokból is készül egy-egy adag játék.
Lego Keresztapa
Lego Csupasz pisztoly
Lego Rambo
Lego Terminator
Lego Fast and Furious
Lego Kincs ami nincs :)
Akár még lego Rocky Balboa vagy Rambo is jöhet xDDDDD
Jó a cikk,nekem is vegyesek az érzéseim,de mégis jól szórakozunk!
Én kitoltam eddig az összes részt indy,batman, starwars1,2...2x is xD
Amúgy köszi mindenkinek!
Jó játék lett és ez a lényeg. :)
Grat a cikkhez!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.