God of War: Ghost of Sparta teszt

  • Írta: Ca$h
  • 2010. november 18.
  • god of war: ghost of sparta, psp, teszt
Link másolása
Értékelés 8.0
A valaha hatalmas fényükben tündöklő Playstation-exkluzív címek közül nem sok olyan akad, ami képes volt az elmúlt évek alatt betonbiztosan tartani magát pozíciójában. A nem véletlenül sikeres God of War sorozat viszont eme kevesek egyike, és nagyon valószínű, hogy ez így is fog maradni.

A PS3-as harmadik rész után itt van nekünk a következő fejezet kedvenc kézikonzolunkra, így a Chains of Olympus sikerein felbuzdulva újra átvehetjük Kratos felett az irányítást. A történet az eredeti első és második rész között játszódik, nem sokkal azután, hogy Kratos átvette a háború istenének szerepét. Hősünk örök mentora és segítője Pallasz Athéné ugyan azt ígérte Spárta szellemének, hogy megszabadítja őt kínzó látomásaitól, ez azonban nem történt meg teljes mértékben. Az elmúlt hónapok alatt Kratost fájdalmas képek gyötrik régóta elveszettnek hitt fivéréről, akit utoljára még kisfiú korában látott. Újra elindul hát, hogy eme képek végére járjon, és bár Athéné kérve kéri őt, hogy ne kövesse az utat, amit az istenek kijelöltek a számára, Kratos hajthatatlan, gőgje hatalmas, gyűlölete végtelen…


Természetesen az út a konklúzióhoz nehéz lesz, tele harccal, főellenfelekkel, temérdek mészárlással, és ha csak kis mértékben is, fröccsenő (a PSP verzió jóval kevesebb brutalitást vonultat fel a megszokottnál), de azért összességében véve tengernyi vérrel kísérve. Nem gondoltam volna, hogy ez a Chains of Olympos után lehetséges, de megtörtént a csoda, ugyanis a Ghost of Sparta olyan döbbenetesen gyönyörű játék, hogy ki merem jelenteni, felveszi a versenyt a korábbi PS2-es címekkel. Látszik, hogy a készítők rengeteget dolgoztak rajta; a pályadesign, a környezet, a sokszor hatalmas terek egyszerűen döbbenetesek. Sose gondoltam volna, hogy a PSP ilyen teljesítményre is képes. Ilyenkor mutatkozik meg a sokéves Playstation-programozói tapasztalat, amit leginkább csak az exkluzív PS címeknél tapasztalhatunk meg. Csodálatos, magával ragadó, hihetetlenül hangulatos. A fix kameraállás miatt az irányítás rendkívül kellemes, végre valahára nem fog hiányozni az a bizonyos második analóg joy sem!


Igaz ennek a csodának ára is van, ami legfőképpen a harcban fog jelentkezni. Sajnálatos módon gyakran fogunk akadásokkal találkozni, még ha csak minimálisan is, de ott lesz mindig, ezt meg kell emészteni. A másik probléma pedig pont az ominózus látványból és terekből adódó kifelé zoomolásnál fog jelentkezni, amikor hősünk olyan apró lesz -az eleve kicsinek számító PSP képernyője miatt-, hogy nem árt, ha nálunk van néha egy mikroszkóp, ha látni is akarjuk, mit csinálunk éppen. Egy gyakorlott God of War rajongónak ez persze nem fog gondot okozni, hiszen ő már zsigerből tolja a folyamatos hentet, de azért tény, hogy valakinek ez zavaró lesz egy kicsit.


Ugyancsak negatívumnak számít, hogy akárcsak a PS3-as harmadik rész esetében, itt is kevés a újdonsággal fogunk találkozni a játékmenetben. Kezd egy kicsit olyan érzésem lenni, mintha a készítők nem az innovatív ötletekkel akarnának minket megnyerni, hanem a döbbenetes látvánnyal elkápráztatni. Ami igaz mind a PS3-as, mind pedig a PSP-s változatokban szinte hihetetlen számba megy, de emellett kellenének olyan újdonságok is, amiket sajnos csak az első két részben élhettünk át utoljára. A logikai feladványok fájdalmasan egyszerűek, főleg a tapasztaltabb Kratos nyüstölőknek, akárcsak a bossharcok, amik már-már röhejesen könnyűek lettek, és nagy mértékben táplálkoznak a korábbi részekből.


A csodás látványon és atmoszférán kívül talán az egyetlen sajátossága ennek a résznek a lassan adagolt történet, és az, ahogy még mélyebben megismerhetjük azt az embert, akit sokáig csak egy kegyetlen mészárosnak tartottunk. A kibontakozó kapcsolata testvérével megható és magával ragadó, igazi színfolt a történetben. A közel 10 órás játékidő legfőképpen a történet miatt fog minket a fotelhez kötözni, amiben persze a látvány, a muzsika és a kényelmes irányítás is sokat segít. A szavatossággal sincsen gond, hiszen a hosszú játékidőn kívül számos extra tartalommal is találkozni fogunk, de ezek már mind a cím védjegyének számítanak.


A God of War: Ghost of Sparta ismételten hozza azt a minőséget és színvonalat, amit már-már természetesnek tartunk ezeknél a játékoknál. A gond vele csupán annyi, hogy immáron harmadik alkalommal hiányolhatjuk joggal a legalább minimális újításokat ebből a jól bevált receptből. Mindezek ellenére a játék szuper, nagyon szórakoztató és mindenképpen a kötelező vétel kategóriába tartozik, de ha a fejlesztők ezen az úton maradnak, a szaksajtó értékelése egyre lejjebb és lejjebb fog csúszni, mert a fejős tehén teje is elfogy egy idő után, tápláló újítások nélkül…

Memóriakártya: 256KB
Wireless Kompatibilis: Nem
Game Share: Nem
Wireless Network: Nem
PSP Danger: * *

32.
32.
kratos2000
szerintem nagyon jó játék én ps3-an tolom.
30.
30.
ewakki
nem tudom hogy miért írják azt hogy ez előző szebb volt meg hogy ez csúnya meg hogy a grafika miatt akad a játék egyáltalán nem akad és sokkal részletesebben és szebben kivan dolgozva a grafikája mint a chains of olympus-nak.
29.
29.
DominicSantiago
Nekem 10/9 csak a grafika csunyácska de ettől el tekintve rohadt jó játék!
27.
27.
sherex
szerintem az előzőnek szebb volt a grafikája de ebben jobbak a fegyverek és jobb a story
26.
26.
erikboy
szebb graf kellet volna trailernél
25.
25.
Joc1
#24: igazad lehet de azért sajnálom :((((((((
24.
24.
Mathia$
#23: nem ért félre senki, te érthettél félre engem... Konkrétan nem is a kommentemre válaszoltál. Aminek mellesleg az volt a lényege, hogy mmo-n kívül nem nagyon éri meg a pc-s fejlesztés.
Én úgy vettem észre hogy aki cod multizik azok többsége igen rá van kockulva és sokat játszanak.
23.
23.
Joc1
#14: sztem a call of duty (ami egy fps) teljesen más kategória mint egy GOW a legtöbb ember aki call of duty-zik annak nem sok ideje van, és multiplayeren tök mindejgy hogy melyik résszel játszol a singleplayer meg általában olyan izgalmas mint nézni valakit amint sakkozik (ne értsetek félre, szeretem a call of duty-t) :)
21.
21.
Blade96
Ez komolyan PSP-s grafika? Beszarok.
20.
20.
BloodyDeath
#19: Hát én sem értem amit irt, mert ez PSP exluziv cím. Lehet, hogy úgy értette, hogy PS3-n végig tolta a 3 részt, és erre a PSP-s részre kiváncsi, de akkor meg azt nem értem, hogy miért irta bele, hogy nem szaggat, amikor csak erről azaz a Ghost of Sparta-ról volt szó, hogy szaggat.
No mindegy, ha erre felé vetődik biztosan leirja, hogyan gondolta.
19.
19.
SütiMester
#18: am ha jól tudom ez nincs ps3-ra de szóljatok ha nincs igazam
18.
18.
wigyory
Én is végigtóltam PS3-on, nem szaggat-és kiváncsi lettem erre.
17.
17.
megalonagyix
14# azért annál jóval többen veszik, és az emberek kezdik megunni az évente ismétlődő CoDokat...kétségkívűl az utolsó volt az egyik legjobb, de emlékeztek mi volt az MW2-nél...

A megvalósításban nem lenne gond szerintem, nézzük pl a Darksiderst, bár aki ilyen játékkal akar játszani az inkább előbb vesz konzolt...
16.
16.
barackostej
Nekem sem szagatott vagy ha igen az nagyon minimális volt. Xboxon meg PS3-on láttam már durvább szaggatásokat.
15.
15.
Top Secret
Grat a teszthez még psp is gyönyörű a játék, most sajnálom hogy eladtam a psp-et.
14.
14.
Mathia$
#12: call of duty-kat se veszik meg pc-re 100-150ezernél többen, szal nem éri meg rá fejleszteni, kivéve ha mmo-ról van szó.
13.
13.
Mathia$
Lehet nehézségi szintet kéne váltani és nem lennének olyan könnyű főellenfelek ;)
12.
12.
Joc1
nem tudom mért nem akarják kiadni pc-re egy csomó ember (én is) rohanna a boltba és venné meg egy ilyen nagy címmel annyi +pénzt össze tudnának szedni....
11.
11.
zsilvolgyi
10.
10.
Raam989
Szerintem ez a sorozat leggyengébb része. Azt mondták a fejlesztők, hogy 25%-al hosszabb a játékidő a CoO-hoz képest. 5 óra alatt pörgettem ki a játékot a, a CoO-val elvoltam 8-10 órát. A történet is egy baromság, szerintem egyáltalán nem illik a GoW eposzba.
Mindemellett nem tudom azt mondani rá, hogy szar játék lenne. Hiszen mégis csak egy GoW játékról van szó...
9.
9.
adamsfamily
#6: Szerintem is többet érdemelt volna.Már csak azért is mert jobb mint a Chains of Olympus.
6.
6.
BloodyDeath
ÁÁ kösz a tesztért, végre egy normális magyar tesztet tudtam olvasni. Idáig csak angolul találtam normálisakat, de mivelhogy, nem anya nyelvi szinten üzöm az angolt, ezért nehézségeim akadtak velük.
Am sok negativumot soroltál fel, hát majd jól megnézem magamanak. :D
De hogy 8 pontot adni egy ilyen csodára, hát már már fel ér egy Isten káromlással. :D !lol
No jó ez csak vicc, mindenkinek szíve joga eldönteni, és azt hangoztatni, de nálam tuti 10/10, hisz imádom Kratos kalandjait, és már megszámlálhatatlanul sokszor átéltem mind a 4 kalandját. Imádom nagyon!!!! favourit game.
2.
2.
FriendlyTarget
9-10ezer ha mázlid van akkor 8000
1.
1.
adriano28
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...