Daks papa legendás írói képességeinek köszönhetően nemrég már betekintést nyerhettetek annak a játéknak az első fél órájába, amit talán az Xboxos társadalom a legjobban várt. Itt van a Gears of War 3, elérkezett az utolsó fejezet ideje, amikor kiderül, milyen sorsra jutnak hányattatott életű hőseink. Számtalanszor hallottunk már ígéreteket, hogy egy játék ilyen jó lesz, meg olyan forradalmi, meg amolyan soha nem látott élményekben gazdag. De CliffyB-ben idáig még sose kellett csalódnunk. A Gears of War 2 megjelenése előtt csak annyit mondott, hogy a folytatás sokkal tökösebb lesz az első résznél, és milyen igaza lett! A második rész mindenben megduplázta elődjét, fantasztikusan jól sikerült, a végéhez érkezve azonban már akkor kialakult bennem egy kis keserédes szájíz; bevallom féltem, hogy egy ilyen erős folytatás után ezt már nagyon nehéz lesz überelni. Hát, tévedtem!
Mert hogyan is lehetne egy alapvetően gyönyörű grafikával rendelkező játékot, amit elvileg a végletekig továbbfejlesztettek, még ennél is szebbre csinálni? A válasz kérem szépen nagyon egyszerű: adjunk neki nagyobb tereket, több poligont és még több szint. A végeredmény, igaz, kicsit olyan bulletstormos lett, tény viszont, hogy piszkosul jól áll neki, mert szemet gyönyörködtetően szép, szinte már vakítóan világos, a textúrák tű élesek, az arcmimikák végre életszerűek lettek, a terek meg néhol tényleg olyan hatalmasak, hogy szinte beleszédülünk. Úgy gondolom sikerült kihozni a maximumot ebből a jó öreg engine-ből.
A Gears első és talán legnagyobb hibája mindig is a kissé zavaros és bugyuta történetében rejlett. Persze volt neki sztorija, de igazán emlékezetes legfőképpen az arcunkba fröcsögő tesztoszterontól volt, nem is érdekelt senkit, ki miről vakerált, csak lehessen végre szeletelni a sáskákat. A második rész végére azonban már eléggé elfáradt az ember, lévén jóval hosszabbra csinálták a kampányt az elsőnél. A srácok ott az Epicnél mindig is figyeltek a rajongóikra, mert ezúttal egy olyan mély, olyan alaposan átgondolt történetet fogunk az arcunkba kapni, ami példátlan egy ilyen típusú játéknál. Már az első pár óra után úgy fogjuk érezni, hogy az első rész csak egy prológusa, míg a második csak bevezetője volt az igazi történetnek, amit ezúttal végre átlátunk és át is érzünk majd. Nagy hangsúlyt fektettek az egyes karakterekre, a főszereplők száma is növekedett, annak érdekében, hogy emberközelibbnek érezhessük a sorsukat és életüket. A karakterközpontúságot mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az irányítható szereplőket folyamatosan váltogatni fogja a játék, pont úgy, mintha egy könyvet olvasnánk éppen.
Kellemes arculcsapásként érintett az a tény, hogy egy játék, ami mindig is a multijáról volt híres, egy ilyen erősen a tökéletes felé közelítő kampánnyal rendelkezik, éppen ezért kellett erről ilyen sokat ömlengenem. Térjünk akkor rá a többjátékos lehetőségekre, amikből immáron olyan sok van, hogy szinte fel se tudom sorolni. Kezdjük talán azzal, hogy végre valahára a kooperatív élmények négy fősre növekedtek. Lehetőségünk lesz arra, hogy a haverokkal végigtoljuk a kampányt, amit akár egyfajta - Halo 3-ból megismert - árkád-szerű pontozási rendszerrel is megtehetünk, egymással versengve közben, ugyebár. A Gears of War 2-vel bevezetett legendásan élvezetes Horda olyan szinten jó lett, hogy már-már a halós Firefighttal vetekszik. Igazából minimálisan kellett csak változtatni rajta; ez pedig nem más, mint a vásárlás lehetősége. Minél több sáskát hentelünk, annál több pontunk lesz, amiket különböző védekezésre szolgáló erődökre, töltényre és fejlesztésekre költhetünk, ezzel sokkal nagyobb, szinte már stratégiai mélységeket adva ennek a remek játékmódnak. Ugyancsak újdonságnak számít a Horda 180 fokos fordulata, ami a Bestia nevet kapta. Itt azon kevesek élhetik ki magukat, akik jobban szeretnek sáskákkal nyomulni és közben COG-okat irtani, mondanom sem kell, mennyivel nehezebb dolgunk lesz ezt az oldalt választva.
Természetesen a legnagyobb szavatosságot a multi nyújtja, amit nem hinném, hogy bárkinek is be kellene mutatni, főleg egy ilyen hosszú és tartalmas bétatesztelés után, amit szinte mindenki kipróbálhatott pár hónappal ezelőtt. A helyzet azóta se változott, a pályák gyönyörűek, változatosak, a feljavított játékmechanikának köszönhetően sokkal mozgékonyabbak és könnyebben irányíthatóak lettek az embereink. Több a fegyver, több a kivégzés, nagyobb a móka, aki szerette, ezúttal egyenesen szerelmes lesz bele.
Mindig is nehéz volt a dolgom, amikor az aktuális Gears of War negatívumairól kellett írnom, hiszen ezek a játékok fáradhatatlanul arra törekedtek, hogy az adott év elvárásainak maximálisan megfeleljenek. Ami számomra továbbra is zavaró volt, az a csúnyán lekorlátozott fizika, amin továbbra sem sikerült javítani, igaz lesznek olyan tárgyak, fedezékek, amik rombolhatók, de a környezet szinte teljesen statikus, olyan, mintha adamantiumból lenne minden. Ami még talán negatívumnak számíthat az a játékmenetben történt minimális változtatás. Erre persze joggal lehetne mondani, hogy ami bevált azon minek változtatni, de azért a néhol fellelhető robotokon kívül kicsivel több újdonságot is bele lehetett volna rakni.
Bárki bármit mond, lehet itt nyugodtan szurkálódni és piszkálódni, de a Gears of War 3 egy mocskosul jó játék lett. Az új történetvezetés, a mély érzelmeket tartalmazó kampány, a számtalan co-op és multis lehetőségnek köszönhetően egy olyan emlékezetes játék, amit nem fogunk egykönnyen elfelejteni. Nem hinném, hogy bárkit is buzdítanom kéne a vásárlásra, de ha mégis, akkor ki ne hagyjátok, magatokkal szúrtok ki!
Kapcsolódó cikkek
egy ekkora játékhoz!!!csak ajánlani tudom mindenkinek!!
de legalább nem feleslegesen
a Cseh-en minden bizonnyal cseh felírat lesz, jobb esetben angol. :D
nagyon zsír kis game :D
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.