Saints Row: The Third teszt

  • Írta: zoenn
  • 2011. december 18.
  • saints row the third, teszt, x360
Link másolása
Értékelés 7.8
A Saints Row harmadik részét azért szeretjük, mert könnyű elveszni benne, s pont azok a pozitívumok emelkednek ki, melyek más játékoknál az ellenkező hatást váltják ki. Habkönnyű polgárpukkasztás, erőtlen sztoriszál, némileg puritán látvány – ez a Saints Row: A harmadik.

Ugyan két eltérő műfajról beszélünk, de a játék világa körülbelül öt perc alatt képes magába szippantani, mint a Skyrim, megforgat egy színes-szagos centrifugában, végbeledbe dug egy ormótlan műbránert (szigorúan vazelin nélkül), majd a tánc végeztével elereszt, s még csak fel sem kavarodik tőle a gyomrunk. Gyakran kapjuk magunkat azon, hogy már két órán át jót mulatunk a poénos feladatokon, pedig még hozzá nem nyúltunk a főküldetésekhez. A Saints Row: The Third meg sem próbálja utolérni a GTA-t, inkább bemutat egy csavart a sereghajtók mezőnyében, nem veteti magát komolyan – s ez megy neki, mint a karikacsapás. Nyers és pimasz játékmenet, még a legmogorvább játékosokból is kicsal egy egészséges kacagást, annyira banális az egész. A Volition próbál még nagyobb szeletet hasítani a tömény, cukormázas tortából.


Az alapelvek mit sem változtak az előd óta: ez is egy teljesen nyílt világú akciójáték, a főtörténetet sem nehéz követni. Aki viszont kiszámíthatatlan fordulatokra vágyik, az a mellék-elfoglaltságok felé keresgéljen. Mint az előző két játék, itt is a Saints banda körül forog minden, egy teljesen új városban, Steelportban. Egy abszurd, mégis szerethető bevezetésben elsajátítjuk a könnyed irányítást, átérezzük az alaphangulatot, mely annyira blőd, hogy arra szavak nincsenek – ha itt nem kedveled meg a játékot, soha nem is fogod. Mindenekelőtt egy igen részletes karakterszerkesztő felületen alkothatjuk meg a képtelenebbnél képtelenebb hősünket, számos beállítási lehetőségen átzongorázva magunkat. Lehetünk stricik, kurvák, utcaseprők, ultra-macsók, girnyó füvesek, bármi – tényleg teret engedhetünk perverz ösztöneinknek. A várost további két banda tartja rettegésben, nekünk az a szerepünk, hogy a Saintset támogatva megszerezzük a totális dominanciát az utcákon. Különböző kapcsolatokra teszünk szert, háborúzhatunk a riválisokkal, majd végül jutalmunk sem marad el a kétféle befejezésnek köszönhetően.


Először is: szokjuk meg, hogy Steelportban csupa őrült él. Egyedi és nagyvilági öltözködéssel, a polgárok szado-mazo cuccokban sétálnak az utcán, itt a legnagyobb az egy négyzetkilométerre eső ámokfutók száma. Természetesen a legtöbb küldetést valamilyen járművel ejtjük meg – legyenek azok autók, tankok és egészen elképesztő csodák is. Vannak úgynevezett biztosítási csalás missziók, melyekben a cél az, hogy minél nagyobb pusztítást vigyünk végbe verdáinkkal a plusz pénzért cserébe. Abszurditás szempontjából teljesen elszállt a Volition fantáziája, külön jó pont, hogy feladataink teljesen váratlanul változnak egyik percről a másikra. A Saints Row: The Third egy kiszámíthatatlan maszlag, de ez csak a javára válik. Könnyű mulatságok kedvelőinek kötelező a mellékküldetések teljesítése: öljünk meg ezt és ezt, harcoljunk a dominanciánkért, vezessünk a prostituáltak kerülgetve, meghatározott idő alatt okozzunk akkora felfordulást tankunkkal, amennyire csak lehetséges. Szinte kimeríthetetlen a repertoár, és ami a legjobb, a küldetések nem válnak ismétlődővé.


A cél az, hogy a játék poénos legyen, amennyire csak tud. S erre tesz fel mindent. Gyatra morális döntéseket sem kell hozunk, csak élvezni idétlen helyzetek sokaságát. Mindig valamilyen új játékszer üti a markunka: egyik kedvencünk a jet, mellyel tényleg megszűnnek a határok. Mint más hasonszőrű játékokban, itt is a pénz és a Respect körül forog minden. A piszkos anyagiak és a tapasztalati pontok gyűjtése lehetővé teszik a játékos számára, hogy új képességeket, fegyvereket és fejlesztéseket vásárolhassanak. Minél nagyobb a hírnevünk, annál durvább speciális skillek (végtelen sprint, jobb egészség) ütik a markunkat, ám a legtöbb megnyitható extrának ára van; de szorgosan gyűjtögető, anyagias játékosok számára nincsenek elérhetetlen célok. A jutalmak puszta mennyisége és a lehetséges alternatívák száma tényleg lélegzetelállító.


A legtöbb jármú feloldásához kötelező teljesíteni a főküldetéseket, a már megszerzett verdákat bármikor eltárolhatjuk a főhadiszállásunkon, nem kell folyton keresgélni. Megnyugodhatunk: a féktelen száguldozás legalább olyan szórakoztató, mint a Saints Row: The Third többi jellegzetessége. Motorozzunk a járdán, csapassunk egy bevásárlásra használható Smarttal a forgalommal szemben, lőjük arcon a nem kívánt személyeket. A cím tényleg minden képzeletünket felülmúl. Törjünk be egy orgiákkal túlfűtött kastélyba, és csapjunk le mindenkit a műanyag-dildóval – sokáig csak kapkodjuk a fejünket a szerteágazó feladatok láttán. A Saints Row: The Third minden más tekintetben elvérzik, bár úgy látszik, tényleg sokat agyaltak, hogy némi történet is beleférjen a felhozatalba. Sajnos az ócska párbeszédek és a túlzottan is humorosnak szánt beszólások miatt már fájt a fejünk.


A sztoriszál nagyjából 12 óra játékidőt biztosít, ami nyílt világú gengszter-szimulátorok esetében elég kevéske, ám ebben a játékban az mellékküldetések még nagyobb potenciált képviselnek – a fejlesztők át is estek a ló túloldalára. Ha minden rejtett csomagot és kihívást teljesítünk, bőven benne van 30 óra, nem beszélve a már elérhető DLC-kről sem. Ám van egy még hangsúlyosabb pontja a The Thirdnek: ez pedig a kooperatív játékmód. Azt hiszem, szavatosság szempontjából tényleg élen jár: barátainkkal vállvetve újabb arcát mutatja a program. A kampány teljesítése mellett agyatlan tombolásba is kezdhetünk a helyi bűnüldöző szervek legnagyobb bánatára. Ott van még a beszédes nevű Whored Mode, mely talán az év legobszcénabb horda módja. Cimboráinkkal vállvetve kell legyűrnünk az ellenség hullámokban érkező rohamát, kezdve a zombikkal, a bikinibe öltözött, mesterlövész puskával hadonászó törpe nőkkel. Őrület? Miazhogy!


A Saints Row: The Third látványvilágáról nem fogunk ódákat zengni, s akkor még finoman fogalmaztunk. Ugyan Steelport városa távolról jól néz ki, főleg éjszaka – az utcákat neonfények borítják be, ám közelebbről megnézve totálisan unalmas és sivár az egész. A karaktermodellek hozzák a kötelezőt, minden káros behatásra vér pumpál belőlük, fájdalomra torzul az arcuk, animációjuk is kielégítő. Mondhatnánk, hogy egy ilyen stílusú játékhoz ez bőven elég, de nem így van, mindig előtérbe kerülnek a hiányosságok: robbanások során leesik a framerate, stb. A vizualitás tényleg egy szexuális segédeszközre hasonlít: túlzottan is színes, feszül az az latexruha, csak éppen ízre nagyon gumiszerű és felfordul a gyomrunk. Aztán úgyis az a lényeg, ami alatta van. A szinkron minőségét sem kell komolyan venni: eltúlzott párbeszédek tarkítják a játékot, viszont a helyi rádióállomások klasszikus hip-hopot, rockot és popot nyomatnak. Azt hiszem, füleinket nem érheti gebasz.


A Volition legújabb agymenése ha a csillagokat nem is hozza le az égből, legalább új csillagot teremt magának itt lenn a Földön. Elég húzós lett az év vége játékmegjelenések szempontjából, ami nem biztos, hogy kedvez az anyagnak. A Saints Row: The Third egyértelműen az év legjobb agyatlan akciójátéka, amit egy csapásra meg lehet szeretni, de nem kell azon se meglepődni, hogy néhányan undorral fordulnak el tőle. Ám az tagadhatatlan, hogy továbbfejődött a második rész óta. Próbáld ki, hiszen sírni fogsz a röhögéstől, de az is lehet, hogy gúnyos félmosollyal tekintesz a szánalmas és erőltetett poénokra, a relatíve egyszerű játékmenetre és az erőtlen grafikára. Élettartama hosszú, olykor már túl sok a rengeteg beteg pillanat és egyszerűen telítődünk. A cím sok emberi gyengeség, aberráltság és erőszak kiszínezett melegágya – giccses és masszív dózis, mégis megpróbál más lenni, mint a többiek. Ez volt a stúdió legjobb döntése. Kérdés, hogy az élmény kitart-e hosszú hónapokon át.

45.
45.
Zombiekiller6
#44: Én pl használtan vettem, mert eredetibe nem nagyon találtam.
44.
44.
Hidalgo
én tegnap tettem szert erre a játékra és bár sok tesz-oldal lehúzta,
nekem is nagyon dúrván bejövős :)
Most már várni fogom a 4-et is + elgondolkodok a The Third - The full package-en is, csak olcsósodjon már egy kicsit.
Furi volt, hogy ebből nem nagyon hirdetnek használt példányokat eladásra,
gondolom akinek megvan, az nem nagyon akar megválni tőle ... nem véletlenül!
43.
43.
Zombiekiller6
A legbetegebb királyság!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
42.
42.
bendikee
nekem nagyon bejött a játék! :D
41.
41.
alvarezlopez
#16: Hát szerintem ezen játékok mindegyike csak hasonlít a sandboxra stílusra a nyitott világ miatt. Egyébként nem sok közük van hozzá.
40.
40.
Chion
#29: Igen ez valóban egy elme roggyant játék, GTA bohócsipkában! Gyerek szoba kulcsra zár anyunak egy szót se hogy mivel játszik a gyerek:)
39.
39.
szatiricon
#13: jogos... ahhoz, hogy egy egész várost lemodelleznek egy bf3 grafikával ahhoz akkora bitang gép kellene ami talán a NASA-nak van egyedül...;)
38.
38.
LtK
#36: Nem, én most nem erről beszélek. Én nem azt mondtam, hogy az hülyeség amit te állítasz. Én azt mondtam , hogy még egy tesztnél sem láttam, hogy megemlítették volna. Az értelemről meg beszélhetnénk, de ez nem ide való ;D
37.
37.
intercisa
#36: The Elder Scrolls IV: Oblivion keress rá a szövegben a többi ott van és próbáld összerakni, hátha sikerülni fog
36.
36.
intercisa
#35: ott a link olvasd el benne van... (mielőtt írnád hogy nem találod a saints row-t úgy van benne hogy Grand Theft Auto clones,)
ha ennyi se elég, hát ez van se az apád nem vagyok se a tanárod...
mondjuk 20 évesen lehetnél értelmesebb, de hát ennyi sikerült nem baj ne érezd magad szarul minket zavar nem téged...
35.
35.
LtK
#34: Érdekes módon még soha nem olvastam sehol, hogy akárki csak megemlítette volna ezt az egész sorozat alatt és a hozzá hasonló játékoknál. Úgyhogy a kérdés még fenn áll. Ha ilyen nagyon fasza vagy akkor gyerünk linkelj nekem, mert látom te kibaszottul okos vagy ám ;D
34.
34.
intercisa
#33: a sandbox egy technika, attól még lehet tps, rpg, amit akarsz, de a skyrim akkor is sandbox, ha meg gőzöd sincs mi az akkor inkább ne okoskodj...
http://en.wikipedia.org/wiki/Open_world

egyébként nekem nem jött át a játék, sőt, ez a lőj bele ezret egy ellenség fejébe aztán még ezret és akkor talán meghal, nekem túl konzolos és el is vette a kedvem a játéktól, tudom, hogy nem a realizmusra épít, de a játékélmény azért igen fontos lenne és ez nekem nagyon sokat rontott rajta...

33.
33.
LtK
#32: Nem barátom, kettőnk közül te vagy eltévedve ezekszerint. Aki nekem a Skyrimet Sandbox-nak tartja azzal nem szállok vitába.... felesleges.. Majd linkelj nekem egy oldalt ahol a Sandbox kategóriába sorolják ;) Végignyomtam az RDR-t és egyáltalán nem szép =D Nekem ez a véleményem. Példánal okáért ott is durván sok az elnagyolt textúra. Igen, én így vagyok vele, élvezetes legyen. Az RDR is jó játék, és ez is. Nem a grafikájuk a mérvadó de azért az szerintem erős túlzás,hogy ebben a kategóriában csúnya.
32.
32.
Jigsawwasright
#30: Hat te nagyon el vagy tevedve... az RDR ennel nem szebb? nezz mar meg par kepet... es mi az hogy "Skyrim: Sanbox ='D" ? szerinted nem az? akkor mi?
Fasza lett a jatek, sot alulpontozottnak talalom, de a grafika tenyleg nem nagy szam. legalabbis szerintem nyomaba nem er a RDR-nek. de nem is kell, mert teljesen mast akar a jatek. itt nem az a lenyeg, h elkapraztasson minket, hanem hogy elvezzuk.
31.
31.
Exnem
#30: Ha Batman alatt az Arkham Cityre gondolsz, akkor semennyire.Legalábbis autók nincsenek benne tekintve, hogy egy "börtön"-ben játszódik.:)
30.
30.
LtK
#16: Skyrim : Sandbox ='D

Szerintem semmivel sem szebb a RDR. A Batman az igen, azt viszont nem tudom mekkora maga a város, és nem nem hiszem, hogy tele van fegyverekkel,autókkal,helikopterekkel és egyéb őrültségekkel =D(Járművekre úgy értem, hogy te vezeted). Az Assassins Creed meg egyáltalán nem =D, az infamous 2 szintén odaver rá grafikába, de semmi másba =D Legalábbis szerintem elég unalmas volt.
29.
29.
cannondale
+a szinek:lila+rozsaszin nem embernek valo,hanem egy masik bolygorol jott valakiknek...
28.
28.
cannondale
mintha egy buzi vagy valami ferdehajlamu irta volna ezt a jatekot....koszi de ebbol a nagyfaszu kardos jatekbol nemkerek...
27.
27.
hakydakillah
Nekem nagyon bejött a játék, és tényleg olyan sandbox játék, amely nem fullad unalomba. Tetszett, hogy helyenként döntéseket hozhatok, a Tron-os jelenetek meg abszolút betegek :-D

23. azért ennyire túlozni nem kell. Még ha leveszed minimumra akkor se olyan „ronda” mint a SA mai szemmel nézve, főleg ha directx 11 beállításokkal játszol.
26.
26.
DON GONDOCS
Sose fogtak meg igazán ezek a gta stílusú játékok, de itt van ez a saints row meg just cause és megéri megvenni, nagyszerű játékok.
25.
25.
Sheodon
Azok, akik sírnak, hogy ez miért nem 9-9,5 pontos játék, azoknak üzenném, hogy ez egy rétegjáték. Van, akinek a sandbox stílus nem jön be, van, aki pedig egyszerűen nem vevő arra, hogy műbrokikkal verjék szét egymást a csávók, hanem sokkal inkább egy történetmesélést keresnek a játékban, és ezzel párhuzamosan szeretnék a sandbox játékmenetet élvezni. Így egy játék, ami nem mindenkinek jön be, nem lehet 9,5-10 pontos, hanem a "9"-ről indul, és innentől kezdve kell a hibákat górcső alá venni, és így kapjuk meg azt a reális 7,8-t (ami tulajdonképpen 8), ami teljesen helytálló.

A teszt ezáltal reális, teljes mértékben. Talán egyébként a Saints' Row 2-ben mintha több testre-szabhatóság lett volna, legalábbis a karakter kreálásánál mintha több lett volna a "ruházati opció" az előző részben (nem is a kreálásnál, hanem a vásárlásnál - mintha több bolt lett volna, és több "rétegben" lettek volna a ruhák). Plusz hamarosan jön a Soulcalibur V, ami egyértelműen az egyik legerősebb címnek ígérkezik karakter customization tekintetében, de ez már megint egy más tészta.
24.
24.
Axy13
Szerintem egy gagyulás az egész..!
23.
23.
Adamknight
Nekem a teszt és a videó alapján egyáltalán nem jön be. Ez már túl hülyeség. A grafikáról meg annyit, hogy szerintem csak egy kicsivel jobb a GTA San Andreas-tól így első ránézésre.
22.
22.
Hanoi
Jó játék, a pontozás is jó.
Tényleg megpróbálja a játék a játékos figyelmét szinten tartani, nincs olyan, hogy egy idő után unalmassá válik. De talán ez az egyetlen pozitívum benne.
Maga a fizika katasztrofális, az irányításon lehetett volna csiszolni, a sztoriban talán a zombis rész tetszett a legjobban.
A város elég egyhangú, nem ártott volna egy kis vidéki, vagy vadabb környezett, nem csak a betondzsungel. Egyébként élvezhető, és nem kellene minden sandbox játékot a gta-ra hasonlítani, nagy különbség a kettő.
21.
21.
drip
előre is elnézést nem akarom tele flamelni az oldalt írtam a topicjába is csak mivel friss a teszt így gondoltam h itt is felteszem a kérdést ... you've been returned to the main menü because this session is no longer available " ezt írja minden egyes alkalommal mikor új játékot akarok kezdeni :S megoldás ?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...