Az Angry Birds kezdte a sort és most itt van az Anomaly Warzone Earth is (innentől csak AWE). Az iOS-játékok virágkorukat élik, mi sem lehetne erre jobb bizonyíték, mint hogy sorban jelennek meg egymás után a konzolos illetve PC-s portok. Az AWE nagyjából egy éve jelent meg hibrid címként iPhone-ra, iPadre és természetesen újgenerációs iPod Touchra is, egyike volt tavaly a leglátványosabb és leginnovatívabb címeknek, nem is csoda, hogy végre nagyképernyőn is élvezhetjük az izgalmakat. A játék 2018-ban játszódik, amikor is furcsa idegen lények foglalják el bolygónkat, a sort Bagdaddal kezdve. Az éppen ott állomásozó haderő nagy részét pillanatok alatt elpusztítják, a civil lakosság szinte percenként tizedelődik, valamit tenni kell ez ellen. Szerencsére főhősünk és kicsiny csapata túlélte az inváziót, eljött az ideje, hogy visszavágjunk.
Az első dolog, ami izgatott a porttal kapcsolatban, hogy vajon hogyan fogják átírni az érintőképernyős irányítást a konzolokra, hiszen egy ilyen címnél a gyorsaság és pontosság mindenek feletti fontossággal bírnak. Szerencsére a készítők a lehető legegyszerűbben oldották meg ezt a dolgot, hiszen az irányítás olyan mintha egérrel tolnánk, csak a kurzor helyett magát a parancsnokot tudjuk mozgatni. Emberünk tökös legény a javából, hiszen mindig a csata kellős közepébe rohan, olyan helyekre, ahonnan a legtöbben elmenekülnének. Testét egy igencsak erős és gyorsan visszatöltődő erőpajzs védi, ezzel biztosítva az életét, de azért őt is meg lehet ölni, szóval jobb, ha javarészt a csapatunk közelében maradunk.
Összesen négy különböző típusú képességet tudunk alkalmazni, ezek közül három kifejezetten védelemre szolgál (javítás, füstfelhő, csali), melyeknek van egy hatásköre, illetve időtartalma, érdemes mindegyiket úgy használni, hogy a lehető legtöbb egységünket védelmezzük, illetve javítsuk velük. A negyedik képesség csak később lesz elérhető, ez a légicsapás, érdemes viszont ezt is a vonuló egységeink közelében használni, mert ha túlságosan előrefutunk, a végén még megölnek minket, mielőtt használni tudnánk.
Maga a játékmenet egyébként rendkívül egyszerű, hiszen csapatainkat a taktikai térképen tudjuk irányítani, pontosabban mondva itt adhatjuk meg nekik azt az útvonalat, amin majd haladniuk kell. Érdemes alaposan kiismerni a különböző tornyok erősségeit és gyengeségeit és ennek megfelelően kialakítani az útvonalat, mert egy rossz kanyar pillanatok alatt az egész egység halálát tudja okozni, mindegy mennyi speckót sikerült felhalmoznunk az adott pálya során. A tornyok pusztításával illetve később egy különleges nyersanyag begyűjtésével némi pénzmagra tehetünk szert, amiből újabb egységeket vehetünk (APC, pajzsgenerátor, rakétás egység, tank stb.) illetve tovább is fejleszthetjük a már meglévőket. A konvojunk felépítését érdemes alaposan átgondolni, hiszen nem mindig a legerősebb egységek felhalmozása jelenti az utat a sikerhez.
Az izgalmas kampány teljesítése után választható lesz még két másik típusú játék is, az egyikben időre kell teljesítenünk az adott körben kapott küldetést, a másiknál pedig összesen 18 szigetet kell visszafoglalnunk az idegen erőktől. Mind a három játékmód hosszú és tartalmas szórakozást ígér, az egyedüli probléma talán csak magával a játékélménnyel van, ami egy idő után sajnos eléggé vontatottá és repetitívvé válhat. De ezt pár nap szünet könnyen orvosolni tudja majd, mert az AWE nem az a játék, amit hosszú órákon, napokon keresztül folyamatosan tolni lehet. Jó játékhoz idő kell!
Remekül átültetett irányítás, fantasztikus atmoszféra, grafika, pörgős muzsika, kissé repetitív játékmenet, de alapjában véve egy rendkívül jó arcade anyaggal lesz dolga annak, aki a vásárlás mellett dönt. Mindenképpen egy üde színfolt a stíluson belül, „must have” anyag minden stratégának, próbáljátok ki, érdemes!
Szereted a Tower Defense-típusú játékokat? Elgondolkodtál már azon, milyen nehéz lehet a dolga azoknak a szerencsétleneknek, akik folyamatosan csak támadnak? Akkor eljött az ideje, hogy kipróbáld, milyen is valójában az az oldal!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.