Tetszik vagy sem, a The Walking Dead: Survival Instinct főszereplői az a Daryl és Merle Dixon, akiket az AMC-féle TV-sorozatból már jól ismerünk. Ricket hírből sem ismerik, a kormányzónak is megvolt még a szeme. A testvérpár tavasszal hódítja meg képernyőket PC-n, Xbox 360-on, PS3-on és Wii U-n – egy hamisítatlan túlélésre kihegyezett FPS formájában. A széria előzményével van dolgunk, ami szinte tökéletes választás, hiszen az univerzumot milliók imádják: Robert Kirkman képregénye hamar kinőtte a papír- és festékformát, hetente tízmilliók ülnek a televízió előtt, várva a drámai helyzetekre kihegyezett történet újabb fordulatát. Egy videojáték pedig tökéletes választás arra, hogy megismerjük a múltat, hiszen Rick kórházi távozása előtt is zajlottak az események. Jó hír a rajongók számára, hogy a két szereplő, Michael Rooker (Merle) és Norman Reedus (Daryl) nem csupán az arcukat adták a projektnek, hanem a hangjukat is.
A zombijárvány első napjait ismerhetjük meg a két testvér szemszögéből – helyszínünk Georgia állam. A sztori mélynek és kimunkáltnak ígérkezik: a lázadó Daryl kezdetben szarik a külvilágra, de a körmönfont helyzetek lassacskán érző szívű fiatalemberré teszik, míg Merle mindvégig megmarad nagyszájú elmebetegnek. Különböző városokban, peremterületeken és a vadonban fordulunk meg hőseinkkel, akik a maguk módján próbálnak életben maradni. Az út során találkoznak más túlélőkkel is, s a legfontosabb számukra az, hogy mindig legyen élelmük és fegyverük. Az ifjabbik fivér olykor még bátyjával is összetűzésbe kerül, nézeteik nem mindig fedik egymást, gyakran összevitatkoznak, s Daryl fokozatosan megvilágosodik.
A legnehezebb dolga a fejlesztőcsapatnak, a Terminal Realitynek van. A srácoknak fenn kell tartaniuk a frencsájz fenomenális sikerét - hasonlóan képregényekhez, a TV-sorozathoz, illetve a Telltale Games-féle epizodikus megjelenésű kalandjátékhoz, mely számos Év játéka-díjat söpört be a szaksajtótól. Éppen ezért a texasi stúdió arra rendezkedett be, amiben a The Walking Dead mindig is erős volt: nevezetesen a történetmesélésre. Glenn Gamble designer elmondta, hogy már a kezdetek óta az volt a terv, hogy ne szokványos belső nézetű lövöldét készítsenek - elvégre, ha megnézzük a műsort, láthatjuk, hogy három járkáló veszélyes ellenfélnek számít. Ha csupán futásra és lövöldözésre vágyunk, akkor a Survival Instinct nem a mi játékunk lesz. Inkább karakterek jellemfejlődésére és a megfontolt előrehaladásra építenek – s ez így van rendjén.
A csapat szorosan együttműködik az AMC forgatókönyvíróval, így biztosra vehető, hogy úgy érezzük magunkat a produktumot tolva, mintha csak egy brutálisan jó epizódot néznénk Darylt irányítva. Akik követik a sorozatot tudják, hogy ez a karakter teljesen más volt az első évadban, mint a harmadikban. Ám jellemének igazi fordulópontját még nem ismerjük – erre derít fényt a prológusként funkcionáló videojáték. Addig is rengeteg tennivalónk akad: Merle-vel közösen fosztogatjuk a környék kisvárosainak megmaradt készletét, gyakorta kommentáljuk az eseményeket. Ha fegyvert és lőszert találunk, nem tanácsos az első adandó alkalommal fejbe lőni a fertőzötteket, hiszen a horda követi a zaj forrását. Ehelyett közelharcban, egyenként, csendesen kell legyilkolnunk az ellenfeleket.
Elsődleges fegyverként használhatunk baltát, amivel drasztikusan szétzúzhatjuk a járkálók fejét. Ha ügyesek vagyunk, odasettenkedhetünk a delikvenshez, és a speciális támadásunk segítségével a pengét beszúrhatjuk az állkapcsába, úgy, hogy a kés hegye a szemgödréből távozzon. Amellett, hogy a holtak remekül látnak és hallanak, érzik a szagunkat is: ha túl sokáig időzünk egy helyen, összetömörülnek közelünkben. Ilyenkor sincs veszve minden: az egyiküket gyorsan elintézhetjük, majd a tehetetlen testet odalökhetjük a társaihoz - akik úgy döntenek, hogy inkább belőle lakmároznak, míg mi ezalatt kereket oldunk. A zombik olykor szűk sikátorokban, ajtók mögül meglepetésszerűen támadhatnak. Gamble szerint szükség van váratlan helyzetekre is, hiszen a biztonságos és kényelmes előrehaladás hamar unalomba fulladhat. Tudatosítaniuk kell bennünk, hogy minduntalan veszélyben vagyunk.
S hol marad Daryl elmaradhatatlan íjpuskája? Nos, a fegyvert a játék egyik későbbi szakaszában szerezhetjük meg - olyan különleges pillanat alkalmával, amit Artúr király élhetett át, amikor elsőként kezébe vette az Excaliburt. Ha elég lőszerrel rendelkezünk, vagy hordában támadnak a járkálók, természetesen lőfegyvereket is bevetethetünk a cél érdekében. A felhozatal széles: az alap pisztolytól kezdve, a sörétes puskán át hébe-hóba durvább mordályt is kipróbálhatunk. Utunk során számos életben maradt túlélővel találkozunk, akik csatlakozhatnak a csapatunkhoz (új karakterek, nem ismerjük őket a sorozatból). A tucatnál is több társ mindegyike saját háttértörténettel, erősségekkel és gyengeségekkel rendelkezik. Ha szeretnénk, akkor sem tudnánk mindenkit magunkkal vinni járművünkkel, mivel a férőhely limitált, gyalogosan meg halálra lennénk ítélve.
Csoportosan nyomulva jól jön majd a plusz kéz az ellátmányok összeszedésénél. Utasíthatjuk csatlósainkat, hogy élelmiszert, lőszert, vagy üzemanyagot keressenek - az előbbieket meg is oszthatjuk egymás között. Néhány illetővel később is összefutunk a küldetések során és segítenek, ha az első találkozáskor kedvező benyomást tettünk bennünk. A térképet megnyitva ajánlatos előnyben részesíteni a nagyobb településeket, hiszen ott jó eséllyel találunk újabb túlélőket – akik nem feltétlenül békés természetűek. A Survival Instinct dúskál a véletlenszerű mellékküldetésekben, melyek „road events” névre hallgatnak. Ha a semmi közepén utazunk egyik városból a másikba, csapatunk gyakran kerül veszélybe. Például kifogy a verdánk üzemanyaga – ilyenkor felkereshetjük a legközelebbi benzinkutat, vagy az autópályán veszteglő, elhagyatott autók tankját is megvizsgálhatjuk. Természetesen a járkálók mindenütt ott vannak, s arra sem vehetünk mérget, hogy biztosan találunk naftát.
Remélhetőleg a történet végkimenetelére is hatással lesz, hogy a hozzánk szegődött túlélők közül ki marad életben és ki nem. A legnagyobb feladat a játékosra hárul: az életben maradás ösztöne minden élőlény sajátja, rajtunk múlik, hogy a szűkös erőforrásokat milyen módon szerezzük meg és kivel osszuk meg a kenyerünket. Ha szeretnénk, lehetünk kíméletlen alakok, akik kihasználják, majd hátba szúrják a többieket, szemrebbenés nélkül kitéve őket a járkálók vérszomjának, minden a lelkiismeretünktől és saját stílusunktól függ. A The Walking Dead: Survival Instinct kis szerencsével tovább öregbíti a brandet, az ígéretek simogatják füleinket – Daryl és Merle a maguk módján szerethető karakterek. Az előrendelés már él, március 29-én minden kiderül.
Kapcsolódó cikk
Így volt... xD
Nincs halálra reklámozva....stb.,de,hogy nagy meglepetés lesz a végeredmény,az tuti!!!
Most húzhatja mindenki a száját,de majd meglátjátok,hogy így lesz!!!
Nem is lenne baj a grafikával, de én a játékmenettől sem várok sokat. És szerintem joggal:/
Igaz a látvány nem valami eget rengető, de ha tényleg olyan lesz mint ami az előzetesben van leírva és nem lesz teli bugokkal akkor nem érdekel.
Várom a további infókat a játékról!
de nem,nem bízom el magam,mert akkor nagyobb lesz a pofára esés:)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.