Double Dragon II: Wander of the Dragons villámteszt

  • Írta: Daks
  • 2013. április 23.
  • double dragon ii: wander of the dragons, teszt, x360
Link másolása
Értékelés 0.5
Megtaláltuk az Xbox 360 történelmének legrosszabb arcade játékát. Dögvész söpör végig a konzolvilágon, férgek lakmároznak a beleidből, itt a Double Dragon II: Wander of the Dragons.

1988-at írtunk, amikor a távol-keleti játéktermekbe megérkezett a legendás Double Dragon folytatása. A The Revenge alcímet viselő második rész az amerikai akciófilmek hangulatát és izgalmait elevenítette meg, izmos férfiak vívtak véres küzdelmet a bosszú, a barátság és a szerelem jegyében, a rossz elnyerte méltó büntetését, a világ egyensúlya újra visszatért. 


A Technōs Japan beat’em up játéka az idők során megjelent C64-re, NES-re, Mega Drive-ra, ZX Spectrumra, PC-re, Amigára, TurboGrafX-re, sőt Wiire és Original Xbox-ra is, a negyedévszázados siker után pedig a készítők úgy gondolták, itt az ideje modern köntösbe ültetni a történetet. A Double Dragon II: Wander of the Dragons hivatalos remake jelzővel lett ellátva, a játék a régi receptre épül, oldalnézetből tizedeljük ellenségeinket, bicepszeink fedetlenek, hajunk pedig dús és fényes, mintha csak egy Head & Shoulders reklámba csöppentünk volna. Annyi különbséggel, hogy finom mentol helyett itt rothadó bűzt érzünk csak.


Az orrfacsaró gané forrása a kivitelezésben keresendő. A játék különlegesen borzalmas lett, ronda, kezelhetetlen, idegesítő, unalmas és fárasztó, hősünket irányítva balról jobbra haladunk a ZS kategóriás akciófilmekbe illő helyszíneken, sorra karatézva le ellenségeinket. A játék szaggat, a főszereplő mozgása darabos, emberünk néha méterekkel melléüt, néha pedig egy egész másodpercre is ledermed, egyszerűen katasztrófa az egész, élvezni képtelenség. S ezek után még fecséreljek szavakat a történetre? Hát azt már nem!


Egypetéjű ikrek támadnak ránk, a család hatalmas, egyszerre három-négy testvér is tiszteletét teszi a képernyőnkön, a készítők arra nem vették a fáradtságot, hogy az emberek pólóját, hajszínét, vagy bajszát, és szakállát váltogassák. De tovább rombolja a játékélményt az is, hogy szabadon közlekedni a pályán nem lehet, ha ellenségek támadnak ránk, akkor előre többet menni nem tudunk, a kamera megakad, az utat pedig láthatatlan fal zárja el. A mesterséges intelligencia botrányos semmittevése ilyenkor elviselhetetlen, egy-két ellenség mindig akad, aki megütni se akar minket, csak megáll a képernyőn kívül, és vár valamire. Néha belóg a keze vagy a lába, őt kicsalogatni ilyenkor úgy kell, hogy elkezdünk az ellenkező irányba futni, erre általában reagálnak, de olyan is történt, hogy az ember helyben futott, én pedig álltam előtte, és ütögettem a fejét. Hogy vicces volt, vagy szánalmas, azt nem is tudom megmondani. Inkább az utóbbi.


A játékban tizenöt pálya és egy oktató módként szolgáló bevezető kapott helyet. Megfordulunk különböző raktárakban, gyárakban és kikötőkben, de van katonai helikopter, illetve mozgó kamionplató is, egy pálya nagyjából 2-5 perc között teljesíthető, az egész történet tehát egy órát se tesz ki, egyhuzamban végigjátszható, már aki bírja idegekkel. Az oktató mód ráadásul nevetséges is, a játék elmondja, hogy az X a rúgás, a B meg az ütés, vagy fordítva, és nagyjából ennyi is, fejlődés nincsen, hősünk ugyanazt a néhány mozdulatot ismételgeti megállás nélkül.


A monoton püfölést bossharc töri meg alkalmanként, de kihívás abban se akad. Az ő életcsíkja lassan fogy csak, a mienk pedig rettentően gyorsan, az újrakezdésnél viszont hatalmas robbanással térünk vissza az élők sorába, ami rögtön leviszi negyedével az életét. A gyors győzelemhez harcolnunk se kell, csak hagyjuk, hogy egy párszor megöljön, sima ügy az egész. A zene pedig? Botrány. Három dallam ismétlődik csak, borzalmasan fülsértő minőségben, a settingsnél lehúztam a hangerejét azonnal, akkor viszont azzal szembesültem, hogy a hangok még ezt is képesek voltak alulmúlni. Van egy ütés, egy rúgás és egy puffanás effekt, amúgy teljesen néma az egész játék, a különböző pályákon elszórva hallani háttérzajokat csak, a gyárban például géphang, a kamionnál meg motorzaj van, ami inkább hasonlít egy darázsra, mint egy nyerges vontatóra.


A Double Dragon II: Wander of the Dragons cselekményét gyönyörűen megrajzolt átvezetők mesélik el, a képregényes animáció nagyon szép, megmenteni a játékot ez viszont nem tudja. Amit csak lehetett, azt a készítők módszeresen elrontották, 1200 pontot kérni hatszáz megányi mocskos szemétért arcátlanság, a játék gennyes pattanás az arcon, egy katasztrófa, egy káosz. Őszintén remélem, hogy minden fejlesztő kínzó, véres hasmenést kap a befizetett dollárjainkból finanszírozott céges rákvacsorán. Hogy kapnák be.

19.
19.
Csoki80
Elolvastam a cikket, elhiszem hogy rossz játék lett, azért kipróbálom.
De a kedves cikkíró bizonyos dolgokat hibának sorol fel, amit a műfaj szinte kötelez. Pl nem lehet haladni előre, ha harc van. Hát nem is!! Régen minél gyorsabban le kellett gyakni az ellent úgy számolta az idő bónuszt a pálya végén, úgy kaphattál continue-t coin-t vagy valamit. A három féle puffanás meg az egyhangú ütés nyomogatás is a stílus velejárója.
Próbáljátok ki inkább a Streets of Rage-t ingyen leszedhetitek a remake-t :-)
Az árról meg annyit, hogy nem sok lett volna az 1200 pont ha jó game.
Én a Street of Rage III anno 10400 Magyar pízé vettem 1994 ben. . .
18.
18.
Gamelord
Szerintem ha valami annyira szar, hogy már nevetséges, az már megér 2 pontot. Le a kalappal a fejlesztők előtt.
17.
17.
MrBenjamintoto
16.
16.
DON GONDOCS
#6: LoL! Ugye milyen jó játék?. Már nem is kell RDR Goty. Inkább ebből veszel 2őt :)
15.
15.
Daks
#13: Én is erre gondoltam :)) - a másik meg hát... készül befogni a száját.
14.
14.
msmester
Ez a teszt állat, a játék meg sz@r
A végén meg "Vegyél LIVE pontot. Csak könyörgök ne erre költsd!" betojásxD
13.
13.
Jinbobo
A fenti kép a Double Dragon 2-ből, nagyon perverz kép! Olyan mintha valami csúnya szadó/mazó bűncselekmény lenne folyamatban. Az egyikük épp egy vascsövet nyom fel a szerencsétlennek:D
12.
12.
Jinbobo
A Double Dragon Neon sokkal jobb reboot, mint ez.
11.
11.
sebtapasz
Jót mulattam a teszten, legalább ez pozitívum a játékkal kapcsolatban....+0.0000001 pont! :D :D :D
10.
10.
EBR2000
Fél pont hmmm... Én inkább azt írtam volna hogy szar.
Crap of the year ez nagy XD
9.
9.
adam6751
#5: Te zseni vagy! COTY? Miért nem létezik ilyen ha van Arany Málna?
8.
8.
adam6751
#6: The Dark Ass Rises - A sötét segg felemelkedés
Te vagy az? A legenda? Vagy egy imposztor? Áruld el!
7.
7.
DevilGamer
Hát, ez a játék tényleg csak egy digitális toj-toj budi WC papír nélkül.
Szerintem csak azért kapott fél pontot, mert a negyed pont hülyén nézett volna ki.
6.
6.
szeggeszkiii
pont az ilyen kiváló exclusice címek miatt vettem konzolt !
5.
5.
DevilGamer
#3: Az mondjuk az év poénja lenne.
Ez inkább COTY: Crap Of The Year.
4.
4.
A Neon szerintem jól sikerült. Azt kellet volna tesztelni...
2.
2.
adam6751
Komolyra fordítva a szót, ez egy borzalom lehet és ha egy ilyen játékban a zene is negatívum...na ilyenkor nem lennék a tesztelők helyében...
1.
1.
adam6751
Fél pont? Az igen!
A "fejlesztők" valószínűleg megfáradtak azért, hogy legalább 1 pontot érjen a játék.
Erre ti felet adtok erre a mesterműre? xD
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...