Folytatást kapott a világ első first person tower defense játéka. A Sanctum 2 egy idegen bolygóra kalauzol el minket, a játék története szerint a Britech Foundation óriásvállalat sikerrel vetette meg lábát a LOEK III-on, a bolygón, mely gazdag nyersanyagainak, és gyönyörű felszínének köszönhetően ideális otthont jelenthet minden embernek. Az itt élő Lumes faj viszont nem lát minket szívesen. Háborút indítottak ellenünk, vagy mi maradunk, vagy ők, egymás mellett élni nem tudunk, ez már biztos.
A játék különleges akcióhibdrid lett. Hősünket belső nézetből irányítva vissza kell vernünk az ellenséges horda támadásait, a Lumes seregei hullámokban érik el bázisunkat, két támadás között pedig lehetőségünk van falak, védelmi tornyok felhúzására. Az egész olyan, mintha csak egy mobiltelefonos tower defense játékot nyomnánk, belső nézetből. Falakat építve el kell érnünk, hogy az ellenség katonái minél hosszabb úton érjenek csak el hozzánk, a feladat egyszerű, el kell pusztítani őket, amilyen gyorsan csak tudjuk. Kézifegyverünkkel mi magunk is sorozhatjuk őket, szabadon bejárva a csatateret, de a védelmi tornyok is tizedelik őket, teljesen önálló módon. A fővárosnak kikiáltott Elysion-1 oxigéntermelő központjait kell megvédenünk, nélkülük halottak vagyunk, az emberiség nem lesz képes tovább a bolygón élni.
Négy hős áll szolgálatunkba, melyek mindegyike különböző tulajdonságokkal, és eltérő fegyverekkel, felszerelésekkel bír. A pályák elején választhatunk, hogy milyen stukkert vigyünk magunkkal, milyen védelmet tudjunk gyártani, illetve milyen perkek segítsék győzelmünket, utóbbiból több tucat van, de mindig csak egyet választhatunk. Kaphatunk extra támadóerőt, kiemelt védelmet, és még számtalan izgalmas dolgot, az egyjátékos kampány során magányosan indulunk a Lumes ellen, co-opban viszont összefoghatunk barátainkkal. Sok lúd disznót győz, tartja a mondás, ami ebben a játékban mindkét oldalra hatványozottan igaz. Kezünk viszont nincsen megkötve, minél többet harcolunk, annál több védelmi lehetőség nyílik meg előttünk, és persze az ellenség támadása is annál keményebb, összehangoltabb lesz.
A Sanctum 2-t a Coffee Stain Studios a nulláról írta újra, a fejlesztés során pedig folyamatosan beszélgettek a rajongókkal. A hivatalos fórumok hónapokig égtek az új hozzászólásoktól és tanácsoktól, így született meg a LOEK III, és a Lumes, a történet mély cselekményszállal és komoly sci-fi játékokat megszégyenítő atmoszférával rendelkezik, a srácok mindent megtettek, amit csak kértünk tőlük.
A látvány nem kiemelkedő, de amit egy arcade játéktól elvár az ember, azt hozza. A színek szépek, a pályadesign szuper és kifejezetten változatos, a szörnyek nem elcsépeltek, de nem is nagyon extrémek, a játékot jól összerakták, egy szavunk nem lehet. A hangzás viszont ennyire már nem jelentős, se a zene, se a hangok nem lettek kifejezetten erősek, sokat az élményhez nem tesznek hozzá, vannak, és kész. S ha már a jellemzők boncolgatásánál tartunk, említsük meg a szavatosságot is. A stílusának köszönhetően a játék brutálisan addiktív, elkezdünk vele játszani, lenyomunk fél tucat pályát, majd alig várjuk, hogy újra bekapcsolhassuk a gépet, és visszatérjünk a LOEK III-ra. Szuper, na!
A Sanctum 2 idén május közepén jelent meg Steamen, PSN-en és Xbox LIVE-on, nagyjából 4000 forintért tehetjük magunkévá, ami bár egy arcade játékhoz képest nem olcsó, a vásárlást mi mégis ajánljuk. Aki szereti a mobiltelefonos tower defense játékokat, az új löketet adhat kedvenc elfoglaltságának, adj a demónak egy esélyt, meglátod, imádni fogod!
Sanctum 2
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.