Rayman Legends teszt

  • Írta: fojesz
  • 2013. szeptember 10.
  • rayman legends, teszt, x360
Link másolása
Értékelés 9.5
Megtaláltuk az év egyik legjobb játékát, jöjjön bármi platformer-fronton, biztos, hogy a Rayman Legends kenterbe veri majd. Ráadásul Michel Ancel duplázott, már a Rayman Origins is zseniális volt.

Belegondolni is borzasztó, hogy mi történik, ha a Rayman-sorozat a Raving Rabbids-féle mellékággal eltűnik a süllyesztőben. Persze ízlés kérdése, de a vérnyulak főszereplésével készült casual marhulások végső soron eléggé távol álltak a Rayman egyébként csakugyan poénosra vett formulájától, és hosszú távon biztosan ártottak volna a címnek. Szerencsére a Ubisoft ésszel kezelte a dolgot: utólag nagyon úgy tűnik, hogy csak a Rabbids felfuttatásához volt szüksége a Raymanre, és mikor ez megtörtént, szépen elválasztották a két márkát egymástól, így elkezdődhetett a 2011-es Rayman Origins előkészítése.

Semmit nem gyűlölök jobban a nosztalgiát meglovagoló pénzszerzésnél, és eleinte nem is voltam meggyőződve arról, hogy az Origins “nyúljunk vissza a klasszikus epizódhoz”-receptjével maradéktalanul elégedett leszek - ehhez képest a játék egyenesen ledöbbentett. A Rayman Origins ugyanis úgy építkezett a korábbi, talán már el is feledett alapkövekre, hogy közben mégis valami fantasztikusan újat és mást hozott létre, egy olyan pluszt adott a sorozathoz, ami miatt kihagyhatatlan szeletévé vált a Rayman-kánonnak. És pontosan ez tesztünk tárgya, a Rayman Legends legnagyobb értéke is: ha kötözködni akarnék, beböffenthetném, hogy a játék sok tekintetben kiköpött Rayman Origins, de valójában már az első végigjátszás során világossá válik, hogy Michel Ancel és csapata elképesztően jó érzékkel csavart itt-ott a már bejáratott formulán ahhoz, hogy a látszólagos hasonlósággal ellentétben teljesen friss élménnyel és hangulatát, illetve ritmusát tekintve élesen különböző játékkal gazdagodjunk.

A Rayman Legends játékórái során egy oldalnézetes platformjátéktól elvárható módon sokat ugrándozunk és bunyózunk majd, a Ubisoft viszont a végletekig színesítette a játékmenetet. Az ugra-bugra és a harcok folyamatosan változnak, ahogy haladunk előre, újabb és újabb praktikákat kell elsajátítanunk ahhoz, hogy a lehető legkönnyebben vehessük a ránk váró akadályokat. A játék fokozatosan nyitja meg előttünk az új képességeket, pontosabban így tulajdonít nekik egyre több jelentőséget: idővel komplett pályarészeken kell átlebegnünk, úszunk egy kiadósat a tenger mélyén, és még a falon futás is előkerül. Jó ütemben váltják egymást a nyugodtabb és a tempósabb jelenetek, a ritmusérzékünk és az ügyességünk mellett olykor a szürkeállományunkra is szükségünk lesz. A csúszás-mászás közben pedig a felfedezésre is oda kell figyelni, a pályán szétszórt lumok összegyűjtése mellett ugyanis a fogva tartott teensieket is ki kell szabadítanunk. Már ha megtaláljuk őket.

A Rayman Legends pont olyan, mint egy rajzfilm vagy egy mesekönyv. Van története, de egyáltalán nem a cselekmény számít, a Varázsló visszatérése, a Bubble Dreamer rémálmai, a dark teensie-k sertepertélése és a teensie-k elrablása csak a kezdőlöketet adják meg ahhoz, hogy elinduljunk arra a kalandra, amit a játék kínál. Számtalan világban megfordulunk majd, összeakasztjuk a bajszunkat néhány termetes sárkánnyal, dzsungelek mélyén próbálunk ellavírozni a húsevő növények mellett, egy víz alatti, szigorúan titkos és épp ennyire keményen őrzött laboratóriumba osonunk be Sam Fisher módra, és egy kicsit a görög mitológiát is boncolgatjuk majd. Az egyes fejezetek végén hatalmas főgonoszok várnak, és bár a legyőzésük kulcsa minimális gondolkodással megfejthető, már a találkozás maga óriási élményt jelent.

Ennyire színes és gazdag játékot régen láttam: legyen szó a játékmenetről, a hangulatról vagy a grafikáról, a Rayman Legends bőven tartogat meglepetéseket, egyszersmind gondoskodik arról, hogy ezer örömmel térj vissza az egyes pályákra gyűjtögetni, ha úgy adódik. A gondos tervezésről pedig mi sem tanúskodik jobban, mint a játék két alapvető újdonsága. Murfy barátunk bevonása, mint támogató karakter és az új zenés pályák egyértelműen a fejlesztők precizitásáról árulkodnak, a pályák kialakítása és az irányítás összhangja itt csúcsosodik ki leginkább. Murfy gombnyomásra (illetve Wii U-n a tablet tapicskolására) platformokat mozgat meg és köteleket vág el, hogy így tegye szabaddá előttünk az utat - egyszerű adaléknak tűnhet csupán a játék ezen része, valójában kellemesen bonyolítja a játékmenetet. A zenés pályákat pedig már mindenki ismeri: itt egy-egy dal feldolgozásának ütemére kell végigrepesztenünk az előttünk fekvő úton, rá kell hangolódnunk a zenére, és ritmusra kell ugrálnunk. Baromi szórakoztató!

És ha már elkanyarodtunk erre, muszáj megemlíteni: a hangulathoz és a változatossághoz a grafika és az audio is hozzáteszi a maga részét, nem is kicsit. A UbiArt motor napjaink egyik legjobb engine-je, festői látványt produkál a tévéden. Bár a megközelítés mit sem változott, ha lehet, a Legends a Rayman Origins grafikájára is rápakol egy lapáttal, a Ubisoft srácai ezúttal merészebben játszanak a színekkel, sokkal izgalmasabb koncepciókat álmodtak meg, és maga a környezet is gazdagabb, élettel telibb lett. A zene mindehhez tökéletesen asszisztál, a játék tempójának megfelelően pörög fel, a témához illően sokkal epikusabb az összeállítás, mint korábban. Ezzel együtt természetesen szinkron nincs, de nem is hiányzik, a hümmögés és a hablatyolás tökéletesen elegendő ide.

A Rayman Legends mindezek mellett elképesztően tartalmas, jó ideig leköt majd, ez egészen biztos, ráadásul annyira szórakoztató és emlékezetes, hogy később is újra előveszed - például a haverokkal, kooperatív módban. A történet alá betagozódó pályáknak újra és újra nekifutsz, hogy kimaxold őket: ki kell szabadítanod mindent teensie-t, és a pályán szétszórt lumok gyűjtögetésére is érdemes rámenni, így nemcsak az ajándékot dobó Lucky Ticketet kapod meg, de szép apránként újabb és újabb karaktereket nyithatsz ki. Később megjelennek az úgynevezett Invasion-pályák, ahol a már korábban bejárt terepek átalakított változatára térhetsz vissza - itt a lehető leggyorsabban kell átrohannod, hogy minden teensie szabad lehessen. Folyamatosan frissülő, ranglistával megtoldott kihívások biztosítják a masszív szavatosságot, és ha ez nem lenne elég, ökörködhettek a Kung Foot nevű focijátékban és a Rayman Origins 40 pályáját is megnézhetitek magatoknak újra. Van még kérdés?

Mint korábban írtam, bele lehetne kötni a Rayman legújabb részébe, de erről sürgősen leteszek, mert félek, hogy a rajongók többen lesznek, és erősebbek is. Illetve igazából feleslegesnek is tartom, hogy piszkálódjak: a Rayman Legends egyértelműen az év egyik legjobb játéka, és a legmegdöbbentőbb az, hogy újra és újra meglepi az embert, mindig tud neki olyat mutatni, amire a játékos elégedetten csettinthet. Elképesztően izgalmas, látványos, hangulatos és tartalmas, és nem vállalja túl magát feleslegesen, ha nincs rá szükség. A Rayman Legends mögött hihetetlen munka áll, mégis az az érzésem, hogy Michel Ancelék ezt csuklóból rázták ki, ami végső soron a játékosnak is imponál: a játék nem erőltetett, nem túl sok, pontosan annyi, amennyi kell belőle. Kérem a következőt!

49.
49.
norbi1989
Ugyanaz a bajom, mint az originsel, hogy baromi nehéz, pedig elvileg kisgyerekeknek találták ki, pedig engem rohadtul ki idegel!
48.
48.
myrte
#47: a WiiU-s verziót, úgyhogy a legteljesebb verziót :P
47.
47.
myrte
Tegnap kaptam meg a játékot, nagyon király ^^
45.
45.
Norbiii
#44: bocsánat, egyik két kedvencem. :D
44.
44.
Norbiii
#42: Galaxy, DKCR a két kedvenc játékom. :)
43.
43.
Elyas
Igazàn ? Mert mit jelent a tökéletesség? Olyan valamit amit önmagàban màr nem lehet tovàbb fejleszteni. Ez az àltlànossàgban való megfogalmazàs... A jàtékosoknàl (ismerek egy pàrat) azt jelenti hogy az adott jàték az igényeiknak & stílusuknak & ízlésüknek teljesen megfelel. Ergó szàmodra a Rayman egy tökéletes jàték. Ez nem jelenti azt hogy az is...

De nem bàntani akarok mert a Raymanba nincs mibe belekötni de jóbbà még lehetne tenni de persze valakinek így tökéletes.

De a szaksajtó a tökéletesség valós megfogalmazàsàért nem adhat soha 10ot és ez így van jól.
42.
42.
Racsni1987
#41: Tévedsz, van tökéletes játék, akkor még keveset játszottál, ha nem tudsz ilyet mondani.

Pl: super mario galaxy, donkey kong country return, neverhood, rayman 2 és 3. stb.
41.
41.
Elyas
A játék NEM azèrt nem 10 pont mert PS3 hanem mert NINCS TÖKÈLETES JÁTÈK. Mi nem érthető ezen fejtsd már ki... Egy újsàgíró NEM adhat 10 pontot mert mindent lehet fokozni. Amint a szàmitàstechnika fejlődik addig NINCS tökéletes jàték.

Ettől függetlenül a jàték nyugodtan indulhat az évtized platform/ kalandjàték címért.
40.
40.
Racsni1987
#39: Összegezve ez a játék 10 pont!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Azt nem tudom, hogy ki melyik bolygón él, de biztosan nem a Földön, ha a játékot kizárólag ps360 verzió alapján ítéli meg, és ezért sokkalja nem csak a 10 pontot, hanem a 9.5 pontot is amit a játék az oldalon teszt miatt kapott.
39.
39.
Racsni1987
#38: Visszatérve a kommentemhez, az egyik megjegyzésem kapcsán annyit fűznék hozzá, hogy konkrétan fűrésszel kell el vágni a gólyalábakat murfy segítségével, én amennyit láttam a ps360 verzióból, szerintem ez sincs benne, és nagy hiba. Konkrétan vártam arra, hogy azt nagy polip szerű lényt megüssem, mint ami a wii u verzióban is benne van, de tapasztaltam hogy a ps360 verzióban ezt a jelenet a játékból kivágták, míg a wii u verzióban benne van. Polip szerű lény nem az originsből való vodoo mama, senki se ne ezzel keverje.
38.
38.
Racsni1987
#36: Látszik hogy itt mennyire sok tájékozatlan ember van, nemcsak te, hanem más is. Wii u verzió és ps3 és xbox360 verzió között fényévnyi távolság van. Nekem is van ps3-am és ezen van meg a játék, de láttam a wii u verziót teljesen máshogy van összerakva, mint a ps3 és az xbox verzió. Portokon nem dolgoztak annyit, mint a nintendo-s változaton, és ez a teszt xbox-ra épül, nem a wii u-ra. A ps360 tényleg origins 2, de a wii u verzió nem. Wii u verzióban, csuzlival kell lőnni a sárkányokat, béka lábakat el kell vágni, raymant ki kell lőnni, mindent meg lehet ütni, sokkal több a mozdítható platform, olyan ütögethető mozdítható platformok is vannak, ami ps360 verzióban nincs, és vannak olyan pályák is amelyek nincsenek a ps360 verzióban, csúnyán hangzik de ez így van , hanem helyette más pálya van. (Gondolok arra, hogy murfy irányítása wii u-n közvetlen, míg konkurensen közvetett, ez a tényező teljesen más pályákat is eredményezett a különféle verziókban) Pályák száma ugyanannyi, de alapvető eltérések vannak. Ellenségek sem mindenhol ugyanazok, ps360 verzióban vannak olyan ellenségek amik a wii u verzióban nincsen, de van olyan is ami ps360 verzióban nincs benne.

Ez a játék 10-es, amin tesztelték a játékot, az a butított verzió, ez olyan mintha összehasonlítanánk tomb raider underworld-ot a wii-n a ps3 verzióval vagy xbox verzióval, kb. ekkora az eltérés. Egyike olyan kevés játékoknak, amikor Nintendo konzolján valami jobban sikerült mint a másik konkurensen.
37.
37.
Elyas
Nincs olyan h tökéletes jàték azért nem 10 pont.
36.
36.
DON GONDOCS
Jó játék lett nagyon is, de nincs akkora változás az originhez képest, persze vannak új ficsőrők, pályák. De talán ennyi is elég. Még az ubi megörvendeztet bennünket pár jó platformer játékkal
35.
35.
#11: Szerintem simán várhatnánk többet tőlük.

Akinek a pontozással baja van:
http://www.gamekapocs.hu/tag/daks/blog/900/feed_the_trolls
34.
34.
comedy.mark01
#11: A Last of Us például sok helyen 10 pontot kapott, a Bioshock infinite is, de most ha megnézed akkor a tesztereknek nagyon szigorúaknak kell lenniük pontozás terén.
33.
33.
comedy.mark01
#1: Én most ps3-on játszok vele, és az a jó az egészben hogy fel lehet nyomni full hd-ra. :) És úgy még gyönyörűbb a játék. :D
32.
32.
Gamerdavid
Erre szerintem csak ezt lehet mondani: Tökéletes!
31.
31.
jszili32
Ez tényleg jó játék, de rakhattok volna bele egy kicsivel több zenés pályát!
30.
30.
KeXxX
Igazán jó játék lett, 9.5 simán megérdemel, mert jók a pályák, szórakoztató a játék, szép a grafikája. Ebben a műfajban veretlen!
29.
29.
Quent1n
#4: De engem idegesített, mert mobilról írtam és elsőre azt hittem, hogy jó. :) Egy javítás ne legyen már gond :D

giga321: A GK tesztek nem a következetességről híresek de amúgy meg attól, mert valami egy játéknál negatívum simán lehet, hogy itt pozitívum. Raymant így szerettük meg így jó. :)

norbi1989: Ettől még egy remek játék lett az is meg ez is. Lehet neked inkább egy Trine-al kéne próbálkoznod az kicsit más. :)
27.
27.
Stranger
#26: Pont ezért talán ennyit sem érdemelne meg a játék. Sajnos manapság már csak az élvezeti faktort pontozgatják..
26.
26.
Gamelord
#5: Azt a 10 pontot ki kell érdemelni. Ebbe a játékba nincs semmi korszakalkotó, semmi olyasmi amiért 10et érne.
25.
25.
norbi1989
Engem csak az zavar a platformjátékokba, hogy a legtöbbjük idegesítő a túlzott ugra bugrák miatt leginkább. Kezdetben nagyon tetszett a rayman origins, de ahogy haladtam előre, úgy egyre jobban frusztrált, a mechanikus pályáknál meg töröltem a francba, mert az online coop hiánya miatt, inkább csak idegesített. A többi ilyen játéknál is kb ez van. Ezért örülök, hogy haladt a generáció, és nem ragadtunk le ezeknél. Nem a grafika miatt, pl. a 2001-s gta 3 még mindig az egyik kedvencem, és nem zavar a kopottas grafikája. De majd ezzel a legendsel is teszek egy próbát.
23.
23.
Clayman
#18: A játékok pont azért játékok, mert nem reálisak, ha reálisak lennének szimulációnak hívnák őket. :) Pont azért gyártanak filmeket, meséket, játékokat, hogy elrugaszkodjanak a valóságtól és olyan dolgok szülessenek, amik a valóságban nem történhetnek meg.
21.
21.
Stranger
Tényleg ennyire jó? O: Amúgy nagy negatívum, hogy nincs se online, se LAN coop.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...