Harmadjára
tér vissza a Sötét Lovag az arkhami hagyományokat folytatva, ezúttal az előző
két részt fejlesztő Rocksteady nélkül. A Warner szerint a döntés szükségszerű: míg az angol brigád keze könyékig benne van egy titokzatos next-gen címben, addig a
jó iparosnak számító Warner Montrealra bízták az eredettörténet elkészítését.
Egy olyan brigádra, amely eddig csak az Arkham City Wii U-s portjáért felelt,
de látszólag remekül lemásolta a sorozat legjobb formuláit az első saját
alkotásához. Bár az élmény korántsem olyan erőteljes, mint korábban, de a rajongók
bizonyára élvezni fogják a fiatal titán téli kalandját, még akkor is, ha lineárisabb,
mint az előző, a fejlesztők pedig a nyitott világgal sem tudtak nagyon mit kezdeni.
Egy leköszönő konzolgeneráció végén lefutja a kötelező köröket, integet és
meghajol, annak ellenére, hogy nem tapsolnánk vissza az előadás végén.
Néhány
évvel az Arkham Asylum történései előtt, egy hűvös téli napon lázadás tör ki a
Blackgate börtönben. Hősünk felölti gúnyáját, és a rendet rak az intézmény
falain belül. Nem olyan békés a karácsony, mint gondolta, főleg, hogy az egyik
hírhedt gonosztevő, Black Mask robbantotta ki az egész zendülést Killer Crock asszisztálásával.
Különféle zsebmetszők és anyagyilkosok járnak szabadon a börtön folyosóin, az
őrök jobb esetben elbarikádozták magukat, rosszabb esetben pedig összeverve
fekszenek a padlón. Hiába a denevérember minden törekvése, Black Mask, vagy
eredeti nevén Roman Sionis egy helikopterrel angolosan távozik, miközben mi
Crockkal foglalatoskodunk. A főmufti ötven millió dolláros vérdíjat tűz ki az
igazságosztó fejére, s nem kevesebb, mint nyolc bérgyilkos lohol a nyomában.
Mivel Batman nevét és törekvéseit még nem mindenki ismeri Gothamben, ezért a rendőrség
támogatására hiába vár: Jim Gordon felügyelő szemét is fel kell nyitnia,
miszerint ő is a bűnüldözés mellett kardoskodik. A denevér tehát patthelyzetbe
kerül, közellenséget kreálnak belőle, ő pedig szép sorban leszámol a
gyilkosokkal, miközben tisztázza a nevét.
Hová tűnt Kevin Conroy?
A
város továbbra is bűnözés melegágya, a helyszínek emlékezetesek, az utcákra
lágyan ringó hópelyhek hullnak. A történet talán a legérdekesebb, amit eddig
láttunk, hiszen számos gazembert felvonultat a DC-képregényekből. Itt lesz a
mesterlövész Deadshot, a bestiális Bane, vagy Copperhead női változata, s persze
az elmaradhatatlan Joker – csak hogy néhányat említsünk. Persze a terjedelmes gárdának
megvan az ára: a narratívában igen kevés idő jut rájuk. Felkeressük
búvóhelyüket, leszámolunk a random talpnyalókkal, majd jön egy átvezető jelenet
és egy bossfight, ami után lapozunk. Azért emlékezetes pillanatokból sincs hiány,
sőt, történeti csavarból sem, mégis jobbnak láttuk volna, ha a fejlesztők több
időt szentelnek a nívós gengsztereknek. Még azt is jó néven vettük volna, ha
kevesebb lenne az érdektelen mellékküldetés, amivel a bajbajutottak zargatják
folyton hősünket, miközben az a háztetők felett repked.
Akinek
bejött az előző részek FreeFlow-harcrendszere, az most is nyeregben érezheti
magát. A mechanikán alapvető változások nem történtek, csak néhány apró elemében
módosítottak rajta. Ugyanolyan jól működik, mint korábban: az ütések bevitele
mellett a kitérésre is figyelnünk kell, amikor a gengszterek feje felett
felvillan a villám-ikon. A drabális izomagyak persze teknősbéka módjára védekeznek,
ilyenkor köpenyünkkel töröljük őket képen, mire megzavarodnak, s máris
bevihetünk nekik pár ütést. Fifikásabb taktikát kívánnak a fegyverrel
felszerelkezett bűnözők: ellenük nem célszerű nyíltan kiállni, dobjunk egy
füstbombát közéjük, rejtőzzünk el a magasban, és lopakodva csapjuk le rájuk,
egyenként likvidálva őket. Minden a pontos időzítésen múlik, egy milliszekundumnyi
kihagyásnál tutira bekapjuk a sallereket, ha nem jössz bele a ritmusba, véged.
A
későbbiek során az ellenfelek létszáma növekszik, egyre felszereltebbek
lesznek, még nehezebbé vállnak a harcok. Egy-két új ellenségtípus is
tiszteletét teszi, de ettől még nem lesz változatosabb a játékmenet,
ugyanazokat a taktikákat alkalmazzuk, olykor a kütyüinket bevetve. A
Batclaw-val megragadhatjuk a haramiákat és magukhoz ránthatjuk, Bataranggal
képen törölhetjük, vagy robbanó gélbe csalhatjuk őket. Új eszközeink is
lesznek: itt van a sokkolós kesztyű, amivel a makacsul védekező alakokat is megtörhetjük.
Az elhúzódó összecsapások olykor fárasztóak tudnak lenni, s bár Batman is egyre
keményebb lesz, sokszor éreztük, hogy a fejlesztők csak az időt húzzák egy-egy
finomabb jelenet előtt. Mindig tudni fogod, hogy mire számíthatsz, s mikor felülkerekedsz
rajtuk, bedobnak eléd még egy vicsorgó csoportot. Két éve az Arkham Cityből már
kigyomlálták ezeket az olcsó húzásokat, most miért kell újra erőltetni? A
következő területen jön egy kis nyomozás és mászóka, majd ismét a nyakunkba
szakadnak a rosszfiúk. Unalmas? Persze. A kétgombos harcrendszer továbbra is
kézre áll, látványos kiütéseket és akrobatikus mozdulatokat vonultatunk fel, de
bizonyára vannak olyan rajongók, akik többre vágytak, néhány új elemre, de nem
kapták meg.
A
detektív mód ismét egy sűrűn alkalmazott megoldás, hiszen Batmannek sokszor kell
nyomok után kutatnia a továbbhaladáshoz. Bűncselekmények helyszínén egy
gombnyomásra válthatunk erre a nézőpontra, ahol átláthatunk a falakon, a talált
mintákat beszkennelhetjük. A recept szinte ugyanaz, kicsivel több az
interakció, de az igazság az, hogy a jelenetek során még mindig fogják a
kezünket. Immáron lehetőségünk lesz visszajátszani a bizonyos eseményeket a
rejtély megoldásához szükséges tárgyakat keresve – hasonlóan a Remember Me-ben
látott memória-visszaállításhoz. Ez az elem tényleg jól működik, a nyomozások
színesebbeké váltak, de szigorúan csak a főküldetések során, a mellékes munkák
továbbra is ismétlődőek és minden kihívást nélkülöznek. Ilyen áron nem volt
értelme elnyújtani a játékidőt.
Végül is egy nyitott világú címről beszélünk, ahol a téli arcát mutató Gothamben
ténykedhetünk. Bár a történetvezetés lineáris, a küldetések helyszíneit
szabadon is megközelíthetjük. Először is véssük magunkban: a város csupán
díszlet. Ugyan véletlenszerű összecsapásokba boltunk, csip-csup feladatokat
teljesíthetünk, melyek csupán pár alkalommal érdekesek, de utána már nem érzünk
késztetést az elvégzésükre. A szabadon lengedezés mintha kicsit kötöttebb
lenne: néhány magas épület tetejére esélyünk sem lesz felkapaszkodni. Az Arkham
Cityben szinte eggyé váltunk a várossal, itt csak kiegészítő szerep jut neki.
Pluszban a Batwinggel egy gombnyomásra képesek leszünk gyorsan felkeresni a
kívánt helyszínt, nem kell perceken át lengedeznünk sikátorok és háztetők fellett,
ami kétségtelenül kényelmes és időtakarékos megoldás. Lehet, hogy pont a
sandbox feeling veszik el, de mi mégis ezt a lehetőséget alkalmaztuk a
legtöbbször.
Minden kütyünket és Batman képességeit is
fejleszthetjük a játék során, pluszban számos kihívást abszolválhatnak a
maximalisták. A Dark Knight System menüpontban követhetjük nyomon a megnyitható
modulokat, így tehetünk szert továbbfejlesztett eszközökre, ami folyamatosan fenntartja
az érdeklődésünket, bár nélkülük is teljesíthető a játék, de miért mondanánk
nemet a könnyítésekre? A New Game Pluson felül ott lesz a rémálom-mód is, ahol
egyetlen élettel kell végignyomnunk a játékot – önszívatásra, kontrollertörésre
ideális. A kampány olyan tíz órás elfoglaltságot nyújt, s a kötelező Challenge-módon
felül igazi multiplayert is találunk a kalapban. Az online mókát a Splash Damage követte el, s
három csapat küzd egymás ellen a Splinter Cell-féle Spies vs. Mercs-hez hasonló
megvalósításban. Lehetünk minden hájjal megkent gengszterek, akik Joker vagy
Bane talpnyalói, míg a sötétben Batman és Robin alkotta brigád rejtőzködik. A
térképen található pontokat kell elfoglalunk és megtartanunk, kütyüket is
használhatunk, igazán érdekes küzdelmeket tartogatva, s még a bandatagok is
bevethetik a detektív módot limitált ideig. Bár az online szegmens remek
kísérlet arra, hogy csavarjon egyet a jól bevált recepten, nem elég kiforrott
ahhoz, hogy emlékezetés és szavatos része legyen a Batman: Arkham Originsnek.
Mi a helyzet a mobilos verzióval?
A
grafika továbbra is lenyűgöző, bár kicsit szűkösnek éreztük a játékteret,
valamint az összkép némileg szürkébb. Ami kissé furcsa még, hogy Batman és a
bűnözők végtagjain dagadó izmokat kissé túlzásba vitték, úgy néznek ki, mintha valami szénné kokszolt testépítők lennének. Leginkább a téli Gotham fogott meg
bennünket, ami kétség kívül elvarázsolja az érző szíveket. Azért hibák is
akadnak: hősünk palástján áthaladnak a rosszfiúk végtagjai, nem ugorhatunk át
derékig érő akadályokat, mert a készítők nem engedik. Akad azért markáns
pozitívum is! A zenék és szinkronhangok továbbra is erőteljesek, Bruce Wayne
fiatalabb kiadását ezúttal Roger Smith szólaltatja meg, míg Joker esetében a nyugdíjas
éveit töltő Mark Hamillt Troy Baker váltotta a mikrofon mögött, és nem vettük
zokon a cserét.
Habár
a Batman: Arkham Originsről a fejlesztők úgy nyilatkoztak, hogy majd
felfrissíti a sorozatot, az igazság az, hogy még mindig bigottan ragaszkodtak
az előző részek hagyományaihoz. A kísérletező kedv csak nyomokban tűnik fel, s
nem olyan markánsan, mint ahogy elvárható lenne. A történet ugyan érdekes és
fordulatos, nem tud kellőképp kibontakozni a sztárparádé, a játékmenet során
pedig sablont sablonra halmoz a montreali társaság. Túl nagy falatnak bizonyult
a Rocksteady után átvenni a sorozatot, még akkor is, ha a csere csupán
ideiglenes. Mérget vehetünk rá, hogy az eredeti fejlesztők nem ülnek a
babérjaikon, s az igazi folytatás még várat magára. Ne ijedjünk meg: az Origins
egy remek játék, amely bőven megérdemli a bizalmunkat, de nem hagy akkora
nyomot, mint a korábbi részek.
A grafika, a karakterek, a sztori és a rendezés pedig egy sokkal magasabb szintet képvisel az elődökhöz képest. Összélményben viszont, mint videojátékot, én mindegyik részt nagyon imádtam!
Olyan szinten (lusta konzolos) lettem, hogy sosem megyek évek óta a grafikai beállítások a, hanem úgy vagyok vele hogy amit belő a gép nekem jó az. Most viszont bekapcsoltam a dx12-őt, talán ez a sors fintora.
Minden esetre a játék nekem kellemes meglepetés, gondolom pont a negatív visszhang miatt. Remélem az Arkham Knightba is ilyen kellemesen csalódok.
Az Origins megítélésénél két tényező játszott közre. Egyrészt a City után nem vitte úgy előre a sorozatot és az immáron open world játéktéren nem mutatott semmi nagyon újat a feladatokkal. Hozzá kell tenni, hogy feladatokkal a City sem nyújtott újat, max annyi, hogy kirakták az utcára a feladatot. Ezt igazából pont kezdte unni a nép velem együtt már a City végére. Aztán hozzájött, hogy fiatalabb a karakter és nem a Kevin Conroy volt a hangja, aztán ezért elérte egy álgyűlölet hullám a cuccot, pedig nagyon jó volt a hang és ment a játék tónusához. Ja a tónus.
Fogták a City városát és hozzátoldottak még egy akkora részt, így már nem csak az a kifli alakban bejárható rész volt, ahol az egész játékban kerülgetheted az endgame helyszínt. Az új környék és zene pedig atom hangulatos volt számomra. Beütött a batman-ség ezerrel. Igazi hideg téli éjjel, zuhog a hó és a hóban megmaradnak a lábnyomok is, amit tudnak követni a faszik. Black Mask pedig nagyon jó ellenfél és a széria legjobb alakítását láthatjuk "tőle". Ha az elején túl tudunk lendülni azon, hogy még egyszer neki kell állni egy ilyen városnak, akkor szerintem lényegesen jobb játék az Origins, mint a City.
Szóval ez a rész (eddig csak rosszat hallottam róla) nem olyan rossz, eddig bár még az elején tartok. Kíváncsi leszek mit hoznak ki belőle.
Technikailag háromszor is fagyott már rövid időn belül, teljesen eltérő módon szóval nem tudom hogy nálam van e a hiba vagy amúgy.
Eddig kifejezetten tetszik viszont.
is a Scarecrownál és Killer Crocnál megtudták oldani, hogy ne csak verekedjünk.
Mindegy szerintem ez is egy jó Batman lett és nem értek egyet GK-val szerintem megért volna egy 8-8.5 pontot.Viszont végre a Rocksteady csinálja a kövi Batman és nagyon várom az Arkham Knightot!! :)
Nos, most fejeztem be a Batmannek ezt a részét, és egész egyszerűen nem tudom mit mondjak. Ugyanis reális véleményt (számomra reális) nem nagyon olvastam. Tényleg szubjektív az ízlés, de hogy senki ne legyen, aki erről a játékról (is) egy reálisabb véleményt mondjon, az furcsa. A játék múltamat, önéletrajzomat már elmondtam a Splinter Cell esetében, tehát újra megjegyzem, kevés embert ismerek, akinek ilyen "tudása" lenne. Nem öntömjénezés, nem rólam van szó, csak azért tartom fontosnak, mert sok ezer játékkal játszottam már életemben és nap nap után elhülök ezeken a véleményeken.
A játék ugyanis BRILLIÁNS. Alkotói oldalról nézve egyszerűen felfoghatatlan az a vélelmezett munka, ami ebben a játékban benne van. Valami csoda az egész, az elejétől a végéig. A grafika lenyűgöző, az atmoszféra úgy szintén, néhol vannak benne szakmai szlenggel BUG-ok, felakad a fejberúgott arc a falra, de ez kit érdekel? Engem a legkevésbé sem, és nem is értem, ezzel mi a baj? Program, olykor előfordul, és? Min változtat? Mert, ha az egész ilyen lenne oké, de három óránként van benne egy? A történet brilliáns, a "kameraszögek", a dialógus, a forgatókönyv PAZAR! Olyan filmes megoldások vannak benne, olyan hihetetlen tehetséggel alkották meg, hogy besza.ás. Hollywoodban nem csinálnak ilyet, pl. ahogy az első gyilkosság összeáll, és levetítődik. Besza.ás. De besza.ás az egész játék úgy ahogy van. Az embert egyszer kétszer megakasztja kicsit a történet, nem tudja pontosan, hogy most merre kell menni, de ennyi a negatívum, amit én gondolok. ISTENI JÁTÉK, EGYSZERŰEN FANTASZTIKUS. LEHENGERLŐ, BÁMULATOS, HIHETETLEN ÉLVEZETES. Az a tény, hogy 2014-ben már ilyen szinten alkotnak ezek az alkotók,ilyen játékok jönnek ki, ámulatba ejtő. Párhuzamosan nyomom a Metro-t, a Black Flaget, a Ghost-ot, jön majd ezekről is vélemény. Egy szó, mint száz. Alkotói oldalról is, játékos oldalról is, erről a produktumról én csak szuperlatívuszokban tudok beszélni. És mivel az összes Batmen-el játszottam, no meg az adott évben kijövő játékok 90%-val - megjegyzem, ez eddig számomra a legpazarabb. De mindegyik jó volt. Üdvözlet!
A grafika hát mit mondjak a the last of us után minden szar!!!...tehát ezt nem róhatom vele,kicsit dolgozhattak volna még vele,a ps3 még bírná...ugye az elöbbi név ezt igazolja
Tehát egyszerjátszhatós lett a játék......SAJNOS
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.