A Bioware fejlesztése alatt álló fantasy szerepjáték-sorozat következő epizódja formabontónak ígérkezik a felmenőihez képest, ugyanis a Frostbite 3 motorral (BF4, NSF: Rivals, SW: Battlefront) versenyző Inkvizíció sokkal látványosabb és nagyobb lesz elődeinél. Az új motor másik izgalmas tulajdonságának köszönhetően a korábban rettenetesen passzív környezetünk végre megalázkodik határt nem ismerő rombolási vágyunk előtt. Igaz, ez többnyire csak fa építményeket, hidakat és egyéb, nem a talaj részét képező kisebb tereptárgyakat érint.
A történet lényege, hogy nem sokkal a játék indulását megelőzően megnyílt a hasadék, amely elválasztja a holtak világát (Fade) az élőkétől, és a túlvilág lelkes állampolgárai bizony vég nélküli agresszív illegális bevándorlásba kezdtek. Válaszul a fenyegetésre, az élők megalkotják és operatív hatalomra emelik az inkvizítor személyét, hogy ellenállást szervezzen a démoni hordák ellen. A te feladatod az lesz, hogy megtestesítsd ezt a személyt. A Dragon Age harmadik részében a korábbiakkal ellentétben már nem csak a (jelen esetben kilenc tagúra bővíthető) csapatodat irányíthatod majd, amellyel táborról-táborra közlekedsz, mint ahogyan azt korábban tetted. Ezúttal kissé fenyegetőbb és ütőképesebb erőt képviselsz majd. Egy komplett inkvizítori szervezet lesz a kezedben, ügynökökkel az egész bejárható kontinensen. Ezt a teljesen vallás- és országfüggetlen gárdát te fogod feltámasztani rég elfeledett poraiból. Szabadon meghozott döntéseid által vezetheted szövetségekbe, akivel csak akarod. A csoport pedig közvetlen módon engedelmeskedik az akaratodnak, akár küldetésekre, akár harcba küldöd őket. Természetesen a pozíciód jóval több hatalmat ad neked, mint amilyenekkel az átlagpolgár bír, akár tetszik a környezetednek, akár nem. Ez persze felelősséget is jelent. Komoly morális döntések lesznek rád bízva amelyek – az ígéretek szerint – sokkal érezhetőbb hatással lesznek majd a játékmenetre, mint eddig bármikor a franchise során.
A játékos döntései olyan mértékben befolyással lesznek a világra, hogy akár egy teljes területet és annak minden potenciális küldetését elveszthetjük, mert például úgy döntünk, hogy elpusztítunk egy falut ahelyett, hogy megmentenénk azt. Természetesen ez fordítva is működik abban az esetben, ha elfoglalunk egy kulcsfontosságú állást, ami nélkül egy adott területre nem tudtunk volna beférkőzni. A főszál részét képezi a folytatódó polgárháború a mágusok és a templomosok között is, amelynek kimenetelét talán mi magunk határozhatjuk meg. Mark Darrah elmondása szerint az Originsből ismert névtelen Gray Warden és a Dragon Age II főszereplőjeként megismert Hawke nem csak, hogy felbukkanhat, de komoly szerepük is lesz a harmadik epizódban, de erről egyelőre nincsenek konkrét információk. Érdekességképp megemlítendő, hogy Morrigan is részese lesz a történetnek, még ha nem is játszható karakterként. Az első rész Gray Warden-jéből kisajtolt közös gyermekükként született ifjú pedig több szerepet kap majd a sztoriban egy röpke megemlítésnél.
A csapat odafigyelt a rajongók kéréseire, és olyan folytatást ígér, melyben nyílt világú terepen játszhatunk majd. Visszatér az első részből ismert taktikai kameranézet is, ami igény szerint madártávlati rálátást biztosít a földön zajló csatára, megállítható összecsapásokkal és megszervezett támadási utasításokkal. A harc várhatóan némileg eltér majd a korábban megszokottól és jobban összpontosít a játékos lehetőségére, hogy felkészüljön, tervezzen, helyezkedjen, és egy jól összefogott csapatot alkosson a követőiből. A készítők elmondása szerint a jelentős szabadságot kínáló, bejárható vidékek kidolgozása közben a legnagyobb hatást a Bethesda koronaékszere, a Skyrim tette rájuk, azonban az Dragon Age következő epizódjának régiói mégsem lesznek teljesen határtalanok. A méltán népszerű 2011-es Elder Scrolls címmel ellentétben az Inkvizíció a korábbi epizódokhoz képest sajnos csak lényegesen nagyobb területű, ámde mégis csak zárt, betöltést igénylő zónákból fog állni. A felfedezés ettől függetlenül igen hangsúlyos eleme lesz a készülő játéknak. Érdekesség például, hogy a csapattagjaink utunk során kommentálhatják a közelünkben előforduló, potenciálisan hasznunkra fordítható tereptárgyakat. Természetesen a már-már klisés „benézhetsz minden kő alá” és „minden bokor meglepetést rejthet” szlogenek is elmaradhatatlanul felbukkantak a témát illetően.
Az egyes régiók a játékban a karakterünk szintjétől teljesen függetlenül tartalmaznak majd erős és gyenge ellenfeleket, így bizonyos harcok elkerülhetetlenül a halálunkhoz vezetnek, ha nem vagyunk elég felkészültek. Ajánlatos lesz tehát óvatosan közlekednünk az új, eddig soha nem látott ellenfeleket felvonultató világban. Egy Rémálom, Troll vagy Behemót is utunkat állhatja, de igencsak embert próbáló ellenfélként bizony ránk szállhatnak a felbőszült kansárkányok is. Ha kereket nem is oldhatunk, az újdonságként feltűnő lovak segítségünkre lehetnek a menekülésben, ha úgy döntenénk. Ismét több játszható faj áll majd rendelkezésünkre, természetesen férfi és női formátumban egyaránt, a szokásos alapkasztokkal, melyek a mágus, a zsivány vagy a harcos képére formálják karakterünket. A játékos újra lehet ember, tünde és törp, de az Inkvizícióban végre játszható rasszként debütál majd a qunari is, amelyet a tavalyi PAX Prime prezentáció keretében jelentettek be.
A karakterek egyedi igényekre szabása is mélyebben kidolgozottnak ígérkezik, annak ellenére, hogy az említett játszható fajok testi tulajdonságait ezúttal nem csúszkákkal változtathatjuk majd meg, csupán csak előre létrehozott minták közül válogathatunk a különböző egyedekre jellemző, előre elkészített gyűjteményből. A fejlesztők a témát érintően idáig főleg arról adtak felvilágosítást, hogy a személyre szabás hogyan fogja érinteni a felszerelés kezelését a csapatunkon belül. Felvázoltak egy szituációt, mikor is az általunk megtestesített hős talál egy mellvértet, és úgy dönt, hogy odaadja valakinek a követői közül. Attól függően, hogy kinek szánta, a páncélzat - amolyan Fable III mintára - automatikusan hozzá alakul új viselője vonalaihoz, és jellemzőihez, hogy úgy illeszkedjen a szóban forgó karakterhez, hogy közben átveszi annak személyiségét és egyediségét. Az a szóbeszéd járja, hogy kapunk némi szabadságot az egyes felszerelések színének és felületének megváltoztatásában is.
A személyre szabás nyújtotta szabadság viszont nem áll majd meg az eszközeink és kinézetünk átalakításánál. Ugyanis amint az egy korábbi bemutató videóból kiderül, a játékos inkvizítori hatalmának kiterjesztése során elfoglalhat majd bizonyos erődítményeket, amelyek amellett, hogy megnyitnak korábban nem elérhető területeket és tartalmakat a környezetünkben, felújíthatóak és átformálhatóak lesznek. Különböző feladatokat és egy-egy jellemző működési formát (például kereskedelem, kémkedés, vagy katonai erő) is képesek lesznek ellátni, mellyel az inkvizíciónk érdekeit és a harc frontvonalának kitolását szolgálhatják valamilyen irányban.
Egy next-gen címen, mint amilyen az Inkvizíció is, a fantasztikus képi hatások és az epikus történt mellett az is cél lesz, hogy a románc realisztikusabb és természetesebb legyen. Az Inkvizícióban sokkalta nagyobb hangsúly került rá, hogy a fejlesztők élethűbbé tegyék a szerelmet a korábbi ajándékozós, dialógusos udvarlásnál. „Hiszen több is van annál mint, hogy bedobod a pénzt, és szexet kapsz cserébe, nem igaz?” - nyilatkozta David Gaider, a vezető író a projektben. Gaider később arra is kitért, hogy bizonyos karakterek életének már viszonylag korán egészséges részét képezi majd a szexualitás igénye, nem pedig valamiféle küldetéscél lesz, amely lezárja a szerelmi sztorit. A csapat úgy döntött, hogy a mélyebb érzelmek inkább konkrét, szóban forgó karaktereket érintő események hatására alakulnak ki mintsem a játékunk során hozott általános döntéseinkre adott reakció által, mint ahogyan az korábban történt. A világban elkövetett tetteink elismerése vagy éppen elítélése még mindig szerves része lesz a játéknak az NPC-k oldaláról de sokkal inkább a privát dialógusok hangszínét határozza majd meg mint azt, hogy mennyire szeretnek vagy épp gyűlölnek majd minket a követőink.
Jonathan Perry, a cím mozgóképes bevágásaiért felelős rendezője egy másik interjúban arra tért ki, hogy az Inkvizíció szex jelenetei leginkább a Mass Effect ízléses, és érett kisfilmjeire fognak hasonlítani, ahol meztelenek vagy lengén öltözöttek lesznek ugyan a karakterek, de az árnyékok és egyéb tárgyak játéka kitakar majd bizonyos testrészeket.
Ami a korábbi epizódok történetét illeti, Mike Laidlaw állítása szerint a játékosok rendelkezésére áll majd a lehetőség, hogy importálják az előzményeket tartalmazó játékmentéseket az előző Dragon Age címekből, hogy a világ kialakítása tükrözze a korábban hozott döntéseket. Szerencsére, ha már nyoma sincs a merevlemezünkön ezeknek az adatoknak, vagy csak nem vagyunk elégedettek velük, kapunk majd egy eszközt, amit Dragon Age Keepnek kereszteltek. Ez egy felhőalapú rendszer, amelyben manuálisan kiválaszthatjuk, hogy milyen háttérrel szeretnénk kezdeni új kalandunkat anélkül, hogy akármelyik előzményjátékot birtokolnánk. Természetesen dönthetünk úgy, hogy nem élünk ezzel a lehetőséggel. Ilyenkor megkapjuk az alapértelmezett történetet.
A végére két apróbb információ: David Gaider állítása szerint a játékban lesz valamiféle többjátékos mód, de egyelőre nem tisztázott annak pontos formája. A zenei menüt pedig Trevor Morris állítja össze. Az Inkvizíció várhatóan idén ősszel jelenik meg.
Kapcsolódó cikk
De azért remélem hogy ha nem is több kaszt de több faj lesz.
(mert amikkel mostanában játszok azoknál midig volt 5-6 faj)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.