Szögezzük
le az elején, hogy az eleddig indokolatlanul népszerű mobiljátékokat fejlesztő
PopCap nem arra törekedett, hogy alapjában reformálja meg a multiplayer
shooterek műfaját, a Plants vs. Zombies: Garden Warfare megmarad kizárólag a fun
szintjén. Nem lesz belőle e-sport, nem hinnénk, hogy egy-két óránál többet még a
legelvakultabb játékosok is eltöltetnének vele. Az első napokban biztosan
húzzuk majd a szánkat, hiszen a produktum nem a Microsoft felhővel
megtámogatott szerverein fut, hanem az EA parkját használja. Igen, ez pontosan
olyan végeredményt szült, mint a hírhedté vált SimCity launch: a szerverek nem,
vagy csak gyatrán muzsikálnak, az Origin nem bírja a játékosok rohamát. De
tegyük félre felháborodásunkat, hiszen idővel a háttér is kifogástalan (?) lesz
és a káposzta is megmarad.
Hogy
egy tower defense-szériából miként válik mély, hozzáférhető, a megszokott
stratégiai vonalat sem nélkülöző, ugyanakkor könnyed shooter? Nyilván a
készítőknek inspirációt kellett nyerniük olyan zsánerdaraboktól, mint a
Battlefield. Ettől függetlenül a harmadik személyű nézőpont adott és a Plants
vs. Zombies univerzumának számos vicces faja képviseli magát benne, olykor
olyan helyzeteket teremtve, hogy önkéntelenül is hahotázásba kezdünk. A Garden
Warfare kissé kaotikus, ám kőbe vésett szabályai vannak, ráadásul a sorozat
első 3D-s darabja még pofás is, köszönhetően a Frostbite 3 engine-nek. Elsőnek
a színpompás vizualitás üti meg a szemünket, a mókás karakterek, és az amerikai
kertváros kifordított képe, ám ha nem csak a felszínt kapargatjuk, kiderül,
hogy meglepően sok taktikai lehetőséggel kecsegtet a program.
A
játék osztályalapú lövöldözést kínál, a fő játékmód nagyon emlékeztet a
Battlefield Rush módjára: a Gardens and Gravestonesban a térkép különböző
pontjain megtalálható kerteket kell elfoglalniuk a növényeknek, vagy a
zombiknak. Mindkét frakcióban négy-négy karakterosztály kapott helyet,
mindegyikük három egyedi képességgel rendelkezik, így a Garden Warfare-ben tutira
megtalálod a kedvencedet és kamatoztathatod egyedi stílusodat. Bár helyszűke
miatt nem tudjuk a kínálatot teljesen bemutatni, csupán a teszt alatt kipróbált
favoritjainkra hagyatkozunk. Itt van mindjárt a Pea Shooter osztály, aki
viszonylag lassú tűzerőt képvisel, de cserébe gránátvetőt is hordhat magánál.
Fejleszthetjük a közelharci és távolsági képességeit, így akár chilis
bab-bombát is szórhat a közelben tartózkodó holtakra. Ha viszont nem szeretjük
a kicsi a rakást, jól jön a gatling borsó névre keresztelt skill, amellyel lecövekeljük
a nevezett fegyvert egy kritikus pontra és jó eséllyel megfordíthatjuk a
csatát. Sisakot is szerezhetnek a Pea Shooterek, vagy egy olyan
hiperképességet, amellyel a magas pontokra is fel tudnak ugrani.
A
Pea Shooter zombis megfelelője a mezei Soldier, aki picivel másabb képességekkel
rendelkezik, mint a növények: a zombi bűzfelhő olyan, mintha egy rakétavetővel
kezdenénk tombolásba, egyetlen lövéssel leteríti ellenfeleit, pluszban arra is
jó, hogy hihetetlen magasságokba repítse a tulajdonosát. A gyógyító osztály sem
hiányzik a repertoárból, a napraforgók képesek visszaállítani az egyes egységek
életerejét, de területre ható kunszttal is fel vannak vértezve. A zombiknál ezt
a szerepkört a tudós tölti be, akinek shotgunja van és képes elteleportálni pár
méterre, így távolabbról is veszedelmesebb, mint a mosolygós napraforgó. Végül
térjünk ki a kaktuszokra, akik irányítható fokhagymadrónokat szabadíthatnak az
ellenségre, míg a zombi mérnökök ugyanezt egy zombot drónnal érik el, az már
más kérdés, hogy meglovagolhatnak egy légkalapácsot is. Képtelen helyeztek
ugye? Pont ezért élvezetes annyira a program. Jó érzés látni, hogy a két
frakció adott osztályaiban ilyen markáns különbségek vannak.
A
térképek minőségéről csak pozitívan nyilatkozhatunk, változatosak és jól
megtervezettek, többféle útvonal létezik, egyetlen pontot sem tudunk biztosan
védeni. Természetesen a szintlépés sem maradt ki a szórásból: képességeinket
továbbfejleszthetjük, nagyobb tárkapacitásra és gyorsabb újratöltésre tehetünk
szert. Az akár 24 főt befogadó kompetitív módon felül egy négy játékost
befogadó kooperatív mókának is örülhetünk. A Garden Ops voltaképpen egy
hordamód, de ez áll legközelebb a korábbi mobiljátékokhoz. Az egyre durvább
hullámokban érkező holtakat kell megállítanunk, s a térkép különféle pontjaira
cserepes növényeket is telepíthetünk, amik aztán szórni kezdik a legközelebbi
delikvenst.
Nem
tagadjuk, mi is meglepődtünk a Plants vs. Zombies: Garden Warfare
összetettségén, s az már csak hab a tortán, hogy a kiválasztott karakterünk
kinézetét is teljes mértékben testre szabhatjuk, örültebbnél örültebb
végeredményt szülve. Sajnos azonban a két fő játékmód és a kooperatív móka
kicsit gyérnek hat ebben a műfajban, örültünk volna egy történetvezérelt
kampánynak is - a kevéske tartalmat a ritkaságnak számító offline multi sem
feledtette velünk. Könnyed, humoros témából építkezik a Garden Warfare, ám a
felszín alól nem hiányzik a komolyság sem. Ha jövőben a PopCap tovább bővíti a
felhozatalt – szigorúan olcsó áron, de inkább ingyen – akkor a játék huzamosabb
ideig a mindennapjaink része lehet.
Vannak olyan szórakoztatóipari termékek, melyek képtelenek a megújulásra, önmaguk paródiájával válnak, végül eltűnnek az érdektelenség kegyetlen mocsarában. A Plants vs. Zombies nem ilyen. Radikális, megfontolt és kissé bugyuta.
A szerverhibákat viszont remélem minél előbb orvosolják.
Amikor először megláttam, hogy fut a yeti nem bírtam ki nevetés nélkül :D
Remélem jó "kis" DLC-k lesznek hozzá (új karakterek, mapok, játékmodok). Azt már tudjuk, hogy ingyenesek lesznek.
Gamertag: FoundCargo095 :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.