Stonehearth előzetes

  • Írta: Arell
  • 2014. május 6.
  • előzetes, stonehearth
Link másolása
Nincs megállás a voxeles játékok gyártósorán, de ez nem is akkora baj, ha néha találkozhatunk egy olyan ígéretes ritkasággal mint a Stonehearth. Nézzük meg hát, hogy mit várhatunk tőle.

A gombaszámra szaporodó volume pixel alapú játékok rengetegében nehéz igazán innovatív, izgalmas gyöngyszemre lelni, de a Radiant Entertainment fejlesztőcsapatának úgy tűnik sikerült összerakni valamit, ami frissítő újdonságként debütálhat majd a műfaj nagyjai mellett az év végére. A jelenleg alfa fázisát taposó Stonehearth egy valósidejű stratégia- és szerepjáték-elemeket ötvöző sandbox, melyben egy kezdetben kis létszámú csapat munkáját kell úgy koordinálnunk, hogy a semmiből favágáson, csapdák állításán és kőfejtésen át végül hatalmas és gyönyörű, dolgos országot, vagy épp megfékezhetetlenül terjeszkedő agresszív birodalmat építsünk, melynek hadereje letaglózza a világ hitetlen ellenállóit.


A cím tervezőinek bevallása szerint legnagyobb álmuk az volt a projektjük elindítása után, hogy olyan játékot tegyenek az asztalra, amelyben minden felhasználótípus megtalálja a maga örömét. Lehetsz brutális hadúr, kísérletező szellemű kutató, aki semmiben nem akar elmélyülni, de mindent ki akar próbálni, vagy csak egy békésen építkező polgármester, akinek mindene a jólét és nagy városok felépítése, nagy eséllyel megkapod amit akarsz. A Stonehearth reagálni fog a stílusodra és annak megfelelően alakítja a világ működését. A mesterséges játékmester minden percben arra törekszik, hogy erősítse a világodban azokat a tulajdonságokat, melyeket a viselkedésed alapján a legvonzóbbnak találsz benne. Ha például támadólag lépsz fel egy közelben portyázó kobold bandával szemben, nagy eséllyel szervezett, offenzív fellépés várható irányodban a fajtájuktól a jövőben. Ha élni és élni hagyni alapon játszol, viszonylagos nyugalom fogja jellemezni a határaidon belüli területeket. Minden döntésnek, legyen az kicsi vagy nagy, érezhető hatásai lesznek a továbbiakban.


A világ - bár éppen annyira békés mint amennyire te vagy -, időnként (főleg ha nagyon gazdaggá és virágzóvá válik a nemzeted) meglep majd az egyedi kidolgozású és történetű Titánok látogatásával. Ezek a hatalmas főellenségek néha csak megpróbálják megvédeni a területeiket tőled, vagy éppen a kajádra és egyéb javaidra pályáznak, de váratlan látogatásuk alkalmával csontok fognak törni. A hegyméretű óriások hatalmas erejükkel könnyedén péppé zúzzák apró alattvalóid vityillóit, így akár pacifista játékstílusban, akár világhódító diktátorként játszol, a védelemre nem árt majd időben gondolnod.


A Stonehearth az indie fejlesztők között újabban rendkívül populáris Kickstarteren indult, abban bízva, hogy elképzeléseik és céljaik szimpátiát ébresztenek az oldalukat látogatók között. A játék készítői komoly szponzori célokat tűztek ki a támogatóik számára, a kampány pedig rendkívül sikeresnek mondható, mivel kicsivel több mint 750,000 dollár gyűlt össze a projektre, a fícsörlista így végül tekintélyes méreteket öltött. A finanszírozást végző leendő játékosok biztosítottak számos kisebb és nagyobb kiegészítést melyek az előreláthatólag idén szeptemberben érkező gamma verzió kibocsájtása után nem sokkal ingyenesen letölthető frissítések formájában épülnek majd be az alapjátékba. Ezek közül néhány új karakterosztájt, kalózokat, politikusokat, nindzsákat, megrendezhető fesztiválokat, váltakozó évszakokat és barátságos nyúl valamint ellenséges elementáris klikkeket hoz majd számunkra, míg a nagyobb mérföldkövek elérése Mac és Linux portot, városok fosztogatásán át működő PvP harcokat, Co-Op többjátékos módot azonos térképpel több barát vagy családtag számára, és új, portálokon keresztül bejárható és komoly kincseket rejtő dimenziókat ér nekünk. Az utolsó ilyen nagy finanszírozási cél 600,000 dollárnál volt, melynek eredményeképpen három különböző királysággal is játszhatunk majd.


A Stonehearth a "könnyen tanulható, nehezen elsajátítható" mottó alapján formálódott, így minden játékelem rétegelt nehézségi szinteket tartalmaz. Ha például létrehozol egy veteményest az alakuló falvad területén, meg fogod kapni az alapszintű termésmennyiséget, amelyet a körülmények megengednek, és ha nem akarsz, nem kell tovább foglalkoznod ezzel a problémával. Ha azonban veszed a fáradtságot és elmélyülsz a kertészkedés részleteiben (talajminőség, környező vízforrások, kártevőkezelés, stb.) egy csapásra érezhetően több és jobb terményhez jutsz mint korábban egy ugyanakkora területű megművelt földdarabbal. A kis csapatod továbbá különféle osztályokba lesz sorolható a farmertől az ácson át a katonáig, így minden tevékenység hatékonyan és célirányosabban lesz végezhető. De mindez nem minden, hiszen minden karakterosztály önálló skill tree-t kap. Így például a farmer fejleszthető lesz gyógyfüves és sörfőző szakágra, ezek pedig végül az orvos szakmába torkollnak majd. Az ács vonalon először egyszerű asztalosból fegyverkovácsot nevelhetünk, és így tovább.

A fejlesztők rajonganak a modokért és a közösségekért melyek a felhasználók tartalmait megosztva pumpálnak friss vért az akár évek óta forgalomban lévő játékokba. Ennek köszönhetően a cím természetesen szerkesztőkkel fog érkezni, melyek lehetővé teszik, hogy a játékos könnyedén - voxelről voxelre - lemodellezze és a világába helyezze saját fegyvereit, vagy karaktereit, de akár történeteket és új mesterséges intelligenciát is írhat.

A Stonehearth minden csodálatos ígéretet és képet egybevetve első ránézésre nagyon izgalmas, több órás elfoglaltsággal kecsegtető független játéknak tűnik, ám óva inteném azokat, akik hamar beadják a derekukat némi újdonság reményében. A fejlesztés ugyanis nem túl gyors, és jelenlegi állapotában a kiadás előtti teszt stádium legelején túláradó tennivalókra nem ajánlatos számítani. Ha úgy döntenétek, hogy még a mai nap megveszitek a játékot, Steam-n már tesztelhető az egyelőre még zárt alfa 3. verzió, melybe frissen építették be a mentés és visszatöltés funkciót, emellett pedig megérkezett a működő veteményes is, melynek segítségével végre megtermelhetitek a saját élelmeteket. A Kickstarter cél teljesítése óta lassan egy év eltelt de egyelőre nyomát sem látni komplex épületeknek, ellenségeknek, vagy általánosságban véve bármiféle kihívásnak a bogyóbokrok szüretelésén túl. A bétafázis végére pedig fél évig még biztosan várni kell. Addig is, jó tesztelést mindenkinek!

11.
11.
mestermagyar
#10: Igén, és nekem ezzel van csak gondom. Amúgy meg kitartok az inide-k mellett, és szeretem is őket teljes szívből.
10.
10.
Arell
#9: és #7: Nekem bejönnek a független fejlesztőktől érkező címek. Ennek több oka is van, de a legjelentősebb mind közül az, hogy ezeket a játékokat jobbára a célcsoport finanszírozza, és senki nem ugat bele a marketing osztályról mindenféle marhaságokat, nem sietik el, gyakran a kiadás után is fejlesztik őket, és az ötletgazdák elképzeléseinek nem a kiadó, csak a programozást és textúrázást végzők képességei limitálják.

Ami az elszaporodó ócska Steam-re áramló játékok sokaságát illeti... nos, néha elég sokáig tart átverekednem magam a "Coming Soon" kategórián miattuk...
9.
9.
mestermagyar
#7: Szerintem meg rohadt sok jó indie játék van, és sokkal jobban lehet élvezni őket. Az viszont már egy probléma, hogy steamre csakúgy ömlenek a 2d-s vagy madártávlatú játékok, amik közül sokra rámész, és azt gondolod: "KIT ÉRDEKEL?!" Egyszerűen annyira elszaporodtak mostanában ezek, szinte naponta dobnak ki ilyeneket. Álljon már meg a menet! Azért ez nem amatőr programozók boltja.
8.
8.
Dr. Zaius
Zsíros!
Szeretem ezt a megjelenítést!
Tiszta 3D Dot Game Heroes. De szerettem azt a játékot....
7.
7.
SLi
kezdem úgy érezni nemsokára az indie lesz az új mainstream, lassan felüdülés egy sokmilliós büdzsével készült nagy kiadós aaa cím, úgy özönlenek megállíthatatlanul ezek az izék


CoD hipsters incoming, én szóltam
6.
6.
br1Koo
nemrossz ez, bár én első ránézésre azthittem ilyen oldschool kalandjátékkal van dolgunk, aminek jobban örültem volna .
5.
5.
randall13
Egész jó játéknak ígérkezik, bár én jobban örültem volna az Early Access modellnek.
4.
4.
Arell
#3: Igyekszem sloth, köszi a bizalmat :)

#2: Igazad van. Az alfa tesztelés nem igazán ad vissza semmit a játék valódi tartalmáról, ezért is döntöttem úgy, hogy inkább előzetest írok.

#1: Tudtommal lesz történet, de javarészt rád lesz bízva, hogy milyen sztorit íratsz magadnak a játékmesterrel, az alapján, hogy hogyan játszol.
3.
3.
sloth
nyami, nagyon állat játéknak ígérkezik
Arell, gyakrabban írhatnál
2.
2.
PiXELRaNGER
Hát ez érdekesnek ígérkezik, szeretem az ilyen voxel alapú játékokat. Viszont sokat kell még várni, alfát meg nem akarok tesztelni, mert elmegy tőle a kedvem, mert az alfák azért kicsit kezdetlegesek. De jó lesz szerintem. :D
1.
1.
markoci555
Most hallok először a cuccról, de 1 év? Hát akkor rögtön csalódnom kell bennük. Az alap kinézet tetszik, az emberek már kevésbé, a hülye mozgásukkal. Történet nélkül nem tudom elképzelni, hogy sokáig lekössön. Szóval az nem tudom, lesz benne? Vagy teljesen rád van bízva, random generálás azt játssz ahogy akarsz?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...