Az
Activision tizenegy év után is az eladási listák élére
törekszik, be akarja bizonyítani, hogy a Hollywood mehet a levesbe, a szórakoztató
iparágban a dollármilliókat a videojátékok hozzák. Ám az utóbbi esztendőkben
mintha kicsit megtört volna a lendület. Nem is lepődünk meg ezen, elvégre az iparági
elemzők már sokkal korábban megjósolták a sorozat stagnálását, majd az azt
követő hanyatlását. Szó sincs a széria temetéséről, elvégre még mindig van egy
stabil rajongóbázis, amely menetrendszerű Call of Dutyt akar. Pláne most, az új
konzolok térnyerésének időszakában nagy teher nehezedik Bobby Kotick
kompániájára, mindenki minőségi ugrást vár, új csodamotort, még durvább
robbanásokat és szavatos multit. A kiadó szerint a hároméves vetésforgó
bevezetése lehet a siker kulcsa. Egy részen eddig két évig dolgozott az adott
stúdió, most mindhárom brigád (az Infinity Ward, a Treyarch és Sledgehammer is)
egy esztendőnyi fejlesztési időt kapott pluszba. Továbbra is évente jönnek a Call
of Dutyk, a csapatok egymást váltják, így a mindenki jól jár: Bobby bácsi és a
pattanásos jenki kiskölyök is.
A
kaliforniai Sledgehammer Games 2009-ben alakult a Visceral Gamesból kivált
kulcsfigurák jóvoltából. Glen Schofield és Michael Condrey az EA-t hagyták ott
az Activision kedvéért, abban a reményben, hogy ott megkapják azt a teljes
kreatív szabadságot, ami csak az indie fejlesztőkre jellemző. A Dead Space
hagyatéka első – azóta törölt – projektjükön jól érződött: egy kalandelemekkel
megspékelt, sötét hangulatú Call of Duty-mellékágat készítettek, amely a
vietnámi hadszíntéren játszódott volna. Az Activisionnak persze szüksége volt a tehetségekre, miután a Jason
West és Vince Zampella otthagyta őket, ezért Schofieldék is beálltak Modern
Warfare 3-at csinálni. A Sledgehammer első önálló alkotására novemberig kell
várni, ez lesz az Advanced Warfare, amely a közeljövő hadviselésére fókuszál.
Bár már a Black Ops 2-ben is láthattunk egy alternatív jövőképet, kétségtelen,
hogy az idei rész áll a legközelebb a valósághoz. A játékban szereplő high-tech
haditechnikai eszközök már a mérnökök tervezőasztalán vannak, néhányból már
prototípus is született, a legtöbbjüket rendszeresíteni fogják a seregnél. Nagyon
is elképzelhető, hogy pár évtized múlva a katonák exoskeleton öltözékekben
róják a csatamezőket, pont úgy ahogy, Matt Damon teszi az Elysium című
mozifilmben.
Persze
a jövő kényes egy dolog, a srácok pedig kreatív agyak véleményét kérték ki a
sztori lefektetéséhez. Jó pár óra értékes beszélgetésen vannak túl a Boston Dynamics
tudósaival, akik egy nehéz terepen is remekül mozgó robotkutya kifejlesztésén
dolgoznak. De a SEAL Team Six illetékeseit is mikrofonvégre kapták, nem beszélve
a Bombák földjén és a Zero Dark Thirty forgatókönyvírójáról, Mark Boalról. Az
autentikusság tehát a kulcs, az egyetlen járható irány a Sledgehammer számára.
Nagyon is elképzelhető, hogy a jövő háborúját már a magánhadseregek (a PMC-k)
vívják majd, a kormányok egyre kisebb befolyása mellett. Már mostanság is egyre
nagyobb hangsúlyt kapnak ezek a csoportok, heves viták tárgyát képezik, nem
ritkák a túlkapások sem. Az Advanced Warfare története 2052-ben játszódik, a
játékos Mitchell közlegényt irányítja, aki US Army kötelékét hagyja ott egy
magánhadsereg kedvéért. Cimborája, Will Irons kéri őt arra, hogy szegődjön el
az apja, Jonathan Irons (az ő arcát és hangját adja Kevin Spacey) cégéhez, az
Atlas Corporationhoz, a világ legnagyobb PMC-jéhez, amely már nem holmi koszos
zubbonyt ad katonáira, hanem modern exoskeleton öltözékeket. Mitchell a küldetések
során nem beszél, viszont az átvezető jelenetek során igen – reméljük ez is
elég lesz a főszereplő jellemének megismeréséhez.
Hová
ez a nagy sietség? A világban elharapódzott a terrorizmus. Egyfajta globális
9/11-el van dolgunk, a KVA terrorszervezet számos sikeres merényletet hajtott
végre a nagyvárosokban, a kormányzati szervek nem képesek felvenni velük a
harcot, különféle megavállalatok és hadipari cégek kezében van a hatalom. Az
Atlas Corporation vezetője a rend visszaállításán dolgozik, szerinte az
emberiség még nincs veszve, bár élesen bírálja a kormány külpolitikáját. Szerinte nem lehet csak úgy megszállni más államokat azért, mert más vallás uralkodik ott. Az nem megoldás, hogy ledobnak pár
bombát, megdöntik a diktátorokat és elindítják a demokráciát. Jonathan Irons
cége nem csupán harcol, hanem homokzsákokkal védekezik a hurrikánok ellen,
segélycsomagokat dob le a háborús zónákban. Mitchell sem egy olyan
multifunkciós baka, aki ért a vadászrepülők és tankok kezeléséhez, bőven elég
számára az exoskeleton ruhával járó harcmodor.
Aki
nem tudná, az EXO egy mesterséges külső váz, amely jelentősen megnöveli a
viselője erejét, sebességét és teherbírását. A kampányban egy alapmodellel
kezdünk, ám a küldetések során nyert tapasztalati pontból továbbfejleszthetjük
azt, így egy idő után már hatalmasakat ugorhatunk, elképesztő sebességgel
futhatunk, a ruha mellé járó tapadókesztyűvel pedig a falakra is felmászhatunk.
És ez még nem minden! Az EXO lehetővé teszi, hogy limitált ideig láthatatlanná
váljunk, de a föld feletti lebegés sem fikció többé. A mozgásban olyan távlatok
nyílnak meg előttünk, amire korábban még nem volt példa, az Advanced Warfare
dinamikus megoldása még a Titanfallban látottakra is rákontráz. Számtalan harci
helyzettel szembesülünk a történetben, az EXO-val való játszadozás komoly
taktikai jelentőséggel bír, és az eszetlen lövöldözés nem mindig vezet sikerre.
Hiába
vagyunk szuperkatonák, ha nincs a kezünkben megfelelő fegyver. A hagyományos
lőszerrel felvértezett mordályok mellett találunk olyan darabokat is, amelyek
már újfajta energiát hasznosítanak. Az EXO-hoz hasonló szabadságunk lesz a
fegyverek kiválasztásánál, mi döntjük el, hogy melyik típust vetjük be a
helyzetnek megfelelően. Ehhez persze az kell, hogy ismerjük az ellenség
helyzetét. Lesz egy olyan gránátunk is, amit eldobva láthatóvá válik az
ellenfelek pozíciója a HUD-on, még masszív falakon keresztül is. A járművek szintén
szerves részét képezik az Advanced Warfare-nek. Míg a Pitbull névre keresztelt
csapatszállító páncélossal (a valóságban létező MRAP-ről
mintázták) a célterületre autókázunk, nincs előttünk akadály, szabályosan
letarolja a környezetet és a kisebb pokolgépek meg sem kottyannak neki. A
hoverbike sem csak a képzeletünkben létezik, már van belőle most is működőképes
változat. Lényegében egy föld felett lebegő motorról van szó, amelyet gyors
irányváltásokra és mobilitásra terveztek. A drónok sem maradhatnak ki
szórásból, távolról irányított légicsapások kivitelezésében jönnek jól, olyan
területek felé repíthetjük, amiket mi magunk nem tudunk, vagy nem akarunk
megközelíteni.
Reméljük,
hogy a kampány öt-hat órás időtartama a fentebb részletezett taktikai
lehetőségeknek köszönhetően többször is újrajátszható lesz. A fejlesztők
emellett rendkívül büszkék a nyaktörő helyszínekkel operáló pályákra, a
többszintes épületekre és az epikus pillanatokra – még a Golden Gate hidat is
lerombolják benne. Az újszerűnek ható atmoszféra teljes mértékben hitelesnek
tekinthető, nagy eséllyel minden felvonultatott kütyü beérik és hadrendbe áll
2052-re. A terrorizmus pedig mindig jelen lesz a Földön, amíg ember az ember.
Habár a fejlesztők teljesen új engine-t emlegetnek a grafika kapcsán, pont ezt
mondták a tavaly megjelent Ghosts esetében is, így némileg fenntartássokkal
kezeljük a dolgot.
A
látvány egyébként tényleg lehengerlő lesz, a karaktermodellek meggyőzőek, ezt a
részt már kimondottan az új konzolokra összpontosítva fejlesztették, ami a
hangzásvilágban is megmutatkozik: sokkal kifinomultabb keverést tesz lehetővé
az Xbox One és a PS4 bivalyerős hardvere, az extra memória is meghálálja magát.
Igazi dobhártyaszaggató háborús szimfóniával szembesülünk a Dead Space
hangmérnöke, Don Veca jóvoltából, és ő mellé csatlakozott a Metal Gear
Solid-sorozat állandó zeneszerzője, Harry Gregson-Williams. Ráadásul a
főszereplő szinkronjáért Troy Baker felel, aki legutóbb a The Last of Us
Joeljét, és az inFamous: Second Son Delsinjét szólaltatta meg. Kevin Spacey-t pedig remélhetőleg nem kell méltatnom, ő egy igazi ütőkártya az Activision
kezében, könnyedén hozza az elhivatott és rendíthetetlen cégelnök szerepét.
A
többjátékos módról még sok információnk nincsen, de mint mindig, a szavatosság
kulcsfontosságú tényező lesz. A fejlesztők annyit árultak el, hogy
a single-ben látott dolgokkal az online harcmezőkön is találkozunk majd, nem
nehéz kitalálni, hogy az exoskeletonnal való bohóckodás és talán a járművezetés
is a repertoár részét képezi. A maximális profit jegyében az Advanced Warfare
az előző generáció masináira is elkészül, ám az Xbox 360-as és PS3-as portot
egy külső csapat készíti el, vélhetően szerényebb grafikával, és valószínűleg csonkított lehetőségekkel. Ahogy az lenni
szokott, a Microsoft egy hónapig kisajátítja magának a DLC-ket, amik csak az
időszakos exkluzivitás után jönnek más platformokra is. A november 4-én érkező
Call of Duty: Advanced Warfare-nek minden esélye megvan arra, hogy tökéletes
pedigrével, vonzó narratívájával és okos multis szegmensével ismét az eladási
listák élére törjön, amit jelen információk alapján teljesen mértékben meg fog
érdemelni.
Kapcsolódó cikkek
http://www.gamekapocs.hu/tag/pharaoh/blog/6087/video_jatekos_filmes_katonai_sikerek_all_in_one
A magyar viszonyokból nem szabad kiindulni, akár filmekről, akár játékokról van szó.
Azt meg, hogy egy premierre csak hatan ültek be, sokminden magyarázhatja. Ha megnézzük, a multiplexek előtt volt nagyjából (Budapestet nézve) kerületenként két mozi, legfeljebb három. Azok naponta egyszer, vagy kétszer sugároztak egy filmet az egyetlen vásznukon. Mostanra már egy közepes méretű városban is van alsó hangon legalább egy multiplex, 5-6 teremmel, és délután kettőtől éjfélig folyamatosan pörögnek a vetítőgépek mindben. Ezek után nem csoda, ha az emberek akkor mennek moziba, amikor akarnak, nem feltétlenül akkor, mikor először sugároznak valamit. Nyugodj meg, a Star Wars 7 premierjén nem látsz majd üres székeket.
Magyar filmekről meg ne is beszéljünk, azok még a gyártási költségüket se hozzák vissza az mind bukás.
Am meg kapitalista világot élünk és így azt gyártják amire igény van.
Na most ha van ember aki ezt a brand-et szereti hát vegye meg. Tőlem ugyan egy rossz szót nem fog kapni.
Hogy ki mit szeret és miért az meg tök szubjektív.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.