Mindenkit meglepett az EA, amikor az idei E3-on bejelentették, hogy a Battlefield Hardline bétája azonnal kipróbálható PC-n és PS4-en. Persze, valahol érthető, hogy a Battlefield 4 botrányos indulását ezúttal szeretné elkerülni a kiadó és az új részt bőven a megjelenés előtt bétatesztelésre bocsájtja. A Hardline fejlesztését a Dead Space-eket is hegesztő Visceral Games kapta meg, akiknek volt már dolguk a szériával, hiszen a Battlefield 3 utolsó DLC-jét is ők rakták össze. Nem csak új fejlesztőcsapatot, de komoly irányváltást is kapott a sorozat: ezúttal a rendfenntartó erők és a bűnözők örök csatáját élhetjük át. A bétában csak a többjátékos mód érhető el, az is igen korlátozva, viszont ahhoz pont eleget ad, hogy képet kapjunk arról, mit is fog nyújtani az ősszel érkező teljes játék.
A bétában két játékmód érhető el, ezek közül az egyik a Heist, mely az előző részek Rush módjára hasonlít. Itt is fel kell robbantani két célpontot - ezúttal pénzszállító járműveket -, a rendfenntartók a célja, hogy ezt megakadályozzák. Ha a páncélozott autókat sikerül feltörni, a bűnözőkből álló csapat felveheti a pénzt, és el kell szállítania a kijelölt célpontokhoz. Ha ez sikerül, ők nyerik a meccset, ha bárhol is megbukik a terv, a rendőröké győzelem. A játékmód szórakoztató és érdekes, de sajnos könnyen unalomba fullad. A páncélozott járművek és a kivonási pontok is mindig ugyanott vannak (legalábbis a bétában), így könnyen kiszámíthatóvá válnak az események, és 3-4 kör után repetitívek lesznek a meccsek, hiába van csapatváltás.
A másik játékmód a Blood Money, nekem ez jobban tetszett, több taktikázásra ad lehetőséget. A pálya közepén el van helyezve egy trezor, melyből mindkét csapat játékosai pénzt tudnak felvenni (természetesen a rendőrök bizonyítéknak, nem pedig a fizetés kiegészítésnek…). Minél tovább állunk ott, annál több pénzt tudunk magunkkal cipelni, de persze annál több ideig vagyunk kiszolgáltatva a másik csapatnak. Ha megvan a pénz, le kell szállítani a csapatunk széfjébe és az nyer, akinek hamarabb összejön az 5 millió dollár. A játékmód már így is sok taktikázásra ad lehetőséget, azonban a készítők csavartak még egyet a dolgokon. A csapatok széfjei sincsenek biztonságban, az ellenség rajtaütésként megtámadhatja és ellophatja onnan is a pénzt. A meccsek a sok lehetőség miatt fordulatosak és együttműködésre ösztönzik a játékosokat.
A Visceral Games fejlesztői úgy döntöttek, hogy ami a negyedik részben jól működött, azon nem változtatnak. Ennek megfelelően a kezelőfelület a kötelező dizájnváltáson kívül ugyanaz maradt. A Battlelog PC-n még mindig böngészőben indul, akik játszottak az előző részekkel, otthon fogják érezni magukat. A Frostbite motor régóta jó szolgálatot tesz, így ezúttal is az hajtja játékot, és annak ellenére, hogy nem változtattak rajta sokat, még mindig nagyon jól néz ki. A Battlefield Hardline bétája nálam ugyanazokon a beállításokon futott, mint az előző rész, sőt szinte pontosan ugyanazt az fps-számot is produkálta, szóval az optimalizációval sincs probléma.A készítőknek jól sikerült a hangulatot is megteremteni, a töltőképernyőn híradós bejátszást nézhetünk az eseményekről, a rendőrök a helikoptereiből folyamatosan üvöltik a megadásra való figyelmeztetést, egyszóval ebből a szempontból tényleg valami újat kapunk a harmadik és a negyedik rész után. Az egyetlen pálya, ami helyet kapott a bétában, Los Angeles belvárosát változtatja csatatérré, és bár nem olyan nagy, mint a negyedik rész pályái, még így is impozáns méretekkel rendelkezik. A Battlefield helyszíneire mindig is jellemző volt az összetettség, és ez ezúttal sincs másként. Az épületek nagy része bejárható, többnek a felső szintjeire is felmehetünk, de a mélygarázsok is a játékosok rendelkezésére állnak.
Sunny véleménye a PS4-es változatról
Sajnos problémák is akadnak, mégpedig játékmechanikai szempontból. Az új miliő miatt olyan dolgokat változtattak meg a fejlesztők, melyek az első rész óta a sorozat gerincét képezik, és amiért a Battlefieldet szeretjük. Itt vannak például a járművek: az előző részekben mindig fontos szerepet játszottak, és amellett, hogy a hatalmas pályák bejárását segítették, a harcban is fontosak voltak - egy tank megjelenése mindig összefogást követelt meg a gyalogság a részéről. A rendőrős téma miatt ezúttal le kell mondani a nagyobb katonai járművekről, mivel nem igazán szoktak a rendfenntartó erők tankokkal masírozni a nagyvárosok utcáin. Bár a helikopterek megmaradtak, jelentőségük csökkent, a földi járművek nagy része pedig csak a nagyobb távolságok leküzdését szolgálja. Persze a megjelenésig ez még bőven változhat, de logikus gondolkodással kikövetkeztethető, hogy a repülők és tankok nem igazán illenek ebbe a hangulatba, így nagy eséllyel ki fognak maradni.
Hasonló a probléma a játékmódok terén: több rajongó érdeklődött a fórumon az egyik legnépszerűbb játékmód, a Conquest visszatéréséről. Sajnos a készítők csak kitérő válaszokat adtak és ez nem igazán ad bizakodásra okot, bár hozzá kell tenni, a pontfoglalásos móka sem illik a rendőrös-bűnözős témába. Ennek ellenére nagy érvágás lenne, ha kimaradna a nagy kedvenc, mert bár az új játékmódok nem rosszak, de rövid és könnyen megunható meccsekre invitálnak. A bétában egyelőre 32 fős játékokra van lehetőség és a készítők ilyen szempontból sem beszédesek, szóval megeshet, hogy a 64 fős multinak is búcsút inthetünk.
A Battlefield Hardine technikailag már most jól áll, és meg merem kockáztatni, hogy ezúttal nem fogunk olyan gondokkal szembesülni, mint a Battlefield 4 startjánál. A grafika még mindig lenyűgöző, az új rendőrös-bűnözős hangulat pedig jól áll a játéknak. Az új játékmódokon még van mit polírozni, de ha ez megtörténik, remek szórakozásban lesz részünk. Viszont komoly problémák lehetnek a koncepcióval; túl sok a visszalépés az előző részekhez képest. Ha a Conquest mód és a 64 fős játék kikerül a repertoárból, jelentősen megcsappanhat majd a játékosok száma. A járművek jelentőségének csökkenése pedig a klasszikus Battlefield-hangulatot öli ki a játékból. Ezek olyan dolgok, melyek jelentős részén még lehet változtatni a megjelenésig. Reméljük, a Visceral Games átgondolja a dolgokat és nem csak marketing szempontokból indították el a játék bétatesztjét ilyen korán.
Kapcsolódó cikkek
Battlefield név csorbul.
64 meccsek kisebb pályák....
Remélem a következő bf már viszakanyarodik a háborúhoz.
Ez kb felesleges rész lesz akinek ez kell de nekem jobban bejon a háború.
kisebb-nagyobb sikerrel, azért a táskát sikerült eljuttatni a célba. Szóval a játékélmény megvan, a grafikával baj nincsen, a zene eszméletlen jó, a map pedig nem is túl nagy, nem is túl kicsi, éppen ideális 32 embernek. Már gondolkozunk rajta, hogy megvegyük, de egyelőre még várunk, hogy többet mutassanak belőle.
Nekem úgy tűnik, hogy csak azért jött ki ez a játék ezzel a névvel, ezzel a rendőr vs bűnözőkkel hogy elmondhassák, hogy nem kapunk minden évben számozott folytatás. Valahogy olyan érzésem van, hogy ebből is szeretnének egy évenként megjelenős sorozatot csinálni. Nekem ez is csak egy jó nagy rókabőrnek tűnik.
Az ember megveszi az alap játékot 10k-ért, majd újabb kb ugyanennyit költ a premiumra, majd 1 év múlva jön az új rész hogy felszabdalja a játékosközösséget. Néha komolyan rosszul vagyok a mai játékipartól. (BF fanboyok jöhetnek ugatni, már megszoktam)
Nagyképűen fog hangzani, de azután, hogy elvették tőlem a bf2142-t és a 1942-t úgy éreztem ennyi minimum jár.
Egy kezemen meg tudom számolni hányszor köszönték meg, amikor gyakorlatilag én tartottam életben a bagázst. Igaz már bőven beletörődtem, hogy itt senki sem ismeri a "köszönöm és szívesen" rendszert.
Azt viszont fájlalom mikor hárman is futunk a support után, és üvöltünk mint a fába szorult féreg, hogy "ammo, ammo!", ő meg szalad el előlünk, bele a kereszttűzbe.
A ilyenkor sajnálom is, hogy nincs baráti tűz.
2142-ben csúnyán megjárta az a noob, aki szívatta a saját csapatát (szánt szándékkal!).
Persze ilyenektől jön mindig a sírás, hogy szar csapatban vannak és hogy mindenki noob, szóval borzalom az egész. Ismerősökkel azért még megvan a varázsa, legtöbb esetben esélytelen, hogy egy egymással kommunikáló, együtt dolgozó squaddal kezdeni tudjanak valamit.
A magányos játékosokat úgy vadásztuk le, mint a veszett kutyákat. Egyszerűen nem számított mit csináltak, vagy hogy mennyire voltak jók.Ha le is terítettek valakit a team-ből azt fél perc alatt újra élesztette a medic, ha járművel vagánykodott, akkor kirobbantotta alóla a mérnök.
Ha pedig túl messze volt, akkor lejelentettük a teljes team-nek a használható command rose segítségével, és már kapta is a közeli osztagtól.
Ejh... Nem csoda hogy kinyírták a korábbi battlefield-ek szervereit. A mai antiszoc játékosoknak maga lehetett a rémálom egy Dethklok szerveren játszani.
Ez csak a látványra igaz.
Egyébként ha már ennyire a realitásra törekednek, akkor már csinálják meg azt is, hogy ha a daru ledől, és záporoznak a karakterre a tégladarabok, akkor legalább sebződjön, vagy valami :D
a játékhoz: engem nem fogott meg sokkal nagyon élményt nyújt a BF4 mint a Hardline. tudom h csak beta de nagyjából már sejteni lehet mi várható a kész játékban.
Meg különben is, mit akarnak egy rendőrös-rablós játékban, mit kelljen elfoglalni és megtartani? Aki ilyen módokat akar az maradjon a Battlefield 4-nél, én kifejezetten örülök, hogy ezúttal valami feladatunk is van, még ha ilyen bot-egyszerűségű is, hogy fogd meg és hozd el ide a táskát.
Ha már semmi mással nem leptek meg minket... #worstconferenceever
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.