A játék a szimuláció és az élményautózás határait hivatott összemosni. Stílusát tekintve a Driveclub nagyjából a Forza Motorsport 5 és a Grid 2 között helyezkedik el, egyformán nagy hangsúlyt helyezve az autók tiszteletére, és az önfeledt száguldásra. Az élményvezetés lesz mindennek a központjában, gyönyörű szuperautók volánja mögött járhatjuk be a világ legszebb tájait, eshet a hó, és fújhat a szél, nekünk csak taposni kell a gázt.
Az idei Gamescom egyik nagy sztárja volt a Driveclub, a Playstation 4 standjánál egy SLS AMG és egy CLA AMG fogadta az arra járókat, ezzel is jelezve mindenkinek, komoly játékkal lesz dolgunk. Nem kérettem magam sokáig, beültem az egyik volán mögé, a rendezvényre a Driveclub természetesen kormányokkal és sportülésekkel együtt érkezett, úgy az igazi vezetni. A demó három versenyt vonultatott fel, ugyanennyi kipróbálható autóval. Az első challenge az indiai Bandipur pályát nyitotta meg előttünk, egy Ferrari Californiát választva kellett egy gyönyörű fákkal szegélyezett vidéki úton hajtanunk, míg a második verseny már Írországba repített, egyenesen egy Mercedes-Benz SLS AMG Coupé Black Series volánja mögé.
Én a harmadikat választottam. A fagyos Hurrungane hegységbe szervezett kihívásban egy Pagani Huayra volt hősünk autója, a verseny kezdete előtt láthattuk, ahogy a pilóta beszáll a kocsiba, majd a kamera végigjárta az egészet. Elidőztünk néhány pillanatot a komolyabb részleteknél, a látvány valami fantasztikus, a készítők nem is bízták holmi utcáról összeszedett grafikusokra a munkát. A Driveclub az autógyártók által készített eredeti 3D-s modelleket használja fel a versenyei során, nem csal sehol, csak a töréseknél persze. Ott még azért nem lehet megoldani, hogy a kocsi tényleg úgy nézzen ki, mint a valóságban.
A versenynek brutális hangulata volt. Belső nézetből nyomtam végig az egészet, a kormány minden apró mozdulatomra azonnal reagált, és elképesztően precíz visszajelzéseket adott arról, ami a képernyőn történt. Ha megcsúsztattam a kocsi farát, akkor mindent be kellett vessek ahhoz, hogy jól egyenesbe tudjam tartani, a kormány kisebb ütközéseknél is hatalmasat rántott rajtam, egyszer pedig teljes padlógázzal úgy belehajtottam a szalagkorlátba, hogy valósággal kitépte magát a markomból. Az egész rohadt jó volt, és akkor még nem beszéltem a dinamikusan változó időjárásról, és a verseny utolsó harmadában lemenő Napról se, késő délután indult a meccs, aztán jött a szürkület, a célt pedig már korom sötétben hasítottuk át. A verseny minden pillanata szuper volt.
De nem rossz a játék normál körülmények között sem. Az indiai versenyt egy másik gépnél, hagyományos kontrollerrel próbáltam ki, külső nézetből. Érezhető volt a különbség, de a váltás nem okozott csalódást, a Driveclub nem egy szimulátor, nem válik használhatatlanná, ha eldobjuk a kormánykereket. Egy gyönyörű arcade játék ő, aki nem akar mást, csak szórakoztatni, és ahhoz ért is nagyon. Ha nem tetszett a Gran Turismo, mert lassú volt, és nehézkesen lehetett irányítani, de nem is akarsz egy újabb Need for Speed klónt a polcodra rakni, akkor ezt neked találták ki. Nem fogsz csalódni.
A játék bár nagy hangsúlyt fektet a vezetési élményre, némileg rossz hír, hogy 60 helyett csak 30 FPS-sel fut. A készítők a fejlesztés elején szerették volna elérni a nagyobb értéket, de annyi mindent pakoltak már bele, hogy egyszerűen képtelenek többet kihozni a PS4-ből. A tükörsima csúszás helyett viszont kapunk egy igazi 1080-ben megjelenő, fantasztikusan részletes, és nagyon gyönyörű autós világot, ami a közösségi elemekkel se spórol. Rengeteg dolgot csinálhatunk benne a barátainkkal, lehet majd versenyeket szervezni, határidős kihívásokat indítani, csapatot alapítani, és közös célokat felállítani, még saját logót is tervezhetünk benne, amit megkap mindenki, aki hozzánk csatlakozik. Így tuti nem fogunk beleunni egy hét után.
A Driveclub október 8-án jelenik meg, és kétféle módon lehet majd megvásárolni. A Playstation Plus Edition lesz az olcsóbb változat, melyben a legtöbb tartalom csak addig él, amíg a Plus előfizetésünk is, utána a játék radikálisan lecsökkenti az elérhető autók és pályák számát. A Blu-Ray Edition ezzel szemben a teljes árú kiadásnak ígérkezik, egyszer kell majd megvennünk lemezen vagy online, s addig játszunk vele, és minden tartalmával, amíg csak akarunk. Érdekes látni, hogy milyen alternatív értékesítési csatornák költöznek a játékokba, először jöttek a Playstation Plus-hoz és a Xbox LIVE Gold-hoz járó ingyen játékok, aztán az EA jelentett be előfizetéses szolgáltatást, most meg ez. Már csak a dobozos játékok árával kéne valamit csinálni. Mielőtt nem lesz, aki új játékot vegyen. Nem igaz?
Kapcsolódó cikk
Dehát ne má'! Akkor mi lesz később?
Nagyon jól néz ki.
Demo lesz belőle ha igen akkor mikor?
hahahah
csak móka
haha
valaki tud ilyet?
Sokkal játszhatóbb, folyamatosabb, közvetlenebb 60 FPS mellett játszani, még gyerekcipőben járhat, aki nem így látja, tudja...
Az egyik 60fps a másik 30fps és nem mondhatnám, hogy zavart volna a 60 után a 30.
Konzolhoz szokott szem nem lát különbséget, de ha kipróbálnátok,nem mondanátok,hogy mindegy a 30 vagy 60 fps.
Ezzel nagyon egyetértek, pont leszarom mennyivel fut.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.