Guild Wars 2: Heart of Thorns teszt

  • Írta: zoenn
  • 2015. december 3.
Link másolása
Értékelés 8.0
Három évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy megérkezzen a Guild Wars 2 első fizetős kiegészítője. Ez idő alatt rengeteget változott az MMO, és erre még egy lapáttal rátesz a Heart of Thorns is.

Nem véletlenül dicsértem annak idején az alapjátékot, hiszen az ArenaNet szembement az akkori MMO-s sztenderdekkel; nem csupán roppant hangulatos lore-ral ismerkedhettem meg, a szintezést is jelentős átalakították a srácok, valamint a harcrendszer is sokkal élvezetesebb volt, mint például a WoW-ban. A fejlesztők akkor nem is nagyon gondolkodtak nagyobb expanzió kiadásán, a szezonális események mellett a történetet a Living World Seasonök vitték tovább, folyamatosan kaptunk új tartalmakat. Három év után azonban változtattak álláspontjukon, megérkezett a Heart of Thorns, és a csomag megvásárlásával az alapjátékhoz is hozzájutunk, ami remek hír azoknak, akik most szeretnének beruházni a GW2-be.


A történet ezúttal is érdekes, bár a készítők sárkányfétise újra tetten érhető rajta, hiszen újfent egy ilyen lény okoz galibát. Minden olyan dolog megtalálható a Heart of Thornsban, amit egy kiegészítőtől elvárhatunk: kitolt szintsapka ugyan nincs, nem is kell resetetelni a korábban vérrel-verítékkel megszerzett gearedet, helyette viszont mastery pontokat kapsz hosszú és unalmas farmolás árán, amelyek az új képességek vásárlásához fontosak. Az egyik ilyen új skillel például már vitorlázhatunk is a levegőben mókás szárnyakkal a hátunkon - igen, ez váltja ki a mountokat. A hely sajátosságai miatt a gombákon való ugrálást és az ereszkedést is sűrűn fogjuk alkalmazni: az új helyszínünk Magus Falls névre hallgat, amely Maguuma buja és zöld dzsungelét takarja, és egy többszintes, kellően változatos zóna, ha nincs elég mastery pontunk nem is mehetünk akárhova. Ezzel már idejekorán szembesültem, hiszen ha nem követjük az adott küldetés útvonalát, könnyen holtan találjuk magunkat; ha viszont szorgalmasan gyűjtögetjük a pontokat, egyre több szegletét látogathatjuk meg a dzsungelnek.


Ami pedig a kasztokat illeti, újak ugyan nincsenek, de a 80. szint felett karakterünk immáron specializálódhat, akár a korábbi stílusunktól teljesen eltérővé is varázsolhatjuk hősünket. Olyan fegyverekhez is hozzájuthatunk, amikhez korábban nem. Az új szakma Revenant névre hallgat, ezzel a régi legendákból ismerős hősök képességeit sajátíthatjuk el, öt fő szakiránnyal és egy elit specializációval. Az ezekhez kapcsolódó stance-ok elsütésével profibb rugó, tank válhat belőlünk, de a kevésbé offenzív karakterek is megtalálják a számításukat, hiszen a gyógyítás és a jobb védekezés szintén választható opció a revenantok esetében.

Ingyen játszható az alapjáték

Még az expanzió megjelenése előtt tette ingyenessé az alapjátékot az ArenaNet, bizonyos megkötésekkel, ugye. Ám a tartalom teljes, minden fajt és kasztot kipróbálhatunk és egyetlen küldetésről sem maradunk le. Nincs más hátra, mint letölteni innen.

Ahogy azt már megszokhattuk, Tyria világában úton-útfélen valamilyen eventbe botlunk. Az új helyszínen sincs ez másképp, persze azt tegyük hozzá, ez még mindig a grindelés helyi megfelelője. A nagyobb, akár egyórás eseménysorozatokat még a térkép is jelöli, ezek lennének a helyőrségek - természetesen a kitartásunkat busásan megjutalmazza a program. Sajnos a fejlődés még mindig irtózatosan lassú és olykor monoton folyamat. Mondhatnánk, ez a műfaj velejárója, de azért a GW2 legalább érdekes eventek mögé rejti a dolgot. Persze a játék régi zónáit sem hagyja parlagon a kiegészítő, a mastery-rendszer remekül illeszkedik ide is.


A klánok immáron afféle székhelyeket is foglalhatnak maguknak. A feladat nem könnyű, szinte az egész klánt meg kell mozgatni hozzá, de ha megvan a székhely, az bizony igazi státuszszimbólum. Utána hozzáláthatunk csinosítani a fészket, rengeteg dekorációs kellék érhető el hozzá, amiket nem adnak ingyen, ergo ismét nyersanyaggyűjtésre kell adnunk a fejünket. Ha pedig a PvP érdekel, akkor is jól jársz, hiszen a várostromokra kihegyezett Stronghold játékmód egy ideig biztosan leköt majd; vagy épp a hat, fokozatosan erősödő kategóriába sorolt PvP-liga, ahol tényleg csak a tudásunkra számíthatunk, ha meg akarjuk mászni a ranglétrát - ha már a topligában versenyzünk, akkor sincs garancia arra, hogy nem esünk vissza.  A tíz főre kihegyezett első raid, a Spirit Vale csak november 17-én startolt el, jó pár héttel a bővítmény megjelenése után, de legalább kellően szórakoztatóra sikerült. Nem csupán nagy a DPS számít, hanem a játékosok megfelelő helyezkedése, és persze a gliding használata, de Gorseval legyőzése még így sem garantált.


A Guild Wars 2 nem nagyon akar szakítani a korábbi módszerekkel, hiába van tele dinamikus eventekkel, hiába érdekesek az újítások, még mindig nagyon sok grindelés van benne. Bugok persze még előfordulhatnak, de korántsem zavarnak annyira, mint korábban. Az viszont mellette szól, hogy az új tartalmak miatt még azoknak is érdekes lehet, akik már egy ideje letették az MMO-t. Az új helyszín talán az eddigi legösszetettebb és leglátványosabb mind közül, a raidek még csak most indulnak be igazán, és szerencsére a PvP-ben is több potenciál van, mint valaha. Külön öröm, hogy a kezdők már kapásból az új mechanikával ismerkedhetnek meg, a veteránok pedig a mastery-rendszerben mélyedhetnek el. A Heart of Thorns tehát hozta a kötelezőt, nekem ennyi is elég volt, marad a gépemen még pár hétig.

A játék PC-re jelent meg.

11.
11.
mephi
#5: Tehát egy 3 éves játékért pénzt kellene kérniük, mert akkor meg azt lehetne mondani rájuk, hogy pénzéhes banda. Az új tartalomért, ami bőven túlmutat játékidőben jó pár hasonló áru játéknál, ott meg félárat kellett volna kérniük, mert Te évekkel ezelőtt megvetted az alapot? Jól értem, hogy nem értem? De lehet ezzel nem csak én VOK így...
10.
10.
BrockSamson
Alapjátékot megvettem 15-ért, és 3 év alatt mindenféle grind nélkül tettem bele 3000 órát. Ha ennek a felét kihozom a kiegészítőből, akkor is kevés játék van, ami ár/érték arányban verné nálam a GW2-t.

Amúgy klasszikus keleti MMO játkokhoz mérve a GW-ben konkértan 0 a grind.
9.
9.
antiqwiz
#5: Osztom a véleményed! Nem fogom megvenni a kiegészítőt amíg (majdnem) annyiba kerül mint anno az alapjáték! Nagyon unfair marketing húzásnak tartom. De (!) a remény hal meg utoljára:
"Thank you for contacting us.

As of this moment we don't have available Guild Wars 2 HoT that can be purchase using Gems. We also do not have in-game sale for HoT purchase.

Please stay tune for more updates in-game on our website https://www.guildwars2.com/."
- idézet az Arenanet választleveléből.
8.
8.
Extol
Kár hogy nincs időm többet játszani vele, mint amennyit tudok.
7.
7.
drat576
Na csak elolvastam a cikket. Picit felületes (vagy csak sűrű?) de jó. Legalább valaki értelmes tesztelte, az "újoncok"-nak nem mindig sikerül belőni ezt-azt, sokszor még egy hírt sem. Nem azt mondom hogy könnyű munka, csak úgy látszik idő belerázódni. Cash bácsit hiányolom, de némelyik cikk után még InGen-t is.
6.
6.
drat576
#5: Attól függ. Alkalmi játékosoknak tényleg soknak tűnhet, de elég tartalmas. Így egy több száz, sok esetben inkább több ezer óra játék és 3 év után ez szerintem belefér.
Hasonló (probléma) a régi living story season 2-nél. Annyi kellett, hogy belépj. Aki a szezon lejártával sem tette ezt meg, annak fizetős lett.
Emellett állandó fejlesztést kapunk. A fejlesztők sokat foglalkoznak a játékkal. Mindig jön valami új.
Nekem a B2P modell tökéletesen bejön. Adsz is, de kapsz is, és nincs havidíj. A gem storeból meg nem kötelező vásárolni, illetve ott az átváltás goldból.
Nem azt mondom hogy ez a modell tökéletes, de bármerre nézel manapság, rengeteg a lehúzás. Röhejes season passoktól kezdve a félkész játékokig. Sajnos ez van.
Én jelenleg elégedett vagyok. Igen, voltak bugok, lesznek is, de pl engem meglepett hogy milyen jól indult a kiegészítő startja, illetve a hibákra próbált az Arenanet gyorsan reagálni. A dzsungel, a mastery rendszer és a specializációk (ja meg raid is lett, új borderland, új PVP map - ezekből még az ingyenes játékosok is kaptak) rengeteg plusz órát adnak. Jelenleg a fractals-szal is próbálják megtalálni a fejlesztők az egyensúlyt. A dungeonok viszont ki lettek herélve, azt jobban kezelhették volna. Sorry, a cikket nem olvastam el, van elég saját tapasztalatom. (az olyanokat már meg sem említem, mint a Guild Hall, a Revenant vagy a gliding). Egyébként meg azzal hogy megveszed, nemcsak egy bizonyos tartalomhoz jutsz, hanem az ahhoz tartozó bő éveken át tartó supporthoz is.
Az meg hogy a (korlátolt) alapjáték ingyenes lett, nem egy nagy dolog szerintem. Ha körülnézel (a WoW-on kívül) az összes MMO össze-vissza váltogatja a modelljét. P2P-ből F2P vagy B2P, és sokszor nagyon kevés kárpótlással (pl 1 évig voltál előfizető és a játék hirtelen F2P-re vált, te meg kapsz némi extrát, aztán vagy elfogadod, vagy otthagyod, pl:Wildstar). Sajnos fair-nek semmi sem fair. Nem is lesz. Azt kell eldönteni hogy ennyiért egy ilyen tartalom kell-e vagy nem. Kész.
5.
5.
atesz89
Nagy köcsögségnek tartom hogy ingyenessé tették a játékot. Aztán aki meg megvette már az elején az alapot. Azoknak is fizetni kell a kiegért. Nem azt mondom hogy ingyen kellett volna adni de mondjuk egy 50%-ot adhattak volna rá azoknak akiknek vásárolt alapjátéka van. Most nagyot csalódtam bennük és ezzel nem csak én vok így.
4.
4.
mephi
Akinek anno tetszett az alapjáték, megéri visszatérni. Kétségtelenül ez a kieg remekül sikerült.
3.
3.
TheBate
Egyet kell értsek, a WoW-on azért elég jó game designerek dolgoznak és mostanra egy UX vattacukor-csillámpónivá csiszolták. Ami szar benne, az a műfajban szar. (Disclaimer: nem, nem wowozok :D)
2.
2.
Stranger
#1: Sosem? Ehhez a kijelentéshez elég elfogultnak kell lenni, főleg hogy már most vannak olyan MMO-k mint a GW...
1.
1.
GODL1KE
Szép és jó de a játékélményben szerintem wow nál sosem lesz jobb.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...