Robots

  • Írta: fojesz
  • 2005. február 12.
Link másolása
Értékelés 6.3
Mivel az általam nemrég tesztelt Nickelodeon Pack mély nyomokat hagyott bennem, így vonakodva, de elvállaltam a Robots tesztelését…

Maga a játék a nemsokára moziba kerülő Robots (Robotok) animációs mese videojáték átirata. A film a 20th Century Fox műhelyében készült, így elvben nem kell tartanunk bukástól, mert a nem mindennapi „Jégkorszakot” is ők „követték el” (tehát van egy kis gyakorlatuk). A „Jégkorszak” (Ice Age) hódított, és meglátjuk márciusban – ekkor debütál a mozivásznon a film - mi lesz a Robots-ból.
A főhős Rodney Capperbottom, a „robot kölyök”, kivel egy igen eredeti környezetben ismerkedünk meg, mégpedig egy robotvilágban. E világ meseszerű, vicces, erőszak nuku, így mikor Rod felnő, nekivág megismerni, hogy mi is történik körülötte. Ám az utolsó megjegyzés nem túlzottan valós, mert természetesen a csúnya bácsik sem maradhattak el - emberünk, vagyis robotunk ellenük fog küzdeni. A rövid vázlat a történetről, mind a filmben, mind a játékban ugyanaz, így csak az játsszon a játékkal, aki nem a filmből szeretné megtudni a sztorit. Igen, sajna el kell viseljük, hogy az adaptáció jóval korábban jelenik meg, mint maga a film. Ilyen volt anno például a „Gyűrűk ura” harmadik részének debütálása is: játék már kinn, film sehol. Ez van, ezt kell szeretni. A LotR3-ban legalább nem derült ki sok a sztoriról, de itt minden fontosabb rész bekerült, persze pontosan a film alapján.

Ezt bizonyítja, hogy az átvezető kis filmek a „nagyfilmből” lettek kiszedve, amit én nagyon hangulatosnak találok egy efféle játék esetén. Igaz, sokszor lelövi a poént, de legalább érezteti mibe kerültünk. A Spongya Bobról készült játéknak is ez volt az első és utolsó pozitívuma számomra. Ha már a hangulatnál tartunk, meg kell jegyezzem, hogy a játék környezetének illetve szereplőinek meg van ez a jó tulajdonsága, hogy hangulatosak. Rodot ki ismerhetjük egész jól, ha kipróbáljuk a játékot: találkozunk szüleivel, barátaival, végül szinte mi neveljük fel őt. Nem vicc, pl. az első küldetésnél (ami egy tutorial is egyben) mi léptetjük át a kamaszkorba. Ez hogyan is történt? Apja elküldött minket, hogy gyűjtsünk egy bizonyos mennyiségű csavart, amiből felépítjük magunkat… Ez igen morbidul hangzik, de itt robotok építenek robotokat, robotok segítenek robotoknak, tehát ezek a robotok még csak nem is hallottak emberekről. A világ egész jól lett megvalósítva, nagyon tetszett az ötlet, hogy szinte mindenkivel szóba elegyedhetünk. Mikor odamegyünk valakihez, megjelenik egy kis buborék a feje fölött, hogy akar-e beszélni velünk vagy sem. Ha igen, egy vigyorgó smiley jelenik meg, és ekkor folytathatunk tartósabb párbeszédet az illetővel. A párbeszéd kifejezés kissé sandít, mivel mi nem válaszolunk vissza, de azért a fontosabb dolgokban, pl. valamilyen tárgy megvásárlásánál mi döntünk. Ha pedig a „sértett” látni sem kíván bennünket, és mi mégis erőltetjük, a fickó egy mondat keretében elhajt minket a francba – mellesleg ezt három darab pont jelzi. Ebből Ti is láthatjátok: ez a világ bizony „él”. Igen, itt a robotok végzik teendőiket, az autók közlekednek, mi pedig gyűjtögetünk szorgalmasan, mivel ez a cél e játékban.

Legtöbbször csavarokat fogunk gyűjteni, amiket többféleképpen is tudunk hasznosítani. A legfőbb lényege, hogy pénzként szolgál, és ha összegyűjtöttünk egy tetemes mennyiséget eme kincsből, akkor a város különböző részein beválthatjuk azokat. Vehetünk fejlesztőket karakterünkre nézve, de kiválthatunk filmeket is, melyeket nézegethetünk, ha már unjuk egy picit a játékot vagy hangulatot szeretnénk teremteni a Movie-hoz. Ezek a csavarok szolgálnak fegyverünk lőszereként is, melyet karunkra erősíthetünk és irthatjuk vele az ellenséges gépeket. Alapból ezt külsőnézetből tehetjük meg, de szerepel egy célzó gomb is a palettán, amivel nehézkesen, de pontosan ki tudjuk lőni a rossz fiúkat. A csavarból létezik aranyszínű is, melynek nagyobb értéke van, így ebből vehetünk például a fővárosba tartó vonatra egy jegyet. Ezeken kívül vannak extra tárgyak, melyek az aktuális küldetés részét képezik, de ezek ritkábbak, mint a két korábbi cucc.

Ezeket hogyan gyűjtheted össze? Egyszerű. Sok-sok ugrálással, amit egy ilyen kategóriájú film adaptációjánál már elnézünk. Most nem sorolnám fel az összes ilyen „remekművet”, elég, ha a nemrég megjelent Shrek 2-re, vagy a Nickelodeon Pack-ra gondolunk. Az ilyen játékok általában nagy csődöt mondanak, mert sajnos megvannak a szokásos hibáik. Erről a hibáról általában a fejlesztők kisebb mértékben tehetnek, mint a kiadó, ugyanis az utóbbi elkövette azt a baklövést, hogy a játékot több platformra adta ki. A Robots szinte minden konzolra kijött, amit el tudunk képzelni, így PS2-re, Xbox-ra, Gamecube-ra, és GameBoy-ra. Még azon sem csodálkoztam volna, ha a Nextgen-ekre is megjelenik… Tény, hogy így a kiadó (jelen esetben a Vivendi Universal Games) rengeteget tud kaszálni, akár jó a gáma, akár nem. Most következik a fejlesztők hibája, hogy lusták voltak és egy az egyben megegyezik a konzolos verzió a pc-sével. Így az irányítás is borzasztó, mert például egértámogatás sem létezik a játékban. Ugye remek, hogy van nekünk egy hardcore csavarlövő fegyverünk, dehogy semmit nem érünk vele az biztos… Sajnos a billentyűvel elég nehéz célozni, így gyakran többet használtam a franciakulcsot (mellyel nagyokat tudunk vagdosni és ütni), nosztalgiázva egy kicsit a Prince of Persia Warrior Within-re. Kombók ugyan nem voltak, de legalább nem szenvedtem annyit miatta. A másik durva hiba a kamerakezelés, mely sosem tudja belőni magát rendesen és gyakran a fontos részeknél is idiótán áll. Persze ilyenkor jöhet az, hogy nekünk kell manuálisan beigazítani a „nézd a hátam” helyzetbe a drágát. Ez még csak nem lehet rossz, hiszen egy-két gombnyomásra megoldódik a gondunk, de akkor jön a baj, mikor lezúgunk… Nos, ekkor már mindenki kitépte az összes haját, és kezdheti előröl az egész akrobata mutatványt.

A konzolos hibákból persze még van bőven, így például nem menthetünk mindenhol és minden időpontban. A városkákban vannak elhelyezve bizonyos információs pultok, melyekhez érve menthetünk (mellesleg itt vehetünk kiegészítéseket az összegyűjtött csavarokból). Annyira majd ez nem fog zavarni, mivel elég könnyűre sikeredett a játékmenet, persze ha kitanultuk az irányítást. Persze a játék nem mentes a bogaraktól, tehát a programozási hibáktól sem. Az egyik ilyen, mikor érthetetlen módon belassul a játék, és ez nem szaggatás! A játéknak viszonylag jó grafikája van, tehát aranyos meg minden, de nem a HL2. A zene is egész jó, bár néha idegesített.

Tehát kategóriájában kellemes csalódás volt számomra a Robots. Igaz, nem a világ legjobb gámája, és kisebbeknek is íródott, de a múltkori Nickelodeon csomaghoz képest ez pazar. A játék legfőbb erénye a jó sztori és világ, ezáltal a hangulat is fokozódik kissé, persze ez a filmben jobban meg fog mutatkozni. Eleinte én hülyeségnek tartottam a Robotokat, de eldöntöttem, márciusban irány az egyik belvárosi mozi, és megnézem ezt a – reméljük jó – filmet.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...