Gamekapocs: Szia Dezső! Köszönjük, hogy időt szakítottál ránk! Mielőtt beleásnánk magunkat a Jolly Roger rejtelmeibe, bemutatnád nekünk a Grandpace csapatot? Mikor alakultatok, és jelenleg hány taggal büszkélkedhettek?
Bodor Dezső: Először is üdvözlök minden érdeklődőt!Úgy kezdődött, hogy én rajzfilmes voltam, rendesen papírral, ceruzával. Munkáim során megismerkedtem a 3D-s modellezéssel, animációval is, és úgy alakult, hogy a www.flyordie.com portálon játékok grafikáit készítettem. A munka közben halmozódtak bennem a játék ötletek, amik túlmutattak az ő profiljukon. Így saját szakállra nekiálltam szervezni egy csapatot. 2002-ben sikerült össze hoznom az első Grandpace formációt, tisztában voltam, hogy sűrű erdőn kell végig mennem és sok a farkas. Ezért elsőre a legegyszerűbb játék ötletemnek állítottam neki a csapatot, amiről tudtam, nem olyan nagy kár, ha balul sül el. 2003-ban elkészült a csapat első demoja, a legendás Brutal VeRollEx Sheep(BVS) fedőnéven, amit megvett tőlünk a Mithis, és végül Creature Conflict: The Clan Wars néven fog megjelenni a közeljövőben. Mivel a Mithis-nek meg volt a jól bevált apparátusa, magam már nem fértem bele a befejezésbe :).
Felszabadultam és újra szerveztem a csapatot, egy kivalló partnerre is találtam, az Infornax Computer Szövetkezet személyében.
Szárnyai alá kapta a csapatot, így 2004. februárban már egy igazi profi játék műhellyel két új játék fejlesztésébe kezdtünk, The Theory of Everything (TTOE) és a cikk témáját szolgáltató Jolly Roger-be (JR). TTOE egy nagyon komoly SCI-FI MMORPG burlesque, a JR pedig egy egyszerű de nagyszerű akciójáték.
Gamekapocs: Sajnos még nem sok információ szivárgott ki a Jolly Roger-ről. Összefoglalnád röviden, hogy mi lesz a feladatunk a játékban?
Bodor Dezső: A Jolly Roger izgalmas kikapcsolódást nyújtó retró hangulatú party játék, amiben a humoron, az akción, a taktikán és a társasjátékon van a hangsúly.
Gamekapocs: Ugyebár a játék helyszíneit lagúnák alkotják. Összesen hány szigetet terveztetek?
Bodor Dezső: A lagúna, mint boxring működik a játékban, az ellenfeleket így egy korlátozott térbe koncentrálja. A lagúnáknak több be és kijárata lesz, amit egy meccs erejéig eltorlaszolja valami akadály. A meccs végén tovább hajózhatunk egy újabb lagúnába. Az viszont még nem dőlt el, hány lagúnát készítünk, az viszont biztos, hogy bővíthető lesz.
Gamekapocs: Lesz lehetőségünk kihajózni a tengerre, újabb ellenfelek után kutatva?
Bodor Dezső: A koncepció miatt nincsen rá szükség, nem mi keressük a bajt, az ellenfeleink maguk fognak minket elárasztani szeretetükkel.
Gamekapocs: Milyen ellenfeleink lesznek? Számíthatunk konkurens kalóz banda megjelenésére is?
Bodor Dezső: A játékban rengetegféle ellenfél lesz, a kenuban evező, fúvócsöves bennszülöttektől kezdve egészen az UFO-ig mindenféle-fajta ellenféllel meggyűlik majd a bajunk. Emellett lesznek állatok is: bálnák, cápák, hatalmas nagy sasmadarak, lesz vulkán, meteorit, skorbut, pestis, kolera :).
Gamekapocs: Lesz majd változó időjárás? Esetleg nappal-éjszaka rotáció?
Bodor Dezső: A játékban, ha jól mennek a dolgok kalózhajóval hajókázunk, így természetesen különbözőféle, vagy változó időjárás is lesz.Ne csak trópusi öblökre gondoljatok, egy fjordban lehet ide-oda kóválygó jéghegy is, vagy éppen befagy az öböl, és nekünk ágyúval kell majd utat törni, különben befagy a móka, de lesznek őrvények, szal alaposan fel kell majd kötni a gatyát :).
Gamekapocs: Mivel egy kalózos játékról van szó, illik beszélni a rabolható kincsekről. Az ellenfél hajóinak rakományát elkobozva, tovább lehet majd értékesíteni azt? Mire költhetjük majd az így befolyt pénzt?
Bodor Dezső: Általában egy öbölben a játék így fog lezajlani:Előbb több kisebb ellenséggel kell elbánni, aztán jön egy nagy ellenség. Eddig ezekkel érdemes egyesült erővel elbánni. Ha viszont a nagyot is sikerül elsüllyeszteni, lehet marakodni egymással a koncon. Az elsüllyedt ellenségekből időnként különböző csecsebecsék utat találnak felfelé a mélyből és felbukkannak a felszínen. Leggyakrabban ez rumoshordó lesz, fel kell szedni a hajóra, és be kell vinni a saját kocsmánkba. Ha van a kocsmában pia, a bent lévő matrózok költik a bérüket. A végcél, hogy a te kocsmádba kerüljön a legtöbb rum, a legtöbb matróz végül nálad költse el a bérét és így a legtöbb aranyad neked legyen. Csecsebecséből is sokféle lesz.
Gamekapocs: Tudjuk majd fejleszteni a hajónkat?
Bodor Dezső: Igen! Kezdünk ezzel az egyárbocos, egyágyús ladikkal, majd aranyakért vehetünk egyre több árbocos és többágyús hajókat.
Gamekapocs: Bárkánkon ugyebár 4 matróz lesz. Bemutatnád őket, valamint a feladatukat?
Először a kapitányt kell bemutatnom. A játékos közvetlenül a kapitányt irányítja. Ha rendjén mennek a dolgok, akkor ül a hajóban és vezeti a hajót, de ki lehet pottyanni, ekkor kapitány úszni kényszerül és a hajónk kiszolgáltatottá válik az elemeknek. A kapitánnyal olyankor utol is kell valahogy érni a hajót. El kell menekülni az éhes cápák elől és le kell bukni a víz alá, ha nem akarjuk, hogy elgázoljon egy ellenfél. A kapitány tudja kidobni a horgonyt és behúzni, hogy meg tudjunk állni.Matrózok kapitány posztján kívül minden posztot be tudnak tölteni, az a lényeg minden posztnak más bérvonzata van.
• Vitorlamester: ha nincsen, nekünk kell állítgatni a vitorlát is, ha van ezt a terhet leveszi a vállunkról (aki tud vitorlázni, szerintem maga fogja végezni, mert ez is élvezetes elfoglaltság, olyan, mint ha egy autóban automata, vagy kézi váltó lenne)
• Kukker: az árbockosárban foglal helyet és segíti a tájékozódást, ha lát valami új dolgot felbukni a mélyből, szól és mutatja a helyzetét.
• Tüzér: ha nincsen, fix távolságra lőnek az ágyúk, ha van, segít a lövés távolság beállításában.
Gamekapocs: Ha jól hallottuk, feladatunk lesz egy part menti kocsmába menteni az ellenfél süllyedő hajóját elhagyó matrózokat. Ez miért lesz fontos? Pontot kapunk érte, vagy ezek az emberek fontosabb feladatot is ellátnak majd nekünk?
Bodor Dezső: Nem egészen, a matrózok opportunisták, nekik tök mindegy melyik félt szolgálják, legfőképp kocsmázni szeretnek. Ha fizetsz nekik, szolgálnak egy ideig, ha nem kap újabb aranyat, partközelben magától kiugrik a hajóból és kiúszik a legközelebbi kocsmába. Matrózt még úgy is el lehet veszteni, ha az ágyúgolyó kilöki a hajóból. Az a lényeg, ha kipottyan, fogja magát, kiúszik és megy a kocsmába :).
Gamekapocs: Végig egy csatahajónk lesz, vagy esetleg alapíthatunk egy kisebb flottát is?
Bodor Dezső: Egyszerre egy lehet!
Gamekapocs: Lesz szárazföldi harc is?
Bodor Dezső: Nem, nem lenne értelme, itt inkább a hajó irányításán van a hangsúly!
Gamekapocs: Korábban már volt szó róla, hogy egy gépen akár 4-en is tudunk játszani. Hogy oldottátok meg a feladatot? Ugyebár egy billentyűzethez 4 fiatal nemigen fér oda…
Bodor Dezső: Ismerjük a régi jó közmondást. Sok jó ember kis helyen is elfér, nem kényelmes négy embernek egy billentyűzethez odaférni, de nem lehetetlen. Természetesen négyjátékos módot nem kifejezetten a billentyűre gondoltam ki (hálózat), de ha négy ember egy gépnél szeretne mégis játszani, két ember használhat gamepad-ot.
Gamekapocs: Honlapotokon olvasható, hogy lesz internetes többjátékos mód is. Mesélnél erről egy kicsikét?
Bodor Dezső: Ugyanazon a gépen, vagy Interneten keresztül, vegyesen is lehet játszani.A játékban kimondottan egyjátékos móka nem lesz, a végigkalandozáshoz elindulhatunk egyedül is, de bandában a túlerő, együtt valamivel könnyebb lehet!
Szimpla partymód is lesz, ott pedig konfigurálható meccseket lehet majd játszani, szabadon választott öblökben.
Gamekapocs: Összesen hányan férnek majd be egy szerverre?
Bodor Dezső: Természetesen a szervert úgy készítjük, hogy skálázható legyen, ha túl terhelté kezd válni egy szerver, mellé állíthassunk egy újabbat.
Gamekapocs: Sikerült már kiadót találni?
Bodor Dezső: A JR még egyáltalán nem mutattuk meg kiadónak, szerintem még ráér. Egyelőre a TTOE-t propagáljuk, ha az elkelt, kezdünk a JR-nek kiadót keresni :).
Gamekapocs: Tervezitek konzolos verzió piacra dobását?
Bodor Dezső: Hát én ezt a játékot kifejezetten szeretném látni pl. PSP-n is.
Gamekapocs: Kb. Mikorra várható a megjelenés? Van már konkrét dátum?
Bodor Dezső: Ezen még gondolkodunk, mikor lenne a legalkalmasabb és még a kiadónak is lesz joga beleszólni.
Köszönjük szépen az interjút, és további sok sikert kívánunk a játék fejlesztéséhez!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.