A Painkiller: Hell & Damnation és a NecroVisioN mögött álló The Farm 51 stúdió legújabb játékában a harmadik világháborúba repíti el a játékosokat, mely során Kelet és Nyugat hadseregei csapnak össze egymással. A középpontban tehát a modern hadviselés áll tankokkal, RPG-kkel és drónokkal, így a játékosnak akarva-akaratlanul is a Battlefield-játékok jutnak eszébe, egészen pontosan a Battlefield 3 és a Battlefield 4, melyek mind hasonló környezetben, hasonló fegyverekkel, hasonló grafikával és hasonló játékélménnyel rendelkeznek. Sajnálatos, hogy egyelőre minden esetben az EA alkotásai felé billen a mérleg nyelve. Persze fontos kiemelni, hogy a World War 3 még csak korai hozzáférésű állapotban van, ráadásul a készítők igazán nagy álmokat dédelgetnek a jövőjével kapcsolatban. A jelenlegi verzióban ezekből az álmokból még nem sok minden látszódik, a játék összhatása és legtöbb újítása sajnos olyan hatást kelt, mintha a fejlesztés mögött álló stúdió egyetlen célja a "szegény ember Battlefieldje" díj elnyerése lett volna.
A World War 3 egyik legérdekesebb sajátossága, hogy a játék alapjául szolgáló "elképzelt" konfliktust teljes mértékben valós kontextusba helyezi. Nyugat - jelen esetben a NATO-erők - és Kelet - elsősorban az oroszok - küzdenek meg egymással a Föld különböző helyszínein. Jelenleg három pálya érhető még csak el Berlin, Varsó és Moszkva formájában, melyeket a készítők igyekeztek 1:1 arányban lemodellezni, így a végeredmény nem csak valósághű, de sokszor igazán monumentális is lett. Csak hát igen... a Kreml és a Brandenburgi kapu évszázadokkal korábbi tervezésénél a mérnököknek nem az volt az elsődleges céljuk, hogy majd 2018-ban tökéletesen illeszkedjenek egy B-kategóriás akciójáték dinamikájába.
Ennek megfelelően a játékmenet túl sokszor fullad unalomba, perceket tölthetünk a Brandenburgi kapu előtti egyhangú téren battyogva, míg végre ellenségre bukkanhatunk. Pedig a pályák látképe egyébként rendkívül szép és hangulatos, viszont igencsak elnagyolt, túlságosan gyakoriak a hatalmas és üres terek. Hiába próbálja menteni a helyzetet az egészen pazar grafika, a kihaltság érzete így is rányomja a bélyegét a játékra.
Ha már grafika; a játék az Unreal Engine 4-re épül, és így, mint a legtöbb Unreal Engine 4 hajtotta akciójáték igazán jól néz ki és igazán komoly optimalizációs problémákkal küzd. Szinte teljesen mindegy, hogy milyen géppel fut neki az ember, ha egyszerre 4-5 játékosnál több küzd a szemünk előtt, akkor garantált az akadozás. Azonban nem is annyira a gépünkben, mintsem a játék motorjában a hiba; ha elkezdjük a grafikai beállítások finomhangolását, viszonylag hamar szembesülhetünk azzal, hogy a legtöbb embernél alacsony beállítások mellett sokkal rosszabbul fut a játék, mint a legmagasabb beállításokon.
A hasonszőrű játékoknak, melyek egy-egy nagyobb, AAA-kategóriás játék árnyékából próbálnak előbújni, létfontosságú, hogy a hivatalos rajt során minden problémamentesen fusson. A World War 3 a korai hozzáférésű rajtja előtt már jó ideje elérhető volt zárt bétaverzióban, amiben olyan tökéletlenül működött a szerverekhez való csatlakozás, hogy nem is igazán okozhatott meglepetést a rajt körüli bénázás. Sőt, az első pár nap során úgy nézett ki, hogy akciójáték ide vagy oda, a készítők a legnagyobb pacifisták a Földön, mivel, ha rajtuk múlik, sosem veszi kezdetét a harmadik világháború: a játékosok többsége ugyanis napokig nem tudott csatlakozni a szerverekhez. Hiába ért el viszonylag szép eladási eredményeket, a kezdeti létszám olyannyira megcsappant, hogy a játék mostanra alig képes összegyűjteni egyidejűleg 2 ezer játékost.
Ez idáig eléggé borzalmasan hangzik, hogy lehet, hogy ennek ellenére mégsem érdemes teljes egészében leírni a játékot? Nos, még távol a végleges megjelenés, és a World War 3 egész sok érdekes újítást, valamint ötletet tartalmaz. Jelenleg még csak két játékmóddal találkozhatunk Warzone Large és Warzone Medium elnevezéssel, melyek egyébként teljesen azonosak, csak utóbbiban kisebb a pálya bejárható területe. Leginkább a Battlefield-játékok legendás Conquest módjához hasonlíthatóak, vagyis a pályán bizonyos támaszpontokat elfoglalva, majd megvédve pontok szerzésével segíthetjük győzelemre csapatunkat.
Minden egyes csata elején kiválaszthatjuk a játékstílusunkhoz ideális jutalmazási rendszert; a támadó a kijelölt pontok elfoglalásáért, míg a védő a pontok tartásáért kap plusz jutalmat. A csapatok közti egyensúly kialakítása is jól sikerült, az újraszületési pontok a térkép körül aszerint változnak, hogy a vesztésre álló csapatnak minél könnyebb legyen taktikai fölénybe kerülnie, és némileg fordítani a meccs állásán.
A játék központi része a játék menüjében elérhető stratégiai térkép, ahol nyomon követhetjük a globális konfliktus jelen állapotát. Ennek köszönhetően a készítők ígérte szerint minden egyes jármű, katona, vagy kilőtt golyó hozzájárulhat Kelet vagy Nyugat tündökléséhez vagy bukásához. A játékosoknak lehetőségük van támogatni saját frakciójukat, hogy az adott 32 vs. 32 fős meccseket némi pontelőnnyel kezdhessék. Sajnos a gyakorlatban mindebből egészen keveset érezhetünk meg a saját bőrünkön, leginkább annyit, hogy a menüben a bolygó néhol kékebb, máshol pedig vörösebb.
A játék legnagyobb lehetősége azonban a remekül kiegyensúlyozott fegyverkezelésben rejlik; ugyan rosszak a pályák, gyengék a szerverek, optimalizálatlan a motor, viszont sikerült a harcnak és az akciónak egy olyan tökéletes elegyét megtalálni a Call of Dutyk és a Battlefieldek közt félúton, amit ha párosítunk a rengeteg izgalmas harcászati eszközzel, járművekkel, a ritkán látott precíz testre szabhatósággal és a jövőben érkező szmolenszki battle royale-móddal, akkor még igazán nagy meglepetést is okozhat a játék.
Egyelőre viszont nem ez a helyzet. Az olyan pozitívumokat, mint a remek grafika és a rendkívül részletes hit box, könnyen feledtetik az olyan problémák, mint például a voice-chat teljes hiánya, a szegényes hanghatások, valamint a már-már Fortnite-ra hajazó, táncszerű pózolások a meccsek végén. A potenciál megvan a World War 3-ban, az alapok tökéletesek, csak a kivitelezés és az apró részletek siklottak félre, igaz, ezeken még lehet javítani. Most minden attól függ, hogy mennyire fogja támogatni a fejlesztőcsapat a jövőben a játékot, illetve hogy mennyit késlekednek a battle royale-móddal, mivel a tucatnyi katonai járművel és a realisztikusnak ható környezettel most még képesek lehetnének valami említésre méltó alternatívát mutatni a PUBG, a Fortnite és az újonnan érkező Black Ops 4 uralta battle royale-rajongók számára. Viszont a World War 3-at jelenlegi formájában, mint a Battlefield-franchise kihívója, igazán nehéz komolyan venni.
A játék jelenleg kizárólag PC-n érhető el korai hozzáférésű állapotban, a végleges verzió megjelenéséről, illetve konzolos premierről egyelőre nem érhető el pontos információ.
:D
Kíváncsi lennék, hogy miből gondoltad, hogy ez olyan lesz mint azok??
Már a első videóból kiderült......
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.