God's Trigger teszt

  • Írta: Shifty
  • 2019. május 12.
Link másolása
Értékelés 8.0
A Jelenések könyve szerint amikor az apokalipszis négy lovasa megjelenik, betegséget, éhínséget, háborút és halált hoznak magukkal. Paradox módon egy angyal és egy démon kényszerű szövetsége mentheti meg az emberiséget.

A hét évvel ezelőtt megjelent Hotline Miami alaposan felrázta a shoot 'em up-játékok és a top-down akciójátékok zsánerét. Az évek során olyan trónkövetelők jelentkeztek be a képzeletbeli koronáért, mint a Ruiner, a Mr. Shifty vagy a The Hong Kong Massacre, de igazán megszorongatni egyik sem tudta a Dennaton Games klasszikusát. Ez a bravúr mostani tesztünk alanyának sem sikerül, de az is igaz, hogy a God's Trigger remekül áramvonalasítja, árkádosítja az élményt. Ez nem azt jelenti, hogy csorbult volna a kihívás, azonban olyan apróságokkal lett fűszerezve a játékmenet, amelyek sokkal játszhatóbbá, barátságosabbá tették az összképet. Közben megmaradt a véres, kegyetlen brutalitás, a lehetőség szerint egy kattintásra kivitelezett hidegvérű gyilkolások, valamint az a laza, egysorosokat magáénak tudó elbeszélésmód, ami igazán tökössé teszi az egész koncepciót, na meg hőseinket is.

A játék története a Jelenések könyve, vagyis János apokalipszise körül zajlik, a prófécia szerint ugyanis eljön az idő, amikor az apokalipszis négy lovasa az emberiség vesztét akarva betegséget, éhínséget, háborút és halált hoz magával. Ez az idő most érkezett el, megállítani azonban csak kevesen tudják őket. Ekkor születik meg Harry, az angyal és Judy, a démon kényszerű, de szükségszerű szövetsége. Az öt fejezeten át tartó sztori egyetlen percre sem veszi komolyan magát és bibilai mélységekbe sem bocsátkozik, cserébe viszont mindvégig szórakoztató és pont annyira mozgalmas és változatos, hogy fenntartsa a játékos érdeklődését.

Ebben szerencsére a játékmenetnek és a két játszható hős egyedi, fejleszthető képességeinek is szerepe van. Egyrészt a One More Level csapata lazábban kezeli az elhalálozással járó büntetéseket, vagyis amíg a Hotline Miamiban mindig a nulláról kellett újrakezdeni egy küldetést, addig a God's Triggerben vannak a térképen elszórt ellenőrző pontok. Ha meghalunk, akkor csak néhány szobával távolabbról kell folytatnunk a küldetést, ami leginkább azért barátságosabb megközelítés, mert egy-egy küldetés akár 20-30 percet is igénybe vehet, részben azért, mert nagyok a térképek. A másik fontos, de a játékmenetet továbbmélyítő újdonság, hogy egyes épületeket akár több oldalról is megközelíthetünk, így az "eszetlen berontok és a reflexeimre bízom magam" harc helyett a stratégia is fontos szeletet hasít ki magának a játékélményt markánsan meghatározó mechanikákból.

Hőseink különböző képességekkel lettek felvértezve, ráadásul akár szólóban, akár lokális kooperatív módban (később érkezik az online co-op mód) játszunk a játékkal, a továbbjutásunk érdekében akadnak majd olyan alkalmak, amikor mindkét karakter képességeire szükségünk lesz. Harry például láthatatlanná tud válni, illetve az áttörhető falakat csak vele tudjuk betörni. Ezzel szemben Judy át tud teleportálni rácsos akadályokon és kapukon, és miután a játékban lesznek olyan szakaszok, amikor a fejtörők, a feladványok kicsit túlsúlyba kerülnek - ezzel sajnos a lendületet is megtörve -, akkor bizony nagyon nem mindegy, mikor melyik hőst vetjük be. Ráadásul képességeik jelentősége kooperatív módban még jobban felértékelődik, azok összehangolása azonban egy csodálatosan véres szimfóniává áll össze. A God's Trigger szólóban is teljesen élvezhető, de ketten, harmóniában játszva mutatja ki igazán a foga fehérjét a játék.

Ami a képességeket illeti, azok kapcsán érdemes még megjegyezni, hogy Harry egy hatalmas karddal a közelharcra termett, míg Judy egy halálos lánccal csapkodva főleg távolról képes ellenfeleit kiiktatni. Ahogy már említettem, a tulajdonságaik fejleszthetőek, a játék során szerzett tapasztalati pontok ugyanis szintlépésekre válthatóak be. Egyrészt új képességeket tudunk így megnyitni, másrészt a speciális tulajdonságok hatótávja, költsége és időtartama is csökkenthető a szintlépéskor. Ami kifejezetten pozitív, hogy a küldetések elején a szintenkénti elosztás újratervezhető, vagyis ha rájövünk, hogy egy képességünk inkább tartson tovább, minthogy olcsóbb legyen, akkor ezt egyetlen kattintással orvosolhatjuk. Ha már szóba került a költség, akkor fontos megjegyezni, hogy az egyedi készségeinket csak akkor használhatjuk, ha gyilkolásokkal feltöltjük az "energiacsíkunkat".

És ha nem lenne elég, hogy ezek segítségével is tökéletes gyilkológéppé váljunk, akkor lehetőségünk van a meggyilkolt zsoldosok fegyvereit is felszedni, legyen szó pisztolyról, puskáról, gépfegyverről vagy éppen gránátokról és dinamitokról. Természetesen a képességeink birtokában akár kombinálhatjuk is ezek használatát. Szükségünk is lesz arra, hogy minden rendelkezésünkre álló lehetőséget kiismerjünk, a fejezetek végén ránk váró főellenfelek, az apokalipszis lovasainak meggyilkolása ugyanis a sajátos taktika mellett az addigra már kisujjunkban lévő alapmozdulatokat is megkövetelik. A God's Trigger szerencsére a fejezetek mellett a legfontosabb pillanataiban sem válik önismétlővé. Hol a kihívás mértéke más, hol a tempó változik a fejtörők, kapcsolók megjelenésével, hol az ellenfelek változatossága nyújt majd annyi pluszt, hogy esetleges elhalálozások ellenére is újra és újra neki vágunk az egyes szintek teljesítésének.

Az összképbe azonban belerondít pár apróság. Például a játék technológiai oldalról nem nyújt semmi kiemelkedőt, a tesztgépen mégis képes volt olyan drasztikus framerate-esésekre, hogy az már az élmény rovására ment. Másfelől pedig hiába több szabadságfokú a játékmechanika, valójában még mindig erősen épít a trial and error megközelítésre a koncepció, ami már a Hotline Miamitól kezdve a Ruinerig mindig okozott némi keserű szájízt. És sajnos a nehézségi görbe sincs a legjobban belőve, így akadnak majd szakaszok, amikor, mint kés a vajon, úgy szeljük át az ellenfelek borította szakaszokat, máskor viszont a sokadik próbálkozásra is beletörik majd a bicskánk az előttünk tornyosuló ellenfélcunamiba.

Mindezek ellenére a God's Trigger nagyon kellemes meglepetés volt. A körítés jópofa, a négy lovas utáni hajtóvadászat végig kellően összetett és izgalmas kihívást nyújtott, legyen szó harcról vagy feladványokról. A karakterek és azok képességei kooperatív módban remekül kombinálhatóak, de a játék szólóban is fantasztikus élménnyel gazdagítja a játékost. A behozott újdonságok is sokat dobnak az összképen, ami nagyjából 10 órás kihívást ígér.

A God's Trigger PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelent meg. Mi számítógépen teszteltük a játékot.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...