A Blizzard MMORPG-jét övező (néhol indokolatlan) ajnározást látva, engedjétek meg, hogy felvezessem kicsit a Guild Warst... Szeretném ha egyenlő esélyekkel indulnának a rajtvonalon. A GW egy elsőfilmes rendező, egy underground előadó, egy szárnyait próbálgató játékfejlesztő terméke. Lefordítva, még nem fertőzte meg a véget nem érő pénzhajhászat. Nem szándékozik mindenkiből kisajtolni a javait, csupán azért jött létre, hogy szórakoztasson. Mi sem bizonyítaná ezt jobban mint, hogy nem ismer havidíjat, és az alapjáték is szinte jelképes összegért kapható... (7990 HUF, jobb helyeken) Bizony, az egésznek olyan 90'es évek hangulata van, amikor hasunkat fogva fetrengtünk pár színes ponthalmaz mellett, de a zene és a történetvezetés páratlan volt... Sírtunk a gyönyörtől amikor vége lett. Klisé? Sablon? Az meg mi? Percről-percre goboztuk ki az intrikákat, és minden egyes szereplő egy külön jellem volt, csupán a megjelenése mosolyt csalt az arcunkra. Na jó... Kicsit csúsztattam azzal az elsőfilmes dumával :) Az egészben végülis pont az szép, hogy tapasztaltak, és mégis tisztességesek. Az Ncsoft már előrukkolt egy Lineage-el, az Arena.net... Nos, ő valójában a Blizzard maga. Pontosabban azok a tagok akik áthaladtak a tisztítótűzön, elhagyták a süllyedő hajót, az igaziak, akiknek a cég a nevét köszönheti... Ott voltak a kezdeteknél, a Starcraft-nál, a Warcraft-nál, a Diablo-nál, de nem utolsó sorban a battle.net megalkotásánál. Ez mindent megmagyaráz ugye?:) Csobbanjunk is a mélyvízbe!
Kbyte-kbe sűrített gyönyör
A kliensről beszélek, amely konkrétan 19 kemény kilobyte. Egyenesen a hivatalos honlapról szedhetjük le, és ha birtokában vagyunk egy accountnak, bárhonnan, bármely gépről elérhetjük a játékot, akár 10 perc alatt. (Némi file downloading) Az accountunk elkészültével mehetünk is karaktert generálni. Először is állíthatunk hajstílust, hajszínt, pofázmányt, bőrszínt és méretet. utánna ki kell választanunk az elsőszámú profession-t (képzettséget, kasztot) amire specializálódunk. Lehetünk teljesen common kis csépelős Warriorok, Necromancerek akik átkokkal szórják az ellenfelet és kiszipolyozzák az életet, Rangerek akiket mindenhová követ hűséges házikedvencük és a vadon túlélői, védő és gyógymágiát használó monk szerzetesek, Elementalisták akik varázserejükkel uralkodnak a föld, a víz, a tűz és a levegő felett, de Mesmer-ként a bűbájok és illúziók nagymesterévé is vállhatunk. Nem baj ha többel szimpatizulánk, később lesz lehetőségünk felvenni egy secondary professiont és megkapjuk annak a varázslatait-skilljeit, (sőt, rajtunk áll, hogy felkutassuk a leghalálosabb kombinációkat) ám fontos megjegyezni , hogy a primary profession határozza meg milyen páncélokat vehetünk fel és egy bonus skill ágazattal is többet kapunk, mint az aki csak másodiknak vette fel a professiont. Itt lép be egy új fogalom, az attributum(skill ágazat). A profession választással meghatározzuk az attributumokat. A skillek pedig attributumokba csoportosulnak. Ha questeket oldunk meg skilleket kapunk, szörnyeket ölünk, tapasztalati pontot szerzünk és szintetugrunk. Szintugráskor pedig növelhetjük az attributumokat, és ezzel az összes alá tartozó skillt erősítjük. Például indítunk egy elementalistát. A következő attributumjai vannak: Fire magic, Air magic, Earth magic, Water magic +(Energy storage, mert az elementalista primary professiönként jelenik meg.) Szintet lépünk, teszünk egyet a Fire magic-re. Az összes Fire magic-es skill damage bonust kap ilyenkor... Tehát mondjuk a meteor shower nem 40-et hanem 50-et sebez és wáááá meghal mindenki :)
Tömeghipnózis
Belépünk Ascalon városába, és az idő egyszeriben megszűnik létezni. A zene, a tájak, a változatos és kreatív küldetések. Vége a "menj ide, öld meg ezt, gyere vissza" idők korszakának... A főkapun kilépve a zöldellő réten egy táncikáló kislány fogad, aki megkér, hogy keressük meg a törött fuvoláját. Nem lehet neki nemet mondani... Persze amint beleegyeztünk, soha többé nem fogjuk tudni levakarni :) A csatamezőn száradó vértócsákban is tánci-táncizik, és közbe arról álmodozik milyen nagy fuvola virtuóz lesz egyszer :) Hamar észbe kell kapni, mert ha nem vigyázunk, a monitor előtt fogunk elsorvadni... Aztán jönnek a hallucinációk meg a képzeletbeli barátok... De végül ők is kiközösítenek... Ez a játék határozott addiktizmust okoz. A küldik mellett szerte a világban vannak Collectorok (gyüjtögetők), náluk a legyilkolt monszták maradványait és a trófeákat válthatjuk be értékes tárgyakra. Nem elég? Ugorjunk neki a fő történeti szállnak. Erődről erődre fogunk vándorolni és közben megtapasztalhatjuk, nincs abszolut jó vagy gonosz, nem minden olyan egyértelmű mint ahogy azt elsőre gondolnánk. Hágókon kelünk át szemben a hóviharral, menedéket kérünk a törpöktől, kűzdünk az életbenmaradásért a sivatagokban míg nem jön egy-egy nagymúltú, dicső város ahol megpihenhetünk. A pihenés fontos, hisz fáradtan nehéz lesz helytállni az Alvilágban :) A határ a csillagos ég helyett lvl 20, na kb ott kezdődik a játék.. A guildek (klánok) közötti vérviszály, a gladiátorkűzdelmek az arénában*, és a harc a ranglista csúcsáért.
*aréna= A megmérettetés módja a konkurens kalandorokkal, nem kizárólag lvl 20 után... Előtte is lesz elkalmunk kipróbálni és letesztelni a karink képességeit. Mert ha rossz attributumokat választottunk, bármikor átpakolhatjuk őket (Persze mértékkel, nem korlátlanul)
GFX
Jelenleg a nehézsúllyú bajnok. A víz istentelenül megcsinált, a karakterek részletesek és emberiek, a mozgás animjük tökéletes! Muszáj lesz megeresztenem egy spoilert, mert nem tudnék aludni... A mesmerek alapból zöld tunikába feszítenek, "tisztára olyanok mint valami ír manó" jutott eszembe amikor megláttam egyet. Valószínű észrevette, hogy figyelem, mert ezekután elkezdett nekem táncolni... Természetesen az ír néptánc ritmusai szerint:) Flatleyt körbealázóan pattogott a lába... Rögtön kerestem valami kapaszkodót, azt hittem lepottyanok a székről.
Esélyegyenlőség
A fejlesztők célja pontosan az volt, hogy ne legyenek nagy felhalmozások, az is élvezni tudja a játékot aki nem egésznapos műszakban nyomja. Épp ezért minden megvívott csatában használnunk kell az eszünket, olyan partyt kell összeválogatnunk ahol a tagok kiegészítik egymást. Az összedolgozás a kulcs. Amíg az egyik tag megkopogtatja a szörnyi hátát, a másik lekever neki egy tockost. Ahol eltérések keletkezhetnek az a lvl és a cuccok. (A skilleket nagyon könnyű beszerezni... bár léteznek elite skillek, amelyeket nem lehet se megtanulni, se kiérdemelni egy questért, a főboss-októl való ellopás az egyetlen alternatíva.) A páncélok kaszt és személy specifikusak, tehát amit egyszer kierőszakolunk egy Collectorból, vagy craftolunk* a kovácsnál, azt más már nem veheti fel, és el se adhatjuk. (Marad a megsemmisítés a personal kukánkba) Mágikus tulajdonságokkal sem rendelkeznek tehát az idő elteltével a népek beszerzik az elérhető legtáposabb armort és onnantól ez sem változik. (pl a legcsinibb elementalista ruci 61-et bír... Az összes magasszintű varázshasználó ilyennel járkál, bár a piacról beszerezhető festékesbödönökkel változtathat a színvilágán ) Egykezes-kétkezes fegyverekből, valamint pajzsból és artifactból (bal kézbe, pajzs helyére rakható ereklye... + Manát ad**) létezik ritka, (rare - sárga) lila és bűvös tárgy (világoskék, a legjellemzőbb) ezekre lehet hajtani. Végére hagytam a rúnákat a maguk attributum bónuszával, őket a páncélokba gyömöszölhetjük bele.
*crafting= A játékban nyersanyagok is találhatóak, a páncélok alapanyagait képzeik. A folyamat fordítva is működik, mert egy bizonyos salvage kit-el hasonlóan szétcincálhatjuk a talált itemeket, hogy kinyerjünk belőle mindent amit lehet.
**Mana= GW-s nevén Energy. A legfontosabb láncszem, mivel a fegyverekkel bevitt sebzés csak formaság, skillekből élünk, a skillek pedig komolyan felemésztik az energiánkat.
Konklúzió
Az E3 alkalmából egy contest (verseny) keretében a jelenlegi top 50 guild magukkal a fejlesztőkkel játszhat meccseket, ezen kívül 2 vadiúj pályán dolgoznak, szintén a rendezvényre. Az 1 hetes dolgok elavúltnak számítanak? Mert ha nem akkor megemlíteném a legutóbbi patchet, csak a fél programot buherálták át :) A következő expansion pack fél év múlva vártható. A lényeg a lényeg, hogy nem hagyták cserben a rajongókat, sőt, élvezik a saját művűket és fűrdenek a lelkes communityben, a naponta megjelenő fansiteokban és a túlterhelt fórumokban. Nem sajnálom tőlük a dicsőséget, megérdemlik, megcsinálták. Szórakozz önfeledten egy fantasybirodalomban, miközben marad kajára is. Ez a Guild Wars!
A szerzői joggal élve...
A szimplán eltévedteknek és útmutatásra váróknak, vagy az érdeklődőknek és GW-zni készülőknek ajánlom a Hungarian Virtue névre keresztelt klánt, melynek jómagam is létszámát gyarapítom.. Más magyar csapatokról nincs igazán információm, de mi vagyunk a legjobbak, ez nem kérdéses:) A játékban keressetek meg "Hocho Pepa" néven.
honlap: http://hunv.uw.hu
fórum: http://www.guildwars.hu/forum/viewtopic.php?t=71
Kapcsolódó cikk
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.