A pár évvel ezelőtt megjelent Spintires tipikusan az Euro Truck Simulator és a Farming Simulator által képviselt „tök unalmasan hangzik, amit csinálni kell a játékban, de amúgy órák óta képtelen vagyok kilépni belőle” stílusba tartozott. Miután a fejlesztő összerúgta a port a kiadóval, MudRunner néven újra megjelentették a játékukat, idén pedig a folytatást is összehozták SnowRunner néven. A sorozat védjegye az elképesztően részletes fizikai motor, aminek segítségével a környezet és a járművek is realisztikusan reagálnak cselekedeteinkre. Ettől függetlenül nem sorolnám a játékot a halálkomoly szimulátorok közé, ugyanis a kezelésbe könnyű beletanulni, a fizikai motor által elénk állított kihívásokat pedig rendkívül szórakoztató megoldani, még akkor is, ha nem vagyunk fogékonyak az offroad témára.
Az előző rész legnagyobb hibája az üres környezet és az unalmas feladatok voltak. Hiába volt el a játékos akár órákat a hatalmas gépszörnyekkel, a céltalan sárdagasztást előbb-utóbb megunta. A SnowRunner ezen a téren lépett előre egy nagyot, ugyanis a játékba került egy egészen részletes küldetésrendszer. Azért komoly történetre továbbra sem érdemes számítani, de már a bevezetőküldetés is érdekesebb, mint az elődök kihívásai.
Kapunk több, a mai open world játékokhoz mérten közepesen nagy térképet, amit szabadon bejárhatunk. Ellátogathatunk például az árvíz által sújtotta Michiganbe, de a sorozatban először havas környezetben is kipróbálhatjuk magunkat az alaszkai helyszínnek köszönhetően. A pályákat a Ubisoft-játékokból ismerős tornyok aktiválásával fedezhetjük fel, így nyílik lehetőségünk küldetéseket vállalni. Ezek a missziók a játék témájához mérten egész változatosra sikerültek, még ha végül a cél általában mindig az, hogy átküzdjük magunkat a cudar terep nyújtotta kihívásokon. A fentebb említett oktatóküldetésben például nyersanyagokat kell szállítanunk egy épülő hídhoz, melyeket több helyről kell begyűjten: futhatunk több kört, de beszerezhetünk egy utánfutót is, ha nem férnének el a cuccok. Most elidőzhetnénk azon, hogy ezek a feladatok mennyire érdekesek vagy önismétlőek, de a témára fogékonyak számára ez éppen elég lesz ahhoz, hogy valamilyen értelmet kapjon a pályák bejárása.
Mivel a játék tempója meglehetősen lassú, küldetésből pedig rengeteg van, a tartalom mennyiségére nem lehet panasz. Eljutni A-ból B pontba a játékban tapasztalható mostoha körülmények mellett nem egyszerű feladat, az óvatos, de biztos haladás pedig általában mindig kifizetődőbb. Így az elsőnek egyszerű küldetések is tarthatnak akár két órán át, amiben szinte minden egyes méterért meg kell szenvednünk. Az elődökhöz hasonlóan többféle járművet kipróbálhatunk, melyeket ezúttal a küldetésekért kapott pénzből vásárolhatunk meg. Mivel vannak missziók, amiket csak bizonyos gépekkel kezdhetünk meg, a pénzszerzés elengedhetetlen lesz az továbbjutáshoz.
A játéknak három társunkkal is nekivághatunk, hogy kooperatív módban, egymást segítve a bajban oldjuk meg a küldetéseket. Rengeteget hozzádob a hangulathoz, hogy nem egyedül kell bolyongani az amúgy elég élettelen pályákon, ráadásul ha elakadunk, azonnal a segítségünkre siethetnek.
A fizikai motor ezúttal is kiválóan teljesít, hatalmas élmény kipróbálni a járműveket a különféle tereptípusokon. A játék már az oktatómódban arra biztatja a játékost, hogy hagyja el a biztonságot jelentő aszfaltozott utakat, és keressen rövidebb, de kihívásokban bővelkedő útvonalat. Az irányítás még mindig macerás, továbbra is érdemes PC-n felváltva használni az egér/billentyűzet kombót, valamint a kontrollert, mert a menü továbbra is picit túl van bonyolítva.
A játék grafikája egy átlagos szintet képvisel, de rondának azért semmiképpen sem nevezném. A saras, havas terepeket szépen lemodellezték, a járművek mozgása pedig elsőrangú. A tereptárgyak, házak, városok, azonban már elég ingerszegények, amin az unalmas színpaletta és a nem éppen változatos térkép sem segít. Szintén rontja az összképet a teljes mértékben élettelen környezet, amitől olyan érzése van az embernek, mintha egy makett-térképen mászkálna.
A SnowRunner egy abszolút rétegjáték, de ettől függetlenül érdemes megpróbálkozni vele, ha picit is érdekelnek a járművek. A továbbra is kivételes fizikai motornak köszönhetően a kevésbé elkötelezett játékosok is eltölthetnek jó pár kellemes órát vele. A témából kihozták a fejlesztők a maximumot, valamint az előző epizódok hibáit is sikerült nagyrészt kijavítani, így ha azok tetszettek, bátran tehetsz egy próbát a SnowRunnerrel is.
A SnowRunner Xbox One-ra, PS4-re és PC-re jelent meg. Mi az utóbbi platformon teszteltük.
Én így csinálom.
Ha jól értelmeztem a múltkor írtad hogy neked is NVidia kártyád van.
Abban van beépített felvevő és Full HD-ban képes rögzíteni.
Na már most nálam semmit nem fog a gép teljesítményéből le,igaz hogy sok GB a felvétel ,de ezt egy konvertáló segítségével harmadára csökkentheted tömörítheted,min. képszépség rovására és marad a full HD felbontás.
Ennél fogva az eredetit el is dobhatod a gépedről és nem foglalja a helyet,majd a tömörített vidit tolod fel a YT.-ra,sokkal gyorsabban feltolja,tudom mert nekem is elég gyenge a sávszélességem,már ha annak lehet nevezni...
Minimálisat az is (YT.) ront a képen de marad a Full HD ,persze arra figyelni kell ,mert meg szokta kérdezni hogy konvertálja é másik felbontásra.
Mert azért valljuk be ez így elég gyengusz,képminőség...
Persze úgy csinálod ahogy akarod ,csak gondoltam leírom az általam használt alternatívát.
https://youtu.be/PDggQN8_3bU
A hangokra is azt írta az illetékes ,nagy valószínűséggel sokat már nem fog változni.....mert ahhoz az egészet át kellene alakítani.
Ezt így volt nekik legegyszerűbb megcsinálni és ilyenre sikerült.
Annyit elértem a pattogós fizikával ,hogy amcsi mapokon vissza raktam némely kocsit alacsony felfüggesztésre ,kisebb gumikra így nem borul olyan könnyen és nem pattog annyira.
Igaz ez kompromisszum ,mert a sárban lassabban megy és hamarabb elakad ,de jobb megoldás nincs.
Majd a többin is ki kell kísérleteznem melyik hogy jó,nehéz megtalálni az "arany" középutat...már ha van ilyen...
Nos a MR-ben nekem volt vannak olyan mapok amiket elég jól ki is toltam....így nekem nagy újdonságokat nem nagyon tudsz mutatni több mint 400 óra játék után.
Szerintem told azt ami neked tetszik ,majd meglátjuk eldöntjük nekünk mennyire jött be....
A lóvéval én sem sokat törődöm ,az élmény a fontos ami útközben ér.
El voltam az első orosz mapot felderíteni,kifogyott a benya a yar 87-ből majd egy másikkal mentem menteni,majd pár méterre a másiktól az meg felborult, egyikkel sem tudtam mit kezdeni ,még egy szál fa sem volt a közelben ,pedig a kettő között ,alig volt pát méter hogy elérjenek a csörlők egymáshoz......
Na akkor mondom még egy felfedező kocsit küldök a mentés mentéséért,,mind ez a map másik sarkába volt,mint a garázs.
Nos így jól elvoltam...
Ma délután megcsináltam a trials 2 feladatát amiben 3 kocsit kell megtalálni az orosz dzsungel eldugott részein és elvontatni...se térkép ,az időt sem lehet tekerni muszáj este is tolni,igaz idő korlát nincs,2 éjszakám-nappalom ment rá ,mire megtaláltam és elvégeztem a feladatot....az üzemanyag is figyelős, a dobozos uaz is eléggé nyüszöge és billegős..
De csak sikerült.
Nagy élmény volt megkeresni és teljesíteni.
Pár órám rá ment csak erre.
Az első feladat a Trials-ban időre megy de eddig mindig kellett volna még 2 perc kb hogy az 5. célhoz is odaérjek.
Ezt egyenlőre pihentetem...
A kocsi keresős vontatóst ,ajánlom mindenkinek ,szerintem nagyon ott van ....jó móka.
De semmi komoly....
Itt olvasható...
https://forums.focus-home.com/topic/54742/update-patch-9-bug-fixes
Kovek, grafika stb.: szerencsesnek mondhatom magam mert engem semmi nem zavar kimondottan a MR grafikajan, a kovek kicsit szogletesek de sebaj. A kerekre hatnak, ez a fontos.
Nekem az a szomorkas idojaras is tetszik. Persze lehetosegek vannak, van aki szepen feltornazza a grafikat, gondolom MODokkal, peldaul itt lathatod:
https://www.youtube.com/watch?v=Jah_4KG8-jc
Neked nem tornek az autok a SR-ben? PC-n tornek, persze bizonyos korlatok kozott. Aprobb sarhanyohorpadasok, lokharito gorbulesek vannak. De azok szemre megmaradnak ha szervizkocsival javitom, csak a garazsban tunnek el.
Amit a PS5 elvarasodrol irtal jogos, de sajna a dolog fizikai reszeben mar ketelkedek. Ha fontos lenne nekik nem engedtek volna belole. Kivancsi lennek mi errol a SR-rol Pavel Zagrebelnij velemenye. O az a szaki aki egymaga megirta a Spintirest, aztak kiadovaltas utan tovabb butykolte es az eredmeny a Mudrunner lett. Azon a jatekon latszik hogy aki csinalta tudta mit akar es mit tart fontosnak. A SR-n nem tudom mennyire mukodott kozre, azt hiszem csak mint konzultans vagy tanacsado. Ahogy irtatok, ez mar tenyleg egy masmilyen jatek.
Mivel írtam korábban hogy én nagy részben belső nézetből vezetek így nekem "üdítő" látvány hogy a belsőt is fel lehet dobni picit kiegészítőkkel.
Nem nagy dolog ,de számít,nekem bejöttek ,a matricák sem rosszak amiket kívülre is és belülre is fel lehet ragasztgatni...
Mégis van belül is valami interakció ami elvonja a figyelmet ,persze jó értelemben...
Az új mapon még annyit vettem észre eddig ha bizonyos részen a vízbe elkapar a kerék elszíneződik picit a víz,jól kell figyelni hogy észre vedd,és nem mindenhol,én arra gondoltam ott ahol olyan az altalaj "saras" és azt keveri fel.
Apró dolgok de legalább vannak ilyenek is.
Kérdezhetnétek ha belsőből vezetek ,hogy vettem észre.
Igen amikor felfedezek egy mapot ,plusz tesztelek, PTS verzió,sokkal többet külsőből tolom...hogy lássam milyen a terep és hasonlók..
Az is nagyon bosszantó hogy a rendes játék 8.0 még mindig nem tudta levetkőzni az alap gyerek betegségeit. Pedig vagy féléve jelent meg...
Pl:Ha kilépek a játékból ,és újra be (újra indítás,nem a menübe lépek ki) be kell lépnem minden alkalommal a menübe -setting vezérlő beállítások de nem kell minden állítgatni csak be-ki lépni a menübe,majd vissza a játékba...
Így aztán működnek a kormi váltó előre beállított (custom) értékei.
Mert a custom beállításokat így kezeli,nem is ismeri a G27-et, csak így tudja lekezelni...
A jó hír az hogy most a PTS-ben már ez a bug nincs,remélem marad is majd a véglegesben.
A másik.... az a gomb ami megnyitná a legördülő menüt ,sokszor 4-5. próbálkozásra nyílik meg (ezt a V bill is nyitná).
Korában ez a bug nem volt.
De van ami javult ...pl : most már le tudom állítani a motort azzal a gombbal amivel leállításra van,és közbe nem ugrik fel a tankolás menü is néha.
Ezek olyan dolgok amik ha nem is a kezdésnél ,de fél év után már nem lehetnének...
Nyilván együtt lehet velük élni,de mikor több hónap (nem játszás) után szembesülök,hogy igaz pár dolog javult de jöttek helyette újabbak ,akkor a fejemet fogom ,úristen.....
Ami a MR illeti ,mint korábban talán írtam is ,itt azt el lehet felejteni ,hogy bármi is vissza köszön onnan.
Úgy alapjaiban egy teljesen más játékot kaptunk,így kár is nagyon össze hasonlítgatni.
Egy részében sokat egyszerűsítettek ,kidobták azokat a fizikai elemeket amik a MR-ben igazán azzá tették a játékot amivé.
Viszont kaptunk egy 21 századi vizuális világot (igaz élet most sincs benn,élettelen)
Na meg a küldetések sokasága változatossága ,azért jóval túlmutat a fahordás egyszerű és egy idő után megunható világán...
Értelem szerűen ,nehéz eltalálni a közép utat,de tartalom ,feladat az van benn rendesen,így azért egy régió teljes befejezése nem kis idő.
Olyan meg sajna nincs hogy a kecske is jóllakjon meg a káposzta is megmaradjon.
Még több mint fél év mire kifut a Pass,tuti sok újdonság bele fog kerülni.
Ha a hangokra is azt mondta az egyik illetékes ,hogy sokat nem fog változni,akkor mit akarunk a fizikával .
Ez ilyen ilyennek kell elfogadni,még azért remélem a H váltó pedálos kuplunggal egyszer belekerül (minél előbb jó lenne)...
Felborul a terepjáró cserkészem ,majd megáll az orrán ,mintha valami titokzatos erő tartaná úgy ,nem egyszer fordult elő különböző területeken szitukban.
Majd eldől pár kis idő múlva ,mintha megállt volna körülötte az idő....
Valamelyik Passban ígértek (asszem a 3-ba) farakodást,abban sem vagyok biztos hogy egyáltalán bekerül,vagy csak valamikor nagy sokára..de nem legyen igazam.
Ahol lehet daruzok ,hogy teljesen ne legyen egysíkú a szállítás ezen része ,de sokkal többet nem tudok tenni.
No valaki megelozott es csinalt egy kis MR/SR osszehasonlitast:
https://www.youtube.com/watch?v=p7q4wD6z0VQ
Az egyikről ma olvastam a fórumon,eddig nem tudtam mire vélni azokat a gyárakat ,ahova ha viszel különböző dolgokat akkor mást lehet belőlük készíteni.
Nyilván ne képzeljen senki semmilyen interakciós valamit .
Odaviszed ,leadod majd felveszed a kész árut.
Pl.: Cementet viszel és kapsz beton elemeket.
Vagy egy másikba konténert kapsz ha 2 különböző más anyagot viszel oda.
Lesznek még más jellegű küldik is,de ezt a PTS picit félkészen dobták elénk,így sok helyen vannak hiányosságok ,de folyamatosan javítgatják,talán novemberre ki is adják késznek.
Nyilván ezekkel is növelik a játék hosszát.
No meg a másik újdonság hogy itt nem lesz korlátlan a "boltokban" az áruk mennyisége, hamar elfogyhat a készlet ,főleg ha csak 2 lesz belőle....
Úgy hogy azért lesznek érdekes újdonságok.
Nem bánom hogy egy időre félre tettem ,kezdi kinőni a gyermek betegségeit ,de még mindig vannak ,de javulótendenciát mutat.
Ennek a félkész dolgoknak is meglehet az oka ,nem igazán tudják tartani a tervet, el lehetnek csúszva inkább ,teszteljék az userek,majd picit elcsendesednek és kiadják 2 hónap tesztelés után késznek....
Az hogy a képeken van, az semmit nem jelent.....
Bocsi...
Picit könnyebb volt mert a tornyokat jobban meg lehet közelíteni.
Ez is hatalmas kiterjedésű.
Hajaz alaszkára ,de teljesem más jellegű.
Itt is belegyúrtak sok mindent.
Rengeteg küldi lesz,amik még nem mind készek ismertek.
Nagy részben havas terület ,de ami tetszett vizes mocsaras részt is tettek bele .
Rengeteg hegy szikla mindenütt.
Összességében jó ,tetszik ahogy az 1. is.
Ja még azt nem írtam az új frissítéssel 10.0 érkezik egy új funkció a menüben Trials. névre hallgat ,4 küldetést kell teljesíteni ,már ha van elég türelmünk hozzájuk, aki készítette őket ,picit elgurult a gyógyszere...szívás a köbön...
Habár az elsőt második restart után sikerült teljesíteni,a többit meghagyom mikor már tényleg nem lesz mit csinálni a játékban....DDD.
Már a fórumon is olvastam és ki is próbáltam,ha leesik a szállított jármű mert felborult a trailer ,akkor a járművekkel nem sok mindent lehet kezdeni,remélem ezzel is csinálnak valamit....
"It looks that the contracts and tasks are still in development so devs uploaded the PTS 10.0 with the contracts unfinished and some vehicles unfinished, I think to allowing us to start testing and give them feedback to the devs to allow them finish adjusting and finetune all the things in the maps."
A fórumról idéztem az egyik felhasználótól ő is arra jutott amire én....
Itt látható a nagy CAT és a póton a kövek....
https://forums.focus-home.com/assets/uploads/files/1601766583269-lava.jpg
https://youtu.be/l470iYirhJ0
Ez igazából a top 10 gépei...nyilván kinek mi....
https://youtu.be/7N_wfT5ALA8
Furák voltak az új nagy trailerek is ,meg a hasonló áruk a boltba....mikor tegnap a teszt mapon oda állam a "bolthoz"
Nagyszerű dolgok ezek...!!!!
Ne csak negatívumokról irkáljak....DDD.
https://youtu.be/_W0sMM_2yLw
Még csak az elsőt fedeztem fel...
Volt borulás ahogy illik nem kevés,a tornyokhoz eljutni szinte rémálom....kell türelem...
Minden mapból van benne .....úgy sár -hó stb....ennek keveréke,sziklák hegyek,minden ami szem szájak ingere.
Jó sok küldi amiről azt sem tudom mi merre....de majd mire oda kerülök már tudni fogom...
Ezen részével nincs is baj ,még helyenként bugos, nincs kész minden küldi ..vagy nem tudom...de jó lesz...
Nem olyan mint az amcsi hogy végig szaladsz és pik-pak felfedezed....
Na majd ha felfedeztem a másikat írok arról is.
Szembetuno a ket jateknal a kulonbozo hozzaallas: a MR-rol ordit hogy szamara az elsodleges a leheto legprecizebb, legelethubb mozgasfizika, interakcio a talajjal, kornyezettel. A SR szakitott ezzel, nem ragaszkodik a leheto legmaximalisabb realizmushoz (hiszen szegyenkezes nelkul lefaragott belole), helyette leginkabb -hogy ugy mondjam- a "hatter" latvanyat javitotta, es berakott elso latasra vonzo dolgokat: peldaul gumicsere a garazsban (de kiderult hogy egy gumi szimulacioja se kielegito), sok fajta rakomany (de kiderult hogy a tobbseg mozdulatlan), a cserelheto felepitmenyek (de kiderult hogy jobbara ugyanazok es kozosek, az orosz verdak is cipelhetik peldaul az amerikai szervizplatokat mert nincs mas), kozosek a potkocsik stb.
De szaz szonak is egy a vege: a leglenyegesebb kulonbseg az hogy a MR-ben "erzem" az autokat, a SR-ben nem. A MR-ben minden auto egy egyeniseg, es most nem arra gondolok hogy azert mert ismert vagy hires-legendas modellek, hanem foleg mert erezheto kulonbsegek vannak a vezetesuknel, mellesleg egyedi, megkulonboztetheto, reszletesebben kidolgozott a hangjuk, kulonbozo alvazzorejekkel, nyekergessel-recsegessel stb. A SR-ben is van kulonbseg koztuk, persze, de ott nem erzem oket ugy mint a MR-ben.
Tervezem hogy majd belekezdek egy alaposabb MR/SR osszehasonlito video keszitesebe, partatlanul szeretnem benne lattatni a ket jatek elonyeit/hatranyait. (furcsa hogy nincs ilyen video a jutuben a mai napig, legalabbis en nem talaltam semmi alaposabbat).
De nehéz pár szóban összefoglalni...
De ha nagyon akarnám ,ugyan ott tart mint a megjelenéskor ,több tartalommal(területtel) megfűszerezve...
Mivel hónapok óta nem játszottam,így gondoltam csak javulni fog a játék....
Sajna vannak dolgok bugok amikkel még mindig küzd a játék a kezdetek óta alap dolgokról beszélek.
Ja az új területek még rosszabbul futnak optimalizálás terén....
Igaz tolják bele a tartalmat új területek ,de nagyon sokat nem várjon senki ezektől....
Új gépek na ezek aztán megint....a homlokrakodót úgy csinálták meg hogy vagy mozgatod a villát emelőkart ,vagy magát a gépet irányítod (vezeted) a KETTŐT együtt nem sikerült megoldani.
Hozzá tenném az FS 2015-ben ez már működő képes dolog volt ,itt még nem nőttek fel a feladathoz.
Elolvasva sok hozzászólást a fórumokon ,nagyon nincs elragadtatva senki.
Nyilván van pozitívum is,de nagyon csekély.
Tettek bele olyan funkciót hogy a fékerőt (a készítők szerint) lehet szabályozni.
Kb. semmi haszna és értelme hatását meg nem láttam többszöri próba után sem....
De azt hogy a fék megnyomása és tartása után automatában ne induljon el azonnal hátramenetben ,ha tartod a fékpedált ,még mindig nem tudták megoldani .
Pedig a megjelenés óta (fél éve ) ezért könyörög a jó nép.
De minek is meghallgatni a kéréseket..
Most is csak mennek a saját fejük után újabbnál újabb bugokat generálva.
Nyilván örvendetes hogy már rögzíthetjük a kocsikat a traileren ,de ezt is kicsit előbb kellett volna..
Az hogy aztán ennek mi értelme haszna lesz a játékban ,küldetések terén...semmi,talán magadnak tudsz "plussz szorgalmi feladatokat generálni"
Ahogy sok minden mást is.
Ennél fogva nem tudom hogy érdemben hozzá fogok é nyúlni a játékhoz....várok még fél évet ,talán a manuális váltó kuplunggal is belekerül,ezért is már a kezdetek óta megy a sírás ,JOGGAL,de még ígéret sincs rá...talán soha nem kerül bele.
De lehet mind egy is a fizika is annyira le-viszsa van butítva hogy talán mind egy is ebbe a játékba mert a szimulátor kifejezés az elődjeit illette meg ez messze nem az..
Csak egy példa a készítők részéről vissza jeleztek a hangok maradnak ilyenek totál káosz,(mindennek majd ugyan az van)mivel felmerült megint sokadjára a kérdés hogy na mi lesz javítják.
Túl nagy feladat munka lenne elölről kezdeni.
Nyilván vannak ennél sokkal rosszabb játékok is ,annyira nem rossz,ezért is kellett volna nem megtéveszteni a játékosokat át@aszni az elején ,hanem kiadni korai hozzá féréssel jóval olcsóbban,majd 1 év után mehet a menet,.
Csak meglovagolták az elődök "vitézségét" és így vette a nép ,nagy pofára esések közepette..
Na nem panaszkodom többet...tolja aki szeretné,biztos ha kijön a hivatalos 10. (kb jó 1 hónap minimum) megint ránézek pár óra erejéig , addig van más....
Ahogy sok minden mást is ami el van cseszve,vagy nincs normálisan megcsinálva.
Itt vannak az infók róla ha valaki nem ismerné.
Ma már nem biztos hogy ki tudom próbálni ,de holnap írok róla ,már mint az újdonságokról ,milyenek....
https://forums.focus-home.com/topic/54529/pts-update-02-10-2020-patch-10
Ez egy MOD terkep, de nagyon jo (Quarry). A film kb 20 perces, igyekeztem nem nagyon rangatni a kamerat. Egy kis tortenete is van: a kobanya alljarol vontatom a lakokocsit a felszinre de kiurul a tank, a traktorral viszek bele kakaot. Nem tudom hogy igy a videobol le e jon hogy mennyire mas felfogasu ez a jatek a SRhez kepest. Bar az se gyors, ez sokkal lassubb (de precizebb). Mas erzes jatszani. Remelem lathato lesz a gumik fizikaja is, meg a lakokocsinak is tokeletesen megfelelo a sulya, viselkedese.
https://www.youtube.com/watch?v=EB4cKbOUMwU&feature=youtu.be
Majd valamikor veszek fel mas videot is, peldaul a farakodasrol.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.