No One Lives Forever, Tron 2.0…mind-mind kiemelkedő alkotás. És hogy mi a közös bennük? Természetesen a játékokat készítő brigád, akik a tavaly jelentették be, hogy új projecten dolgoznak, melynek neve: F.E.A.R.
No One Lives Forever, Tron 2.0…mind-mind kiemelkedő alkotás. És hogy mi a közös bennük? Természetesen a játékokat készítő brigád, akik a tavaly jelentették be, hogy új projecten dolgoznak, melynek neve: F.E.A.R.
Kezdeti lelkesedésem az első képek után alábbhagyott, aztán szép lassan csepegtek az információk és újra remény csillant fel a szemembe, így gondoltam utána járok mi is ez a F.E.A.R., ami fura módon pontokkal van elválasztva, meg úgy általában hogyan is alakulnak a dolgok a játék körül.. Meglepő módon nem csak félelmet jelent –erről kicsit később-, hanem a Monolith-nál úgy gondolták, hogy „First Encounter Assault and Recon" jelentést is kaphat ez a rövidítés. Mi is ez?
Egyfajta elit alakulatnak is felfogható, melynek tagjai paranormális tevékenységek kivizsgálásával foglalkoznak. Nehogy azonnal az X-Aktákra asszociáljatok, ha mégis így tennétek, akkor azonnal olvassátok el Avium és InGen kolléga közös agymenését, és utána térjetek vissza ide…egyből látni fogjátok, hogy igazat beszélek. Szóval mi ezen ötfős csapat tagjaként (ahová egyébként nem is olyan egyszerű bejutni) tengetjük mindennapjainkat. Jómagunk kitűnő reflexekkel, illetve akrobatikus ügyességgel tűnünk ki a srácok –azért akad egy hölgy tag is- közül, de itt van még Rowdy Betters, aki a team fejese, kívülről asszisztálva követi az eseményeket, így feltérképezve az adott helyzetet, hogy aztán életmentő tanácsaival lásson el minket. Aztán ki ne hagyjuk Spen Jankowski-t, aki a fegyverek nagy mestere, emellett koordinátorunk is, tehát elvesztése igencsak rosszul érinthet majd minket, hiszen nélküle megeshet, hogy rossz irányt választunk. Ezen kívül a csapat tagja Douglas Holiday, aki a robbanószerekhez konyít valamit, illetve a csapat egyetlen hölgy tagja, Jin Sun-Kwon, aki kiváló mesterlövész és olyan fejlett hallással és látással rendelkezik, hogy messziről kiszúrja az ellenséges katonákat.
Megismerkedvén a F.E.A.R. tagjaival kicsit térjünk rá a történetre is, ami szerves részét képezi a készülő játéknak. Szóval az ötös-fogatunk bejelentést kap, hogy egy irodaházat katonák leptek el és az ott dolgozókat túszul ejtették. Ez ugyebár még nem tartozik a srácok hatáskörébe, de amikor a „Delta Force"-nak nevezett különítmény nem követel váltságdíjat és a beküldött egységek sem adnak magukról semmi életjelet, akkor kezd kicsit gyanússá válni a helyzet. Na itt jönnek be a képbe a F.E.A.R tagjai, akik természetesen mindezek ellenére rutin feladatnak tekintik a küldetést, de amikor a negyedik olyan áldozattal futnak össze, aki teljes vérállományában hever a földön, akkor jönnek a kérdések: mi történt itt? Hol vannak a katonák? Ezen kérdések természetesen mind-mind megválaszolásra kerülnek, ahogy haladunk előre a játékban, amely során a kezdetekben még 4-en leszünk, de a későbbiekben, hol egyedül, hol pedig csapatban kell majd küzdenünk.
Hogy miért is várjuk mi annyira ezt a gyöngyszemet?
Az első ok a mesterséges intelligencia, amit sikerült olyan szintre emelni, ami a mai játékoknál manapság nem volt tapasztalható. A készítők állítása szerint az ellenek fedezéket keresnek, kommunikálnak, taktikáznak, formálják a terepet. Jó példa a terep átalakításra, hogy a csóka miután meglát minket felborítja az asztalt és mögé veti magát, majd onnan kezd minket sorozni. Szintén a kitűnő MI-re vall, hogy a katona hallott társát megragadva, mint egy élőpajzsként használja őt, majd miután a biztonságot nyújtó fedezékhez ér eldobja őt. Aztán érdemes még megemlíteni, hogy az ellen észlelve közeledésünket, megtévesztve minket –képesek elhajítani tárgyakat, mi meg a zaj irányába vesszük utunkat- a hátunk mögé keveredve próbál likvidálni. Ezen apróságok miatt, akár könnyedén is lehet az év játéka, hiszen talán a Half-Life 2-ben volt hasonló szinten az MI, de igazából ott is észlelhettünk komoly bakikat. Az ütős MI mellé természetesen szükségeltetik egy ütős grafika, egy Havoc 2 engine és kiválló hanghatások…ezen felsorolások mindegyike inkább a félelemkeltés célját szolgálják, persze szerves részét képzik a sikeres játék elkészítésének.
Elsőként a már jól ismert Havoc 2 fizikai motorról ejtsünk pár szót, melyet a Monolith-os srácok a tökélyre fejlesztettek. Ezzel sikerült egy valóban valóságos környezetet teremteni. Gondolok itt olyanokra, mint amikor belelövünk a falba és a golyó kiszakít belőle egy darabot, mállik a vakolat, vagy ha meglövünk egy lámpát, akkor az el kezd himbálózni, vagy a fából készült dobozokat, ha telibe találjuk, akkor faforgácsok vállnak le belőle, komolyabb találatnál darabokra törik, miközben recsegő hangot ad. Ez a fajta interaktív környezet komoly feltétele volt annak, hogy hangulatot tudjanak teremteni a készítők, ami kiegészül a grafikai engine-el és a hangokkal.
A srácok elhagyták a már kicsit elavultnak számító LithTech motort és egy teljesen újat gyúrtak össze, amely kitűnő fény-árnyék effektusokra képes. A héten látott napvilágot egy 14 perces in-game jelenetekkel megtűzdelt videó, amiben csak kerestem az állam, mikor az ablakon beszűrődő fénysugarakra pillantottam. Egyszerűen fenomenális, amit ebből a motorból kihoztak a srácok –önárnyékolás, normal mapping és minden egyéb, ami egy 2005-ös játékba kell-. Ezt megspékelték komoly hanghatásokkal, hogy tuti magunk alá csináljunk játék közben, még akkor is amikor fényes nappal toljuk a drágát. A készítőknek nem titkolt célja mindezzel, hogy valóban féljünk továbbmenni egy-egy pálya után és ha a Aliens versus Predator-ra gondolok, akkor úgy hiszem ennek megvalósításában nem lesz gondjuk. Elég ha csak a videókból ismert kislányt említem meg, akinek látványától, sőt puszta gondolatától kiráz a hideg –kicsit a Kör részekre hajaztak a fiúk, de a megvalósítás kitűnő, így nem érheti szó a ház elejét-.
Nem rég látott napvilágot a F.E.A.R. új oldala, melyen egy flash játékot végigtolva –már ezen is parázni lehet párszor-, akár lehetőségünk nyílhat a béta verzió tesztelésére. Remélem a GK Team-ből valaki lehetőséget kap majd és alaposabban is kivesézi a játékot, amelyet szerény személyem nagyon vár. Az eddig látottak alapján minden elhangzott információ igaznak tűnik, sőt az idei E3-on kipróbálható verzióról is örömódákat zengtek, így nem érdemtelenül nyert el több díjat is. Várható megjelenés ez év végére van betervezve, reméljük nem jut a S.T.A.L.K.E.R. sorsára…
Shifty
Kezdeti lelkesedésem az első képek után alábbhagyott, aztán szép lassan csepegtek az információk és újra remény csillant fel a szemembe, így gondoltam utána járok mi is ez a F.E.A.R., ami fura módon pontokkal van elválasztva, meg úgy általában hogyan is alakulnak a dolgok a játék körül.. Meglepő módon nem csak félelmet jelent –erről kicsit később-, hanem a Monolith-nál úgy gondolták, hogy „First Encounter Assault and Recon" jelentést is kaphat ez a rövidítés. Mi is ez?
Egyfajta elit alakulatnak is felfogható, melynek tagjai paranormális tevékenységek kivizsgálásával foglalkoznak. Nehogy azonnal az X-Aktákra asszociáljatok, ha mégis így tennétek, akkor azonnal olvassátok el Avium és InGen kolléga közös agymenését, és utána térjetek vissza ide…egyből látni fogjátok, hogy igazat beszélek. Szóval mi ezen ötfős csapat tagjaként (ahová egyébként nem is olyan egyszerű bejutni) tengetjük mindennapjainkat. Jómagunk kitűnő reflexekkel, illetve akrobatikus ügyességgel tűnünk ki a srácok –azért akad egy hölgy tag is- közül, de itt van még Rowdy Betters, aki a team fejese, kívülről asszisztálva követi az eseményeket, így feltérképezve az adott helyzetet, hogy aztán életmentő tanácsaival lásson el minket. Aztán ki ne hagyjuk Spen Jankowski-t, aki a fegyverek nagy mestere, emellett koordinátorunk is, tehát elvesztése igencsak rosszul érinthet majd minket, hiszen nélküle megeshet, hogy rossz irányt választunk. Ezen kívül a csapat tagja Douglas Holiday, aki a robbanószerekhez konyít valamit, illetve a csapat egyetlen hölgy tagja, Jin Sun-Kwon, aki kiváló mesterlövész és olyan fejlett hallással és látással rendelkezik, hogy messziről kiszúrja az ellenséges katonákat.
Megismerkedvén a F.E.A.R. tagjaival kicsit térjünk rá a történetre is, ami szerves részét képezi a készülő játéknak. Szóval az ötös-fogatunk bejelentést kap, hogy egy irodaházat katonák leptek el és az ott dolgozókat túszul ejtették. Ez ugyebár még nem tartozik a srácok hatáskörébe, de amikor a „Delta Force"-nak nevezett különítmény nem követel váltságdíjat és a beküldött egységek sem adnak magukról semmi életjelet, akkor kezd kicsit gyanússá válni a helyzet. Na itt jönnek be a képbe a F.E.A.R tagjai, akik természetesen mindezek ellenére rutin feladatnak tekintik a küldetést, de amikor a negyedik olyan áldozattal futnak össze, aki teljes vérállományában hever a földön, akkor jönnek a kérdések: mi történt itt? Hol vannak a katonák? Ezen kérdések természetesen mind-mind megválaszolásra kerülnek, ahogy haladunk előre a játékban, amely során a kezdetekben még 4-en leszünk, de a későbbiekben, hol egyedül, hol pedig csapatban kell majd küzdenünk.
Hogy miért is várjuk mi annyira ezt a gyöngyszemet?
Az első ok a mesterséges intelligencia, amit sikerült olyan szintre emelni, ami a mai játékoknál manapság nem volt tapasztalható. A készítők állítása szerint az ellenek fedezéket keresnek, kommunikálnak, taktikáznak, formálják a terepet. Jó példa a terep átalakításra, hogy a csóka miután meglát minket felborítja az asztalt és mögé veti magát, majd onnan kezd minket sorozni. Szintén a kitűnő MI-re vall, hogy a katona hallott társát megragadva, mint egy élőpajzsként használja őt, majd miután a biztonságot nyújtó fedezékhez ér eldobja őt. Aztán érdemes még megemlíteni, hogy az ellen észlelve közeledésünket, megtévesztve minket –képesek elhajítani tárgyakat, mi meg a zaj irányába vesszük utunkat- a hátunk mögé keveredve próbál likvidálni. Ezen apróságok miatt, akár könnyedén is lehet az év játéka, hiszen talán a Half-Life 2-ben volt hasonló szinten az MI, de igazából ott is észlelhettünk komoly bakikat. Az ütős MI mellé természetesen szükségeltetik egy ütős grafika, egy Havoc 2 engine és kiválló hanghatások…ezen felsorolások mindegyike inkább a félelemkeltés célját szolgálják, persze szerves részét képzik a sikeres játék elkészítésének.
Elsőként a már jól ismert Havoc 2 fizikai motorról ejtsünk pár szót, melyet a Monolith-os srácok a tökélyre fejlesztettek. Ezzel sikerült egy valóban valóságos környezetet teremteni. Gondolok itt olyanokra, mint amikor belelövünk a falba és a golyó kiszakít belőle egy darabot, mállik a vakolat, vagy ha meglövünk egy lámpát, akkor az el kezd himbálózni, vagy a fából készült dobozokat, ha telibe találjuk, akkor faforgácsok vállnak le belőle, komolyabb találatnál darabokra törik, miközben recsegő hangot ad. Ez a fajta interaktív környezet komoly feltétele volt annak, hogy hangulatot tudjanak teremteni a készítők, ami kiegészül a grafikai engine-el és a hangokkal.
A srácok elhagyták a már kicsit elavultnak számító LithTech motort és egy teljesen újat gyúrtak össze, amely kitűnő fény-árnyék effektusokra képes. A héten látott napvilágot egy 14 perces in-game jelenetekkel megtűzdelt videó, amiben csak kerestem az állam, mikor az ablakon beszűrődő fénysugarakra pillantottam. Egyszerűen fenomenális, amit ebből a motorból kihoztak a srácok –önárnyékolás, normal mapping és minden egyéb, ami egy 2005-ös játékba kell-. Ezt megspékelték komoly hanghatásokkal, hogy tuti magunk alá csináljunk játék közben, még akkor is amikor fényes nappal toljuk a drágát. A készítőknek nem titkolt célja mindezzel, hogy valóban féljünk továbbmenni egy-egy pálya után és ha a Aliens versus Predator-ra gondolok, akkor úgy hiszem ennek megvalósításában nem lesz gondjuk. Elég ha csak a videókból ismert kislányt említem meg, akinek látványától, sőt puszta gondolatától kiráz a hideg –kicsit a Kör részekre hajaztak a fiúk, de a megvalósítás kitűnő, így nem érheti szó a ház elejét-.
Nem rég látott napvilágot a F.E.A.R. új oldala, melyen egy flash játékot végigtolva –már ezen is parázni lehet párszor-, akár lehetőségünk nyílhat a béta verzió tesztelésére. Remélem a GK Team-ből valaki lehetőséget kap majd és alaposabban is kivesézi a játékot, amelyet szerény személyem nagyon vár. Az eddig látottak alapján minden elhangzott információ igaznak tűnik, sőt az idei E3-on kipróbálható verzióról is örömódákat zengtek, így nem érdemtelenül nyert el több díjat is. Várható megjelenés ez év végére van betervezve, reméljük nem jut a S.T.A.L.K.E.R. sorsára…
Shifty
Kapcsolódó cikk
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.