Pilot Down: Behind Enemy Lines

Link másolása
Értékelés 7.5
Nyári csipkerózsika álmukból a tisztelt kiadók felébredni nem nagyon szándékoznak, ezért az emberfia kénytelen bármilyen elé toluló anyagot bevizsgálni – már ha írni óhajt valamiről...
...Ennek a jegyében ezért le is csaptam a Pilot Down-ra, melyben ígértek második világháborús miliőt, RPG elemekkel gazdagon meghintett akciót, MGS-re hajazó sunnyogós taktikázásokat – ami kérem: csak jó lehet. No, majd meglátjuk!

Belökve kedvenc PlayStation-ömbe az anyagot, kis töltés után máris a puritán menü diszkrét báját élvezhettem…volna, de inkább új játékot kezdtem, „ide nekem azonnal" felkiáltással. A játék folyamán hangulatos képregénykockák hivatottak a történet rejtelmeiben való, ami most sincs máshogy: emberünk, William Foster (kérem, figyeljék meg a minden közhelyet mellőző név jellegzetességeit!) másodpilóta a náci Németország felett rója tiszteletköreit, mikor is meggyőződhet a híresen hírhedt germán vendégszeretetről – bizony, a légvédelmi ütegek maradásra késztetik. Mi több kényszerítik! Kényszerleszállás, szitkozódás, bajtárselvesztés, és már benne is vagyunk a közepében: a kietlen téli tájba bámulva vacogva húzzuk szorosabbra bőrzekénket, mert bizony itt kutya hideg van. Emberünk - ennek nyomatékot adva – állóképesség mérője, mely a bal felső sarokban a kék nyíl által van jelezve, rohamos csökkenést mutat, ami: nem jó. Tudnunk kell még azt is, ha ezen mérőcsík eléri a nullát, úgy életerőnk hajlamos szintén szigorúan monoton csökkenő tendenciát mutatni, ami már csak azért sem jó, mert ha ez is eléri a nullát, nos, akkor bizony pánikba eshetünk, mert ezen a havas tájon bizony nem sok ibolya van, amit legalább alulról szagolgathatnánk. Ennek megelőzésére két kézenfekvő módozat adódik: valamilyen hőforrás mellé állva magunkba szívjuk az éltető meleget, vagy a hasunkba dobálunk némi kalóriát, hogy belsőégéssel szavatoljuk az elveszett energiát. Dipszomániás kollégáink nyugtatására közlöm: pia is van a játékban, mellyel szintén fáradt testünket serkenthetjük mozgásra.



Láthatunk a képen még egy iránytűt is, mely néha igen jól jön majd, valamint a Selecttel átválthatunk a tárgylistára. Jó, ha tudjuk, Vilmos barátunk nem tud végtelen mennyiségű kacatot magával cipelni, tehát erre azért majd figyeljünk! Tehát most, hogy a képernyőn levő dolgokkal némiképp tisztában vagyunk, talán induljunk meg, felfedezendő az ellenséges tájat, melyet átszelve ha nem is baráti, de legalább semleges területre el kéne vergődnünk. A bal analóg karral bírhatjuk mozgásra emberünket, a körrel lopakodhatunk – figyelem: fontos gomb! -, az L1-el célozhatunk, a jobb karral mérhetjük be pontosan a gaz ellent, míg elsütni a fegyvert az R1 áldásos közbenjárásával tehetjük meg. Ha már szó esett a lopakodásról: hál' istennek, itt nincs meg az, ami a legtöbb hasonló jellegű játékot meglehetősen élvezhetetlenné tesz, nevezetesen, hogy nem az analóg kar nyomásának függvényében tipeg emberkénk – így egy idegesebb kézmozdulatnál szinte 100%-ra vehetjük, hogy az ellenfél felfedez minket. Így a PD-ben viszonylag könnyű az opponensek becserkészése, de legalábbis nem nehéz. Miután galád módon hátulról letámadtuk őket, már csak R1-et kell nyomnunk, mellyel jól elkaphatjuk a grabancukat, majd az X-et serényen pumpálva kiszorítani belőlük a szuszt. Nem szép dolog, de hát vagy ők, vagy mi. Ha már elbaltáztuk a lesből való támadás lehetőségét, akkor sincs semmi gond, elő a mordályokkal, aztán hadd táncoljanak a német kutyák! Szerencsére, ebben a stuffban nem létfontosságú a rejtőzködés, persze azért mindenképpen ajánlott.



És, hogy hogy jönnek ide a bevezetőben említett RPG elemek? Nos kérem úgy, hogy minden teljesített pálya után, eredményünk függvényében értékes tapasztalati pontokat kapunk, melyeket a különböző képzettségekre költhetünk el: egyes fegyverek használatára specializálódhatunk, de növelhetjük staminánkat, életerőnket, lopakodási képességünket, és úgy általában jó sok mindent. És, hogy miből lesz a tapasztalati pont? Hát teljesítményből! Minden pályán van egy adott fő küldetés, melynek abszolválása 1000 ropogós TP-t ér, ezenkívül vannak alfeladatok, titkos bonuszok, valamint másodlagos feladatok. Ezekből tekintélyes mennyiséget felhalmozva igazi Rambót képezhetünk Foster közlegényből, ami jelentősen megkönnyíti előrehaladásunkat a játék folyamán! Összesen 12 szintet kell magunk mögött hagyni, melyből 11 „hagyományos tördperszon", míg az utolsó egy kis repülős móka, a minket maradásra bírni akaró katonákat kell meggyőznünk, hogy otthon minket már valóban vár a bableves, és hogy tényleg gyorsan el kéne már húznunk innen. Mondtam, hogy vendégszeretők!



Lássunk némi értékelést: a játék grafikája a megboldogult kilencvenes évek közepét idézi, mikor is még a mindenki a Sony előző masináját hajtotta. Egyszóval, hogy is mondjam, kissé idejétmúlt. Hangügyileg szintén elég gyengén muzsikál a dolog: ha jól emlékszem zenék nincsenek, az ellenfelek hörgései viszont távolról sem sorolhatóak a program erényei közé. Irányítás tekintetében semmi különöset nem tud felmutatni, mondjuk a fegyverrel való puffogtatás nekem kissé nehezen ment, ám vessek magamra: miért nem rejtőztem ügyesebben? A lopakodás szerintem egészen jól meg van oldva, ezt kéretik nem bántani! A kihűlés/elfáradás szintén teljesen logikus húzás volt a készítők részéről, más kérdés, hogyha nem pumpáljuk fel már az elején, akkor 3 percenként égő kukák után kell rohangásznunk, a kihűlést elkerülendő. Szóval ezt egy kicsit átgondolhatták volna jobban is, mert így, mikor szegény William a fedezékben kuksol, és arra vár, hogy megszorongathassa egy arra jár ellen nyakát, kissé kellemetlenül kezdi érezni magát, mikor már csak fél centi van a stamina csíkjából, és hát menni kőne' má'. Két dolog miatt nem húzom le az anyagot, ami a következő három:
  • Második világháborús téma
  • Mostanában elég kevés értékelhető anyag jelenik meg
  • Bármennyire is paradoxonnak hangzik, a játék küldetései hangulatosak!


Ez utóbbi kijelentés annyira helytálló, hogy az utolsó pályákon már szinte visongtam egy-egy helyzet láttán, és elismerően bólintottam bucimmal. Igaz ezt nem a mesterséges intelligenciának köszönhetjük, mert mint sok minden más a játékban, ez sem emelkedik MGS-i magasságokba, de sebaj. Egy anyagnál még ezt is el lehet nézni, ha van hangulata. Ennek pedig kérem: van. Persze lehet, hogy csak II. világháborús érdeklődésem mondatja mindezt velem, ám aki tesz vele egy próbát, és nem tetszik, az még mindig kihajíthatja a gépből, nem kötelező vele játszani. Szintén rátesz egy lapáttal a kellemes hangulatra az átvezető képkockák milyensége: kézzel rajzolt Comic-ok, amik nagyszerűen vannak kivitelezve. És, hogy mindez hogy jön egy ilyen játékba? Azt nem tudni, ám remekül megállja a helyét! Aki esetleg segítségre szorulna, keressen meg bátran, szívesen segítek ha tudok.
1.
1.
DON GONDOCS
Az ilyen játékoknak mért nem készül soha folytatása?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...