Blackout Protocol próbakör

Link másolása
A Blackout Protocol egy igazán kellemes kis három fős kooperatív twin stick shooter, feltéve, ha van legalább egy barátunk, akivel együtt játszhatjuk, mert egyedül esélyünk sem lesz a megannyi agyatlan élőhalott ellen.

A korai hozzáférésben megjelent játékban ugyanis az Ocean Drive Studio fejlesztői senkinek sem kegyelmeznek és olyan mennyiségű és erősségű ellenfelet zúdítanak ránk a többnyire szűk folyosókból álló pályákon, hogy szem nem marad szárazon. Értem én, hogy fontos a kihívás és sokan szeretik, ha igazán fáj, de szerintem ez már kicsit túllő a célon, főleg, mivel egyelőre semmilyen lehetőségünk sincs finomítani a nehézségen. Annyi könnyebbségünk azért lesz, hogy a próbálkozásaink alatt fejlődhetünk, sőt, akár permanens bónuszokat is szerezhetünk, amik nem vesznek el, ha elhalálozunk.

A készítők ezáltal egy minimális rougelite elemet is belecsempésztek a faék egyszerűségűnek tűnő játékmenetbe, hiszen ezáltal folyamatosan erősebbnek érezhetjük majd magunkat, legalábbis akkor, ha el tudjuk bankolni ezeket a pontokat, mert ellenkező esetben mindet bukni fogjuk. Azért, hogy legyen valamennyi esélyünk életben maradni, direkt az adott körre ható előnyöket is szerezhetünk magunknak a különféle perk kártyák képében. Ezeknek hála növelhetjük a sebzésünket, gyorsíthatjuk a mozgásunkat, passzív gyógyulást zsebelhetünk be magunknak, vagy egyéb extrákra tehetünk szert, amikkel rengeteg irányba finom hangolhatjuk a karaktereinket.

Összesen egyébként négy önjelölt hős közül választhatunk, akik nemcsak külsőségekben térnek el egymástól, hanem mindegyikük rendelkezik egy-egy egyedi képességgel is, amiket a jó pillanatban elhasználva megváltoztathatjuk a harcok kimenetelét. Persze, hogy ne legyen annyira könnyű dolgunk, ezeket meglehetősen ritkán használhatjuk, a visszatöltődésük alatt pedig csak a társainkban, illetve a kezünkben forgatott halálosztókban bízhatunk. Utóbbiakból jelenleg összesen 12 darab van a játékban és a megszerzésükhöz tervrajzokat kell szereznünk (később fejleszthetjük is őket), ugyanakkor időnként a pályákon is belefuthatunk pár felpimpelt darabba, amit csak az adott körre ugyan, de megvásárolhatunk az ellenségekért kapott pénzből.

Ezek egyébként meglehetősen változatosak és a szokásos darabok mellett, mint a gépfegyver, pisztoly, vagy épp lángszóró, akad pár extrább mordály is, amiket használva nemcsak sebzést, hanem pánikot is oszthatunk. Ezt kihasználva elriaszthatjuk a ránk támadó ellenfelek egy részét, viszont nem érdemes vaktában lövöldöznünk velük, mivel a kikapcsolhatatlan baráti tűznek hála elég egyetlen rossz mozdulat és máris ledaráljuk a saját társainkat. Emiatt a pozicionálás, valamint a folyamatos kommunikáció nemcsak ajánlott, de egyenesen kötelező, ráadásul a készítők jóvoltából számos alkalommal kerülünk majd olyan helyzetbe, ahol egyedül sehogy sem fogunk tudni érvényesülni.

A jelenleg elérhető öt pálya mindegyikén lesznek efféle helyzetek, ahol a csapatunk egyik tagja éppen el van foglalva teszem azt egy terminál aktiválásával, míg a többiek igyekeznek őt fényben tartani és megvédeni a felé áramló dögöktől. Itt szeretnék visszakötni az elején már taglalt nehézségi problémához, ugyanis ezeket a szegmenseket egyedül szinte kizárt, hogy bárki teljesítse, mivel rengeteg ellenfél ugrik ránk egyszerre, ráadásul, ha megszakítjuk a küldetés által megkövetelt cselekvést, akkor később kezdhetjük az egészet a legelejéről. Ezeken a küldetéseken felül (amiből az utolsó egy boss harc), egyelőre csak egy meglehetősen minimalista horda mód érhető még el a játékban, ahol bármelyik fegyvert kipróbálhatjuk, így gyakorolva a következő menetekre.

Itt érződik leginkább, hogy egy korai hozzáférésben megjelent címről van szó, ugyanakkor a fejlesztők ígérete szerint hamarosan további játékmódok, missziók és karakterek érkeznek majd a felhozatalba, sőt, tervben van az unfairre belőtt nehézségi szint teljes újragondolása is. Ez utóbbi szerintem a kulcskérdés, hiszen ki szeretne egy olyan játékkal játszani, ahol egyedül szinte semmi esélye sincs és ezen akkor sem tud változtatni, hogyha felfejleszti a karaktereit. Ebből kifolyólag a Blackout Protocol hiába mutatós és érdekes, csak akkor ajánlom kifizetni érte a kicsit több, mint 12 eurót, ha van valaki, akivel együtt irtanátok az élőhalottakat, mert ennek hiányában az élvezetes, kihívásokkal teli akciózás helyett csak végtelen szenvedés lesz a jutalmad.

A Blackout Protocol egyelőre kizárólag Steam-en, korai hozzáférésben érhető el.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...