Nem lehetett sokkal régebben, mint egy éve, hogy pár kölök az Activisonben úgy gondolta, hogy mi lenne, ha az egyik legkedveltebb Marvel képregényből szerepjátékot csinálnának...
Ennek az ötletnek hála megszületett az X-Men Legends első része, ami ha nem is lett igazából szerepjáték, de egy rendkívül élvezetes és szinte letehetetlen akció/rpg-nek azért még nevezhető volt. Emlékszem majdnem két hetembe telt, mire kipörgettem a gammát, nagyon tetszett, magával ragadott a hangulata és különleges képregényszerű grafikája. Mikor a végső képsorokat néztem, csak egy dolog járt a fejemben, vajon mikor lesz ennek folytatása? Mikor? Hát kérem szépen most… :)
Itt van, nem is kellett sokat várni rá. Ugye örültök neki? :) A történet nem egészen ott folytatódik, ahol abbahagytuk, hiszen az első részben egy erős és fiatal mutánsnak a történetét kísérhettük figyelemmel, akinek az volt a különleges képessége, hogy a testéből vulkáni erőket szabadított fel. Talán ezért is volt a neve Magma. De mindezt ugyebár tudjuk. Szóval az előző részben az egész sztori leginkább egy személy köré épült. A harcról szólt, arról, hogy miket tett meg a jó és rossz oldal is annak érdekében, hogy Magmát maguk mellé állítsa. De ettől még nem lehetne a játékot legendáknak hívni nem igaz? Hát a második résszel kijavították eme apró hibát, ugyanis itt már egy eléggé nagy témakört dolgoz fel a történet. A stuff elején egy meglepően igényesre sikeredett CG animációval nyitnak, amiből kiderül, hogy ezúttal az X-Men és a Brotherhood, vagyis a „gonosz" mutánsok csapata együtt fog dolgozni az ügy érdekében. Jelenleg Xavier professzort menekítik ki egy szigorúan őrzött börtönszerűségből, de gondolhatjátok, hogy mennyi esélye lesz a gonosz katonáknak, küldetésüket teljesíteni. Ha ez a két mutáns csoport összefog ellenük, segítek; semmi! :) Szóval minden erőlködés nélkül ki is szabadítják őt. Xavier nem foglalkozik sokat azzal, hogy megköszönje amit érte tettünk, azonnal munkához is lát és közli velünk, hogy Apocalypse, a mutánsok és emberek halálos ellensége újra előkerült és amire készül rendkívül egyszerű de mégsem nagyszerű; el akarja pusztítani a világot szőröstül bőröstül, emberestül mutánsostúl… De mi ezt nem fogjuk neki hagyni, összefogunk és Apocalypse cimboránknak sanyi lesz az már egyszer biztos!!! Legalábbis ha rajtunk múlik akkor tutit… :)
Lássuk, hogy milyen újdonságoknak örvendezhet a lázas képregény, illetve rpg rajongók tábora. Az első és talán legjobb hír, hogy ezúttal az idáig ellenséges csapatban lévő mutánsokat is bele tudjuk pakolni kis csapatunkba. Végre azokkal is játszhatunk, akikkel idáig lázas harcban álltunk. Ezzel kapcsolatban két problémát tudnék felhozni. Az első az, hogy még mindig csak négy mutánst tudunk egyszerre irányítani. Namost ez mind szép és jó de a gond az, hogy vannak olyan mutánsok akikre mindig szükség van speckó képességeik miatt. Ilyen például Iceman, Cyclops és talán Wolverine. Hogy miért? Mert Iceman-en kívül csak Magneto az aki képes nekünk hidat csinálni egy szakadék előtt, (ilyen esettel meglehetősen sűrűn fogunk találkozni) és Cyclops-nak tudjuk a legjobban használni a vezetői képességeit illetve a szeméből kijövő sugár lövedéket vagy mit, amit eléggé gyakran igénybe is kell venni. Plusz tüzet csak Iceman tud eloltani. Egyedül Wolverine-nek van meg a regenerálódó képessége ami miatt gyakran vele játszik mindenki. Hogy miért? Mert akkor nem kell rá healing poitont pazarolni, elég csak a másik hárommal foglalkozni. Szóval akárhogy is számolom csak egy hely maradt arra, hogy akárkivel játszhassunk… :) Hmmm… A másik gond meg az, hogy igaz az első részben kissé irreálisnak tűnt, hogy a négy fő karakteren kívül mindenki fejlődött velünk együtt annak ellenére, hogy nem is használtuk a többieket. Az a helyzet, hogy ezt kivették a készítők. Természetesen csak azok kapnak tapasztalati pontot, akikkel nyomulunk, akikkel harcolunk, a többiek maradnak azon a szinten ahol eredetileg voltak. Ez életszerűbb lett, viszont így ha valaki mást akarunk kipróbálni, nagyon kell rá vigyáznunk, nehogy meghaljon. Viszont szerencsére viszonylag hamar utoléri a többieket, főleg a későbbi pályákon, ahol meglehetősen keményre sikeredtek az ellenfelek. Csak élje meg azt, hogy szintet léphessen ugyebár! Szóval ezek némi aggodalmat kelthetnek bennünk, de egy vérbeli játékosnak fel sem fognak tűnni. A játékmenet egyébként teljesen ugyanaz, mint az első részben volt, a grafikán javítottak némileg valamit, főleg az átvezető CG-ken, amik egyszerűen tökéletesre sikerültek. Érdekes, hogy megtettek mindent annak érdekében, hogy minél szerepjátékosabb legyen az egész. Sokkal több adatot láthatunk embereink karakterlapján sokkal több adat van, ami befolyásolja, hogy milyen képességeink vannak. Rengeteg lesz a plusz illetve mínusz módosító, mint minden rpg-ben. Az előző részben lévő három alapképességünk helyett immáron már négy van. Az új képességünk a speed, ami természetesen azért felelős, hogy milyen gyorsan tudunk végrehajtani bizonyos dolgokat, legyen az akár a combók sebessége, vagy az alapsebességünk. Nem láttam túl sok értelmét ennek a képességnek, de lehet, hogy nem játszottam eleget a stuffal, nemtom. Úgy vettem észre, hogy minden egyes karakternek több lett a mutáns képessége, és némileg jobban átlátható lett az egész rendszer, ahogy ezeket fejleszteni illetve aktiválni tudjuk. Viszont kivették a játékmenetből a sokak által kedvelt szupermegagiga speckókat, tudjátok a kis X-Men „X" jelecskéket, amiket nagy nehezen összegyűjtve tudtunk aktiválni. Ehelyett minden egyes karakternek van egy bizonyos szint után aktiválható és legeslegerősebb mutáns ereje, ami rendesen pusztít és látványban sem utolsó. :) Rengeteg felszedhető tárgyal fogunk találkozni kalandozásaink során, amiket most már szerencsére nem vagyunk kötelesek eladni, mert a bázisunkban helyet kapott egy nagyon nagy láda, amibe nagyon sok mindent bele lehet pakolni. Ezen kívül a Diablóhoz hasonlóan teljesen random, vagyis véletlenszerű módon adja a gép a tárgyakat, tehát többször is végig lehet játszani ebből a szempontból is.
Látszik, hogy a készítők arra mentek, hogy ha lehetséges, akkor minél többen játszanak a játékkal, hiszen mint minden az életben ez a stuff is akkor jó, ha megoszthatjuk másokkal is az élményt. Itt akár négyen egyszerre is játszhatnak, az egyetlen gond ezzel az, hogy ha a játékosok messze mennek egymástól, akkor a kamera ki-zoomol és egy idő után már annyira messze van, hogy szinte semmit sem lehet látni a játékosokból. Szóval, ha hatásosak akarunk lenni, akkor érdemes összedolgozni a többi gamerrell és egymás hátát védve, vállvetve küzdeni velük. Így tökéletes a móka, remek a játékélmény. Aki teheti így nyomuljon vele. IMÁDNI fogjátok, ezt garantálom nektek. Úgy érzem, hogy a készítőknek nem az volt a célja, hogy übereljék az előző részt, hanem az, hogy hozzák a megszokott színvonalat. Ez sikerült nekik minden téren, még ma is nagyon sok kellemes percet, órát, napot fog nektek okozni a cucc, persze csak akkor, ha belefektettek és megszerzitek. X-Men vagy rpg rajongóknak kötelező a progi, másoknak meg csak melegen ajánlom! :)
Itt van, nem is kellett sokat várni rá. Ugye örültök neki? :) A történet nem egészen ott folytatódik, ahol abbahagytuk, hiszen az első részben egy erős és fiatal mutánsnak a történetét kísérhettük figyelemmel, akinek az volt a különleges képessége, hogy a testéből vulkáni erőket szabadított fel. Talán ezért is volt a neve Magma. De mindezt ugyebár tudjuk. Szóval az előző részben az egész sztori leginkább egy személy köré épült. A harcról szólt, arról, hogy miket tett meg a jó és rossz oldal is annak érdekében, hogy Magmát maguk mellé állítsa. De ettől még nem lehetne a játékot legendáknak hívni nem igaz? Hát a második résszel kijavították eme apró hibát, ugyanis itt már egy eléggé nagy témakört dolgoz fel a történet. A stuff elején egy meglepően igényesre sikeredett CG animációval nyitnak, amiből kiderül, hogy ezúttal az X-Men és a Brotherhood, vagyis a „gonosz" mutánsok csapata együtt fog dolgozni az ügy érdekében. Jelenleg Xavier professzort menekítik ki egy szigorúan őrzött börtönszerűségből, de gondolhatjátok, hogy mennyi esélye lesz a gonosz katonáknak, küldetésüket teljesíteni. Ha ez a két mutáns csoport összefog ellenük, segítek; semmi! :) Szóval minden erőlködés nélkül ki is szabadítják őt. Xavier nem foglalkozik sokat azzal, hogy megköszönje amit érte tettünk, azonnal munkához is lát és közli velünk, hogy Apocalypse, a mutánsok és emberek halálos ellensége újra előkerült és amire készül rendkívül egyszerű de mégsem nagyszerű; el akarja pusztítani a világot szőröstül bőröstül, emberestül mutánsostúl… De mi ezt nem fogjuk neki hagyni, összefogunk és Apocalypse cimboránknak sanyi lesz az már egyszer biztos!!! Legalábbis ha rajtunk múlik akkor tutit… :)
Lássuk, hogy milyen újdonságoknak örvendezhet a lázas képregény, illetve rpg rajongók tábora. Az első és talán legjobb hír, hogy ezúttal az idáig ellenséges csapatban lévő mutánsokat is bele tudjuk pakolni kis csapatunkba. Végre azokkal is játszhatunk, akikkel idáig lázas harcban álltunk. Ezzel kapcsolatban két problémát tudnék felhozni. Az első az, hogy még mindig csak négy mutánst tudunk egyszerre irányítani. Namost ez mind szép és jó de a gond az, hogy vannak olyan mutánsok akikre mindig szükség van speckó képességeik miatt. Ilyen például Iceman, Cyclops és talán Wolverine. Hogy miért? Mert Iceman-en kívül csak Magneto az aki képes nekünk hidat csinálni egy szakadék előtt, (ilyen esettel meglehetősen sűrűn fogunk találkozni) és Cyclops-nak tudjuk a legjobban használni a vezetői képességeit illetve a szeméből kijövő sugár lövedéket vagy mit, amit eléggé gyakran igénybe is kell venni. Plusz tüzet csak Iceman tud eloltani. Egyedül Wolverine-nek van meg a regenerálódó képessége ami miatt gyakran vele játszik mindenki. Hogy miért? Mert akkor nem kell rá healing poitont pazarolni, elég csak a másik hárommal foglalkozni. Szóval akárhogy is számolom csak egy hely maradt arra, hogy akárkivel játszhassunk… :) Hmmm… A másik gond meg az, hogy igaz az első részben kissé irreálisnak tűnt, hogy a négy fő karakteren kívül mindenki fejlődött velünk együtt annak ellenére, hogy nem is használtuk a többieket. Az a helyzet, hogy ezt kivették a készítők. Természetesen csak azok kapnak tapasztalati pontot, akikkel nyomulunk, akikkel harcolunk, a többiek maradnak azon a szinten ahol eredetileg voltak. Ez életszerűbb lett, viszont így ha valaki mást akarunk kipróbálni, nagyon kell rá vigyáznunk, nehogy meghaljon. Viszont szerencsére viszonylag hamar utoléri a többieket, főleg a későbbi pályákon, ahol meglehetősen keményre sikeredtek az ellenfelek. Csak élje meg azt, hogy szintet léphessen ugyebár! Szóval ezek némi aggodalmat kelthetnek bennünk, de egy vérbeli játékosnak fel sem fognak tűnni. A játékmenet egyébként teljesen ugyanaz, mint az első részben volt, a grafikán javítottak némileg valamit, főleg az átvezető CG-ken, amik egyszerűen tökéletesre sikerültek. Érdekes, hogy megtettek mindent annak érdekében, hogy minél szerepjátékosabb legyen az egész. Sokkal több adatot láthatunk embereink karakterlapján sokkal több adat van, ami befolyásolja, hogy milyen képességeink vannak. Rengeteg lesz a plusz illetve mínusz módosító, mint minden rpg-ben. Az előző részben lévő három alapképességünk helyett immáron már négy van. Az új képességünk a speed, ami természetesen azért felelős, hogy milyen gyorsan tudunk végrehajtani bizonyos dolgokat, legyen az akár a combók sebessége, vagy az alapsebességünk. Nem láttam túl sok értelmét ennek a képességnek, de lehet, hogy nem játszottam eleget a stuffal, nemtom. Úgy vettem észre, hogy minden egyes karakternek több lett a mutáns képessége, és némileg jobban átlátható lett az egész rendszer, ahogy ezeket fejleszteni illetve aktiválni tudjuk. Viszont kivették a játékmenetből a sokak által kedvelt szupermegagiga speckókat, tudjátok a kis X-Men „X" jelecskéket, amiket nagy nehezen összegyűjtve tudtunk aktiválni. Ehelyett minden egyes karakternek van egy bizonyos szint után aktiválható és legeslegerősebb mutáns ereje, ami rendesen pusztít és látványban sem utolsó. :) Rengeteg felszedhető tárgyal fogunk találkozni kalandozásaink során, amiket most már szerencsére nem vagyunk kötelesek eladni, mert a bázisunkban helyet kapott egy nagyon nagy láda, amibe nagyon sok mindent bele lehet pakolni. Ezen kívül a Diablóhoz hasonlóan teljesen random, vagyis véletlenszerű módon adja a gép a tárgyakat, tehát többször is végig lehet játszani ebből a szempontból is.
Látszik, hogy a készítők arra mentek, hogy ha lehetséges, akkor minél többen játszanak a játékkal, hiszen mint minden az életben ez a stuff is akkor jó, ha megoszthatjuk másokkal is az élményt. Itt akár négyen egyszerre is játszhatnak, az egyetlen gond ezzel az, hogy ha a játékosok messze mennek egymástól, akkor a kamera ki-zoomol és egy idő után már annyira messze van, hogy szinte semmit sem lehet látni a játékosokból. Szóval, ha hatásosak akarunk lenni, akkor érdemes összedolgozni a többi gamerrell és egymás hátát védve, vállvetve küzdeni velük. Így tökéletes a móka, remek a játékélmény. Aki teheti így nyomuljon vele. IMÁDNI fogjátok, ezt garantálom nektek. Úgy érzem, hogy a készítőknek nem az volt a célja, hogy übereljék az előző részt, hanem az, hogy hozzák a megszokott színvonalat. Ez sikerült nekik minden téren, még ma is nagyon sok kellemes percet, órát, napot fog nektek okozni a cucc, persze csak akkor, ha belefektettek és megszerzitek. X-Men vagy rpg rajongóknak kötelező a progi, másoknak meg csak melegen ajánlom! :)
Kapcsolódó cikk
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.