A NetherRealm úgy döntött, hogy rányomja a resetgombot a Mortal Kombat bő három évtizede futó kánonjára. A veterán bunyós széria sztorija az őskorban még rövid karakterleírásokból és itt-ott elszórt szövegfoszlányokból állt össze, idővel azonban egy szerteágazó, a kelleténél jóval szövevényesebb multiverzum épült fel a gerinctépő nindzsák és villámokat szóró mágusok bajnokságaira. Ez a szövevényesség a Mortal Kombat 11-ben, illetve az Aftermath DLC-ben elérte az abszolút csúcspontját. A széria csodagyereke, Liu Kang valódi istenné vált, s elhatározta, hogy a végtelen vérontást elkerülendő, a saját képére formálja újra az univerzumot.
Így keveredünk tehát a Mortal Kombat 1 új idővonalára, melynek pontos történetéről és a játék cselekményéről egyelőre nem sokat tudni, az azonban látható, hogy Liu Kang (és a NetherRealm) egyszerre vett ihletet a klasszikus epizódokból és a modernebb felvonásokból. Meglátszik ez a játék kevésbé komor, színesebb miliőjén, de olykor még a felsorakozó harcosok ruházatán is - csak nézzetek rá Sonya Blade hacukájára! A múltba való visszatérés azonban nem jelenti azt, hogy elvesznének a modern epizódok újításai. A harcrendszer éppen olyan pörgős, látványos és technikás, mint valaha, ráadásul Ed Boon bandája még egy új csavart is bedobott az összecsapásokba.
Természetesen a Mortal Kombat 1 fő újdonságáról, a Kameo Fighterekről beszélek. A karakterválasztás során nem csupán a saját harcosunkat, de egy teljesen külön névsoron listázott másodhegedűst is ki kell választanunk. Elsőre azt gondolhatnánk, hogy a játék ezzel afféle tag-team felállásra fog építeni, de ez nem igaz. A Kameo Fighterek csak megadott pillanatokban, kontrolleren rendszerint az RB/R1 lenyomása és bekombózása után lépnek a porondra, hogy egy-egy különleges támadással segítsenek rá a pofozkodásra. Sőt, még a Combo Breakerek és a látványos X-Ray támadásokkal spékelt Fatal Blow-k alatt is csatlakoznak a bulihoz, a meccsek végén pedig a fő harcosunk mellett feszítve várják a közönség tapsviharát.
Az új rendszer könnyen és elegánsan simul a játék amúgy szinte változatlan irányítási sémájába. A korai verzióban csupán két pálya, hat harcos (Johnny Cage, Kenshi, Kitana, Li Mei, Liu Kang és Sub Zero), illetve négy Kameo Fighter (Frost, Jax, Kano és Sonya) volt egyelőre elérhető, aki pedig játszott a legutóbbi néhány, modernebb Mortal Kombat-játékkal, az hamar megtalálhatta újra a ritmust a kedvenc karaktereivel.
A három-négygombos speciális kombók logikája változatlan és a karakterek legikonikusabb mozdulatai is visszatértek a megszokott formában (vagy enyhén átalakítva). Johnny Cage például a zöld energiája helyett árnyékképességeket kapott – az ilyesmi változtatásokat valószínűleg a sztorimód alaposabban kibontja majd. Ezzel szemben azonban nem kell majd újratanulnunk például Sub Zero jégklónjait, csúszásait és “hógolyóit”. Ha az évek során már felépítettük az izommemóriát, akkor az a Mortal Kombat 1-ben sem fog minket cserben hagyni.
Mivel a próbakört egyelőre csupán az előrendelői bétán futottuk, mindössze két játékmód, a Klassic Tower és a normál 1v1-es online versusmód került terítékre. Az előbbi egyre nehezedő gépi ellenfeleket állít elénk, az utóbbi pedig emlékeztet minket arra, hogy a netes meccseken senki nem fog velünk kesztyűs kézzel bánni. Ennél természetesen jóval szélesebb palettával vár majd bennünket a szeptemberben érkező teljes játék, de a demó így is elég jól érezteti, hogy mi vár majd ránk: abszolút vérontás. A franchise semmit nem veszített az egyre csak mélyebben húsba vágó éléből. A kivégzések egytől-egyig brutálisak, gusztustalanok és komikusan borzalmasak, a groteszk élvezeteknek pedig egy változatlanul fluid, jól tanulható harcrendszer ad megrendíthetetlen alapot.
Ennél több pedig nem is kellhet sem a Kasual, sem pedig a HardKore rajongóknak. A széria újraindításával el sem képzelhetnénk jobb belépőpontot azoknak, akiket valamiért elkerült eddig a széria. A látvány remek, az akció szüntelen, akinek pedig van gyomra hozzá, az jókat nevethet a száztíz százalékra felcsavart kivégzéseken. És mivel a harcrendszer nem szorult különösebb reformra (ellenben a Street Fighterrel), Earthrealm legelhivatottabb védelmezői is elégedettek lehetnek a visszatérő, ám ügyesen kibővített formulával.
Úgy néz ki tehát, hogy 2023 tényleg a verekedős játékok éve lesz. A Street Fighter 6 hatalmasat tarolt, érkezik a Tekken 8, és ha minden igaz, hamarosan gatyába rázzák még a Killer Instinctet is! A Mortal Kombat 1 tehát erős konkurenciával szemben száll majd ringbe, de az eddig látottak alapján úgy tűnik, hogy ezúttal sem fogunk csalódni a NetherRealm munkájában. Ráfért a sorozatra a megújulás, és habár mindig rizikós egy ilyen gigászi széria újraindítása, jól tudjuk, hogy néha a kiszámíthatatlan, rizikós mozdulatokkal lehet csak egyedül meccset nyerni.
A Mortal Kombat 1 szeptember 14-én érkezik PC-re, Xbox Series X/S-re, PlayStation 5-re és Nintendo Switchre. Mi a zárt bétát Xbox Series X-en próbáltuk ki.
Kapcsolódó cikkek
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.