Mortal Kombat 1: Khaos Reigns DLC teszt

Link másolása
Egy évvel az alapjáték megjelenése után befutott a Mortal Kombat 1 első nagyobb kiegészítője, ami után egyre nyilvánvalóvá válik a korábbi gyanúnk: mintha picit elfogytak volna az ötletek a NetherRealm csapatánál.

Tavaly szeptemberben a Mortal Kombat legutóbbi rebootja után nem voltunk teljesen elégedettek, hiszen a megannyi idővonal és újragondolt eredettörténetek egyszerűen már nem maradt komolyan vehető sztori a kánonban. Az egyjátékos kampány hiába volt érdekes, összességében felejthetőnek bizonyult, a fejlesztők pedig hiába akarták kitolni a szavatosságot a szezonokra bontott Invasion móddal, az állandó ismétlődés minden elszántságomat eltörölte a játék iránt. Persze időközben is érkeztek új karakterek, de az igazi lökést az első prémium DLC-től, a Khaos Reignstől vártuk, amely megnyitja az utat a Mortal Kombat 1 második évének.

Ha lemaradtál volna a történet végéről, gyorsan elárulom, hogy Liu Kang és csapata egy véres fináléban számolt le Shang Tsung és Quan Chi szövetségével, ám a békés időszak csupán ideiglenes. A Khaos Reignsben feltűnik egy új fenyegetés az őrült Titan Havik személyében, aki megpróbálja az összes birodalmat teljes káoszba sodorni, mert miért is ne. Eközben Scorpion és Sub Zero közti viszály is folytatódik, és megismerjük Noob Saibot eredettörténetét, miközben Cyrax és Sektor tanítványként mutatkozik be a folyamatosan drámázó testvérek előtt. Az írók tehát patikamérlegen adagolt sztorit rittyentettek elő az kampány ötödik felvonásában, amely tömve van árulással, halállal, reménnyel és anarchiával. Nagyjából másfél óra alatt letudható az egész, ami egy év után sajnos igen-igen karcsú.

Lássuk az új belépőket, Sailbotot, Cyraxot és Sektort, akiket nem kell bemutatni a tősgyökeres fanoknak. Utóbbi két figura már Kameo-karakterként feltűnt a DLC megjelenése előtt, de az újragondolt változatok erősségeit szinte öröm felfedezni. A NertherRealm nem kertelt, mindhárman szinte megállíthatatlanok, nem kevés pusztító mozdulatsorral, csontrepesztő X-Ray támadásokkal és állatias - már-már túlzásba vitt - kivégzésekkel. Ám valahogy mégsem voltam elragadtatva tőlük, iparosmunka-utóízt éreztem rajtuk, mintha egyre kevesebb lélek lenne a futószalagon gyártott bunyósokban.

Az állatiast nem véletlenül emeltem ki, hiszen a játékban megjelennek az animality-k is, amiket minden meglévő karakter megkap egy ingyenes frissítésben. Lényegében arról van szó, hogy az egyes hősök állatformát öltenek, és úgy trancsírozzák szét áldozatukat. A paletta igen széles, a rinocérosztól kezdve a tarajos sülön át a különféle óriásrovarokig bezáróan. Sokszor inkább mókás a végeredmény, mintsem brutális, de még mindig képesek leszünk rácsodálkozni arra, hogy túlzó halálnemek terén a fejlesztők bizony meglehetősen kreatívak tudnak lenni.

További tartalom terén már nem lehetünk ennyire elragadtatva. Ugyan a Tower of Time-ban megjelentek új játékon belüli események és napi kihívások a történeti kampány négy új arénájában, de nem hinném, hogy emiatt térnénk vissza minden nap. Természetesen néhány új karakterskin is bekerült a kalapba, és idővel még több kozmetikai elem is érkezni fog az új szezonokkal. A kissé túlárazott DLC-be beruházva ugyan bebiztosíthatjuk magunknak a Kombat Pass 2 jövőbeli karaktereit, mint Ghostface-t a Sikoly frencsájzból, vagy éppen T-1000-t a Terminator 2-ből, és persze Conant, a barbárt is, de ez még ugye, nem most lesz.

A fejlesztők tehát a minimum elvárható tartalmi bővítésnél egy nüansznyival sem többet nyújtottak át nekünk a DLC-vel, ám ami a legfájóbb, hogy a Mortal Kombat 1 játékmenetét érintő hiányosságait egyáltalán nem orvosolták, pedig itt lett volna rá a legjobb alkalom. A repetitív Invasion mód egy év alatt sem tudott magára találni, az új játszható harcosok kissé lélektelenek, az animality-t pedig inkább viccesek, mint komolyan vehetők. Ez bizony csak egy hármas alá osztályzatot érdemel. 

A Mortal Kombat 1: Khaos Reigns bővítménye 2024. szeptember 24-én jelent meg PC-re, Xbox Series X/S-re, PlayStation 5-re és Nintendo Switchre. Mi számítógépen teszteltük.

Kapcsolódó cikkek

1.
1.
br1Koo
Már egy ideje el van fáradva a Mortal Kombat, a X volt a csúcspontja a modern játékoknak, azóta meg csak egyre silányabb és ócskább az egész. Bár már a X-ben is gagyi volt a főgeci, de legalább a hangulat meg a játékmenet pöpec volt.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...