Lords of the Fallen teszt

Link másolása
Értékelés 6.5
A Lords of the Fallennek nagy esélye volt arra, hogy felnőjön a FromSoftware játékaihoz, sőt, innovatív megoldásaival még túl is szárnyalja azokat. Azonban a végeredmény fájdalmasan középszerű és kiábrándító lett…

A FromSoftware a Demon’s Souls játékukkal útjára indított egy teljesen új műfajt, mely az azt követő másfél évtized egyik legmeghatározóbb jelenségévé vált a videojátékiparban. Sok kiadó igyekezett meglovagolni a Dark Souls-széria által népszerűvé vált trendet, és megalkotni a saját elképzeléseiket a már jól ismert recept alapján. A hozzávalók közé tartozik többek közt a high-fantasy elemekből építkező, varázslatos világ, a zseniális és összetett pályadizájn, valamint a kihívásokkal teli, ám mindvégig fair játékmenet és harcrendszer. Ilyen játék volt a 2014-ben megjelent Lords of The Fallen is, melynek nem igazán sikerült megragadnia a FromSoftware játékaiban oly jól működő elemek eszenciáját, és mindvégig egy átlagos, vagy inkább az alatti élményt nyújtott. Csodával határos módon azonban a CI Games, és vele együtt a Lords of the Fallen-franchise is kapott egy második esélyt, így 2023-ban egy reboot formájában tért vissza az alkotás. A megjelenését megelőzően közzétett videók és előzetesek nagyon sokat ígértek, de vajon sikerült-e beváltania a hozzá fűzött reményeket, vagy újfent csak egy felejthető Dark Souls-utánzatot kaptunk? 

A Lords of the Fallen az Unreal Engine 5 játékmotorral készült játékok első hullámával érkezett, és ez sajnos a szó negatív értelmében meg is látszik rajta. Habár a technológiában rengeteg potenciál rejlik, elképesztően szép techdemókat láthattunk már vele, és tagadhatatlan, hogy felgyorsítja a fejlesztési időt is. Ugyanakkor az is egyértelműen látszik, hogy jelenleg még közel sem kiforrott dologról beszélünk, vagy legalábbis a fejlesztők nem tudják még kihasználni a benne rejlő lehetőségeket. A Lords of the Fallen ékes példája ennek, ugyanis nem is néz ki különösebben szépen, cserébe kritikán aluli teljesítménnyel fut konzolokon.

Két grafikai beállítás közül választhatunk, a Quality mód 1440p@30fps-t nyújt, míg a Performance mód FullHD felbontás mellett 60fps-t kínál. Mindkettővel súlyos problémák vannak, amik sokszor a játszhatóság rovására mennek. A FromSoftware játékaiból jól ismert frame-pacing gondok itt is tettenérhetők, ám ennél súlyosabb probléma az, hogy Performance módban nagyon gyakran leesik az fps-szám VRR-tartományon kívülre, ami borzalmas játszhatóságot nyújt, ezáltal lerontva a játékélményt. És ez a jelenség konstans megfigyelhető a játék szinte minden szegletében, hiába érkezett már a számtalan patch hozzá, ezek éppen csak játszhatóvá tették a Lords of the Fallent, ám a problémák továbbra is fennállnak. Mindez pedig megbocsáthatatlan egy olyan játéknál, melyben kulcsfontosságú a gyors reakcióidő és kevés hibázási lehetőséget enged a játékosnak.

Szerencsére a játék világának művészeti megvalósítására nem lehet panaszunk. A Lords of the Fallen egy varázslatos, ugyanakkor elborzasztó világot tár elénk meglepően változatos helyszínekkel. Ilyen szempontból nagyon hasonlít az Elden Ringre, Axiom birodalmában ugyanúgy találunk sötét katakombákat, bányát, barokk stílusú kastélyt, mérgező mocsarat, hófödte hegyeket, virágzó sztyeppét és még megannyi helyszínt. Ami viszont megkülönbözteti a többi Soulslike-játéktól a Lords of the Fallent, az az úgynevezett Umbral világ, mely Axiom másvilági megfelelője, ahol a holtak és sötét lelkek élnek.

Az Umbral világba bármikor bepillantást nyerhetünk mágikus lámpásunknak köszönhetően, de halálunk után is ide csöppenünk, hogy második esélyt kapva vegyük fel a harcot az ellenséggel. Érdekesség, hogy az Umbral világban élő lények nincsenek ráhatással Axiom világára, viszont ez visszafelé nem érvényes, az evilági szörnyek ugyanúgy megtámadhatnak minket a másvilágban is. Sok időt nem érdemes az Umbralben töltenünk, ugyanis az idő múlásával egyre több és egyre erősebb sötét lélek lepi el azt, és gátol meg minket az előrehaladásunkban. A pályarészek bizonyos pontjain szerencsére van lehetőségünk kiszabadulni innen, azonban minden egyes világváltás komoly kockázatokat rejt magában, sosem érezzük majd magunkat biztonságban a másvilágon.

Az Umbral egy teljesen új dimenziót nyit és egy extra mélységet ad a játékhoz. Számos ponton kell majd önszántunkból áttérnünk ebbe a világba, hogy az odáig elzárt területekre juthassunk, vagy épp különféle puzzle-feladványokat oldhassunk meg. A harcok során is meghatározó szerepet tölt be a másvilág, hiszen a lámpásunk segítségével lehetőségünk van lelassítani az ellenséget, míg a lelkére végzetes csapásokat mérhetünk. Ezen felül bizonyos ellenfeleket a másvilágban lévő szellemek védelmeznek, őket pedig csak a lámpásunk segítségével pusztíthatjuk el.

Az Umbral papíron nagyon jól hangzik és valóban számtalan lehetőséget rejt magában. Sajnos azonban a CI Games meglehetősen esetlenül élt a kínálkozó lehetőségekkel, és számos olyan dizájnbeli döntést hozott, melyek beárnyékolják és élvezhetetlenné teszik az egész játékot. A Lords of the Fallennel eltöltött közel 40 óra alatt folyamatosan azt éreztem, hogy az Umbral világban való bolyongás csak kizökkent a játékból, és gátat szab annak, hogy élvezhessem a világ felfedezését, lelassítja és megnehezíti az egész játékmenetet. Nem beszélve arról, hogy mennyire egyhangú és unalmas Umbral kietlen és egyszínű világában órák hosszat barangolni. És ugyan valóban szép, hogy az egyes pályarészek össze vannak kötve és teljes egészében bejárhatóak, azonban ezt már nagyon sok Soulslike-játékban láthattuk, ráadásul akár a már említett Elden Ringben ennél sokkal ergonomikusabb formában is.

A Lords of the Fallen egy rettentően fárasztó játék. Egyáltalán nem tiszteli a játékos idejét és türelmét, és az az érzésem, hogy a készítők valamilyen érthetetlen okból kifolyólag direkt akartak undort kiváltani a játékosból. Számtalan idegesítő, átgondolatlan és unfair szituációban találjuk majd magunkat, melyek során nem azt a fajta „jó nehézséget” kapjuk, amivel a FromSoftware játékaiban is találkozhatunk, ami mindvégig fair kihívást nyújt, és ami után megkapjuk az áhított katartikus élményt, miután legyőztük az elénk gördített akadályt. Itt ennek a szöges ellentétjével találkozunk, számtalanszor élhetetlen szituációba keverik a játékost, nem egyszer érezni azt, hogy önhibánkon kívül haltunk meg, ráadásul a balansszal is súlyos problémák vannak. Mindezzel pedig sikerült szinte minden élvezetet és varázst kiölniük a harcokból, melyekből egyébként túl sok van ahhoz, hogy kellőképp elmélyülhessünk a játék világában.

Ezen valamelyest segít az, hogy ebben a játékban a fix pihenőpontokon felül mi magunk is képesek vagyunk ilyen biztonságos helyeket létrehozni a pályák bizonyos szakaszain, így megkönnyítve a továbbhaladásunkat. Azonban ilyen pontokból egyszerre csak egy lehet aktív, továbbá a lehelyezéshez szükséges úgynevezett Umbral Seedből egyszerre csak öt lehet nálunk, ráadásul ezek értékes lelkekbe kerülnek, melyeket a karakterünk és fegyverünk fejlesztésére is használunk. Mindent összevetve papíron jól működik a rendszer, a gyakorlatban viszont kicsit átgondolatlan, ráadásul a világban való tájékozódást is rontja.

A játék egyik érdekessége, hogy a bossokhoz való eljutás sokszor nagyobb kihívást rejt magában, mint maguk a tényleges harcok ellenük. A dizájnjukat tekintve a készítők sokat inspirálódtak a FromSoftware korábbi játékaiból, meglehetősen kevés egyedi és új ötlettel álltak elő, de ugyanez elmondható a játék többi részére is. Legalább a harcok alatt felcsendülő zene valamelyest kárpótol az élményért. Ha pedig nem boldogulnánk a játékkal, akkor bármikor behívhatunk magunk mellé egy segítőt, ilyenkor természetesen a beidézett fél világában nem történik előrehaladás, illetve csupán felezett XP-t kap. Ezen felül az arra vágyóknak lehetősége van megtámadni más játékosokat is, ez az opció a klasszikus multiplayer co-op móddal együtt bármelyik pihenőponton elérhető számunkra, ezzel megkönnyítve a Dark Souls-szériából megismert nyakatekert idézési módszert. A gyakorlatban sajnos nem funkcionál jól a többjátékos mód, legtöbbször egyáltalán nem működik, vagy ha mégis, akkor pedig a lag miatt élvezhetetlen.

A Lords of the Fallen ugyan minden téren előrelépést tudott felmutatni a 2014-ben megjelent elődjéhez képest, habár meglepődtem volna azon, ha ez nem így történt volna. Egy sokkal átgondoltabb és kiforrottabb játékot kaptunk, sajnos azonban ez nem volt elég ahhoz, hogy felnőjön a FromSoftware által lefektetett jelenlegi sztenderdekhez. A fejlesztők ugyan sokat ígértek, ám a játék jóindulattal is csak egy erős közepes, melynek nem sikerült kitűnnie az átlag soulslike-játékok közül. Ez pedig különösen fájó, hiszen nemcsak kiemelkedhetett volna közülük, de akár túl is szárnyalhatta volna Hidetaka Miyazaki alkotásait…

A Lords of the Fallen már elérhető PC-n, PlayStation 5-ön és Xbox Series X/S-en. Mi PlayStation 5-ön teszteltük.

32.
32.
delphijos
Ami még eszembe jutott, ami valóban felróható a játéknak az a sz*r lock system, az tényleg rohadt idegesítő, amiről pl. egy szó sincs a cikkben, de az hogy itt valami lélekbe kerül -olyan ami máshol nincs is - amit "másra is lehetne költeni" az bezzeg hiba. A többi játékban miégis mivel kell fizetni MINDENÉRT ?
31.
31.
Doomsayer
#30: Ugyan azt a 2-3 játékot ismételgeted egymás után évekig és a többit szarnak mondod és idejössz, hogy nincsenek itt elitisták. Átlagos gamernek 2 ER futás is bőven sok, de ki az a hülye, aki ötször nekimegy ennyi jó játék mellett? És mellette minden mást szid a stílusban? Az elitista. Éppen ezért nem számít a véleményed. Vagyis számít, csak nem vehető számításba, mert nem játszol mással sem. Nem csalódott gamer vagy, hanem játszod az agyadat kő keményen.
30.
30.
DragonBleacPiece
#28: Annak fényében jobb az 1 hogy a kettőben nem javítottak semmin maradt minden fapados, a régebbi gamenek van egy retro feelingje legalább amire rá tudom fogni a dolgokat. Hiába titulálod litániának más érzelmes egybehasáb szövegét.. black myth wukongot is vártam aztán a 20 perc gameplay után már nem várom, annyira rémesnek tűnik benne a harc, ezt hangoztatnám valszeg megköveznének élve.
29.
29.
Seraph
#28: Mindenhol vannak elitista bunkók, nem kell velük foglalkozni és kész. Ilyen fórumokról meg annyit ha az ember lemászik a szennycsatornába hát ne csodálkozzon azon ha fekáliával találkozik.
28.
28.
delphijos
#22: A véleményem nem változott, iderittyentettél egy litániát, de ha szerinted ennek az első része akár egy napon is említhető ezzel ( nemhogy jobb ) akkor vagy ezzel nem játszottál, vagy azzal, vagy egyikkel sem. Azt se értem hol olvastál olyat ahol azt írtam volna hogy a nehézség a lényeg. De próbáld meg egy fan fórumban megkérdzni mondjuk hogy szerintük melyik pajzsot használd.... és utána amit kapsz érte. Egy Souls játékot csak és kizárólag egyféleképpen lehet játszani az "igazi Souls játékosok" szerint.
27.
27.
Seraph
#26: ERben én a lvl1-t hanyagolom, ebben nekem inkább frusztráló lenne semmint szórakoztató amilyenek a bossok.
Attól függetlenül a dlc-t nagyon várom, úgy tünhet hogy nem szeretema játékot pedig de, csak hát na. Eredeti Demons soulst (nem a blueball féle Demons soulesst) meg DS trilógiát nem adnám érte.
26.
26.
DragonBleacPiece
#25: Volt pár bloodborneba illő boss olyan gyorsan mozogtak, open world sokadszorra fárasztó. Személy szerint ha altus plateau után nem lett volna új helyszín tökéletes lett volna (földalatti szintek lettek volna a high level helyek) ..trashloot hasznos volt lv 1 runokhoz pl. Illetve én lv 60 és +12 standard +4 somber fegyónál megálltam az első végigjátszás után, és amint így tettem rengeteg boldog órám volt a gameben kihívással együtt, és van a mai napig is, nagyon sok és op az a + 25-ös fegyó és rengeteg statpont, lv 60on tudok szakosodni egy valamire amit kitanulok és a mestere leszek. Akik imádják a full open worldot azoknak valszeg nincs túl sok ideje gamelni hogy pl letolják egy hét alattt aztán új karit toljanak, hanem fél évig nyomják az első mentésen és így szépen beosztva óriási kaland lehet az open world az elden ringben, kb a végtelen történet c. filmhez tudom hasonlítani olyan varázslatos érzés.
25.
25.
Seraph
#24: Afrikai vagy Dél-Amerikai mitológián alapuló játékot is el bírnék viselni a műfajban, azokban sok lehetőség és nagyon beteg dizájn,na meg szörny lehetőség lenne.
És felejtsük el az open worldot ha nem tudjuk érdemben megtölteni, ne a leghulladékabb bossokat használjuk fel 20x (lásd ulcerated tree spirit). Pofátlan input reading, pár játékmeneti identitászavar, érdektelen trash loot tömkelege, töltelék dungeonök, miegymás, ezekből ha lehet nem kérnék a jövőbeli From játékokban. Persze én mit akarok senkit nem érdekel, sokan imádják ezt a full open world dolgot.

Ja és a multi, az Elden ringben az halott. A spirit summon kinyírta a coopot, a pvp meg meh.
24.
24.
DragonBleacPiece
#23: Ha egyszer kiismerem, unalmas és fárasztó újra és újra összegyűjteni minden cuccot a helyekről, visszatérni Bloodbornehoz vagy Dark Souls 3-hoz hasonló gamekhez nem lenne rossz a jövőben, zárt ,,félig" open world helyszínekkel és opcionális chalice dungeonokkel pl vagy vmi.. kalózos/tengeri mítoszos cuccot is el tudnék képzelni lovagság helyett.
23.
23.
Seraph
#22: Amúgy szerintem Elden ringgel a From is kezdi elfelejteni a saját erősségeit, remélem a jövőben korrigálják a pályájukat.
Attól függetlenül az utóbbi évek egyik legjobbja, de sok szempontból visszalépés.
22.
22.
DragonBleacPiece
#19: Érdekes hogy ezt mondod mert sztem fordítva igaz, ha fanként elmondom az őszinte véleményem egy ehhez hasonló megjelenésről mint a lotf amiről lehetett már látni hogy igénytelen, egyből azt kapom hogy én vagyok a sz*r, holott nagyon fáj mert van hogy évekig figyelem mikor jelenik már meg a game. Ezért ide le se írom a véleményem se az elkövetkező soulslikeokhoz valszeg előre, úgyis kiderül majd a tesztkor.

Hiába boostolják a grafikát egy soulslikeon, hiába promózzák szép átvezető videókkal, egyszerűen ha okádék a mozgása és harci animációi a karakterednek (99%-ban mész előre és harcolsz) már előre meg lehet jósolni hogy bukta lesz. Az emberek dicsőíthetik a gamet ,de előbb-utóbb kiderül hogy ez a nagy hype csak azért van mert ki vannak éhezve új megjelenésekre a fiatal consumer generáció (ahogy én is 34 évesen ugyanúgy és sok gamet megvettem már amire rábaxtam). Nagyon rosszul gondoljátok sokan hogy a soulslike játékok ereje a nehézségben rejlik, innen szoktam tudni rögtön hogy casual normieről van szó aki youtubereket néz hogy verik szét a kontrollerüket. A soulslike gamek igazi akció rpgk, egyedi atmoszférával és sokféleképpen legyőzhető bossokkal, emlékezetes npckkel és tárgyakkal, érdekes ellenfelekkel amik elleni harcba egyszerűen belemélyülsz, mindig egy gyenge karakterrel kezdesz (élőholt stb) de végül fejlődés után olyan szörnyetegek ellen győzedelmeskedsz mint egy tipikus dicső lovag a regékben. Lusta, hanyag munkákról beszélünk ha egy lotf-hez hasonló hulladék esetében, aki nem tudja ezt leszűrni az első gameplay videó alapján ott komoly gondok vannak tapasztalat terén. Nem csak a soulslike oldalát nézem a gamenek, mert hiába az a profilképem, pont lesz*rom..a játék oldalát nézem és mint játék teljes csőd, mert nem nyúlt élvezetet, örömöt és szórakozást a hanyag technikailag igénytelenség, engem mint playert hülyének néző játék..ez itt a gond ,nem a soulslike. Lehetett volna a game egy tök király kis folytatás amiben kijavítják az 1. rész hibáit, de az 1.-ben több lélek van mint a folytatásban, mert az hiába retek szintén technikailag, legalább van egy kis hangulata. Attól még hogy te elszórakozol egy játékkal az nem lesz 8/10, ugyanúgy ahogy az elden ring is baromi unalmas lesz ha 5x végigvitted, de mégis csak simán belépek egy lv 1 karakterrel és megyek előre újra és újra mert élvezetes az egész, ugyanúgy ahogy a bloodborne, dark souls, stb.
21.
21.
DarkLord
Én már végigjátszottam és azt kell mondanom, hogy az indulásnál voltak teljesítménybeli problémák, amik elvették a kedvem. Például ssd-re telepítek minden játékot, de csak azért is állandóan indításkor kiírta, hogy telepítsem ssd-re... a másik, hogy az első indítás szörnyűségesen lassú volt megjelenéskor, ami megint indokolatlan volt. Jött sok patch már hozzá, amik javítottak a teljesítményen, de volt olyan patch ami után megint szarabb lett a játék, mint egy azelötti patch-nél :D

A látványa nekem baromira bejött és ahogy egyre többet játszottam vele annál jobban beszippantott az egész. Az Umbral világ az silány és szerintem bár ez volt a lényege a játéknak, hogy a lámpással tudjuk váltogatni a világokat nekem nem jött be...hagyhatták volna csak a sima Axiom síkot, de akkor nem lett volna a csavar a világok közti átjárásokkal a fejtörőknél/platformok megnyitásánál. Némelyik térkép akkora volt, hogy majdnem eltévedtem, pedig jól kiismerem magam az ilyen dolgokban. A boss-szok tetszettek voltak benne ötletesek, betegek és nehezek is.

Az első résszel össze se kell hasonlítani, mert ég és föld a különbség ennek a javára. Viszont gy From játékhoz képest egyáltalán nem nagy a szakadék és nem sokkal van lemaradva tőle! Nálam sima 8.5-et elvitt a játék, ha az összképet nézem. Én mindig melee karakterrel tolom a souls játékokat, nekem az fekszik nem a varázslás. Nem éreztem lassúnak a játékmenetet és a harcot egyáltalán. Nyílván nem egy Elden Ring, de nem kutyaütő kategória a játék. Én ajánlom simán bárkinek, aki szereti a stílust és ahogy belemélyed , majd rájön, hogy egyre jobb lesz az egész :)
19.
19.
delphijos
#17: Hogy őszinte legyek én inkább Doomsayer-el értek egyet. A Soulslike kategóriában igenis nagyon erősen ott van az az elitista hozzáállás és ez egyáltalán nem marginális. Odáig megyek, hogy még azért is kapod az ívet, ha esetleg egy From-os játékban olyan bulid-et merészelsz csinálni ami nem a legnehezebb.Tehát vagy b*aszó skilles játékos vagy ( ez az egy elfogadtató ) , vagy sz*r, vagy túl OP. És egy nem From játék eleve -2 ponttal indul ha értékelni kell.
18.
18.
thelegendary
A Day one os próbálkozásokat leszámítva a multi nálunk zökkenőmentes. A behívás olykor macerás, de áthidalhatató, ha nem a Visage nél, hanem a PS főmenüjéből, a session ablakból hívunk meg bárkit. Továbbá, qva ra optimalizalatlan volt, de ezt azóta elég jól orvosolták. Ellenfelek száma, agro range, üldözési távolság... Ezek szintén korrektebbek lettek mára. Nem egy From cím, de szerintem, úgy 60 óra után, frissebb patch ek mellett, bőven inkább felső közép kategória. Az Umbral kapcsán: egyetértek. Hangulatos, elképesztően néz ki... De az a tortúra és ritmus gyilok... Total lehúzza olykor a játék élményt.
17.
17.
nemfontos
#12: Szerintem nincs igazad. Ezt a "műfajt" ha lehet annak nevezni, jól kell csinálni hogy sok sok óra után is szórakoztató legyen. Nekem a surge 2 óriási kedvencem lett, (nem from termék) még a dark souls 1 -nél is jobban szerettem, rengeteg időt öltem bele, és soha egy percig sem volt unalmas.
Biztos létezik az a "rajongótábor" akiről te beszélsz, aki úgy működik mint egy futballcsapat szurkolója, de nem gondolnám hogy ez volna az általános, egy nagyon szűk geek rétegen kívül, akik nagyon hangosak, és annyi postot írnak a netre amennyit a többi játékos együttvéve.
Itt a gk -n is vannak sokszor mulatságos beszélgetések. Kedvencem a "pc -n jobban fut" téma, azon mindig jól szórakozom.
16.
16.
delphijos
#15: Túlbeszéltük a témát, és nem is várok szabadkozást. Ugyanakkor hiszem hogy egy oldal a SAJÁT tesztjeiben lgyen következetesebb és legyen valamilyen közös szempont rendszer, mert így viszont a PONTSZÁMOK nem relevánsak még "házon belül" sem, és ez már szerintem nem olyan jó ha TESZTEKRŐL beszélünk. De ez magánvélemény.
15.
15.
RangerFox
#11: Egymástól függetlenül írjuk a teszteket és más szempontokat veszünk figyelembe, így semmi értelme annak, hogy olyan cikket dobsz be, amit nem én írtam. Az Umbralban eltöltött idő pedig pont elég ahhoz, hogy megszakítsa a felfedezés örömét, lelassítsa a folyamatot és olyan szituációkba kényszerítsen, amiben nem akarsz részt venni. Én ezt éreztem, minden mást pedig leírtam a tesztben. Nem fogok szabatkozni amiatt, hogy egy közepes játék a közepestől egy fokkal jobb pontot kapott tőlem.
14.
14.
tyber16
#3: Arról nem is beszélve, hogy ez a csapat első játéka ami szerintem nagyon szép teljesítémny. A lies of p istenítést én se értem. A röhejesen idegesítő több életes bossokkal meg a ráderőszakolt parry rendszerével mert valamiért úgy érezték, hogy van ez a sekiro mi csináljunk még nehezebbet!
13.
13.
Wow, itt vannak olyanok akik elolvassák a cikkeket?
12.
12.
Doomsayer
Én nem játszottam ezzel és nem is értek annyira ehhez a játékstílushoz, hogy nagyon beleugassak a tesztbe... De azt viszont tudom, hogy ebben a stílusban is az a balszerencsés jelenség érinti a játékokat, mint anno a GTA vs open world városos játékok, mint pl Sleeping Dogs, illetve a Diablo vs a többi ARPG, mint pl a Titan Quest. Hiába volt mindkét példa sokkal jobb, mint a nagy példakép, a játékosok fejében ilyenkor elindul valami... nem tudom, minek lehet nevezni, talán elitizmus? Vagy disszonancina?

Ugyan ez van a soulsborne stílusban is. Ha nem a From csinálta, akkor mindenki megbotlik a legkisebb fűszálban is és a játékot hibáztatja, de az az igazság, hogy még eddig sem kell menni. Sokan már trailer alapján is megmondják, hogy nagy fos az egész. De bezzeg a From játékoknál minden egy hatalmas művészet. Félreértés ne essék, szerintem is a legjobb soulsborn az Elden Ring, amit nem bírtam letenni addig, míg 100% közeli állapotba be nem jártam és le nem nyomtam. De ettől függetlenül: ha From játékban valami egy hatalmas nevetséges szar, akkor mindenki "fú, ez művészet, ez direkt van így, át kell jutnom, bennem van a hiba", ha meg nem From a játék, akkor meg "esse teccik asse teccik isszar usszar hiszti dráma hiszti dráma nyüsz nyüsz". És ez szerintem olyan szánalmas, hogy az valami egészen elképesztő. Akinek nem inge, nem veszi magára.

Másrészt meg sok ezekben a From játékokban is a belemagyarázás és képzelődés, mint ahogy Kojima munkáiban is (amit szintén nagyon szeretek amúgy, de ez nem változtat az igazságon). Amikor a játék legkisebb, nüansznyi dolgát értelmezik és kitalálnak hozzá valami olyat, amit abszolút nem gondolt a készítő, de annyira áhitattal beszélnek róla a youtube videóban, hogy mindenki elhiszi és utána meg azt mondják, hogy "mekkora zseni ez a Kojima, vagy ez a From játék". Minthogy az Elden Ring-ben is van valami textúra, amire iparág épült, hogy magyarázzák Malenia és Miquella kapcsolatát és mélyebb zseniális jelentéseit és mondanivalóit a játékban, aztán valami totál más játékban is megjelent ugyan az a textúra és kiderült, hogy valami fizetős, előre elkészített assetcsomag része volt, amit mindkét játék fejlesztője megvett és felhasznált.

Nyilván, ezzel most nem az egyik kedvenc játékom, az Elden Ring értékeit akarom csökkenteni, de az igaz, hogy néha túl van tolva a rajongás ezek iránt. Pl bármely más játékban baj lett volna, ami az Elden Ring-ben azokkal a megtalálható, ugyan olyan szürke dungeon-ökkel van. Minden esetre, szerintem a legnagyobb önellentmondás az, ha valaki szereti az adott stílust és az ilyen elitizmus miatt elenségesen és negatívan áll hozzá másik, hasonló játékokhoz.
11.
11.
delphijos
#9: A Lies of P-re 9 pontot adtatok, azért azt hogy ez egy tizes skálán 3.5-el rosszabb elég nehéz védeni, még ha fel is háborodsz rajta hogy más tesztet felhoz az ember. Ennyire ne legyen "szórás". Ha már azt panaszolod hogy itt láttál már hasonló enemy-ket máshol, akkor a Steelrising-hoz való erős hasonlóság ott miért nem gond ? Az Umbral-ban nem kell soha sokáig lenni, sőt, nem is lehet, amennyi időt ott tölt az ember arra tökéletes, és ez a mechanika csak egy plusz layer-t ad a játéknak. A molylepkés problémát nem értem, ha a "mimic item"-ekre gondolsz, akkor azokat 100% pontossággal fel lehet ismerni, egy molylepke se okozott nekem gondot. A játékban sok a ranged enemy , de ez egyszerűen csak szokatlan, én nem értem miért lenne "hiba" ? Azért mert te nem szeretted ? Tisztában vagyok venne hogy erősen szubjektív kinek mi tetszik, de már ne is haragudj, egy TESZTNÉL azért annyi objektivitást akkor is meg kéne tartani, hogy nem csináltok olyat hogy ami az egyiknél hibaként van felróva, a másiknál ne legyen besöpörve az asztal alá.
9.
9.
RangerFox
Egyrészt fejezzétek már be, hogy más, korábbi cikkek pontszámaihoz hasonlítjátok az aktuális tesztalany pontját. Nem ugyanaz az ember írja ezeket a cikkeket, és mindenki a saját értékrendje és pontozási szisztémája alapján adja a pontszámot, és írja le a véleményét. Én eddig se szórtam nagyon a pontokat, előszeretettel használom a skála alsóbb részeit is, míg mások inkább 7-8-9 pontokat szoktak adni. De ha már annyira rámozdultatok a pontokara, akkor viszonyításként itt van pár korábbi Soulslike pontja szerintem: Bloodborne-9.5, ER-9, DS3-8, DeS-7, Lies of P-8.

Szerintem a játékokat ugyanazon a skálán kell értékelni, függetlenül attól, hogy épp a From-e a kiadó, vagy valami noname stúdió. Hiszen ugyanannyiba kerülnek a játékok, és épp az aktuális sztenderdnek kell megfelelnie az adott játéknak, amit jelenleg az Elden Ring állított fel ebben a műfajban. És attól pedig NAGYON messze áll ez a játék. És igen, valóban javítottak a performance problémákon, de még mindig nagyon távol van a jótól, de ez még csak a kisebbik gond.

Az ellenségek elhelyezése, mennyisége és sokszínűsége rossz. Nincs rá jó szó, nem élvezetes. Nettó f*szág, ha úgy tetszik. Azokat a részeket se élveztem, amikor az Umbral-világban kellett felfedezni, egyhangú, szürke, unalmas volt, ráadásul erre nagyon sokszor rákényszerít a játék, vagy a továbbhaladás miatt, vagy azért mert meghalsz, vagy pedig egy molylepke átrángat oda. És keveslem az eredeti ötletet a játékban a bossok 3/4-ét már láttam kisebb-nagyobb módosításokkal valamelyik From-játékban, csak épp sokkal jobb megvalósításban. Pedig vannak részei, amit kifejezetten élveztem, és már lassan el is hitette velem, hogy amúgy egy jó játék, de valójában nem az.
8.
8.
nemfontos
#6: A sekiro -t én nem tudtam befejezni. Nagyon tetszett a stílus, a történet, a korszakot is kifejezetten szeretem, de a Owl a nagy shinobi már sok volt nekem. Nem tudom hányszor nyírt ki, de néhány nap után elfogyott belőlem az akaraterő.

A másik ilyen játék aminek sosem értem a végére, a returnal volt.

7.
7.
delphijos
#6: "a Starfield lusta, egyhangú, lélektelen és üres, de ha valaki nyakig van az "álomban", amit a játék el akar adni"

Az a játék szerintem egy tisztességes 7 pont. Ami nincs benne,az pont az "űrfelfedezés". Rég olvastam olyan teljesen a valóságtól elrugaszkodott ömlengést mint ott. A Spiderman 2 is egy kimondottan jó játék, de az se 10 pont. Egy AC Mirage-nek 8 pontot adni,pedig a játék egy hatalmas átveréssel volt reklámozva, hogy ez visszatérés az old school AC-hez. Pedig egy francokat. Az egy új AC, csak egy csomó mindent kivettek belőle. Persze, minden szubjektív, de ahogy már mondtam, akkor hagyják a francba a pontozást, és / vagy ne hívják tesztnek.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...