Bandle Tale: A League of Legends Story teszt

  • Írta: aronsz
  • 2024. március 14.
Link másolása
Értékelés 8.0
A Riot Games legújabb címe egy kifejezetten vidám, meditatív játék lett, melyben ugyan akadnak apróbb hibák, ám a játékélmény még így is abszolút szórakoztató, a LoL fanoknak pedig már-már kötelező.

Egy kis Yordle éppen befejezi a 100 éves gyakornoki programot Gramps kezei alatt, jutalma pedig egy kötött láb, amivel újra ki tud menni a nagyvilágba. Újdonsült szabadságán felbuzdulva rögtön hagyja is magát rábeszélni, hogy barátjával, Cloverrel látogassanak el Ozzy partijára. Valami azonban rosszul sül el és a fonalakkal fenntartott portálrendszer összeomlik, elvágva ezzel egymástól Bandle City szigeteit. Főhősünk ijedtsége azonban nem tart sokáig, miután visszajut Yarnville szigetére nekilát nyomozni, hogy kiderítse, mi is történt és hogyan tudná visszaállítani a régi rendet. Ebben segítségére lesz a hátizsák-otthona, amelyet magával tud vinni bárhova, egy beszélő zokni (jobb látra illő) és egy mágikus könyv. Ez utóbbiban látja a feladatait, Bandle City térképét, hogy milyen eszközök állnak rendelkezésére, valamint a skilljeit.

A The Mageseeker, a Ruined King, a Song of Nunu és a Convergence után a Bandle Tale a Riot Forge katalógus legújabb címe, ami a League of Legends univerzumot bővíti. Ráadásul nem is kevéssel, a craft-központú RPG játékideje bőven meghaladja a 20 órát. A Bandle Tale fejlesztője egyébként az a Lazy Bear Games, akiknek korábbról olyan címeket köszönhettünk, mint a Punch Club széria, a Swag and Sorcery és a közönségkedvenc Graveyard Keeper, úgyhogy az előzetes elvárások joggal voltak magasak.

A játék egyik legnagyobb előnye az a végtelenül meditatív hangulat, ami már rögtön az indítás után elfogja az embert. Lényegében egy világkatasztrófát próbálunk helyrehozni, mégis a karakterek, a zene és a látvány kifejezetten nyugtató, chilles és humoros. A katasztrófa után a legtöbb Yordle azonnal elfogadja az új helyzetet és beletörődik a sorsába, de nem úgy főhősünk, aki azonnal nekilát, hogy megoldja a helyzetet. Ebben segítségére van Tristana, Bandle City másik lakója, akit érdekel, hogy mi állhat a háttérben.

A játékra jellemző, hogy elsőre minden feladat könnyűnek tűnik, azonban gyakran további kihívásokkal bonyolódnak. Rögtön az elején például azt az egyszerű küldetést kapjuk, hogy vegyünk birtokba egy korábban elhagyott hátizsákot (amit aztán a későbbiekben magunkkal tudunk vinni így bárhol kialakítva a bázisunkat), viszont hamar felfedezzük, hogy már vannak lakói, így a következő feladat adott, új helyet kell találni számukra. Ez a stílus végigkíséri a játékot, egy küldetésből gyakran 2-3 lesz, amik szorosabban vagy lazábban egymással is összefüggnek.

Az alap mechanika egyszerű: nyersanyagokat kell gyűjteni, amiből aztán eszközöket meg kiegészítőket tudunk készíteni a házunkhoz. Minden tevékenység érzelmeket kelt a krakterünkben, amiket aztán alvással skill pontokká tudunk konvertálni. Vannak bizonyos küldetések, amelyeknek az elvégzése szükséges ahhoz, hogy új skillek nyíljanak meg előttünk, ezeket leszámítva viszont nagyrészt szabadon fejleszthetjük a karakterünket, bár ez a fejlődés elég lineáris, a skill-tree sok variációs lehetőséget nem kínál.

Két minijáték is a rendelkezésünkre áll, az egyik a többi szigetlakó megetetése úgy, hogy vendégül látjuk őket étel standunknál, a másik pedig fesztivál szervezés. Mind a kettő fontos szerepet játszik a történet szempontjából is, mert csak a jóllakott Yordle-ök hajlandóak eljönni partizni, viszont csak bulizás közben tudunk tőlük olyan speciális fonalat szerezni, amivel helyre tudjuk állítani a portálokat.

A játék a legtöbb feladat elvégzésében segít, ha egy küldetéshez szükség van valamilyen skill fejlesztésére, akkor azt írja, a párbeszéd buborékokban külön színnel ki vannak emelve a fontos információk, illetve a tutorialokat is vissza lehet nézni. Ennek ellenére volt pár pillanat, amikor egy-egy piktorgram együttes megfejtése például egy eszköz craftolásához szükséges követelményeknél problémát okozott, viszont azoknak is hamar rá lehet jönni a logikájára.

Egy pár apróbb hibát viszont még így is felfedezhetünk. A párbeszédek során többször előfordul, hogy látszólag több választási lehetőséget is kínál a játék, azonban ezek valójában nem befolyásolják a sztorit, az összes kérdésünket feltehetjük, egyedül a sorrendet tudjuk variálni, ami azonban nincsen hatással a válaszokra, vagy a történetre. Emellett egy ponton megjelenik a bázisunkon Poro is, akivel viszont semmilyen interakció nem lehetséges. Bár ezek az apróságok azonban inkább csak bosszantó részletek, egy 25 eurós játék esetében, ami bőven több, mint 20 órára leköt nem igazán számon kérhetők.

Ami viszont sokkal kellemetlenebb, főleg a sztori előrehaladtával, hogy néhol picit túlságosan is megnő az egyes feladatok végrehajtásához szükséges idő. A craftolást különböző eszközökkel tudjuk végrehajtani, azonban minden lépés időbe kerül, egy kívánt végtermék létrehozásához pedig nem ritka, hogy 3-4 lépést is meg kell tenni. Azonban maga a teljes játék igazából egy hosszú meditáció, a kellemes zene és a színes látvány – ami egyébként a pixel art magasiskolája – mellett ez sem volt igazán kellemetlen.

Összességében elmondható, hogy a Bandle Tale egyáltalán nem csak a League of Legends fanoknak készült, a történet önmagában is értelmezhető, sőt kifejezetten szórakoztató. A végtelen nyugalmat sugárzó játékhoz nem kell 1000%-on pörögni, esti kikapcsolódáshoz, vagy kellemes hétvégi napokon tökéletes szórakozás bárki számára, aki szeret egy kicsit kikapcsolni és elmerülni a gyűjtögetés és craftolás világában.

A játék 2024 február 21-én jelent meg Nintendo Switchen és PC-n, a teszt során PC-n játszottunk a játékkal.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...