STALKER: Shadow of Chernobyl STALKER: Chadow of Chernobyl - multi beta teszt

  • Írta: zoenn
  • 2005. december 11.
Link másolása
Egyik nap gyanútlan netezés közben botlottam bele a STALKER Shadow of Chernobil újabb beta verziójába, amit neten lehet tolni. Este fogtuk magunkat Zoennel és elkezdtük kivesézni a kicsikét!
Hogyan és miért

Azt hiszem a S.T.A.L.K.E.R. (Oblivion Lost) Shadow of Chernobil cimü játékot nem kell bemutatni senkinek, lévén már jó két éve borzolja idegeinket az állandó csúszásával. Amit persze a készitők jófej módón még tovább fokoznak, hiszen állandóan előrukkolnak valami büntető képpel vagy videóval, jelezvén nekünk, hogy gyerekek, ha ezt kiadjuk a kezeink közül, akkor be fogtok tojni! Hogy mindezt hogyan fogják elérni, az már számomra teljesen világossá vált a ma esti beta állapotban leledző multiplayeres teszt után. A miért pedig remélem azon a véleményen alapszik, amire én is gondolok: elkésziten a jelenleg legjobb fps-t a Half-Life 1-2 után! Maximálisan bizom benne, hogy ez sikerülni is fog és bizalmam mától teljesen megalapozott ezen irányba!

No de nem dumálok tovább, hiszen a mai cikket ketten hoztuk össze Zoenn mesterrel. Ha jól emlékszem, kellett vagy kb. 2 másodperc arra, hogy rávegyem erre a tesztelésre, igy át is adom neki a szót...vagyis a billentyűzetet.

Stalker Multi Beta – első benyomások.

Korai beta lévén meglepődéssel tapasztaltam, hogy mennyire jó a netkód, mondjuk az is sokat nyomott a latba, hogy Myko bátyánk 100 Mbites kapcsolatával ideális táptalajt nyújtott csatározásainknak. A játékmenet pofon egyszerű. A küzdelmek elején meghatározott kredittel indulunk, amiből kedvünkre költekezhetünk a Buy menüben felkínált szépszámú keret közül, miután kiválasztottuk a nekünk tetsző karaktermodell-t a négy közül. Különböző maroklőfegyverek, az előzetes képekből ismerős karabélyok, shotik gránátok páncélok mind arra várnak, hogy bevessük őket. Érezhető a játékon a Counter Stike benyomása, ami egyáltalán nem baj, elvégre letisztult alapokon felesleges változtatni.

A meccseket megnehezítendő a radioaktív környezettel való kölcsönhatás, soha nem tudjuk előre kiszámítani, hogy mikor tör ránk véletlenszerű időjárási anomália pl. testrész romboló szúnyogfelhő. Ezeket a hangulatos elemeket igen kellemes grafikai effektek kísérik, nagyon kell tehát vigyázni, nehogy belegyalogoljunk, ellenben az ellenfelet belehajszolni külön öröm. A betaban négy pálya állt rendelkezésünkre, mindegyiket külön videoval szemléltettünk Nektek. Vannak kisebb létszámú összecsapásokra koncentráló mapok, te akár 32 játékos egyidejű küzdelmeinek teret adóak is, mint pl. a railroad.

A táj meglehetősen hangulatosra, már-már természetfelettinek tűnik, megfordulhatunk elhagyatott gyárakban, ipartelepeken, néma vasútállomásokon, bizonyára a single playerben látott helyszínek átdolgozott változatai lesznek. A Zónában tett első látogatásunk többedmagunkkal nagyon süteményre sikeredett, igazából csak a látvány miatt volt némi rossz szájízünk, hiszen a Directx 9-es orgiákról sajnos le kellett mondanunk, továbbá a karaktermodellek mind animációban, mind pedig poligonszámot illetve nem állnak a helyzet magaslatán. Ha a játék még ebben az életben megjelenik, akkor biztosan sokkal fejlettebb grafikában fogunk gyönyörködni, addig pedig örüljünk a mi kis négypályás verziónknak.

Nem kis fáradságba telt Emivel összehozni a filmecskéket, hiszen miközben igyekeztünk a leglátványosabb momentumokat megörökíteni és egymást HP-jét is faragtuk lefele rendesen. Már előre szeretném felhívni mindenki figyelmét, hogy az exkluzív filmecskékben spontán emberi reakciókat is kivehetünk, némi beszédkészség süllyedéssel egybeöltve. A S.T.A.L.K.E.R. fejlesztése bármennyire is hosszan elhúzódik, most már van fogalmunk róla, hogy alakul, csinosodik – legfőképpen: még véletlenül se mondjunk le róla - reméljük, hogy 2006-ban atmoszférát tekintve alázni fogja az összes ballábas konkurensét.

Powered by Myko

Ehhez már nagyon sokat nem tudok hozzáfüzni, hacsak azt nem, hogy a világ, amire épül az egész történet (A. És B. Sztugackij: Piknik a senki földjén, Stalker) valami félelmetesen köszön vissza a monitoron. Részemről állandó összehasonlitásnak vetettem alá a játékot és a könyv-film párost és teljes megelégedést érzek ezen a téren. Aztán már hogy milyen lesz a fizika, meg a hangok, a játékmenet, stb. az már más tészta. Számomra már így is a legjobb fps játék cimért induló új trónkövetelőnek számit ez az alkotás. SENKI ne hagyja ki! Kötelező darab!

Videók

Ez a cikk a maga nemében különlegesnek is mondható, hiszen most készitettünk előszőr saját magunk ingame videóanyagot, de meg kellett tegyük, hiszen ezt a világot, amit prezentál a STALKER, mindenkinek látnia kell! Mind a négy választható pályát leteszteltük és készitettünk felvételeket róluk, amiket aztán megvágtunk és szépen letömöritve feltettünk a GK szerverre. Igy most ha gondoljátok, simán letölthetitek őket az alábbi linkekről!

Stalker Beta Multiplayer test video 1 (formátum: wmv | időtartam: 2:00 perc | méret: 30 MB)

Stalker Beta Multiplayer test video 2 (formátum: wmv | időtartam: 3:38 perc | méret: 54 MB)

Stalker Beta Multiplayer test video 3 (formátum: wmv | időtartam: 3:29 perc | méret: 46 MB)

Stalker Beta Multiplayer test video 4 (formátum: wmv | időtartam: 7:29 perc | méret: 110 MB)

Kapcsolódó cikkek

3.
3.
daikarashiro
#1: jah nekem is. És van egy ami eredeti. Mármint amit nehéz elérni, de úgy életben maradsz
2.
2.
Szitai
Mondjon nekem valaki Stalker csalásokat!!!!!!! Köszönöm

1.
1.
Strelok-!
Szerintem egyáltalán nincs elbaszva a vége ,sőr nekem tetszik hogy többféleképpen is be lehet fejezni a játékot...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...