Persze kezdetben nem lesz annyira egyszerű túllátni a mélyen dekoltált nyúlcsajon, a szexi miniszoknyában pózoló kiscicán, vagy épp az izomtrikóban feszítő szarvasbikán, de amennyiben sikerül, akkor hamar rájöhetünk arra, hogy itt bizony jóval többről van szó, mintsem szimpla alapanyagot szolgáltatni a Rule34-es weboldalaknak. Ezt már rögtön a rövidke tutorial alatt megtapasztalhatjuk, amiben részletesen megismerhetjük a játék meglepően komplex harcrendszerét, ami ráadásul később csak tovább mélyül, ahogy a választható karaktereink és azok fegyverei szintet lépnek az összecsapások alatt. Miután letudtuk a kötelező köröket és elsajátítottuk az alapmechanikák minden csínját-bínját, azon nyomban fejest is ugorhatunk az egyes account szinten elérhető egyetlen játékmódba, a Rushba, ahol egymás után megnyíló pontokat kell elfoglalnunk, vagy épp bevédenünk.
Bár az animációs filmeket megidéző színes körítés könnyedén azt sugallhatja, hogy itt semmi sem lesz komolyan véve, valójában erről szó sincs. Sőt, a 20v20-as csaták alkalmával bőven lesz majd lehetőségünk taktikázni, ráadásul mindezt a játék maga is szorgalmazza azáltal, hogy négy nagyobb szerepkörbe csoportosítja be a különféle állatokat. Természetesen a tíz választható karakter (kezdetben csak öt érhető el) mindegyike életképes, ugyanakkor korántsem mindegy, hogy egy-egy kiélezett szituációban melyikkel indulunk a frontvonal felé. Akadnak olyanok, akik tankként fogják fel a kilőtt golyókát, míg mások a sebzés kiosztásában, esetleg a többiek támogatásában jeleskednek. Mindenkinek meg lesz tehát a maga szerepe, de akkor sincs nagy gond, ha olyasvalakibe tenyerelünk, aki számunkra használhatatlannak bizonyul egy adott helyzetben, mert két újraéledés között bármikor megváltoztathatjuk a döntésünket, legyen szó akár karakterről, akár az általa forgatott mordályokról.
Csupán annyi megkötésünk van ezen a téren, hogy a fejlődésünkért kapott talentpontok, illetve fegyverkiegészítők nem variálhatók a meccsek közben, vagyis érdemes már a menüben eldönteni, kivel mit szeretnénk csinálni, nehogy aztán hoppon maradjunk a harc hevében. Kifejezetten tetszett, hogy ezen erősítők bármikor ingyen és bérmentve újraoszthatóak, ami remekül ágyaz meg a kísérletezésnek. Mindez még annak ellenére is igaz, hogy alapjaiban egyáltalán nem tudjuk megváltoztatni hőseinket, ugyanakkor némileg azért finomhangolhatjuk őket, ily módon okozva kellemetlen meglepetéseket az ellenfél soraiban. A kisebb passzív bónuszokon túl tehát minden fix, azaz sem a statisztikájukba, sem pedig a képességeikbe nem tudunk belenyúlni. Utóbbiakból egyébként mindenki hármat kap, melyek közül kettő gyakrabban használatos, egy pedig amolyan ulti, ami bár lassabban töltődik, de ha elnyomjuk, akkor kő kövön nem marad.
Nem leszünk azonban minden egyes alkalommal kitéve a cooldown okozta kellemetlenségnek, mivel az ötös profilszinten megnyíló Conquestben másképpen is felgyorsíthatjuk a főképességünk újratöltődését. A pontok elfoglalása közben ugyanis időnként a pályára fog zuhanni egy láda, amit pár percig bevédve mindenkinek azonnal 100%-ra tölti az ultiját a csapatban, aminek hála akár még egy vesztes csatát is könnyedén megfordíthatunk. Ezt leszámítva azonban a másodikként és egyben utolsóként megnyíló játékmód hozott anyagból dolgozik, kivéve a járműveket, mert azokat bizony hiába keressük. Helyettük kapunk egy úgynevezett taktikai sprintet, amivel hőseink ügetésbe kezdenek, ami ugyan gyorsabb, mint a sima futás, viszont ez staminát fogyaszt, illetve négy lábra ereszkedve lőni sem tudunk, ami kifejezetten kellemetlen tud lenni, főleg, ha berongyolunk egy erősen védett csomópontra.
Fontos tehát, hogy egyedül akciózva ritkán maradunk életben, úgyhogy muszáj lesz összedolgozni a többiekkel, különösképpen akkor, ha a tízes szinten megnyíló, rank alapú szezonokban is szeretnénk babérokra törni. Érdemes azonban tisztában lenni azzal, hogy a játék mindenféle gond nélkül tölti fel botokkal az üres helyeket, akiket nagy ívben ajánlott elkerülni, mert sajnos semmire sem használhatóak. Egészen konkrétan még arra sem képesek, hogy földre kerülésünk esetén segítő jobbot nyújtsanak, ehelyett agyatlanul rohannak előre és kizárólag csak a képernyő jobb felső sarkában elhelyezkedő kill feedben teszik tiszteletüket. A hülyeségük csúcsa az volt, amikor az egyik pálya textúrahibája miatt mindegyikük beesett a híd alá, ahol azon nyomban le is táboroztak, ily módon kényszerítve bele minket egy megnyerhetetlen, 4v20-as meccsbe.
Szerencsére ilyesfajta kizuhanós buggal máshol nem találkoztam, ugyanakkor ez sovány vigasz, mivel a játékban jelenleg írd és mond, mindösszesen három pálya található, amik ráadásul mindkét játékmódban érdekeltek. Ennek hála hiába élvezetes maga a játékmenet, nagyon hamar bele lehet unni a folyamatos körforgásba és ezen sajnos az sem segít, hogy egyelőre a szerverek sem túl stabilak. Akármelyik területet is válasszuk, borzalmasan inkonzisztens az összes, amit a közeljövőben mindenképpen javítani kellene, mert így sokszor játszhatatlan az egész. Ahol viszont mindenképpen megérdemlik a készítők a buksi simit, az az optimalizáció, ami szinte kifogástalan lett, mondom mindezt úgy, hogy az Unreal Engine 5-nek hála a látvány sem kutya. Mondjuk az összképet kissé lehúzzák a karakterek által folyamatosan beugatott és igencsak AI szagú szövegek, de ezeken még bőven lehet finomítani a korai hozzáféréses időszak alatt, akárcsak azon a temérdek kínai írásjelen, amik valamilyen oknál fogva egy-két helyen bennmaradtak a menüben.
A Wild Assault tehát egy igencsak kellemes meglepetésnek ígérkezik, amit a hirtelen szobába toppanók számára lehet, hogy nehéz lesz megmagyarázni, de mindenképpen érdemes megpróbálkozni vele, mert a túlságosan szexire vett szőrmebundák alatt bizony jóval több rejtőzik, mint azt elsőre gondolnánk. Persze, a szerverpark még nem az igazi és tartalom szempontjából sem váltja meg a világot, viszont a játék alapjai már most jól működnek, szóval minden adva van ahhoz, hogy a Combat Cat Studio csapatának legújabb TPS akciója legyen a következő nagy online őrület. Már csak az a kérdés, mennyit kérnek ezért az újragondolt állatfarmért, mert bizony a játék jövője szempontjából korántsem lesz mindegy, hogy ezen a meglehetősen túltelített piacon miféle monetizáció mentén kívánják majd meghódítani az állatkedvelők kegyeit.
A Wild Assault április 11-től érhető el, korai hozzáférésben, kizárólag PC-n.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.