Biztosan emlékeztek még arra a cikkre, amit Fojesszal közösen írtunk az új X360-ról, és hogy a sok játék közül nekem a legjobban a PGR3 tetszett. Hát igen, eljött végre az idő, hogy végre hosszasan, alaposabban nagyító alá vegyem ezt a szuper kis játékot.
Emlékszem, hogy Fojesszal nem hittünk a szemünknek, miközben ezzel a stuffal nyomultunk. A grafika olyan szemet gyönyörködtető volt, hogy utána kész katasztrófa volt hazajönni és bekapcsolni a jó öreg boxomat. Annak idején én teszteltem a második részt is, ami ugyancsak teljesen magával ragadott. A PGR2-nek is gyönyörű grafikája volt, és el sem tudtam képzelni, hogyan tudtak ilyen minőséget kifacsarni az XBox-ból. Ezek után sejthető volt, hogy a következő rész ütni fog, de nagyon. Mivel, ahogy telik múlik az idő, egyre több X360 játékkal találkozom. Azt kell hogy mondjam, még mindig ez a legszebb játék a piacon. Egyelőre, még mindig csak ez rendelkezik igazán nextgenes grafikával. Teljesen olyan vizuális élményt nyújt, mintha a valóságban vezetnénk. Főleg hogy ebbe végre belerakták azt a belső nézetet is, amit az ember tényleg lát autóvezetés közben, kormánnyal meg visszapillantóval együtt. A PGR2-ben a replay volt a legélvezetesebb rész, mert olyan szépen meg volt csinálva, ami annak idején még nagyon ritkaságszámba ment. Itt a PGR3-ban a replay már teljesen olyan, mint magának a játéknak a grafikája. Ezt egyszerűen látni kell!
A gamma másik erőssége az élethű vezetés élményben rejlik. A tesómmal rendesen meg is szenvedtünk miatta, hiszen az esetek többségében a Burnoutokkal, NFS-ekkel szoktunk nyomulni, amiknek valljuk be nem sok köze van a valódi vezetéshez. Főleg, hogy előző nap a Ridge Racerrel játszottunk egész este, ami igazán vérbeli arcade játék. Szóval egy kicsikét nehéz volt átállni, de idővel tökéletesen megszoktuk. A PGR3, mint mindegyik része a sorozatnak arra törekszik, hogy mind látványban, mind pedig a fizika illetve a vezetés valóságos élményének megfeleljen. Egy tökéletes autó-szimulátorral lesz dolga annak, aki beszerzi, és akkor a törés modellezésről még nem is beszéltem, vagy mondjuk az időjárásról. Nem tudom pontosan, hogy hány fajta képpen lehet megtörni a kocsinkat. De azt tudom, hogy sokan azért nem szeretik az arcade játékokat, mert nincsen élethűen megcsinálva bennük a sérülés. Na kérem szépen itt megvan. Az irányításon belül is a jobb analóg joyal 360 fokban tudjuk pörgetni az autónkat vezetés közben, hogy minden egyes sérülést figyelemmel kísérhessünk. Minden egyes karcolás, horpadás, apró törés látszik az autónkon. A fizika törvényeinek tökéletesen megfelelő ez a cucc, annyira, hogy az ember szinte teljesen lelassul minden egyes kanyar előtt, csak hogy nehogy bántódás érje azokat a csodaszép kocsikat. Az időjárás is teljesen élethű, nem ritkán előfordul majd, hogy a versenyt napsütésben kezdjük és beborult éggel fejezzük be, vagy hogy éppen vezetés közben kezd esteledni. Tehát nem győzöm hangsúlyozni, hogy a készítők egyszerűen tökéletes szimulációt csináltak nekünk. Akár még oktatóprogramnak is lehetne használni, annyira élethűre sikerült.
A Kudos rendszer: Gondolom mindenki ismeri már a PGR-ekben használatos Kudos rendszert, de ha valaki véletlenül még nem hallott róla, annak itt most jön pár alaptipp. A PGR játékokban a Kudos a fizetőeszköz, amit nem csak pénzként lehet használni, hanem egyben a játékban elért pontszámunkat is ez jelenti. Természetesen ebből tudunk majd új verdákat is venni, de vannak autók, amik csak akkor lesznek elérhetőek (unlockolhatóak), ha egy bizonyos mennyiségű Kudost megszereztünk a versenyek alatt. Éppen ezért érdemes az 5 választható nehézségi szintből a lehető legmagasabbakat megcsinálni, mert minél nehezebb a játék, annál több Kudoshoz tudunk hozzájutni. Ezen kívül beépítettek egy Kudos számlálót is a játékba, ami pontozni fog nekünk minden egyes veszélyesebbnek számító megmozdulást. Ezekből rengeteg fajta van, de most felsorolok egy párat. A számláló folyamatosan pontoz nekünk, ha kisodródunk egy kanyarban, kézifékkel veszünk be egy kanyart, ha egy kanyar után nem ellenkormányozunk, hanem folyamatosan kipörgünk az egyik irányból a másikba, ha az egyik versenyzőnek közvetlenül a háta mögött maradunk, szélárnyékban, ha 360 fokos fordulatot veszünk, egy ugratás során minél tovább maradunk a levegőben, és még sorolhatnám. Szóval a legjobb ebben a játékban, hogy igaz, hogy egy szimulátorral van dolgunk, de bele tették ezt az arcade elemet is, hogy minél rutinosabban trükkösebben vezetünk, annál több Kudos üti a markunkat. Ezen kívül képesek vagyunk a különböző trükköket kombinálni, ami azt jelenti, hogy minden egyes speckó mozdulat után van pár másodpercünk arra, hogy egy újabbat csináljunk, aminek köszönhetően combó szorzások fognak létrejönni, így a számláló még magasabb pontszámmal fog megjutalmazni minket. Mint azt már írtam, a Kudos nem csak fizetőeszköz, hanem sokszor követelmény is. Vannak olyan típusú versenyek, ahol nem a helyezés a fontos, hanem az elért Kudosok mennyige. Úgyhogy nem fogtok unatkozni, ezt garantálom.
Mint minden PGR-ben itt is rengeteg fajtájú versennyel fogunk találkozni. Lesznek versenyek, ahol egy bizonyos útszakaszon belül el kell érni egy végsebességet, vagy olyanok, ahol „bójákat" kell kerülgetni, vagy olyanok, ahol minél több ellenfelet kell megelőzni és még sorolhatnám a szám igen magas. Viszont sajnos, ameddig mi eljutottunk a játékban nem igazán találkoztam újdonságokkal a második részhez képest. Lehet, hogy nem jutottunk el elég messzire a játékmenetben, de nekem úgy tűnt, hogy a grafikán kívül nem változott valami sok minden. Persze autókból lesz dögivel, több száz is van belőlük, ezek újdonságnak számítanak, de úgy különösebben nem estem hasra, de persze csak ebből a szempontból.
Végszóként azt tanácsolom, minden kedves X360 usernek, hogy ha szereti az autós játékokat, akkor ez legyen az egyik első, amit megvesz, mert nem fogja megbánni, a játék hosszú időre le fogja kötni, főleg, hogyha előfizeti az XBox-Live-ot is, ahol aztán igazán sok lehetősége lesz egy kis minőségi mókázáshoz!
A gamma másik erőssége az élethű vezetés élményben rejlik. A tesómmal rendesen meg is szenvedtünk miatta, hiszen az esetek többségében a Burnoutokkal, NFS-ekkel szoktunk nyomulni, amiknek valljuk be nem sok köze van a valódi vezetéshez. Főleg, hogy előző nap a Ridge Racerrel játszottunk egész este, ami igazán vérbeli arcade játék. Szóval egy kicsikét nehéz volt átállni, de idővel tökéletesen megszoktuk. A PGR3, mint mindegyik része a sorozatnak arra törekszik, hogy mind látványban, mind pedig a fizika illetve a vezetés valóságos élményének megfeleljen. Egy tökéletes autó-szimulátorral lesz dolga annak, aki beszerzi, és akkor a törés modellezésről még nem is beszéltem, vagy mondjuk az időjárásról. Nem tudom pontosan, hogy hány fajta képpen lehet megtörni a kocsinkat. De azt tudom, hogy sokan azért nem szeretik az arcade játékokat, mert nincsen élethűen megcsinálva bennük a sérülés. Na kérem szépen itt megvan. Az irányításon belül is a jobb analóg joyal 360 fokban tudjuk pörgetni az autónkat vezetés közben, hogy minden egyes sérülést figyelemmel kísérhessünk. Minden egyes karcolás, horpadás, apró törés látszik az autónkon. A fizika törvényeinek tökéletesen megfelelő ez a cucc, annyira, hogy az ember szinte teljesen lelassul minden egyes kanyar előtt, csak hogy nehogy bántódás érje azokat a csodaszép kocsikat. Az időjárás is teljesen élethű, nem ritkán előfordul majd, hogy a versenyt napsütésben kezdjük és beborult éggel fejezzük be, vagy hogy éppen vezetés közben kezd esteledni. Tehát nem győzöm hangsúlyozni, hogy a készítők egyszerűen tökéletes szimulációt csináltak nekünk. Akár még oktatóprogramnak is lehetne használni, annyira élethűre sikerült.
A Kudos rendszer: Gondolom mindenki ismeri már a PGR-ekben használatos Kudos rendszert, de ha valaki véletlenül még nem hallott róla, annak itt most jön pár alaptipp. A PGR játékokban a Kudos a fizetőeszköz, amit nem csak pénzként lehet használni, hanem egyben a játékban elért pontszámunkat is ez jelenti. Természetesen ebből tudunk majd új verdákat is venni, de vannak autók, amik csak akkor lesznek elérhetőek (unlockolhatóak), ha egy bizonyos mennyiségű Kudost megszereztünk a versenyek alatt. Éppen ezért érdemes az 5 választható nehézségi szintből a lehető legmagasabbakat megcsinálni, mert minél nehezebb a játék, annál több Kudoshoz tudunk hozzájutni. Ezen kívül beépítettek egy Kudos számlálót is a játékba, ami pontozni fog nekünk minden egyes veszélyesebbnek számító megmozdulást. Ezekből rengeteg fajta van, de most felsorolok egy párat. A számláló folyamatosan pontoz nekünk, ha kisodródunk egy kanyarban, kézifékkel veszünk be egy kanyart, ha egy kanyar után nem ellenkormányozunk, hanem folyamatosan kipörgünk az egyik irányból a másikba, ha az egyik versenyzőnek közvetlenül a háta mögött maradunk, szélárnyékban, ha 360 fokos fordulatot veszünk, egy ugratás során minél tovább maradunk a levegőben, és még sorolhatnám. Szóval a legjobb ebben a játékban, hogy igaz, hogy egy szimulátorral van dolgunk, de bele tették ezt az arcade elemet is, hogy minél rutinosabban trükkösebben vezetünk, annál több Kudos üti a markunkat. Ezen kívül képesek vagyunk a különböző trükköket kombinálni, ami azt jelenti, hogy minden egyes speckó mozdulat után van pár másodpercünk arra, hogy egy újabbat csináljunk, aminek köszönhetően combó szorzások fognak létrejönni, így a számláló még magasabb pontszámmal fog megjutalmazni minket. Mint azt már írtam, a Kudos nem csak fizetőeszköz, hanem sokszor követelmény is. Vannak olyan típusú versenyek, ahol nem a helyezés a fontos, hanem az elért Kudosok mennyige. Úgyhogy nem fogtok unatkozni, ezt garantálom.
Mint minden PGR-ben itt is rengeteg fajtájú versennyel fogunk találkozni. Lesznek versenyek, ahol egy bizonyos útszakaszon belül el kell érni egy végsebességet, vagy olyanok, ahol „bójákat" kell kerülgetni, vagy olyanok, ahol minél több ellenfelet kell megelőzni és még sorolhatnám a szám igen magas. Viszont sajnos, ameddig mi eljutottunk a játékban nem igazán találkoztam újdonságokkal a második részhez képest. Lehet, hogy nem jutottunk el elég messzire a játékmenetben, de nekem úgy tűnt, hogy a grafikán kívül nem változott valami sok minden. Persze autókból lesz dögivel, több száz is van belőlük, ezek újdonságnak számítanak, de úgy különösebben nem estem hasra, de persze csak ebből a szempontból.
Végszóként azt tanácsolom, minden kedves X360 usernek, hogy ha szereti az autós játékokat, akkor ez legyen az egyik első, amit megvesz, mert nem fogja megbánni, a játék hosszú időre le fogja kötni, főleg, hogyha előfizeti az XBox-Live-ot is, ahol aztán igazán sok lehetősége lesz egy kis minőségi mókázáshoz!
Az elején, amikor a völgyben autózol és hallgatod a rádiót, messze nézed a távolban a tűzijátékokat, már meghozta a kedvem. Aztán amikor beérsz a rendezvénybe és visszagondolsz, hogy te a távolból ezt láttad, majd kikapcsolod a rádiót és "élőben" nyomja a DJ az valami állati. Nekem nagyon tetszett a Horizon. :)
Most nyomom és tényleg nem rossz játék, de így tíz év elteltével a pontozáson és pozitívumokon is nagyon jót kacagtam :D
2006-ban jelent meg a FlatOut 2 és a Test Drive unlimited első része is. Bármennyire is jó játék a PGR3, a másik kettő akármikor megeszi őket reggelire.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.