A nagybetűs Autószimulátor megszületése 2004 derekára tehető, amikor is a svéd SimBin olyan játékot tett le az asztalra, ami a hardcore kormánytekergetők szinte minden igényét kielégítette.
A cél az igazi realizmus megteremtése volt, ez többé-kevésbé sikerült is, ennek fényében a folytatás elkészülte is megalapozottnak tűnt. Ami miatt a GTR nem vált rétegjátékká, az egy egyszerű játékmód implantálása segítségével érhették el: az Arcade menüpont lehetővé tette, hogy a hétvégi pilóták is kedvüket leljék az amúgy igencsak körmönfont szimulációt és beállítási lehetőségeket is magába rejtő programtól irtózók. Bevált recepten ne változtass, ezt a fejlesztők a második részre sem felejtették el, a kicserélt grafikus motor és a bővített lehetőségekkel kecsegtető folytatás még intenzívebb versenyélményt kínál.
A SimBin Development története igazi sikerszéria. Anno garázsfejlesztőként indultak, mígnem elő nem rukkoltak egy olyan remekbeszabott F1 2002 moddal, amelyben a GTR széria bajnokságát hozta el ingyenesen a képernyőkre. Ennek fényében svéd brigádot a 10Tackle karolta fel és lehetővé tette első, önálló játékuk a GTR FIA GT Racing Game megszületését, amely egy csapásra meghódította a vérbeli szimulátor fanokat, akik akkoriban olyan őskövületet tartottak etalonnak, mint a Grand Prix Legends. Nos a korona felkerült a GTR-re, ámbátor több lehetőség maradt még kiaknázatlan a játékban, egyenes út vezetett tehát a folytatáshoz, amire mindeddig várnunk kellett. A tesztverzió kézhez kaparintása nem ment zökkenőmentesen, ám végre, több ezer kilométer versenykörülmények között, most összegzem tapasztalataimat.
Az internetes aktiválást követően, egy letisztult, felhasználóbarát főmenübe kerülünk, melynek hátterében igencsak látványos ingame jelenetek cikáznak. Már az első részt is nagy hurrogás követte, miszerint minden egyes fontos opció el van dugva, most ezt a jelentősen átdolgozták, aminek köszönhetően sokkal pofonegyszerűbben megy a navigálás. Mindenek előtt tisztában kell lennünk saját tudásunkkal, ennek elengedhetetlen feltétele, hogy megfelelő módon lőjük be a nehézségi fokozatot és ahogyan később belejövünk az irányításba versenykörülmények között, több, a realizmust elősegítő opciót kapcsolhatunk be fokozatosan, mígnem nyugodt szívvel aktiválhatjuk a Simulation nehézséget (melynek profi, hibamentes elsajátításából egyenes út vezethet akár, egy valódi GT autó volánjához is).
Játékmódok tekintetében mindenki megtalálja a maga kedvének valót, ámbátor, ha valaha is profi módon el szeretnénk sajátítani az irányítást, nem árt beugorni a Driving School-ba, ahol az elméleti oktatást követően akár az FIA GT bajnokság szabályait vizslathatjuk át. Ha nem vagyunk biztosak még saját tudásunkban, ami kezdő gtresek esetében nyilvánvaló, érdemes a vezetési segédletek áttanulmányozása, hogy aztán nyugodt szívvel kapcsolhassuk ki-be a különböző kényelmi funkciókat. Az oktatómód legnagyobb érdeme a Track Work, amiben több mint száz gyakorlatot kell abszolválnunk a siker érdekében száraz és esős körülmények között. Elsajátíthatjuk a tökéletes gyorsulást, az ideális kanyaríveket minden pályán, a profi váltást és fékezést is stb. Többek között azért is érdemes végigrágni magunkat a feladatokon, mert ezáltal nyílnak meg előttünk a bónusz bajnokságok és autók. A Time Trials lényegében semmi újat nem mutat, annak ellenére, hogy ez a legjobb lehetőség a különböző járművek finomhangolására és a pályák meg tanulására, hogy a majdani futamokon már ne érjen meglepetés bennünket, továbbá a legjobb köridőnket mutató szellemautóval is hangulatos száguldozást lehet végrehajtani. Az Open Practice-ban meghatározott körülmények és résztvevők megadásával rendezhetünk szabadedzéseket, míg a Race Weekendben egy szabadon választott helyszínen zavarhatunk le egy versenyhétvégét. A Championships adja a játék igazi magját, ahol elsőre a 2003-as és 2004-es évad futamain vehetünk részt sorjában, valamint a már unlockolt egyéb bajnokságokban is itt szállhatunk volán mögé. A 24 órás versenyeket választva összesen öt pálya áll rendelkezésünkre ahhoz, hogy ezt a maratoni távot leküzdjük. Nem kell megijedni, órás bontásokban bármikor indíthatjuk az épp adott versenyt, de akár el is menthetjük az épp aktuális pozíciót.
Az két évadnak megfelelő versenyhelyszínek mind-mint körültekintően és nem utolsó sorban, valósághűen lettek lemodellezve az utolsó rázókőig, több híres pályán már-már kísértetiesen szívszorító a viadal, azt már mondanom sem kell, hogy messziről felismerhetőek az adott pályacsíkok legapróbb jellegzetességei is. A 15 pálya elsőre talán kicsit kevésnek tűnhet, de ha azt hozzáveszem, hogy ezen pályáknak 34 alternatív vonalvezetése létezik, akkor e szám már egyáltalán nem csekély. A GTR 2-ben 25 versenyautó irányítását kaphatjuk a kezeink közé, több festéssel, mind-mind eltérő tulajdonságokkal. Megtalálhatóak az olyan híres járművek is, mint pl. Ferrari 360 GTC, Porsche GT3 RSR, Nissan 350Z, Viper stb. Külön öröm egy-egy kedvenc autómárka, kedvenc típusának kipróbálása, ami sajnos a valóságban már nem adatik meg. De hát ki bánja, szinte ugyanaz az élmény…
Az irányítást mindenki a saját szája íze szerint testre szabhatja, valamint az autó menettulajdonságait is nagyban megkönnyíti a már említett Realism opciókkal való varázsolgatás. Félelmetes, hogy mennyire lehet érezni az eltérő autók súlyát és egyedi viselkedését. Ugyan billentyűzetről ezt soha nem lehet megtapasztalni, de egy csúcskategóriás Feedbackes kormánnyal már érezhető a különbség. Mindig figyelnünk kell az ideális ívekre és a megfelelő gumiabroncs kiválasztására is, hiszen itt is, mint a valóságban, a részletekben rejtőzik a siker. A fizika eszméletlen, mint ahogy a törésmodell is, egy-egy koccanást, vagy vezetési hibát a fizika törvényeinek megfelelő végkifejlettel ünnepelhetünk. A legapróbb részletekig beállíthatjuk az autót, külön figyelve a rugózásra és az üzemanyag mennyiségre is. Kevésbé vállalkozó kedvűek akár az interneten fellelhető beállításokat is letölthetik. A mesterséges intelligencia is sokat fejlődött, az ellenfelek továbbra is életszerűen viselkednek, kamikáze-akciónak nyoma sincs, tartják a megfelelő vonalvezetést, de ha a helyzet úgy kívánja nyugodt szerrel le térnek róla, egy-egy előzést elősegítendő. Kihívás tehát akad bőségesen.
A grafikus motort már a GT Legends-ben megismerhettük, most egy korrekt kis tupírt kapott a GTR 2 az elődhöz képest. Az autók modelljei megszólalásig a valós életben létezők tökéletes másai, a legapróbb poligonig, míg a pályák kidolgozása is tökéletesen megfelelő, az esős versenyek pedig egyedi látvánnyal bírnak. A textúrák olykor elmosódottak, de összességében megütik azt a bizonyos mércét. Az apróságok is nagyot dobnak az összképen, úgymint a különböző időjárási viszonyok és a dinamikusan változó napszakok (különösen a 24 órás versenyeken figyelhető meg), a lens-flare effekt ütősebb mint valaha. A szerelők és a pályabírók sem a gondolatban léteznek, mind-mind jelen vannak 3D-ben, ami korábban sajnos sok hasonszőrű játék hátulütője volt. A GTR 2 motorhangjai továbbra is félelmetesen valósághűen, olykor már hátborzongatóan duruzsolnak. Azt mondanom sem kell, hogy minden jármű egyedi hangot kapott és ahogyan az arc a lélek tükre, úgy az autóknál a motorok duruzsolása. Profi hangrendszer birtokában, igazi orbitális effektusok kísérhetik körözgetéseinket. A menüben szóló elektronikus darabok tökéletesen passzolnak, ámbátor le is cserélhetjük őket sajátunkra.
Minden tekintetben egy profi autószimulátorral van dolgunk, amit a stílus rajongói imádni fognak. A multiplayerrel kacérkodó játékosok pedig tökéletes online bajnokságokat fognak vívni, e tekintetben már az elődre sem volt panasz. A gépigény magas, de igazából a proci+memória hangsúlyos, tehát nem árt egy izmosabb összeállítás mindkettőből, különben ha már több versenyző jön össze a boxutcába, hajlamos a röccenésekre. SimBin-nek sikerült a továbblépés is, eddig soha nem látott lehetőségek birtokában lehet a stuff megvásárlója. Az adrenalin-pumpáló versenyhelyzetek átélése biztosan sok álmatlan éjszakát fog okozni.
A SimBin Development története igazi sikerszéria. Anno garázsfejlesztőként indultak, mígnem elő nem rukkoltak egy olyan remekbeszabott F1 2002 moddal, amelyben a GTR széria bajnokságát hozta el ingyenesen a képernyőkre. Ennek fényében svéd brigádot a 10Tackle karolta fel és lehetővé tette első, önálló játékuk a GTR FIA GT Racing Game megszületését, amely egy csapásra meghódította a vérbeli szimulátor fanokat, akik akkoriban olyan őskövületet tartottak etalonnak, mint a Grand Prix Legends. Nos a korona felkerült a GTR-re, ámbátor több lehetőség maradt még kiaknázatlan a játékban, egyenes út vezetett tehát a folytatáshoz, amire mindeddig várnunk kellett. A tesztverzió kézhez kaparintása nem ment zökkenőmentesen, ám végre, több ezer kilométer versenykörülmények között, most összegzem tapasztalataimat.
Az internetes aktiválást követően, egy letisztult, felhasználóbarát főmenübe kerülünk, melynek hátterében igencsak látványos ingame jelenetek cikáznak. Már az első részt is nagy hurrogás követte, miszerint minden egyes fontos opció el van dugva, most ezt a jelentősen átdolgozták, aminek köszönhetően sokkal pofonegyszerűbben megy a navigálás. Mindenek előtt tisztában kell lennünk saját tudásunkkal, ennek elengedhetetlen feltétele, hogy megfelelő módon lőjük be a nehézségi fokozatot és ahogyan később belejövünk az irányításba versenykörülmények között, több, a realizmust elősegítő opciót kapcsolhatunk be fokozatosan, mígnem nyugodt szívvel aktiválhatjuk a Simulation nehézséget (melynek profi, hibamentes elsajátításából egyenes út vezethet akár, egy valódi GT autó volánjához is).
Játékmódok tekintetében mindenki megtalálja a maga kedvének valót, ámbátor, ha valaha is profi módon el szeretnénk sajátítani az irányítást, nem árt beugorni a Driving School-ba, ahol az elméleti oktatást követően akár az FIA GT bajnokság szabályait vizslathatjuk át. Ha nem vagyunk biztosak még saját tudásunkban, ami kezdő gtresek esetében nyilvánvaló, érdemes a vezetési segédletek áttanulmányozása, hogy aztán nyugodt szívvel kapcsolhassuk ki-be a különböző kényelmi funkciókat. Az oktatómód legnagyobb érdeme a Track Work, amiben több mint száz gyakorlatot kell abszolválnunk a siker érdekében száraz és esős körülmények között. Elsajátíthatjuk a tökéletes gyorsulást, az ideális kanyaríveket minden pályán, a profi váltást és fékezést is stb. Többek között azért is érdemes végigrágni magunkat a feladatokon, mert ezáltal nyílnak meg előttünk a bónusz bajnokságok és autók. A Time Trials lényegében semmi újat nem mutat, annak ellenére, hogy ez a legjobb lehetőség a különböző járművek finomhangolására és a pályák meg tanulására, hogy a majdani futamokon már ne érjen meglepetés bennünket, továbbá a legjobb köridőnket mutató szellemautóval is hangulatos száguldozást lehet végrehajtani. Az Open Practice-ban meghatározott körülmények és résztvevők megadásával rendezhetünk szabadedzéseket, míg a Race Weekendben egy szabadon választott helyszínen zavarhatunk le egy versenyhétvégét. A Championships adja a játék igazi magját, ahol elsőre a 2003-as és 2004-es évad futamain vehetünk részt sorjában, valamint a már unlockolt egyéb bajnokságokban is itt szállhatunk volán mögé. A 24 órás versenyeket választva összesen öt pálya áll rendelkezésünkre ahhoz, hogy ezt a maratoni távot leküzdjük. Nem kell megijedni, órás bontásokban bármikor indíthatjuk az épp adott versenyt, de akár el is menthetjük az épp aktuális pozíciót.
Az két évadnak megfelelő versenyhelyszínek mind-mint körültekintően és nem utolsó sorban, valósághűen lettek lemodellezve az utolsó rázókőig, több híres pályán már-már kísértetiesen szívszorító a viadal, azt már mondanom sem kell, hogy messziről felismerhetőek az adott pályacsíkok legapróbb jellegzetességei is. A 15 pálya elsőre talán kicsit kevésnek tűnhet, de ha azt hozzáveszem, hogy ezen pályáknak 34 alternatív vonalvezetése létezik, akkor e szám már egyáltalán nem csekély. A GTR 2-ben 25 versenyautó irányítását kaphatjuk a kezeink közé, több festéssel, mind-mind eltérő tulajdonságokkal. Megtalálhatóak az olyan híres járművek is, mint pl. Ferrari 360 GTC, Porsche GT3 RSR, Nissan 350Z, Viper stb. Külön öröm egy-egy kedvenc autómárka, kedvenc típusának kipróbálása, ami sajnos a valóságban már nem adatik meg. De hát ki bánja, szinte ugyanaz az élmény…
Az irányítást mindenki a saját szája íze szerint testre szabhatja, valamint az autó menettulajdonságait is nagyban megkönnyíti a már említett Realism opciókkal való varázsolgatás. Félelmetes, hogy mennyire lehet érezni az eltérő autók súlyát és egyedi viselkedését. Ugyan billentyűzetről ezt soha nem lehet megtapasztalni, de egy csúcskategóriás Feedbackes kormánnyal már érezhető a különbség. Mindig figyelnünk kell az ideális ívekre és a megfelelő gumiabroncs kiválasztására is, hiszen itt is, mint a valóságban, a részletekben rejtőzik a siker. A fizika eszméletlen, mint ahogy a törésmodell is, egy-egy koccanást, vagy vezetési hibát a fizika törvényeinek megfelelő végkifejlettel ünnepelhetünk. A legapróbb részletekig beállíthatjuk az autót, külön figyelve a rugózásra és az üzemanyag mennyiségre is. Kevésbé vállalkozó kedvűek akár az interneten fellelhető beállításokat is letölthetik. A mesterséges intelligencia is sokat fejlődött, az ellenfelek továbbra is életszerűen viselkednek, kamikáze-akciónak nyoma sincs, tartják a megfelelő vonalvezetést, de ha a helyzet úgy kívánja nyugodt szerrel le térnek róla, egy-egy előzést elősegítendő. Kihívás tehát akad bőségesen.
A grafikus motort már a GT Legends-ben megismerhettük, most egy korrekt kis tupírt kapott a GTR 2 az elődhöz képest. Az autók modelljei megszólalásig a valós életben létezők tökéletes másai, a legapróbb poligonig, míg a pályák kidolgozása is tökéletesen megfelelő, az esős versenyek pedig egyedi látvánnyal bírnak. A textúrák olykor elmosódottak, de összességében megütik azt a bizonyos mércét. Az apróságok is nagyot dobnak az összképen, úgymint a különböző időjárási viszonyok és a dinamikusan változó napszakok (különösen a 24 órás versenyeken figyelhető meg), a lens-flare effekt ütősebb mint valaha. A szerelők és a pályabírók sem a gondolatban léteznek, mind-mind jelen vannak 3D-ben, ami korábban sajnos sok hasonszőrű játék hátulütője volt. A GTR 2 motorhangjai továbbra is félelmetesen valósághűen, olykor már hátborzongatóan duruzsolnak. Azt mondanom sem kell, hogy minden jármű egyedi hangot kapott és ahogyan az arc a lélek tükre, úgy az autóknál a motorok duruzsolása. Profi hangrendszer birtokában, igazi orbitális effektusok kísérhetik körözgetéseinket. A menüben szóló elektronikus darabok tökéletesen passzolnak, ámbátor le is cserélhetjük őket sajátunkra.
Minden tekintetben egy profi autószimulátorral van dolgunk, amit a stílus rajongói imádni fognak. A multiplayerrel kacérkodó játékosok pedig tökéletes online bajnokságokat fognak vívni, e tekintetben már az elődre sem volt panasz. A gépigény magas, de igazából a proci+memória hangsúlyos, tehát nem árt egy izmosabb összeállítás mindkettőből, különben ha már több versenyző jön össze a boxutcába, hajlamos a röccenésekre. SimBin-nek sikerült a továbblépés is, eddig soha nem látott lehetőségek birtokában lehet a stuff megvásárlója. Az adrenalin-pumpáló versenyhelyzetek átélése biztosan sok álmatlan éjszakát fog okozni.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.