Tudjátok mi jobb a bandaháborúnál, a zombi gyilkolásnál, de még a vendettánál is? Ha gonosz földönkívüliek agyát kell szétloccsantani! Ha fröcsög a zöld vér, repkednek a leszakadt csápok, reped a kitin! Az alienek rosszak, ki kell őket irtani! Ők is meg akarnak minket ölni. Hordájuk készen áll, hogy eltöröljék az emberiséget. Többnyire éjszaka támadnak… többnyire.
A Midway Area 51 játéka 2005. nyarán nem sok sikert könyvelhetett el magának. Hangulatos volt, hogy a főszereplőnek az X-Akták UFO-vadásza, David Duchovny kölcsönözte a hangját, de azon kívül, hogy hozta a kor elvárásainak megfelelő színvonalú vizuális élményt, semmit nem tudott letenni az asztalra. Unalmas volt és egyhangú. Most viszont itt a folytatás, ami készen áll rá, hogy megtorolja az 51-es Körzet nevén esett csorbát. A Blacksite még izgalmasabb, még szebb, még akciódúsabb, még véresebb lesz. A játék sikerét pedig nem más, mint Harvey Smith, a Deus Ex sorozat korábbi kulcsfejlesztője személyesen garantálja.
Az idén szeptemberben megjelenő folytatásban már egy több fős katonai alakulat irányítását bízzák ránk. Egyjátékos módban legalább kettő AI társunk lesz, akikkel közösen kell majd lemészárolni az emberiséget fenyegető földönkívüliek kegyetlen seregét. A Midway Gamer's Day-en már bemutatták a játék demóját, így meg is ragadnánk az alkalmat, hogy véssünk róla néhány sort.
A kiállított demóban kicsiny csapatunk egy városban kezdett. Sötét volt, ömlött az eső, de ami még félelmetesebbé tette a helyzetet, az a lerombolt épületek látványa volt. A területen látszott, hogy nem földrengés, és nem is háború tette lepusztulttá a környéket. Itt valami nagy állat garázdálkodott, valami hatalmas bestia, ami nem ismert könyörületet. A kommandós csapat szétnézett, majd egy benzinkút felé vette az irányt. Amint betörték a shop ajtaját, meglátták a földönkívüliek első csoportját. Magas, vékony testalkatú, óriás koponyájú idegen lények fosztogatták a bolt élelmiszerkészletét. A két fél néhány pillanatig bambán bámulta egymást, majd elszabadult a pokol. Az alienek rohanva indultak az ajtó felé, a katonák pedig számolatlanul lőtték az ólomgolyókat, hiszen az életük múlott ezen. Mikor a katonák már azt hitték, hogy felülkerekedhetnek a bestiákon, látták, hogy a lelőtt egyedek feje levált a tetemről, majd feléjük vette az irányt. A koponyák egymás után robbantak fel, amikor elérték a katonák állását, szegény barátainkat pedig a szerencse mentette csak meg, hogy ne szakadjanak ezer apró darabra.
A demó nagy része vad lövöldözéssel telt. A colosabb fajta lények közt egy idő után feltűntek a kisebb, pókszerű állatkák is, melyek első blikkre a folyami rák és a tintahal érdekes kereszteződésének eredményei voltak. Viszont sokkal érdekesebb ennél is, hogy a környezet folyamatosan reagált a célt tévesztett golyókra. A falról ugrált le a vakolat, és nem kevés hanyagul ott felejtett hordó is berobbant a csapat körül. A demó végén egy hatalmas, meteorit-szerű, ismeretlen tárgy zuhant alá az égből, egyenesen a sarki italdiszkontra, óriási detonációt okozva az épületben. A meteorit kinyílt, és kiözönlött belőle az alienek újabb hatalmas serege…
Mint sok más Midway játék, a Blacksite is az Unreal Engine 3.0-val erősít. A robbanásokról és egyéb, különleges technikát igénylő látványosságokról a Stranglehold úgynevezett „destructible environment tech"-je gondoskodik majd, ami nem kicsit dobja fel az amúgy is forradalmi motor képességeit. A kinézetre nem lehet majd panaszunk: az időjárási effektusok szépek és valósághűek lesznek, a robbanások és tüzek szinte megperzselik majd a játékos arcát, az alienek pedig kivétel nélkül túlságosan is élethűek és csúnyák lesznek :).
A fentebb már emlegetett Harvey Smith, újságíró barátaink kérésére elmesélte, hogy a Midway-hez kerülése után még két évig egyéb játékok előkészítését vezette, majd csak ezek után vette vállára a Blacksite projektet. „Imádom az FPS-eket" – csordult ki Harvey barátunk könnye – „Rajongok az olyan játékok iránt, mint a Deus Ex is volt. Teljesen bele lehet merülni, a lelkem egy másik dimenzióban van olyankor. Rengeteg shooterrel játszottam már éltemben, és hiszem, hogy még mindig lehet újat mutatni a gamereknek."
„Azt hittem azonnal kirúgnak, mikor a Midway vezetősége előtt felvetettem, hogy készítsünk játékok az úgynevezett Blacksite-okról." (sötét foltok a térképen, többnyire titkos kormánylétesítmények és kutatóbázisok) „Szerencsére nem így történt. Mindenben támogattak, és ők is elérkezettnek látták az időt, hogy újra X-Aktásra vegyük a formát. Több távol-keleti helyszín és Irak is szóba került a történet kitalálásakor, de a kezdő lökést egyértelműen az 51-es Körzet adta meg."
Ennyi elég is a marketinggépezet játékfejlesztőknek nevezett marionett bábuiból. Térjünk rá egy kicsit a részletekre. A Blacksite: Area 51-ben mindössze néhány gomb kell, hogy feladatot adjunk csapattársaknak. Ránézünk arra, amivel cselekedniük kell, lenyomjuk a parancs buttont, és máris teszik a dolgukat. Lőnek, ajtókat robbantanak be, fedezékbe menekülnek, vagy éppen beszállnak a nekünk odakészített katonai terepjáróba. Bizony, jól olvassátok, járművek is lesznek a Blacksite-ban. Az amerikai hadsereg által igen preferált Hummerek kulcsfontosságú szerepet kapnak majd, ha csapatunkkal nagyobb távolságot kell leküzdeni. Utazás során akár a csomagtartón is utazhatunk majd, hogy menet közben is tizedelhessük az arra tévedő monsztereket.
Apró innovatív érdekesség, hogy alakulatunk kedvét egy morál-skála jelzi majd. Ha ügyetlenek vagyunk, kevés ellenséget lövünk le, nem adunk parancsokat, akkor a morál egyre romlik majd, ami az ők teljesítményét is lehúzza. Legvégső esetben ellenszegülnek majd nekünk, és harc helyett csak a biztonságos fedezékeket keresik. Ha jól vezetjük a csapatot, szórjuk a headshotokat, akkor értelemszerűen ők is ügyesebbek lesznek, elsőként hatolnak be az ismeretlen területekre, és folyamatosan fedeznek minket.
A készítők terve szerint az idegen fegyverek is használhatóak lesznek. A stukkerekről egyelőre mindössze annyi konkrétumot mondtak, hogy különbözni fog az átlagos játékokban látott lila lézergömb-ágyúktól és neonkék villámszóróktól. Ez persze rengeteg találgatást indított el az interneten. Vannak, akik telepatikus képességeket várnak, mások a telekinézisre esküsznek, de olyanok is akadnak, akik a mátrixos golyó-visszafordító trükköket részesítenék előnyben. Hogy milyenek is lesznek a fegyverek, és milyen kreatívok a fejlesztők, azt majd csak a teljes játék megjelenésekor tudjuk meg.
Mielőtt lezárnánk kicsiny előzetesünket, vessünk egy pillantást a multiplayer módokra. Single player kampány választásakor két barát co-operation módban vetheti bele magát a vérfürdőbe, ellentétben a hagyományos lehetőségekkel, ahol már akár 16-an is harcolhatunk. Lesz deathmatch, catch the flag, és egy egyelőre ismeretlen újdonság is, a reborn. Finomság, hogy itt az idegen faj közül is választhatunk karaktert, akik bizony rengeteg, ésszel fel sem fogható tulajdonságokkal rendelkeznek. A Blacksite: Area 51 PC-re, Playstation 3-ra és Xbox 360-ra idén ősszel, egészen pontosan szeptember 21-én érkezik.
Az idén szeptemberben megjelenő folytatásban már egy több fős katonai alakulat irányítását bízzák ránk. Egyjátékos módban legalább kettő AI társunk lesz, akikkel közösen kell majd lemészárolni az emberiséget fenyegető földönkívüliek kegyetlen seregét. A Midway Gamer's Day-en már bemutatták a játék demóját, így meg is ragadnánk az alkalmat, hogy véssünk róla néhány sort.
A kiállított demóban kicsiny csapatunk egy városban kezdett. Sötét volt, ömlött az eső, de ami még félelmetesebbé tette a helyzetet, az a lerombolt épületek látványa volt. A területen látszott, hogy nem földrengés, és nem is háború tette lepusztulttá a környéket. Itt valami nagy állat garázdálkodott, valami hatalmas bestia, ami nem ismert könyörületet. A kommandós csapat szétnézett, majd egy benzinkút felé vette az irányt. Amint betörték a shop ajtaját, meglátták a földönkívüliek első csoportját. Magas, vékony testalkatú, óriás koponyájú idegen lények fosztogatták a bolt élelmiszerkészletét. A két fél néhány pillanatig bambán bámulta egymást, majd elszabadult a pokol. Az alienek rohanva indultak az ajtó felé, a katonák pedig számolatlanul lőtték az ólomgolyókat, hiszen az életük múlott ezen. Mikor a katonák már azt hitték, hogy felülkerekedhetnek a bestiákon, látták, hogy a lelőtt egyedek feje levált a tetemről, majd feléjük vette az irányt. A koponyák egymás után robbantak fel, amikor elérték a katonák állását, szegény barátainkat pedig a szerencse mentette csak meg, hogy ne szakadjanak ezer apró darabra.
A demó nagy része vad lövöldözéssel telt. A colosabb fajta lények közt egy idő után feltűntek a kisebb, pókszerű állatkák is, melyek első blikkre a folyami rák és a tintahal érdekes kereszteződésének eredményei voltak. Viszont sokkal érdekesebb ennél is, hogy a környezet folyamatosan reagált a célt tévesztett golyókra. A falról ugrált le a vakolat, és nem kevés hanyagul ott felejtett hordó is berobbant a csapat körül. A demó végén egy hatalmas, meteorit-szerű, ismeretlen tárgy zuhant alá az égből, egyenesen a sarki italdiszkontra, óriási detonációt okozva az épületben. A meteorit kinyílt, és kiözönlött belőle az alienek újabb hatalmas serege…
Mint sok más Midway játék, a Blacksite is az Unreal Engine 3.0-val erősít. A robbanásokról és egyéb, különleges technikát igénylő látványosságokról a Stranglehold úgynevezett „destructible environment tech"-je gondoskodik majd, ami nem kicsit dobja fel az amúgy is forradalmi motor képességeit. A kinézetre nem lehet majd panaszunk: az időjárási effektusok szépek és valósághűek lesznek, a robbanások és tüzek szinte megperzselik majd a játékos arcát, az alienek pedig kivétel nélkül túlságosan is élethűek és csúnyák lesznek :).
A fentebb már emlegetett Harvey Smith, újságíró barátaink kérésére elmesélte, hogy a Midway-hez kerülése után még két évig egyéb játékok előkészítését vezette, majd csak ezek után vette vállára a Blacksite projektet. „Imádom az FPS-eket" – csordult ki Harvey barátunk könnye – „Rajongok az olyan játékok iránt, mint a Deus Ex is volt. Teljesen bele lehet merülni, a lelkem egy másik dimenzióban van olyankor. Rengeteg shooterrel játszottam már éltemben, és hiszem, hogy még mindig lehet újat mutatni a gamereknek."
„Azt hittem azonnal kirúgnak, mikor a Midway vezetősége előtt felvetettem, hogy készítsünk játékok az úgynevezett Blacksite-okról." (sötét foltok a térképen, többnyire titkos kormánylétesítmények és kutatóbázisok) „Szerencsére nem így történt. Mindenben támogattak, és ők is elérkezettnek látták az időt, hogy újra X-Aktásra vegyük a formát. Több távol-keleti helyszín és Irak is szóba került a történet kitalálásakor, de a kezdő lökést egyértelműen az 51-es Körzet adta meg."
Ennyi elég is a marketinggépezet játékfejlesztőknek nevezett marionett bábuiból. Térjünk rá egy kicsit a részletekre. A Blacksite: Area 51-ben mindössze néhány gomb kell, hogy feladatot adjunk csapattársaknak. Ránézünk arra, amivel cselekedniük kell, lenyomjuk a parancs buttont, és máris teszik a dolgukat. Lőnek, ajtókat robbantanak be, fedezékbe menekülnek, vagy éppen beszállnak a nekünk odakészített katonai terepjáróba. Bizony, jól olvassátok, járművek is lesznek a Blacksite-ban. Az amerikai hadsereg által igen preferált Hummerek kulcsfontosságú szerepet kapnak majd, ha csapatunkkal nagyobb távolságot kell leküzdeni. Utazás során akár a csomagtartón is utazhatunk majd, hogy menet közben is tizedelhessük az arra tévedő monsztereket.
Apró innovatív érdekesség, hogy alakulatunk kedvét egy morál-skála jelzi majd. Ha ügyetlenek vagyunk, kevés ellenséget lövünk le, nem adunk parancsokat, akkor a morál egyre romlik majd, ami az ők teljesítményét is lehúzza. Legvégső esetben ellenszegülnek majd nekünk, és harc helyett csak a biztonságos fedezékeket keresik. Ha jól vezetjük a csapatot, szórjuk a headshotokat, akkor értelemszerűen ők is ügyesebbek lesznek, elsőként hatolnak be az ismeretlen területekre, és folyamatosan fedeznek minket.
A készítők terve szerint az idegen fegyverek is használhatóak lesznek. A stukkerekről egyelőre mindössze annyi konkrétumot mondtak, hogy különbözni fog az átlagos játékokban látott lila lézergömb-ágyúktól és neonkék villámszóróktól. Ez persze rengeteg találgatást indított el az interneten. Vannak, akik telepatikus képességeket várnak, mások a telekinézisre esküsznek, de olyanok is akadnak, akik a mátrixos golyó-visszafordító trükköket részesítenék előnyben. Hogy milyenek is lesznek a fegyverek, és milyen kreatívok a fejlesztők, azt majd csak a teljes játék megjelenésekor tudjuk meg.
Mielőtt lezárnánk kicsiny előzetesünket, vessünk egy pillantást a multiplayer módokra. Single player kampány választásakor két barát co-operation módban vetheti bele magát a vérfürdőbe, ellentétben a hagyományos lehetőségekkel, ahol már akár 16-an is harcolhatunk. Lesz deathmatch, catch the flag, és egy egyelőre ismeretlen újdonság is, a reborn. Finomság, hogy itt az idegen faj közül is választhatunk karaktert, akik bizony rengeteg, ésszel fel sem fogható tulajdonságokkal rendelkeznek. A Blacksite: Area 51 PC-re, Playstation 3-ra és Xbox 360-ra idén ősszel, egészen pontosan szeptember 21-én érkezik.
Kapcsolódó cikk
Egy kis pontosítás: az amerikai hadsereg sose használt Hummert. Amit ők használnak, az a HMMWV, vagy becézve Humvee. A Hummer ennek a civil változata.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.