Meglepően kevés szó esik a sajtóban az UbiSoft új FPS-éről, a Haze-ről. Persze, fut mellette párhuzamosan a Splinter Cell: Conviction, az Assassins Creed, az új Far Cry, meg a fene se tudja még mi, de azért ez a játék is megérdemli a figyelmet. Premier előzetesünkben most leleplezzük a játék részleteit, és nyilvánosság elé tárjuk azokat az információkat, melyek eddig kevesekhez jutottak csak el.
A Haze-t a TimeSplitters-t is készítő, nottinghami Free Radical Design fejleszti, jelen állás szerint PC-re és újgenerációs játékkonzolokra. A cuccot egy remek grafikával megáldott, csapat-orientált taktikai akciójátékként ismertük meg a 2006-os E3 kiállításon, ám akkor annyira titkolóztak a fejlesztők, hogy még a történetét se voltak hajlandóak elmesélni. Most viszont megeredt a készítők nyelve, így elérkezett az idő, hogy egy újabb kövér előzetest véssünk nektek a játékról.
A játékban Shane Carpenter zsoldos katonát alakítjuk majd, akit első bevetésén Dél-Amerika kellős közepére küldenek, hogy különféle feladatokat lásson el a Mantel nagyvállalatnak. A játék története szerint a nem is oly távoli jövőben egy Mantel nevű vállalat annyira felemelkedik, hogy nem csak Amerika gazdaságának legmeghatározóbb alakja lesz, de beleszólása lesz az ország vezetésébe is, sőt saját zsoldoshadsereget tart majd fent. Mi nekik dolgozunk, busás bérért cserébe bőrünket tesszük kockára, hogy az igazgatóság újabb dollármilliókkal gyarapíthassa bankszámláját. A jövőben a Mantel átveszi a NATO és az ENSZ szerepét is, és bár ellentmondásosak róla a vélemények, szuperfegyvereivel és különleges hadseregével eddig még nem okozott semmi különösebb galibát, mely veszélyeztetné a világ nagyhatalmait.
A Mantel egy másik divíziója a gyógyszeriparra koncentrál. A két profilt persze ügyesen összekombinálták a vezérek, így még nagyobb hatalmat szerezve a vállalatnak. Mérnökeik kifejlesztették a Nectar nevű gyógyszert, melyet ha egy katona bead magának, sosem látott képességekre, és természetfeletti erőkre tesz szert. Fájdalomküszöbe kiszélesedik, jobban fog harcolni, gyorsabb és ügyesebb lesz. Ahol már az Amerikai Hadsereg sem képes rendet tartani, oda hívják a Mantel katonákat, ők garantáltan pontot tesznek minden konfliktus végére.
A Mantel katonák erejét a Nectar-on kívül különleges felszerelésük adja. Fegyverük átüt a hagyományos golyóálló mellényeken, gránátjaik pedig olyan erősek, hogy egy kisebb járművet is levegőbe repítenek. Sisakjuk képessége hasonló lesz a Ghost Recon: Advanced Warfighter-ben látottakhoz. Folyamatos, valós idejű adatokat ad a környékről, képes megkülönböztetni az ellenfeleket a civilektől, és persze folyamatos műholdas összeköttetésben áll a központtal. A kisebb kaliberű golyóknak teljesen ellenálló ruhájuk nem csak védelmez, de egyben biztosítja a katona folyamatos, Nectar-ral való ellátását is. A cég az öltözet sárga-fekete mintája és a nektár elnevezés miatt Méheknek keresztelte el a katonákat.
A speckó felszerelések és fegyverek mellé különleges járművek is dukálnak. A Mantel-nek vannak hatalmas teherautói és helikopterei is, ám ami számunkra fontos, az a négyszemélyes buggy. Egy ember vezet, kettő mögüle kézifegyverrel fedezi az autót, míg egy a tetőre erősített gépágyú segítségével kaszabolja az ellenfeleket.
A játék eseménysorozata állítólag mindössze három napba zsúfolódik. A készítők szerint olyan izgalmas lesz a játékmenet, hogy szinte ki se akarunk majd lépni a játékból, míg végig nem toltuk a teljes kampányt. A Free Radical emberei azonban nem árulják el, pontosan milyen események is várhatóak, és mi lesz a mi szerepünk a játékban. Csak annyit fecsegtek ki, hogy Shane rájön, a Mantel igazából nem a jó oldalt szolgálja, mindent csak önös érdekből tesz, a zsoldosok pedig át lettek verve, és ahelyett, hogy a békét hoznák el, helyette még nagyobb káoszt okoznak, bárhová mennek. Ennyit lehet tudni a fordulatról, a készítők szerint ha többet árulnának el az olyan lenne, mint ha azt mondanák a Star Wars premierje előtt, hogy Darth Vader valójában Luke apja. Ennek tükrében azt hiszem lesz itt fordulat bőven, az izgalmas forgatókönyv miatt nem kell majd aggódnunk!
A tereket megmozgató motort a készítők saját maguk készítették el, azt mondják nem foglalkoznak se az Unreal 3.0-val, se a többi nagyobb engine-nel. Már az első, dzsungeles képeken is láthattuk, hogy bizony nagyon jól tették, a játék pazarul néz ki, a grafikára egy rossz szavunk se lehet majd. Ha az erdőben eldobunk egy füstgránátot, akkor az abból kiszabaduló gáz teljesen átöleli majd a növényeket, és azok leveleit – nem úgy, mint más játékokban, ahol csak elszürkül a kép. Az árnyékok valós idejűek lesznek, ha a szél például fújja a növényeket, úgy fog változni az általuk vetett feketeség is.
A single player küldetéseket három, számítógép által irányított karakterrel vihetjük át. Multiplayer játékmódban a teljes kampányt újrajátszhatjuk, köszönhetően a (figyelem!) négy játékos co-operation funkciónak! A kampányba bármikor becsatlakozhat egy haver, és tolhatjuk majd a történetet online, helyi hálózaton, vagy osztott képernyőn is.
A jelek szerint tehát piszok jó játék lesz a Haze, főleg hogy nem csak a nextgen masinák tulajdonosai, hanem a PC-sek is élvezhetik. Ha a játék adatlapjára kattintotok, akkor elolvashatjátok egy korábbi előzetesünket is, melyben a játék által felvonultatott ficsőrök kapták a főszerepet. Feszült izgalommal várjuk a megjelenést!
A játékban Shane Carpenter zsoldos katonát alakítjuk majd, akit első bevetésén Dél-Amerika kellős közepére küldenek, hogy különféle feladatokat lásson el a Mantel nagyvállalatnak. A játék története szerint a nem is oly távoli jövőben egy Mantel nevű vállalat annyira felemelkedik, hogy nem csak Amerika gazdaságának legmeghatározóbb alakja lesz, de beleszólása lesz az ország vezetésébe is, sőt saját zsoldoshadsereget tart majd fent. Mi nekik dolgozunk, busás bérért cserébe bőrünket tesszük kockára, hogy az igazgatóság újabb dollármilliókkal gyarapíthassa bankszámláját. A jövőben a Mantel átveszi a NATO és az ENSZ szerepét is, és bár ellentmondásosak róla a vélemények, szuperfegyvereivel és különleges hadseregével eddig még nem okozott semmi különösebb galibát, mely veszélyeztetné a világ nagyhatalmait.
A Mantel egy másik divíziója a gyógyszeriparra koncentrál. A két profilt persze ügyesen összekombinálták a vezérek, így még nagyobb hatalmat szerezve a vállalatnak. Mérnökeik kifejlesztették a Nectar nevű gyógyszert, melyet ha egy katona bead magának, sosem látott képességekre, és természetfeletti erőkre tesz szert. Fájdalomküszöbe kiszélesedik, jobban fog harcolni, gyorsabb és ügyesebb lesz. Ahol már az Amerikai Hadsereg sem képes rendet tartani, oda hívják a Mantel katonákat, ők garantáltan pontot tesznek minden konfliktus végére.
A Mantel katonák erejét a Nectar-on kívül különleges felszerelésük adja. Fegyverük átüt a hagyományos golyóálló mellényeken, gránátjaik pedig olyan erősek, hogy egy kisebb járművet is levegőbe repítenek. Sisakjuk képessége hasonló lesz a Ghost Recon: Advanced Warfighter-ben látottakhoz. Folyamatos, valós idejű adatokat ad a környékről, képes megkülönböztetni az ellenfeleket a civilektől, és persze folyamatos műholdas összeköttetésben áll a központtal. A kisebb kaliberű golyóknak teljesen ellenálló ruhájuk nem csak védelmez, de egyben biztosítja a katona folyamatos, Nectar-ral való ellátását is. A cég az öltözet sárga-fekete mintája és a nektár elnevezés miatt Méheknek keresztelte el a katonákat.
A speckó felszerelések és fegyverek mellé különleges járművek is dukálnak. A Mantel-nek vannak hatalmas teherautói és helikopterei is, ám ami számunkra fontos, az a négyszemélyes buggy. Egy ember vezet, kettő mögüle kézifegyverrel fedezi az autót, míg egy a tetőre erősített gépágyú segítségével kaszabolja az ellenfeleket.
A játék eseménysorozata állítólag mindössze három napba zsúfolódik. A készítők szerint olyan izgalmas lesz a játékmenet, hogy szinte ki se akarunk majd lépni a játékból, míg végig nem toltuk a teljes kampányt. A Free Radical emberei azonban nem árulják el, pontosan milyen események is várhatóak, és mi lesz a mi szerepünk a játékban. Csak annyit fecsegtek ki, hogy Shane rájön, a Mantel igazából nem a jó oldalt szolgálja, mindent csak önös érdekből tesz, a zsoldosok pedig át lettek verve, és ahelyett, hogy a békét hoznák el, helyette még nagyobb káoszt okoznak, bárhová mennek. Ennyit lehet tudni a fordulatról, a készítők szerint ha többet árulnának el az olyan lenne, mint ha azt mondanák a Star Wars premierje előtt, hogy Darth Vader valójában Luke apja. Ennek tükrében azt hiszem lesz itt fordulat bőven, az izgalmas forgatókönyv miatt nem kell majd aggódnunk!
A tereket megmozgató motort a készítők saját maguk készítették el, azt mondják nem foglalkoznak se az Unreal 3.0-val, se a többi nagyobb engine-nel. Már az első, dzsungeles képeken is láthattuk, hogy bizony nagyon jól tették, a játék pazarul néz ki, a grafikára egy rossz szavunk se lehet majd. Ha az erdőben eldobunk egy füstgránátot, akkor az abból kiszabaduló gáz teljesen átöleli majd a növényeket, és azok leveleit – nem úgy, mint más játékokban, ahol csak elszürkül a kép. Az árnyékok valós idejűek lesznek, ha a szél például fújja a növényeket, úgy fog változni az általuk vetett feketeség is.
A single player küldetéseket három, számítógép által irányított karakterrel vihetjük át. Multiplayer játékmódban a teljes kampányt újrajátszhatjuk, köszönhetően a (figyelem!) négy játékos co-operation funkciónak! A kampányba bármikor becsatlakozhat egy haver, és tolhatjuk majd a történetet online, helyi hálózaton, vagy osztott képernyőn is.
A jelek szerint tehát piszok jó játék lesz a Haze, főleg hogy nem csak a nextgen masinák tulajdonosai, hanem a PC-sek is élvezhetik. Ha a játék adatlapjára kattintotok, akkor elolvashatjátok egy korábbi előzetesünket is, melyben a játék által felvonultatott ficsőrök kapták a főszerepet. Feszült izgalommal várjuk a megjelenést!
Kapcsolódó cikkek
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.