Régen oda voltam a motoros játékokért. A Road Rash-sel (bár nem superbike szimulátor, de) hetekig, sőt hónapokig elvoltunk, a ’97-ben megjelent MotoRacer pedig bebizonyította, hogy nincs megállás ezen a téren.
Akkor voltunk csak igazán büszkék a Windows 95-re, és a minden mai technológiát megalapozó DirectX-re. Emlékeztek még? 4 MB EDO memóriás 3dfx Voodoo 1, PCI csatlakozóval és OpenGL támogatással? Ezek voltak csak az igazán szép idők. Végre eltűntek az Atari-s pixelkockák, és igazi, helyben életre keltett 3D mozgott a képernyőn! 2000-ben persze már a Playstation 2 volt a menő, ekkor debütált először a MotoGP sorozat...
Pazar grafikájával mindenkit ledöntött az akkor még kiaknázatlan, erősségeit keresgélő PS2 konzolon. 2002-ben megjött a folytatás, majd rá egy évre a MotoGP 3 debütált, 2005-ben pedig már az Ultimate Racing Technology borzolta a kedélyeket. A MotoGP 4 után a 06-ra végződő számsor indult be, ekkora döbbentünk csak rá igazán, hogy éves szinten újabbnál újabb motor szimulátorral fogunk gazdagodni. Most 2007-ben itt a legújabb rész, a MotoGP 07, melyet ezúttal már Xbox 360 konzolon teszteltünk le nektek.
Mikor idén februárban kiadták az első screenshotokat, az állunk is leesett. A 06 is megjelent nextgen konzolra, de láttuk, ennek végre teljesen összeszedett, igazi nextgen kinézete lesz, nem csak amolyan felspécizett, blur effektekes, átlagos grafikája. Feszülten vártuk tehát a nyár végét, de sajnos csalódnunk kellett. Nem is kicsit.
Azok a profin beállított, mézes-mázas screenshotok kamuk voltak. Photoshop-pal tették őket szebbé, vagy a fene se tudja mit csináltak, de a játék nem így néz ki. Persze egyes nagy kiadóktól már megszoktuk, hogy a képek mindig túloznak, de itt pofátlanul az történt, hogy nextgen-nek állítottak be egy amúgy teljesen átlagos grafikával rendelkező játékot. Futamok közben nem látni vadul csillogó mocikat, háttérben elhomályosodó közönséget, és mindenféle modern fényekkeftet. A MotoGP 07 (a valóban kicsit felcsicsázott replayeket leszámítva) teljesen átlagos képet mutat, az Xbox 360-on pedig egyenesen csúnyának mondható. Szemfényvesztés volt az egész, becsapottnak érzem magam.
Oda se neki, a játék amúgy egész jó, csak más körítésben, mint amire számítottunk. Az egyjátékos módban Quick Race (Gyors Futam), Championship Mode (Bajnokság), Racing Career (Versenyzői Karrier) és Time Trial (Időmérő) módok között választhatunk, bár csendben megjegyezném, nem találkoztam még olyan emberrel, aki ez utóbbit igazán élvezte volna. A Championship-ben egy teljes szezont nyomhatunk végig egy általunk kiválasztott sztárral, a Karrier pedig egyértelműen arról szól, hogy egy újonc bőrébe bújva felküzdjük magunkat a Gyorsasági Motoros Világbajnokság profi pilótái közé. Ez utóbbi a legnehezebb, itt ugyanis egy olyan ügyetlen, motorozni alig tudó pilótát kapunk, akivel kínszenvedés az első futamokat befejezni – ráadásul mindössze 10, 15 és 25 Gamerscore jár a három nehézségi szinten való profi teljesítésünkért cserébe. Kicsit lehangoló mi?
A többjátékos mód szintén teljesen átlagos képet mutat. Van System Link, Xbox LIVE verseny és Split Screen, mely utóbbiban az osztott képernyős mókára nyílik lehetőségünk. A LIVE játéknál finomság, hogy vannak különböző tornák is, melyeken egy amolyan online championship módban bizonyíthatunk. Természetesen a Single Player és a Multiplayer játékmódokban kipróbálható a MotoGP és az Xtreme versenysorozat is.
Apró érdekesség, hogy karrier módban saját karaktert hozhatunk létre, akinek teljesítményétől függően pontonkén növelhető a tudása. Külön öröm, hogy a Workshop lehetőséget nyújt a motor, a sisak és az overál teljes színezésére, matricázására, egyénivé tételére. Készíthetünk saját felírásokat és mintákat is, így akár a Gamekapocs is lehet főszponzora ifjú titánunknak.
A játék ugye szimulátor, ennek megfelelően kicsit nehézkes is az irányítása – mondhatni okosan kell benne manőverezgetni. Rossz pont, hogy a játék indítása után azonnal a Settings-ben kell kezdeni, ugyanis az Xbox 360 kontrollerkiosztása nagyon hülyén lett kalibrálva. Megszokhattuk már, hogy a jobb ravasszal adjuk a gáz, a ballal pedig fékezünk, és mivel ezek nyomásérzékenyek, egy kis gyakorlás után tökéletesen lehet velük uralni a járművet. Az alapbeállítások ehelyett itt az A és az X gombokra tették a gáz/fék parancsot, aminek az a vége, hogy csak padlógázzal és satufékkel lehet közlekedni. A többit gondolom magatoktól is kitaláljátok: pörgés, csúszkálás, irányíthatatlan bicaj, teljes káosz. Nem árt tehát átállítani a gombokat!
A MotoGP honlapján nagyba reklámozzák, hogy ilyen-olyan ügyes lett a mesterséges intelligencia, a versenyzők igazi profi módjára viselkednek a pályán. Nem tudom, hogy komolyan gondolták-e, de az AI kimerül annyiból, hogy a versenyzők kikerülnek minket, ha elesünk, vagy igyekeznek fékezni, ha eléjük vágunk. Nincs semmi több, mindenki az ideális íven, biztonságos sebességgel halad, sőt akad néhány olyan mazsola is, akit már a harmadik körben kerülgetni kell, úgy le van maradva a mezőnytől. Nem vagyok egy nagy MotoGP faló, de ilyen a való életben azért nem sűrűn fordul elő.
A motorosok viselkedését is próbálták interaktívvá tenni a készítők, de mit ne mondjak, nem nagyon jött össze. Ha lekoccolunk valakit, akkor a pilótánk laza kézmozdulattal bocsánatot kér a másiktól, ha pedig előzünk, akkor kifordítja a fejét, valószínűleg azért, hogy kinevesse ellenfelét. Ez azért „igen valósághű", főleg akkor, ha 250-nel közeledünk egy kanyar felé, pilótánk pedig éppen oldalra néz. Apró szőrszálhasogatások ezek, de hát muszáj belekötni valamibe nem?
Mint látjátok a cikkben, nincs sok gáz a MotoGP 07-tel, csak éppen az összkép az, amiért nem vagyunk oda. Se a grafika, se a játékélmény nem mondható kifejezetten jónak, az egyetlen szerencse, hogy nagyon eltalálták a sebességérzetet. Reméljük jövőre írnak egy új engine-t a játéknak, és nem kell többet a „hádépées" minőségű grafikát bambulnunk. Alakulgat a MotoGP sorozat, volt már ennél jobb rész, de jelenleg, 2007. végén ez már kevés, hogy igazán a szívünkbe zárjuk a szériát. Elnagyolt lett, kicsit összecsapott is, ráadásul a 16000 FT-os full price kategóriában jelent meg.
Pazar grafikájával mindenkit ledöntött az akkor még kiaknázatlan, erősségeit keresgélő PS2 konzolon. 2002-ben megjött a folytatás, majd rá egy évre a MotoGP 3 debütált, 2005-ben pedig már az Ultimate Racing Technology borzolta a kedélyeket. A MotoGP 4 után a 06-ra végződő számsor indult be, ekkora döbbentünk csak rá igazán, hogy éves szinten újabbnál újabb motor szimulátorral fogunk gazdagodni. Most 2007-ben itt a legújabb rész, a MotoGP 07, melyet ezúttal már Xbox 360 konzolon teszteltünk le nektek.
Mikor idén februárban kiadták az első screenshotokat, az állunk is leesett. A 06 is megjelent nextgen konzolra, de láttuk, ennek végre teljesen összeszedett, igazi nextgen kinézete lesz, nem csak amolyan felspécizett, blur effektekes, átlagos grafikája. Feszülten vártuk tehát a nyár végét, de sajnos csalódnunk kellett. Nem is kicsit.
Azok a profin beállított, mézes-mázas screenshotok kamuk voltak. Photoshop-pal tették őket szebbé, vagy a fene se tudja mit csináltak, de a játék nem így néz ki. Persze egyes nagy kiadóktól már megszoktuk, hogy a képek mindig túloznak, de itt pofátlanul az történt, hogy nextgen-nek állítottak be egy amúgy teljesen átlagos grafikával rendelkező játékot. Futamok közben nem látni vadul csillogó mocikat, háttérben elhomályosodó közönséget, és mindenféle modern fényekkeftet. A MotoGP 07 (a valóban kicsit felcsicsázott replayeket leszámítva) teljesen átlagos képet mutat, az Xbox 360-on pedig egyenesen csúnyának mondható. Szemfényvesztés volt az egész, becsapottnak érzem magam.
Oda se neki, a játék amúgy egész jó, csak más körítésben, mint amire számítottunk. Az egyjátékos módban Quick Race (Gyors Futam), Championship Mode (Bajnokság), Racing Career (Versenyzői Karrier) és Time Trial (Időmérő) módok között választhatunk, bár csendben megjegyezném, nem találkoztam még olyan emberrel, aki ez utóbbit igazán élvezte volna. A Championship-ben egy teljes szezont nyomhatunk végig egy általunk kiválasztott sztárral, a Karrier pedig egyértelműen arról szól, hogy egy újonc bőrébe bújva felküzdjük magunkat a Gyorsasági Motoros Világbajnokság profi pilótái közé. Ez utóbbi a legnehezebb, itt ugyanis egy olyan ügyetlen, motorozni alig tudó pilótát kapunk, akivel kínszenvedés az első futamokat befejezni – ráadásul mindössze 10, 15 és 25 Gamerscore jár a három nehézségi szinten való profi teljesítésünkért cserébe. Kicsit lehangoló mi?
A többjátékos mód szintén teljesen átlagos képet mutat. Van System Link, Xbox LIVE verseny és Split Screen, mely utóbbiban az osztott képernyős mókára nyílik lehetőségünk. A LIVE játéknál finomság, hogy vannak különböző tornák is, melyeken egy amolyan online championship módban bizonyíthatunk. Természetesen a Single Player és a Multiplayer játékmódokban kipróbálható a MotoGP és az Xtreme versenysorozat is.
Apró érdekesség, hogy karrier módban saját karaktert hozhatunk létre, akinek teljesítményétől függően pontonkén növelhető a tudása. Külön öröm, hogy a Workshop lehetőséget nyújt a motor, a sisak és az overál teljes színezésére, matricázására, egyénivé tételére. Készíthetünk saját felírásokat és mintákat is, így akár a Gamekapocs is lehet főszponzora ifjú titánunknak.
A játék ugye szimulátor, ennek megfelelően kicsit nehézkes is az irányítása – mondhatni okosan kell benne manőverezgetni. Rossz pont, hogy a játék indítása után azonnal a Settings-ben kell kezdeni, ugyanis az Xbox 360 kontrollerkiosztása nagyon hülyén lett kalibrálva. Megszokhattuk már, hogy a jobb ravasszal adjuk a gáz, a ballal pedig fékezünk, és mivel ezek nyomásérzékenyek, egy kis gyakorlás után tökéletesen lehet velük uralni a járművet. Az alapbeállítások ehelyett itt az A és az X gombokra tették a gáz/fék parancsot, aminek az a vége, hogy csak padlógázzal és satufékkel lehet közlekedni. A többit gondolom magatoktól is kitaláljátok: pörgés, csúszkálás, irányíthatatlan bicaj, teljes káosz. Nem árt tehát átállítani a gombokat!
A MotoGP honlapján nagyba reklámozzák, hogy ilyen-olyan ügyes lett a mesterséges intelligencia, a versenyzők igazi profi módjára viselkednek a pályán. Nem tudom, hogy komolyan gondolták-e, de az AI kimerül annyiból, hogy a versenyzők kikerülnek minket, ha elesünk, vagy igyekeznek fékezni, ha eléjük vágunk. Nincs semmi több, mindenki az ideális íven, biztonságos sebességgel halad, sőt akad néhány olyan mazsola is, akit már a harmadik körben kerülgetni kell, úgy le van maradva a mezőnytől. Nem vagyok egy nagy MotoGP faló, de ilyen a való életben azért nem sűrűn fordul elő.
A motorosok viselkedését is próbálták interaktívvá tenni a készítők, de mit ne mondjak, nem nagyon jött össze. Ha lekoccolunk valakit, akkor a pilótánk laza kézmozdulattal bocsánatot kér a másiktól, ha pedig előzünk, akkor kifordítja a fejét, valószínűleg azért, hogy kinevesse ellenfelét. Ez azért „igen valósághű", főleg akkor, ha 250-nel közeledünk egy kanyar felé, pilótánk pedig éppen oldalra néz. Apró szőrszálhasogatások ezek, de hát muszáj belekötni valamibe nem?
Mint látjátok a cikkben, nincs sok gáz a MotoGP 07-tel, csak éppen az összkép az, amiért nem vagyunk oda. Se a grafika, se a játékélmény nem mondható kifejezetten jónak, az egyetlen szerencse, hogy nagyon eltalálták a sebességérzetet. Reméljük jövőre írnak egy új engine-t a játéknak, és nem kell többet a „hádépées" minőségű grafikát bambulnunk. Alakulgat a MotoGP sorozat, volt már ennél jobb rész, de jelenleg, 2007. végén ez már kevés, hogy igazán a szívünkbe zárjuk a szériát. Elnagyolt lett, kicsit összecsapott is, ráadásul a 16000 FT-os full price kategóriában jelent meg.
Ahogy leírtad, egyetértek a pontozásoddal
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.