Race 07: The Official WTCC Game

  • Írta: Daks
  • 2007. november 14.
Link másolása
Értékelés 9.3
A svéd Simbin évente legalább egyszer meglep minket egy fantasztikus szimulátorral. Igazi sikertörténetük 2005-ben kezdődött, ekkor jelent meg ugyanis a GTR: FIA Racing Game, majd fél évre rá a GT Legends. Egy évvel később már itt is volt a GTR 2, majd jött a Race: The WTCC Game, most pedig a Race 07: The Official WTCC Game van soron – erről fogunk beszélni jelen cikkünkben is.
A Race 07 az előzőektől eltérően egy csomagban kínálja a tavalyi és az idei idény WTCC (World Touring Car Championship) versenyeit, itt megtalálható a 2006-os és a 2007-es év összes pilótája, autója, és pályája, az összes hozzá tartozó licensszel együtt. Akinek ez nem lenne még elég, az belekóstolhat a '87-es WTCC-be, az F1 előszobájának hívott Formula 3000-es versenyekbe, a már a TOCA-ban is látott Formula BMW futamokba, a Mini Cooper bajnokságba, a Caterham-be, valamint az SR3 és SR4 modelleknek helyt adó Radical irányvonalba. Ha összeadjuk a nyolc nagy lehetőséget, akkor összesen nem kevesebb, mint 9 osztály 300 autójának volánja mögé pattanhatunk, meghódítva ily módon a 32 valós pályáról mintázott térképet.


A 300 autónyi számadat persze úgy jött ki, hogy a készítők összeszámolták, összesen hány versenyző indul a különböző versenyeken – az teljesen egyértelmű, hogy minden versenyben alig néhány autótípus érhető el, csak a szín, a pilóta és a csapat változik. Az idei WTCC-n kívül érdemes még elindítani a tavalyi versenyt is, ott ugyanis az idei BMW, Chevrolet, Seat, Alfa Romeo négyesen túl még van Peugeot és Honda, sőt a '87-es kupán indulva meglovagolhatjuk a jó öreg M3-ast, vagy mindenki kedvencét, az Alfa 75 Turbo-t.


A játék indítása után három lehetőség közül választhatunk. A Race Event-ben szabadon vehetünk részt egy-egy versenyhétvégén, az általunk választott pilótával, a nekünk tetsző pályán. Championship módban a 2007-es WTCC kupának vághatunk neki, míg az Additional Events-ben lehet gyakorolni, vagy idő ellen versenyezni. A lehetőségeket nem nagyon kell magyarázni, inkább lássuk, hogy milyen ficsőröket kínál a játék. Verseny előtt, ha kiválasztottuk a pályát és az autót, belőhetjük, hogy milyen erős szimulációt kérünk a programtól. Beállíthatjuk a körök és az ellenfelek számát, a gép vezérelte pilóták ügyességét, az időjárást, valamint a váltó típusát. A profik ezen felül kikapcsolhatják a fékezést segítő applikációt és a kormányzás rásegítőt, belőhetik, hogy milyen realisztikus legyen a sérülés, honnan induljunk, legyen-e felvezető kör, továbbá milyen gumi legyen az autón, legyen-e random technikai meghibásodás, milyen legyen a fogyasztás, és milyen zászlószabályok legyenek érvényben. Nem semmi lehetőségek vannak tehát, és noha kimaradtak a technikával bíbelődő autószerelő zsenik által kedvelt finomhangolások, azért így is totál testre lehet szabni a játékot.


Szimulátorhoz hűen jó nehéz lett az irányítás, a játék tényleg valami olyasmi élményt nyújt, mintha egy valódi versenygépben ülnénk. Az biztos, hogy aki a kontrolleres, ne adj Isten a billentyűzetes autóvezetést kedveli, az felejtse el a játékot, ezt csak profi szimulátoros kormánnyal lehet élvezni, és csak úgy, ha a Pro beállításokat választjuk, vagyis letiltjuk a különböző segítő lehetőségeket, és 100%-os realizmust kérünk a programtól. Fantasztikus élményt, ahogy tényleg mi uraljuk a gépet, figyeljük a fordulatot, a kanyarban visszaváltunk, keressük az ideális ívet, belső nézetben pedig szinte érezzük, ahogy alattunk dolgoznak a lóerők.


Vezetés közben ötféle kamera közül választhatunk. Az arcade rajongónak van helikopteres nézet, lökhárító, illetve motorháztető kamera, az igazi szimulátorosoknak pedig két belső nézet. Az egyik a szokásos belső kameraállás, előttünk a műszerfallal, itt láthatjuk, ahogy fickónk fogja a kormányt, és vadul váltogat. Kedvencünk azonban a bukósisakos nézet, itt épphogy belóg a műszerfal a képbe, mi pedig totálisan az útra figyelhetünk. Hihetetlen hangulatfokozó apróság, hogy Formula osztályban koszosodik sisakunk plexije, és mint a való életben, itt is lehúzhatunk róla egy-egy fóliaréteget, így tisztítva úgymond látásunkat. Normál autónál ez a ficsőr úgy néz ki, hogy a szélvédőre ragad rá a por, sőt nem ritkán előfordul az, hogy kilapítunk néhány arra tévedő rovart is.


A sérülésekről is érdemes pár szót ejteni. A Race 07-re a készítők továbbfejlesztették a vizuális és technikai sérüléseket, a Formula autónak például kitörhetőek a kerekei, leszakíthatóak a vezetőszárnyai, illetve egy-egy kisebb csattanás után meghibásodhat a váltó, a fék, vagy bármi más kis berendezés, amire egy-egy karambol az életben is hatással van. A sima autók is roncsolódnak persze, ilyenkor horpad az alumínium, repül a lökhárító, deformálódik a kasztni, de ha nem karambolozunk, akkor is hazavághatjuk az autót, például úgy, hogy nem kapcsolunk időben nagyobb sebességbe. A Race 07-ben az autóvezetés tehát teljes embert kíván, itt tényleg úgy kell viselkedni, mintha a saját, igazi kocsinkkal állnánk rajthoz.


A szimuláció és az élmény fantasztikus, a játékot egy kicsit a grafikája rontja el. Régi motor duruzsol alatta, és bár az autók nagyon is szépek, a táj és maga az összkép már nem állja meg a helyét. A színek fakók, a textúrák kicsit homályosak, a közönség papírból van, sőt még át is gázolhatunk rajtuk, ha úgy döntünk, hogy letérünk az aszfaltról, és köztük folytatjuk a száguldozást. A fák és növények kidolgozottsága is hagy némi kivánnivalót maga után, a grafikának köze sincs a PS3-on és X360-on látott nextgen autóversenyek látványához. Ellenben igen baráti a gépigény, szegény egymagos Celeronos tesztgépünknél se kellett lebutítani a grafikát, a játék szaggatásmentesen futott.


A Simbin idén is bebizonyította, hogy nincs ellenfele az autószimulátorok világában, ők az abszolút királyok. Ha egy kicsit dolgoztak volna még a küllemen, és az autók roncsolódási modellén, akkor maximum pontszámot kapott volna a játék, így meg kell elégednie szerény 9.3-mal. Azért ez se semmi teljesítmény, le a kalappal a Race 07 előtt!

7.
7.
jawa3500403
hogy lehet kamera nézetet váltani a játékba
6.
6.
3Dbalázs
érdeklödök ezér a játéksoftwer után.
5.
5.
markus3
bar igaz van kormany is de hat akinek az nincs az mitcsinal csak nem lehet olyan nehez az iranyitas
4.
4.
markus3
az iranyitasal kapcsolatban: de ha van pc es verzio akor azon kellet valamit konyiteni az iranyitason vagy valami mert ha van pc es verzio akor csak kell lehesen iranyitani ha nem lehetne pc es verziot bullel iranyitani akor nem csinalnanak vagy nemis tudom csak egy velemeny
3.
3.
t.roli
Van ps2 re GT ;)

700 autóval... nyami
2.
2.
Sogi
csak az ps3-ra lesz :) kerdeznem, h kormany nelkul van ertelme a jateknak? mer mindig is jaccottam vna vmi ijesmivel, csak mindenki a kormanyt mondja h kell... gamepadom az viszont van, analogkaros. ha esetleg az er vmit :)
1.
1.
t.roli
Majd kiváncsi leszek hány pontot adtok majd az új Gran Turismónak.. Mert én azt ellenfelének tartom bármely autós szimulátoros játéknak.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...