A svéd Simbin évente legalább egyszer meglep minket egy fantasztikus szimulátorral. Igazi sikertörténetük 2005-ben kezdődött, ekkor jelent meg ugyanis a GTR: FIA Racing Game, majd fél évre rá a GT Legends. Egy évvel később már itt is volt a GTR 2, majd jött a Race: The WTCC Game, most pedig a Race 07: The Official WTCC Game van soron – erről fogunk beszélni jelen cikkünkben is.
A Race 07 az előzőektől eltérően egy csomagban kínálja a tavalyi és az idei idény WTCC (World Touring Car Championship) versenyeit, itt megtalálható a 2006-os és a 2007-es év összes pilótája, autója, és pályája, az összes hozzá tartozó licensszel együtt. Akinek ez nem lenne még elég, az belekóstolhat a '87-es WTCC-be, az F1 előszobájának hívott Formula 3000-es versenyekbe, a már a TOCA-ban is látott Formula BMW futamokba, a Mini Cooper bajnokságba, a Caterham-be, valamint az SR3 és SR4 modelleknek helyt adó Radical irányvonalba. Ha összeadjuk a nyolc nagy lehetőséget, akkor összesen nem kevesebb, mint 9 osztály 300 autójának volánja mögé pattanhatunk, meghódítva ily módon a 32 valós pályáról mintázott térképet.
A 300 autónyi számadat persze úgy jött ki, hogy a készítők összeszámolták, összesen hány versenyző indul a különböző versenyeken – az teljesen egyértelmű, hogy minden versenyben alig néhány autótípus érhető el, csak a szín, a pilóta és a csapat változik. Az idei WTCC-n kívül érdemes még elindítani a tavalyi versenyt is, ott ugyanis az idei BMW, Chevrolet, Seat, Alfa Romeo négyesen túl még van Peugeot és Honda, sőt a '87-es kupán indulva meglovagolhatjuk a jó öreg M3-ast, vagy mindenki kedvencét, az Alfa 75 Turbo-t.
A játék indítása után három lehetőség közül választhatunk. A Race Event-ben szabadon vehetünk részt egy-egy versenyhétvégén, az általunk választott pilótával, a nekünk tetsző pályán. Championship módban a 2007-es WTCC kupának vághatunk neki, míg az Additional Events-ben lehet gyakorolni, vagy idő ellen versenyezni. A lehetőségeket nem nagyon kell magyarázni, inkább lássuk, hogy milyen ficsőröket kínál a játék. Verseny előtt, ha kiválasztottuk a pályát és az autót, belőhetjük, hogy milyen erős szimulációt kérünk a programtól. Beállíthatjuk a körök és az ellenfelek számát, a gép vezérelte pilóták ügyességét, az időjárást, valamint a váltó típusát. A profik ezen felül kikapcsolhatják a fékezést segítő applikációt és a kormányzás rásegítőt, belőhetik, hogy milyen realisztikus legyen a sérülés, honnan induljunk, legyen-e felvezető kör, továbbá milyen gumi legyen az autón, legyen-e random technikai meghibásodás, milyen legyen a fogyasztás, és milyen zászlószabályok legyenek érvényben. Nem semmi lehetőségek vannak tehát, és noha kimaradtak a technikával bíbelődő autószerelő zsenik által kedvelt finomhangolások, azért így is totál testre lehet szabni a játékot.
Szimulátorhoz hűen jó nehéz lett az irányítás, a játék tényleg valami olyasmi élményt nyújt, mintha egy valódi versenygépben ülnénk. Az biztos, hogy aki a kontrolleres, ne adj Isten a billentyűzetes autóvezetést kedveli, az felejtse el a játékot, ezt csak profi szimulátoros kormánnyal lehet élvezni, és csak úgy, ha a Pro beállításokat választjuk, vagyis letiltjuk a különböző segítő lehetőségeket, és 100%-os realizmust kérünk a programtól. Fantasztikus élményt, ahogy tényleg mi uraljuk a gépet, figyeljük a fordulatot, a kanyarban visszaváltunk, keressük az ideális ívet, belső nézetben pedig szinte érezzük, ahogy alattunk dolgoznak a lóerők.
Vezetés közben ötféle kamera közül választhatunk. Az arcade rajongónak van helikopteres nézet, lökhárító, illetve motorháztető kamera, az igazi szimulátorosoknak pedig két belső nézet. Az egyik a szokásos belső kameraállás, előttünk a műszerfallal, itt láthatjuk, ahogy fickónk fogja a kormányt, és vadul váltogat. Kedvencünk azonban a bukósisakos nézet, itt épphogy belóg a műszerfal a képbe, mi pedig totálisan az útra figyelhetünk. Hihetetlen hangulatfokozó apróság, hogy Formula osztályban koszosodik sisakunk plexije, és mint a való életben, itt is lehúzhatunk róla egy-egy fóliaréteget, így tisztítva úgymond látásunkat. Normál autónál ez a ficsőr úgy néz ki, hogy a szélvédőre ragad rá a por, sőt nem ritkán előfordul az, hogy kilapítunk néhány arra tévedő rovart is.
A sérülésekről is érdemes pár szót ejteni. A Race 07-re a készítők továbbfejlesztették a vizuális és technikai sérüléseket, a Formula autónak például kitörhetőek a kerekei, leszakíthatóak a vezetőszárnyai, illetve egy-egy kisebb csattanás után meghibásodhat a váltó, a fék, vagy bármi más kis berendezés, amire egy-egy karambol az életben is hatással van. A sima autók is roncsolódnak persze, ilyenkor horpad az alumínium, repül a lökhárító, deformálódik a kasztni, de ha nem karambolozunk, akkor is hazavághatjuk az autót, például úgy, hogy nem kapcsolunk időben nagyobb sebességbe. A Race 07-ben az autóvezetés tehát teljes embert kíván, itt tényleg úgy kell viselkedni, mintha a saját, igazi kocsinkkal állnánk rajthoz.
A szimuláció és az élmény fantasztikus, a játékot egy kicsit a grafikája rontja el. Régi motor duruzsol alatta, és bár az autók nagyon is szépek, a táj és maga az összkép már nem állja meg a helyét. A színek fakók, a textúrák kicsit homályosak, a közönség papírból van, sőt még át is gázolhatunk rajtuk, ha úgy döntünk, hogy letérünk az aszfaltról, és köztük folytatjuk a száguldozást. A fák és növények kidolgozottsága is hagy némi kivánnivalót maga után, a grafikának köze sincs a PS3-on és X360-on látott nextgen autóversenyek látványához. Ellenben igen baráti a gépigény, szegény egymagos Celeronos tesztgépünknél se kellett lebutítani a grafikát, a játék szaggatásmentesen futott.
A Simbin idén is bebizonyította, hogy nincs ellenfele az autószimulátorok világában, ők az abszolút királyok. Ha egy kicsit dolgoztak volna még a küllemen, és az autók roncsolódási modellén, akkor maximum pontszámot kapott volna a játék, így meg kell elégednie szerény 9.3-mal. Azért ez se semmi teljesítmény, le a kalappal a Race 07 előtt!
A 300 autónyi számadat persze úgy jött ki, hogy a készítők összeszámolták, összesen hány versenyző indul a különböző versenyeken – az teljesen egyértelmű, hogy minden versenyben alig néhány autótípus érhető el, csak a szín, a pilóta és a csapat változik. Az idei WTCC-n kívül érdemes még elindítani a tavalyi versenyt is, ott ugyanis az idei BMW, Chevrolet, Seat, Alfa Romeo négyesen túl még van Peugeot és Honda, sőt a '87-es kupán indulva meglovagolhatjuk a jó öreg M3-ast, vagy mindenki kedvencét, az Alfa 75 Turbo-t.
A játék indítása után három lehetőség közül választhatunk. A Race Event-ben szabadon vehetünk részt egy-egy versenyhétvégén, az általunk választott pilótával, a nekünk tetsző pályán. Championship módban a 2007-es WTCC kupának vághatunk neki, míg az Additional Events-ben lehet gyakorolni, vagy idő ellen versenyezni. A lehetőségeket nem nagyon kell magyarázni, inkább lássuk, hogy milyen ficsőröket kínál a játék. Verseny előtt, ha kiválasztottuk a pályát és az autót, belőhetjük, hogy milyen erős szimulációt kérünk a programtól. Beállíthatjuk a körök és az ellenfelek számát, a gép vezérelte pilóták ügyességét, az időjárást, valamint a váltó típusát. A profik ezen felül kikapcsolhatják a fékezést segítő applikációt és a kormányzás rásegítőt, belőhetik, hogy milyen realisztikus legyen a sérülés, honnan induljunk, legyen-e felvezető kör, továbbá milyen gumi legyen az autón, legyen-e random technikai meghibásodás, milyen legyen a fogyasztás, és milyen zászlószabályok legyenek érvényben. Nem semmi lehetőségek vannak tehát, és noha kimaradtak a technikával bíbelődő autószerelő zsenik által kedvelt finomhangolások, azért így is totál testre lehet szabni a játékot.
Szimulátorhoz hűen jó nehéz lett az irányítás, a játék tényleg valami olyasmi élményt nyújt, mintha egy valódi versenygépben ülnénk. Az biztos, hogy aki a kontrolleres, ne adj Isten a billentyűzetes autóvezetést kedveli, az felejtse el a játékot, ezt csak profi szimulátoros kormánnyal lehet élvezni, és csak úgy, ha a Pro beállításokat választjuk, vagyis letiltjuk a különböző segítő lehetőségeket, és 100%-os realizmust kérünk a programtól. Fantasztikus élményt, ahogy tényleg mi uraljuk a gépet, figyeljük a fordulatot, a kanyarban visszaváltunk, keressük az ideális ívet, belső nézetben pedig szinte érezzük, ahogy alattunk dolgoznak a lóerők.
Vezetés közben ötféle kamera közül választhatunk. Az arcade rajongónak van helikopteres nézet, lökhárító, illetve motorháztető kamera, az igazi szimulátorosoknak pedig két belső nézet. Az egyik a szokásos belső kameraállás, előttünk a műszerfallal, itt láthatjuk, ahogy fickónk fogja a kormányt, és vadul váltogat. Kedvencünk azonban a bukósisakos nézet, itt épphogy belóg a műszerfal a képbe, mi pedig totálisan az útra figyelhetünk. Hihetetlen hangulatfokozó apróság, hogy Formula osztályban koszosodik sisakunk plexije, és mint a való életben, itt is lehúzhatunk róla egy-egy fóliaréteget, így tisztítva úgymond látásunkat. Normál autónál ez a ficsőr úgy néz ki, hogy a szélvédőre ragad rá a por, sőt nem ritkán előfordul az, hogy kilapítunk néhány arra tévedő rovart is.
A sérülésekről is érdemes pár szót ejteni. A Race 07-re a készítők továbbfejlesztették a vizuális és technikai sérüléseket, a Formula autónak például kitörhetőek a kerekei, leszakíthatóak a vezetőszárnyai, illetve egy-egy kisebb csattanás után meghibásodhat a váltó, a fék, vagy bármi más kis berendezés, amire egy-egy karambol az életben is hatással van. A sima autók is roncsolódnak persze, ilyenkor horpad az alumínium, repül a lökhárító, deformálódik a kasztni, de ha nem karambolozunk, akkor is hazavághatjuk az autót, például úgy, hogy nem kapcsolunk időben nagyobb sebességbe. A Race 07-ben az autóvezetés tehát teljes embert kíván, itt tényleg úgy kell viselkedni, mintha a saját, igazi kocsinkkal állnánk rajthoz.
A szimuláció és az élmény fantasztikus, a játékot egy kicsit a grafikája rontja el. Régi motor duruzsol alatta, és bár az autók nagyon is szépek, a táj és maga az összkép már nem állja meg a helyét. A színek fakók, a textúrák kicsit homályosak, a közönség papírból van, sőt még át is gázolhatunk rajtuk, ha úgy döntünk, hogy letérünk az aszfaltról, és köztük folytatjuk a száguldozást. A fák és növények kidolgozottsága is hagy némi kivánnivalót maga után, a grafikának köze sincs a PS3-on és X360-on látott nextgen autóversenyek látványához. Ellenben igen baráti a gépigény, szegény egymagos Celeronos tesztgépünknél se kellett lebutítani a grafikát, a játék szaggatásmentesen futott.
A Simbin idén is bebizonyította, hogy nincs ellenfele az autószimulátorok világában, ők az abszolút királyok. Ha egy kicsit dolgoztak volna még a küllemen, és az autók roncsolódási modellén, akkor maximum pontszámot kapott volna a játék, így meg kell elégednie szerény 9.3-mal. Azért ez se semmi teljesítmény, le a kalappal a Race 07 előtt!
700 autóval... nyami
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.