Mikor a CryTek tavaly nyáron stúdiót alapított Budapesten, el se tudtuk képzelni, vajon milyen feladattal bízzák meg a derék magyar programozókat. Talán a konzolos átiratok készülnek majd itt? Vagy egy teljesen új CryTek játék szülőföldje lehet fővárosunk? Több ilyen találhatás is napvilágot látott az utóbbi hónapokban, most viszont már tudjuk jól. Mi fejlesztjük a Crysis kiegészítőlemezét!
A Crysis Warhead nem az eredeti játék történetét fogja továbbvinni, arra ott lesz majd a Crysis 2. Ez sokkal inkább egy mellékszálat dolgoz majd fel, melynek első számú szereplője az előző részben megismert Psycho lesz. És hogy az új főhősünk neve és a játék között legyen egy kis párhuzam is, a Crysis Warhead az előző résznél sokkal őrültebb, sokkal betegebb lesz!
Jól hangzik mi? Első változás, hogy még a korábbiaknál is több nyers akcióra számíthatunk, a játék egy erőteljesebb shooter lesz, több lövöldözéssel, véresebb összecsapásokkal, nagyobb robbanásokkal. Egy külföldi újságíró kollégánk nagyon találóan úgy fogalmazott, hogy míg a Crysis egy amolyan őserdős macska-egér harc volt, addig a Warhead vállat vonva ezek láttán egyszerűen gondol egyet, és felrobbantja az egész dzsungelt. De hogy a történetről is beszéljünk egy kicsit, meg kell említeni, a Warhead sztorija a Cysis első részével párhuzamosan fog játszódni, mi pedig nem mást alakítunk majd, mint az előbb említett Michael Psyches őrmestert, vagyis Psychot.
A sztori kezdetét a Crysisben már láttuk, ott Psycho az idegen fegyvert szállító repülőn tűnik fel először, ám azt nem tudtuk meg, hogy mi lett vele az ottani események után. Mi történt a katonával, és hogyan jutott végül haza a kicsit túlméretezett trófeával? Ezekre a kérdésekre a Warheadben találjuk majd meg a választ, mely a fejlesztők ígérete szerint legalább olyan hosszú és kalandos lesz, mint az alapjáték.
Érdekesség, hogy míg az első részben egy arctalan főhőst irányítottunk, és mindent belső nézetből éltünk át, addig a Warheadben újra és újra szembesülni fogunk Psycho koszos, zilált fizimiskájával, köszönhetően sokkal több külső nézetes átvezető animációnak. Színesebb és érdekesebb lesz a főszereplő, jobban hozzá tudunk majd nőni, agresszivitása és vakmerősége pedig egy sokkal érdekesebb irányba viszi el a Crysis világát.
Noha a játék egy időben fog játszódni az előddel, és a történetben, valamint az eseményekben is sok lesz az átfedés, azért sok újdonságra lehet számítani. Lesznek új fegyverek és járművek is – az előbbiből kiemelendő a dupla géppisztoly, míg az utóbbi kategória nagy érdekessége az elődjénél sokkal jobban felszerelt, erősebb és gyorsabb advanced scout vehicle.
Természetesen a grafikus motor is kap egy kisebb botox kezelést az új epizód tiszteletére. Teljesítmény és látvány tuning egyaránt jár majd neki, a Warheadben megújul a particle system, sőt a programozók átdolgozzák az ambient lightingot is, magyarán a környezeti fényviszonyokat, melynek köszönhetően ugyanolyan erőforrás mellett a korábbinál is szebb látványt kapunk majd. Jó hír továbbá, hogy a Vista Service Pack 1 sokkal barátságosabb a 3D-s alkalmazásokkal, az új NVidia driver pedig immáron teljes mértékben támogatja a Crysist. Nem kell tehát a szokásosnál jobban aggódni a játék futtatását illetően, sőt a fejlesztők szeretnék végre eltörölni a játék high-end PC-t zabáló gépigénye körül kialakult félelmeket is – főleg, hogy az előző rész viszonylagos bukását is ez idézte elő.
A magas gépigény tavaly nem csak azt eredményezte, hogy kevesen vették meg a játékot, hanem azt is, hogy sokan inkább letöltötték, a játékra szánt 50 dolcsit pedig memóriára vagy egyéb kiegészítőre költötték. Állítólag húsz Crysisből egy volt csak eredeti tavaly, ezért is dolgoznak ki egy új másolás elleni védelmet, mely állítólag a rendes felhasználókat is szívató kőkemény védelmeknél sokkal barátságosabb lesz, viszont legalább olyan hasznosan látja majd el feladatát. A számítógépen való erős warez ráadásul azt is eredményezte, hogy a Warhead lesz az utolsó PC exkluzív Crysis, a második és harmadik rész, valamint azok kiegészítői újgenerációs konzolra is meg fognak majd jelenni.
Reméljük jó munkát végeznek a magyar programozók, és egy igazán élvezetes, friss és jó Crysis epizódot kapunk tőlük. Sokan egyébként nagy RTS fejlesztő veteránok, úgyhogy biztosan számíthatunk majd pár FPS-től eltérő, viszont igen érdekes megoldásra. Egyelőre ennyit tudtunk összeszedni a Warheadről, a budapesti stúdióban olyannyira hatalmas a titoktartás, hogy míg a Crysis első részéről szinte mindent tudni lehetett már a premier előtt, a kiegészítő fontosabb eseményeinek felfedezése ezúttal már a felhasználóra vár. A játék megjelenése idén év végére várható, cikkünk az IGN magazin előzetesének nyomán készült.
Jól hangzik mi? Első változás, hogy még a korábbiaknál is több nyers akcióra számíthatunk, a játék egy erőteljesebb shooter lesz, több lövöldözéssel, véresebb összecsapásokkal, nagyobb robbanásokkal. Egy külföldi újságíró kollégánk nagyon találóan úgy fogalmazott, hogy míg a Crysis egy amolyan őserdős macska-egér harc volt, addig a Warhead vállat vonva ezek láttán egyszerűen gondol egyet, és felrobbantja az egész dzsungelt. De hogy a történetről is beszéljünk egy kicsit, meg kell említeni, a Warhead sztorija a Cysis első részével párhuzamosan fog játszódni, mi pedig nem mást alakítunk majd, mint az előbb említett Michael Psyches őrmestert, vagyis Psychot.
A sztori kezdetét a Crysisben már láttuk, ott Psycho az idegen fegyvert szállító repülőn tűnik fel először, ám azt nem tudtuk meg, hogy mi lett vele az ottani események után. Mi történt a katonával, és hogyan jutott végül haza a kicsit túlméretezett trófeával? Ezekre a kérdésekre a Warheadben találjuk majd meg a választ, mely a fejlesztők ígérete szerint legalább olyan hosszú és kalandos lesz, mint az alapjáték.
Érdekesség, hogy míg az első részben egy arctalan főhőst irányítottunk, és mindent belső nézetből éltünk át, addig a Warheadben újra és újra szembesülni fogunk Psycho koszos, zilált fizimiskájával, köszönhetően sokkal több külső nézetes átvezető animációnak. Színesebb és érdekesebb lesz a főszereplő, jobban hozzá tudunk majd nőni, agresszivitása és vakmerősége pedig egy sokkal érdekesebb irányba viszi el a Crysis világát.
Noha a játék egy időben fog játszódni az előddel, és a történetben, valamint az eseményekben is sok lesz az átfedés, azért sok újdonságra lehet számítani. Lesznek új fegyverek és járművek is – az előbbiből kiemelendő a dupla géppisztoly, míg az utóbbi kategória nagy érdekessége az elődjénél sokkal jobban felszerelt, erősebb és gyorsabb advanced scout vehicle.
Természetesen a grafikus motor is kap egy kisebb botox kezelést az új epizód tiszteletére. Teljesítmény és látvány tuning egyaránt jár majd neki, a Warheadben megújul a particle system, sőt a programozók átdolgozzák az ambient lightingot is, magyarán a környezeti fényviszonyokat, melynek köszönhetően ugyanolyan erőforrás mellett a korábbinál is szebb látványt kapunk majd. Jó hír továbbá, hogy a Vista Service Pack 1 sokkal barátságosabb a 3D-s alkalmazásokkal, az új NVidia driver pedig immáron teljes mértékben támogatja a Crysist. Nem kell tehát a szokásosnál jobban aggódni a játék futtatását illetően, sőt a fejlesztők szeretnék végre eltörölni a játék high-end PC-t zabáló gépigénye körül kialakult félelmeket is – főleg, hogy az előző rész viszonylagos bukását is ez idézte elő.
A magas gépigény tavaly nem csak azt eredményezte, hogy kevesen vették meg a játékot, hanem azt is, hogy sokan inkább letöltötték, a játékra szánt 50 dolcsit pedig memóriára vagy egyéb kiegészítőre költötték. Állítólag húsz Crysisből egy volt csak eredeti tavaly, ezért is dolgoznak ki egy új másolás elleni védelmet, mely állítólag a rendes felhasználókat is szívató kőkemény védelmeknél sokkal barátságosabb lesz, viszont legalább olyan hasznosan látja majd el feladatát. A számítógépen való erős warez ráadásul azt is eredményezte, hogy a Warhead lesz az utolsó PC exkluzív Crysis, a második és harmadik rész, valamint azok kiegészítői újgenerációs konzolra is meg fognak majd jelenni.
Reméljük jó munkát végeznek a magyar programozók, és egy igazán élvezetes, friss és jó Crysis epizódot kapunk tőlük. Sokan egyébként nagy RTS fejlesztő veteránok, úgyhogy biztosan számíthatunk majd pár FPS-től eltérő, viszont igen érdekes megoldásra. Egyelőre ennyit tudtunk összeszedni a Warheadről, a budapesti stúdióban olyannyira hatalmas a titoktartás, hogy míg a Crysis első részéről szinte mindent tudni lehetett már a premier előtt, a kiegészítő fontosabb eseményeinek felfedezése ezúttal már a felhasználóra vár. A játék megjelenése idén év végére várható, cikkünk az IGN magazin előzetesének nyomán készült.
Kapcsolódó cikk
Itt egy kis izelito:
http://kapocs.buzz.hu/archives/2008/01/29/Imadunk_gyurka/
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.