Prince of Persia

  • Írta: fojesz
  • 2008. augusztus 10.
Link másolása
Hosszabb szünet után a Ubisoft újra egy régebbi sorozatához nyúlt, leporolta, majd hosszasan kezdte átalakítani, hogy az új rész az elődök nevéhez méltó maradjon és megállja helyét az újgenerációs piacon is.
Amit ugyanis a Ubisoft Montreal művel kedvenc Hercegünkkel, egészen elképesztő – persze a jó értelemben. Az eredeti Prince of Persia óta az egyelőre Prodigy alcímmel emlegetett rész a hetedik játék lesz a herceg nevével fémjelezve és az előzetes információk, képek és videók szerint körülbelül akkora váltásra számíthatunk, mint anno a The Sands of Time esetében. Az új Prince of Persia hercege ugyanis, már nem az a herceg, akit a második trilógiában megismerhettünk. Elfelejthetjük az időt, mint fontos játékmenetet befolyásoló tényezőt, a bűvös tőrt, sőt a korábbi dögös hősnőkről is le kell mondanunk. Mondhatni, miattuk imádtuk a sorozatot, így nem volt könnyű lenyelni a tavasszal bemutatott új változatot. Nézzük is meg, hogy mit hoztak össze a két éve tartó fejlesztési idő alatt a kanadai srácok!


A legszembetűnőbb illetve a legmeghökkentőbb változtatás az új külső. Az első képek kapcsán vicces volt olvasni a kommenteket, a rajongókat ugyanis megosztotta a cel-shaded technológiát sajátosan alkalmazó, rajzfilmes grafika. Többen voltak, akik nemtetszésüket különféle – köztük nyomdafestéket nem tűrő - módokon fejezték ki, szerencsére viszont sokaknak tetszett az új koncepció és mi is ehhez a táborhoz tartozunk. Valljuk be, nextgen ide vagy oda: ki akar Crysis-szintű fotorealizmussal találkozni egy ilyen mesés világban? Ráadásul ha jobban megnézzük, nem csúnya az új Prince of Persia, sőt! Ezt a motort használták az Assassin's Creedhez is a srácok, Altair kalandjainak vizuális megvalósítását pedig abszolút nem érheti panasz. Ahogy említettük a cel-shaded technológiát a Ubisoft egyedi módon alkalmazza: a látvány olyan, mintha a Viewtiful Joe és a The Legend of Zelda: The Wind Waker grafikáját keresztezték volna. Az effektparádé már most bámulatos: a szél felkapja és tovaviszi a levegőben a hamut és homokot, a fények játéka pedig segít megteremteni azt a sötét, de mégis mesés környezetet, ami a Prince of Persia játékoknak mindig is a védjegye volt.


Az új Prince of Persia eseményei teljesen elkülönülnek a második trilógia történéseitől, ily módon pedig hercegünk is új fiú lesz. A fejlesztők nem győzik eleget hangsúlyozni: ennek a hercegnek köze sincs a korábbi részekből ismert, lobogó hajú szépfiúhoz, nem a fia, nem az apja, semmilyen rokoni szál nem fűzi hozzá. A játék elején még csak nem is herceg: gazdagság után áhítozó kalandor ő, aki a játék során válik uralkodóvá – addig a nőkön és a pián kívül más nem nagyon érdekelte. A fejlesztők az új hőst Szinbádhoz, Han Solóhoz és a Crouching Tiger, Hidden Dragon című középkategóriás játék hírhedt banditájához, Dark Cloudhoz hasonlították. A játék történetéről még nem sokat tudunk: lesz benne egy pici perzsa mitológia főszerepben a két testvéristennel, a jó Ormazddal és a gonosz Ahrimannal, szerepelni fog az Élet Fája, és persze lesz egy globális galiba, hogy legyen értelme játszani: történetesen világunkat megszállja Ahriman, a sötétség, nekünk pedig ellenfeleink kiirtásával mindent helyre kell állítanunk. Az elsősorban kültéri sziklás, kanyonos, illetve kisebbrészben beltéri csarnokos, folyosós helyszínekre jellemző lesz eleinte ez a sötét stílus, ám ahogy haladunk előre, úgy változik barátságosabbá a táj.


Kicsit sántított az első bekezdésünk, hiszen a szép hölgyekről csak részben kell lemondanunk. Az előző részek hősnői ugyan nem térnek vissza, viszont egy közös csata eredményeként viszonylag hamar mellénkszegődik majd a szépséges Elika, aki az Élet Fáját őrzők utolsó élő leszármazottja. Elika nem csupán a történetmesélő szerepét tölti majd be, de segítségünkre lesz a harcokban, az ügyességi és a fejtörős részeknél is, illetve ha eltévedünk az új játék szabadon bejárható világában, eligazít minket spéci iránytűje segítségével. A félreértést elkerülendő: Elika nem lesz irányítható, így szerencsére a tucatfilmek alapján készült címek karakterváltogatós játékmenetét is megússzuk. Néha viszont segítségül kell hívnunk a hatékonyság, vagy a továbbjutás érdekében: erre külön gomb szolgál majd, és szituációtól függően tudjuk hasznosítani. Bedobhatjuk például támadóink közé: bár ez így nem tűnik túl okos ötletnek, Elika emberi mivolta ellenére nem tud meghalni, így ez a mutatvány néhány esetben több is, mint hasznos. A leányzó egyébként segíthet nekünk feljutni magasabb helyekre, átlendíthet a nagyobb szakadékokon, amolyan válaszként pedig mi is segíthetjük, ha például éppen ő küzd a magassággal. Elikát egyébként igen okos hölgyeménynek teremtették meg a tisztelt programozó urak, sosem lesz gond vele a játék során.


Stílusosan ellenfeleink is a sötétség teremtményei, de ezúttal közük sem lesz az emberekhez, mint anno a homok által megfertőzött zombiknak. Érdekesség, hogy míg eddig egyszerre akár öten-hatan támadtak ránk, mostantól egyszerre csak egy ellenfelünk lesz. Bár erről nincsenek információink, de előfordulhat, hogy emiatt a harcrendszer kissé butább lesz, hiszen az akció – legalábbis az eddigiek alapján úgy tűnik – ezúttal háttérbe szorul az ugrabugra javára, amíg pedig középpontban van, a közös támadásokra lesz hangolva leginkább. Mindezt az is alátámasztja, hogy az egyik fejlesztő nyilatkozata szerint a játékot akár harc nélkül is végigvihetjük majd. Fejtörők is lesznek persze, de ebből is lényegesen kevesebb lesz: a hangsúly tényleg a felfedezésen és hercegünk képességein lesz! Fémkesztyűjének köszönhetően új mozdulatokkal bővül hősünk repertoárja, így például vaskarmainkat a falba vájva ereszkedhetünk lejjebb a falakon. Bár a játékot állítólag többféle módon vihetjük végig, a területek pedig szabadon bejárhatók és felfedezhetők, küldetéseink általában egy jól felépített vonalon vezetnek végig bennünket, így GTA-szintű, mellékküldetésekkel tarkított játékmenetre nem számíthatunk, noha a küldetéseket néha tetszőleges sorrendben abszolválhatjuk úgy, hogy közben a játékmenetet is befolyásoljuk.


Érdekes lesz az új Prince of Persia. Lényegesen más, mint az eddigiek, de érdekes. Nekem úgy tűnik, hogy a készítők megpróbálnak visszatérni a gyökerekhez. Több ugrabugra, kevesebb akció. Elvégre az eredeti játékban sem kellett tucatjával a túlvilágra küldeni ellenfeleinket. A második trilógia rajongóinak ez lehet, hogy kevésbé tetszik, de aggódalomra semmi ok: ott még nem tartunk, hogy a Ubisoft platformjátékot csinálna kedvencünkből. Az új játék megjelenése karácsonykor várható PC-re, PS3-ra és X360-ra, illetve a nagy rajongók beruházhatnak a The Fallen King alcímmel érkező DS-es változatra is. Előzetesünk a Gamespot beszámolója alapján készült.

Kapcsolódó cikk

21.
21.
vergil
DE AM 100% HOHY JOBB LESZ MIND AZ ELÖZŐK ÍGY ÖSSZEGZÉSBE DE EZEK A HIBÁI SZTEM AM NAGY POP FUN VOLTAM VOK NEM TOM MAJD KIDERÜL HA KIADJÁK:D
20.
20.
vergil
az igaz hogy tetszik meg minden de azér jobban örülnék ha lenne köze az elöző részekhez és az a csaj naon idegesítő lehet meg miaz hogy a Prince Of Persiába nincs idővisszapörgetés?DE AM TETZSIK
19.
19.
Giga0509
jah igaz ott a dos-os is sorry elfelejtettem :D de annak sincs olyan sok köze a mobilosokhoz,tudom mert játszottam a sima dos-ossal + megvan mobilra 3.
18.
18.
K2 The Highest
17: Eddig tényleg így volt...
17.
17.
bitbandita
#12: Miért lenne az? Nekem a mai napig is ha meghallom, hogy Prince of Persia, akkor a turbános, ugrálós, felhúzódzkodós, tüskeveremátugrós, csapdátkikerülős, másikturbánostlekardozós játék ugrik be a pár pixelből álló herceggel, nem pedig a csilli-villi köntösbe bújtatott folytatások, amik a klasszikus 1. részhez képest next-a tizenkettediken-gen. Nem mintha az új részek nem lennének jók, sőt. De ha kimondják, hogy PoP... bizony az 1 jut eszembe, amit még 286-oson toltunk sutyiban informatikaórán kb 18 éve. Hát igen, nem most volt...
16.
16.
Ca$h
persze hogy lesz, minden konzolra kijön... PC, PS3, X360, szerintem még WII-re és telefonra is, sőt később PSP-re... az Ubisoft nem szokott hülyéskedni ezen a téren!
15.
15.
K2 The Highest
lehet h lesz...Bár nemtudom...

14.
14.
josydoom999
13.
13.
Chase
a videó alapján elég szép lesz így cell-shadeddel is

eddig ez a prince of persia osztja meg a legjobban a rajongókat

remélem nem fog a csaj nagyon akadájozni, bár a cikk alapján nem lesz ezzel sem gond
12.
12.
Batri
12: sztem meg nem..mert a PoP nem a sands of time-al kezdődött :S

előtte is volt..és a régi részeket is átirták mobilra...
11.
11.
Giga0509
10:igazából ha már megkérdezted ja mert a mobilos játékok és a konzolosok között ég és föld a különbség!am nekem a mobilos is bejött xD
10.
10.
Ca$h
Remek cikk kollega! ;) A játékot úgy várom, mint a messiást, s teljes cikket egy vérbeli rajongó "tollából" olvashatjárok majd! =)
9.
9.
josydoom999
5 én is azt mondtam hogy kihagyom, de mivel PoP fan vok és amit most írtak, hogy csak a cím azonos és 1 teljesen új karival nyomulunk az most kedvet csinált, lehet ez is olyan lesz mint a PoP SoT, az1 rész csak ismerkedés a kövi pedig darabolós pörgős BÁrcsak igyzam lenne..........
8.
8.
K2 The Highest
5: Hát nem egy Warrior Within...Vagy egy Two Thrones...Én is azokat szerettem ... A pörgő és állandó akciót de vannak akiknek meg ez tetszik..Mindenesetre én kipróbálom...
6.
6.
gerappa
5.
5.
FNorberto
Nekem egyre kevésbé tetszik.Asszem ezt kihagyom majd.
4.
4.
K2 The Highest
3.
3.
wolf15
Sztem jó lesz!Bár az új harcrendszertől kicsit félek,de ahogy elnézem,elég látványos lesz.Várjuk,várjuk.



A szám címét a vidi alatt tudja valaki?:D
2.
2.
mgsboy
hááát, majd meglátjuk... hátha joo lesz! egy hoszabb és hd felbontásu gameplay video kellene...
1.
1.
Giga0509
Nekem a Two Thrones óta nagyon bejön a game! ez a cell-shaded grafika fura de meglehet szokni,és jobban illik a játékhoz :) a szabadon bejárható terület meglepett,nagyon yó játék lesz!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...