Ez nem személyes. Ez szigorúan üzlet. Az 1960-as években járunk, az előző rész eseményeit követően Michael Corleone néhány emberének társaságában Kubába utazik, hogy nyélbe üssön egy üzletet Hyman Roth szülinapi összejövetelén. Az országban ezalatt komoly belpolitikai események zajlanak le, a kormány megbukik, és kitör a forradalom.
Michael, Fredo és a többi vendég szétszóródik, azonban a The Godfather játék első részének főszereplője, Aldo komoly sebet kap, és elvérzik menekülés közben. A Corleone küldöttségnek végül sikerül elszabadulnia az országból, a hazaút során pedig Michael felkéri az eddig kevésbé ismert Dominicot, hogy vegye át az előző Don helyét.
A The Godfather II-ben ennek a férfinek a bőrébe bújva kell folytatni a Család ügyeinek intézését. A játék első részében megtudtuk, hogy milyen is Donná válni, most pedig azt, hogy mennyi munkával jár mindezt megtartani. Miután Dominic megörökli Aldo helyét, egy rakat tennivaló zuhan a nyakába, a Család hatalmát New York után Kubára és Floridára is ki kell terjesztenie, de a már meglévő területeken is naponta újabbnál-újabb problémákkal kell szembenéznie.
Viselkedj, mint egy gengszter, gondolkodj, mint egy Don. Ezen irányvonalra épül ezúttal a játék, mivel azon túl, hogy el kell végeznünk a piszkos munkát, a bizniszre is folyamatosan oda kell majd figyelnünk. Itt csap át a játék nyers akcióból egy kis stratégiába, ugyanis főnök lévén ezúttal már teljesen át kell látnunk az üzletet, embereket kell toboroznunk, figyelni kell az áruk mozgását, az ellenséges bandák tevékenységét, és nem utolsó sorban ugye fontos döntéseket kell hoznunk a Családot illetően.
Teendőink átlátására alkották meg a készítők a Don's View képernyőt. Ez egy háromdimenziós stratégiai térkép lesz, amin láthatjuk majd, hogy egy-egy terület melyik bűnbanda kezében van, illetve, hogy hol folyik éppen valami fontos dolog, amibe illendő lenne beleavatkoznunk. Itt dönthetünk, hogy hány gengsztert küldjünk a kiszemelt épület elfoglalására, vagy éppen hogy hány ember védje a már meglévőket.
Jópofa dolog, hogy minél nagyobb hatalmat szerzünk egy-egy üzletben, annál erősebbek leszünk azon a téren. Ha például a fegyver-bizniszre állunk rá, akkor embereink egyre keményebb arzenál birtokosai lesznek, ami bizony kicsit sem jön majd rosszul, ha új területet kell elfoglalnunk. Vigyázni kell azonban, mert ha nem törekszünk a befolyásunk megvédésére, akkor egy másik család elveheti tőlünk mindezt. A gyakorlatban könnyen áttekinthetjük majd az egészet a térképen, ami egyben megmutatja azt is, hogy mikor mit kell csinálunk.
Nem kell azonban majd mindent személyesen intézni, olykor elég lesz, ha elküldünk pár gengsztert, hogy végezze el helyettünk a véresebb feladatokat. Tizenkétféle ember közül választhatunk majd, lesz többek közt mérnök, bombaszakértő, orvos, mesterlövész, és verőlegény is. Ha velük megyünk, akkor láthatjuk majd, ahogy pörög a meló, hullanak az emberek, nekünk meg elég lesz csak learatni a babérokat.
A játékban lesz nappal-éjszaka váltakozás, azonban az idő ennél sokkal fontosabb szerepet is kap. Ha például elfoglalunk egy épületet, de az kigyullad és kiég a harcok alatt, akkor kell egy pár nap, mire újjáépítik azt, és ismét megindulhat benne a munka. Ez idő alatt természetesen pénzt se kapunk, de legalább mienknek tudhatjuk a bizniszt.
Az irányítás a megszokott forma szerint működik majd, konzolon manuális és automata célzás is lesz, sőt használható lesz ismét a blackhand módszer. Ez annyit takar, hogy miután megragadtuk az ellenséget, a kontroller két karja Dominic két kezét fogja irányítani. A bal kar értelemszerűen a bal kezet, a jobb pedig a jobbat. Kedvünkre üthetjük-verhetjük az ellenséget, lefejelhetjük, arcát rányomhatjuk a forró tűzhelyre, vagy egyszerűen csak lelökhetjük őt a lépcsőn. Ezerféle kombináció vár majd szerencsétlenre, nekünk meg csak annyi lesz a dolgunk, hogy ide-oda mozgassuk a két analógot.
A The Godfather 2 jelenleg pre-alpha státuszban van, megjelenése jövő év februárjában várható PC-re, Playstation 3-ra és Xbox 360-ra. A gameplay jelenetek már most meggyőzőek, bár a videókon látni pár bugot – például maguktól kinyíló ajtókat, meg lépcsőbe beleolvadó lábakat, na de ezeket még bőven kijavíthatják a hátralévő hónapok alatt.
A The Godfather II-ben ennek a férfinek a bőrébe bújva kell folytatni a Család ügyeinek intézését. A játék első részében megtudtuk, hogy milyen is Donná válni, most pedig azt, hogy mennyi munkával jár mindezt megtartani. Miután Dominic megörökli Aldo helyét, egy rakat tennivaló zuhan a nyakába, a Család hatalmát New York után Kubára és Floridára is ki kell terjesztenie, de a már meglévő területeken is naponta újabbnál-újabb problémákkal kell szembenéznie.
Viselkedj, mint egy gengszter, gondolkodj, mint egy Don. Ezen irányvonalra épül ezúttal a játék, mivel azon túl, hogy el kell végeznünk a piszkos munkát, a bizniszre is folyamatosan oda kell majd figyelnünk. Itt csap át a játék nyers akcióból egy kis stratégiába, ugyanis főnök lévén ezúttal már teljesen át kell látnunk az üzletet, embereket kell toboroznunk, figyelni kell az áruk mozgását, az ellenséges bandák tevékenységét, és nem utolsó sorban ugye fontos döntéseket kell hoznunk a Családot illetően.
Teendőink átlátására alkották meg a készítők a Don's View képernyőt. Ez egy háromdimenziós stratégiai térkép lesz, amin láthatjuk majd, hogy egy-egy terület melyik bűnbanda kezében van, illetve, hogy hol folyik éppen valami fontos dolog, amibe illendő lenne beleavatkoznunk. Itt dönthetünk, hogy hány gengsztert küldjünk a kiszemelt épület elfoglalására, vagy éppen hogy hány ember védje a már meglévőket.
Jópofa dolog, hogy minél nagyobb hatalmat szerzünk egy-egy üzletben, annál erősebbek leszünk azon a téren. Ha például a fegyver-bizniszre állunk rá, akkor embereink egyre keményebb arzenál birtokosai lesznek, ami bizony kicsit sem jön majd rosszul, ha új területet kell elfoglalnunk. Vigyázni kell azonban, mert ha nem törekszünk a befolyásunk megvédésére, akkor egy másik család elveheti tőlünk mindezt. A gyakorlatban könnyen áttekinthetjük majd az egészet a térképen, ami egyben megmutatja azt is, hogy mikor mit kell csinálunk.
Nem kell azonban majd mindent személyesen intézni, olykor elég lesz, ha elküldünk pár gengsztert, hogy végezze el helyettünk a véresebb feladatokat. Tizenkétféle ember közül választhatunk majd, lesz többek közt mérnök, bombaszakértő, orvos, mesterlövész, és verőlegény is. Ha velük megyünk, akkor láthatjuk majd, ahogy pörög a meló, hullanak az emberek, nekünk meg elég lesz csak learatni a babérokat.
A játékban lesz nappal-éjszaka váltakozás, azonban az idő ennél sokkal fontosabb szerepet is kap. Ha például elfoglalunk egy épületet, de az kigyullad és kiég a harcok alatt, akkor kell egy pár nap, mire újjáépítik azt, és ismét megindulhat benne a munka. Ez idő alatt természetesen pénzt se kapunk, de legalább mienknek tudhatjuk a bizniszt.
Az irányítás a megszokott forma szerint működik majd, konzolon manuális és automata célzás is lesz, sőt használható lesz ismét a blackhand módszer. Ez annyit takar, hogy miután megragadtuk az ellenséget, a kontroller két karja Dominic két kezét fogja irányítani. A bal kar értelemszerűen a bal kezet, a jobb pedig a jobbat. Kedvünkre üthetjük-verhetjük az ellenséget, lefejelhetjük, arcát rányomhatjuk a forró tűzhelyre, vagy egyszerűen csak lelökhetjük őt a lépcsőn. Ezerféle kombináció vár majd szerencsétlenre, nekünk meg csak annyi lesz a dolgunk, hogy ide-oda mozgassuk a két analógot.
A The Godfather 2 jelenleg pre-alpha státuszban van, megjelenése jövő év februárjában várható PC-re, Playstation 3-ra és Xbox 360-ra. A gameplay jelenetek már most meggyőzőek, bár a videókon látni pár bugot – például maguktól kinyíló ajtókat, meg lépcsőbe beleolvadó lábakat, na de ezeket még bőven kijavíthatják a hátralévő hónapok alatt.
Kapcsolódó cikk
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.