A lenti listát nézve aggodalom foghatja el az embert, de ne higgyük, hogy csak a nagy számok törvénye miatt lesz pár elfogadható darab. Évekkel ezelőtt hasonlóan döcögős kezdet után indult el a képregények nagyszámú feldolgozása, mára egyre több igényes és szórakoztató, de ami a legfontosabb, az eredettörténetet nem megerőszakoló alkotás érkezik. Avi Arad producer nyilatkozta tavaly; „Évekig küzdöttem, hogy a képregények történetei a mozikba kerüljenek. A képregények lettek a legnagyobb címek a mozikban. Mára a videojátékok azok, amik a képregények voltak.”A gyártó stúdiók és filmkészítők komoly szándékaiba vetett bizalommal lássuk, milyen játékadaptációkat várhatunk a jövőben.
Agent 47
Február elején jelentette be a Fox International Productions a Hitman film rebootját, Paul Walkerrel a főszerepben. Rendezőnek az eddig csak reklámokat készítő Aleksander Bach-ot tették meg, a forgatókönyv Skip Woods és Michael Finch munkája. A nagyfilmes tapasztalattal nem rendelkező direktor kockázatos választás a Foxtól, ráadásul Woods írta a 2007-es Hitman filmet is, mely döntés nehezen magyarázható az újraindítás tudatában. A forgatást az idei nyárra tervezték Berlinben és Szingapúrban, azonban ez elmaradt, előfordulhat, hogy Walker Fast & Furious 7 iránti kötelezettsége miatt. A színész novemberben történt váratlan halála miatt nem tudni milyen jövő vár a vörös nyakkendős bérgyilkos eredettörténetére, a stúdió azóta nem nyilatkozott.
Angry Birds (2016. július 1.)
A mobil app-ként induló franchise igazán irigylésre méltó sikereket ért el. A készítő Rovio Entertainment nyilván minden lehetséges bevételi forrást meglovagol, így a márciusban indult Angry Birds Toons után 2016 nyarán érkezik a 3D-s, egész estés animációs film. Producernek (az aktív AB játékos) Joh Cohent nyerték meg, akinek a Grut köszönhetjük. A forgatókönyvet az animációs vígjátékokban tapasztalt Jon Vitti írja. Clay Kaytis és Fergal Reilly rendezőknek bár első ilyen jellegű munkájuk lesz, a Disney-nél és a Sonynál szerzett tapasztalatuk alapján igazi veteránok az animációs szakmában.
Assassin’s Creed (2015. augusztus 7.)
A Ubisoft 2011-ben bejelentette, hogy új céget alapít Ubisoft Motion Production néven, saját játékaik alapján készülő filmek fejlesztésére. Néhány hónap múlva már össze is ültek a Sony Picturesszel az AC kapcsán. Az első biztos pont a film kapcsán Michael Fassbender szereplése volt, s bár először nem nyilatkoztak a karakterét illetően, később nem túl nagy meglepetést okozva Desmond Miles megformálása jutott neki. Bár Fassbender sosem játszott az AC-vel (ahogy mással sem igazán), még a tervezésben is részt vesz, a számára nagyon tetsző koncepció miatt. Bár egyszer át kellett írni a forgatókönyvet, az készen áll. Jelenleg az alkalmas helyszíneket keresik a jövőre esedékes forgatásra, és a főbb szereplők castingja folyik. A film 3D-ben érkezik 2015 nyarán.
Asteroids
Az 1979-ben megjelent Atari játékot nehéz volt elképzelni filmként, legalábbis a tavalyi Csatahajó előtt. 2009-ben mégis négy stúdió versenyzett a jogokért, amit az előbb említett torpedó-filmért felelős Universal Pictures nyert meg. Nem sokkal később elárulták, hogy a fiatalabb közönséget fogják megcélozni, még néhány színész neve is szóba került, sőt, nagyvonalakban a történetről is beszéltek. Ezeket most nem csak az eltelt idő miatt felesleges részletezni, hanem mert azóta már a harmadik író dolgozik a projekten. Hosszú csend után nyáron nyilatkozott a film producere, aki a kezdetektől részt vesz az Asteroids munkálatain, azonban még mindig nagyon korai szakaszban tartanak.
BioShock
A népszerű franchise adaptálásánál hányatottabb sorsú projekt kevés van. A készítő Universal nem hajlandó túl nagy költségvetést adni egy R-es besorolású, felnőtteknek szánt mozinak. A Karib-tenger kalózai-trilógiát is rendező Gore Verbinksi ezért hagyta el a projektet, túl kevésnek ítélte a filmre szánt 80 millió dollárt. A helyére érkező rendező pedig nem is vett részt gyakorlatilag semmilyen munkában, igaz nem is volt min. Kis büdzsével nem lehet a játékhoz hű könyvet, koncepciót, tervet készíteni, így még ezek sincsenek tető alá hozva. Ken Levine, az Irrational Games társalapítója és kreatívja azt nyilatkozta, nem is akarnák siettetni a BioShock-film elkészültét, majd ha minden alkalmas lesz, tovább haladnak. Hiába nincs sok előrelépés bő öt év kálvária után sem, jó kezekben van a franchise.
Deus Ex: Human Revolution
2002-ben kezdődött az első próbálkozás egy Deus Ex-film készítésére, azonban ez harmatgyengének bizonyult. Két év múlva egy még félkész forgatókönyvvel törölték a 2006-ra szánt bemutatót. 2010-ben a CBS Films bejelentkezett a jogokért, azóta C. Robert Cargill és Scott Derrickson neki is állt a könyv megírásának. Derricksoné a rendezés joga is, olyan filmekkel a háta mögött, mint a 2008-as Amikor megállt a Föld, az Ördögűzés Emily Rose üdvéért és a Sinister. Az idei San Diego Comic-Conon Cargill beszélt a filmről. Elárulta, hogy a 2011-es Human Revolutiont veszik alapul, ám nem szolgai másolatról van szó. Nem is igazán videojáték-filmet készítenek, hanem egy cyberpunk sci-fi a tervük, ami a következő Szárnyas fejvadász lesz. Nagy szavak, mindenesetre a Square Enix bízik a srácokban, szabad kezet adott a kreativitásuknak. 2014-re tervezik a bemutatót, ami nem tűnik lehetetlennek, hiszen a CBS nem nagy költségvetésű blockbustereket készít általában, viszont a dátum pontosítása még nem történt meg.
Gears of War
A BioShockhoz hasonló helyzetben vergődik egyelőre a GoW-film. Biztosan készül belőle adaptáció, csak nem tudni mikor és milyen formában. 2007-ben a New Line Cinema megszerezte a jogokat, Len Wisemant (Underworld, Az emlékmás remake) választották a rendezésre. A 100 millió dolláros büdzsét azonban nem akarták megadni egy R besorolású játékfeldolgozásnak, így végül Wiseman kilépett, a jogok pedig visszaszálltak a New Line-tól. 2010-ben a GoW atyja, Cliff Bleszinski elárulta, ő sem egy nagy költségvetésű látványfilmben gondolkozik, sokkal inkább szeretne a District 9-hoz hasonló érzelmes és drámai filmet. Idén áprilisban az Epic Games megállapodott Scott Stuber producerrel, elkezdték a film fejlesztését. A fejlesztésben lévő státusza miatt viszont még néhány évet biztosan várnunk kell.
Ghost Recon
Egy újabb Ubisoft Motion Produtcion által készített film, a Warner Bros. Pictures forgalmazásában. A történet a sorozatírásban járatos Matthew Federman és Stephen Scaia munkája lesz, akik ezekben a hetekben álltak neki a könyv elkészítésének. Michael Bay producerként biztosan részt vesz a film munkálatain, jó eséllyel meg fogja kapni a rendezés lehetőségét is. A Ubi filmgyártó cégének vezérigazgatója azt mondta Bayről, kiváló választás, mert ő az akciófilmek mestere.
God of War
Sajnos viszonylag kevés a konkrét információ, amit tudni lehet a filmről. A magabiztos (bár lassú) haladás viszont megvan szerencsére. A 2009-ben elkészült forgatókönyv újraírása Marcus Dunstan és Patrick Melton feladata lett, akik a Fűrész franchise néhány részét, a Dög trilógiát és pár horrort készítettek együtt. Az újraírásra azért volt szükség, mert néhány időközben készülő vagy tervezett film (Titánok harca, 300, Halhatatlanok) több hasonlóságot is mutatott a God of Warral, így nem lett volna túl egyedi. Az írópáros nagy hangsúlyt akar fektetni Kratos karakterére, akár kissé eltérve a játéktól igazi mélységet adva annak, mely döntésüket a Sony Entertainment támogatja. Ez nem jelenti viszont a látványosság hiányát, hiszen a filmet készítő stúdió nem fukarkodik, nagy költségvetéssel tervez.
Gran Turismo
Úgy tűnik, a Sony a Need for Speed-film hatására döntött egy autós címének moziba küldése mellett. Bármilyen furcsának tűnik is egy történet nélküli szimulációs játék feldolgozása, van mit elmesélni a GT kapcsán. A spanyol autóversenyzőt, Lucas Ordonezt a játék segítette hozzá, hogy a való életben is versenyző lehessen. Nem egyszerűen a játékkal való gyakorlásról van itt szó. A Nissan által meghirdetett bajnokság megnyerése miatt vehetett rész egy intenzív versenyzőképzésen, amelyen olyan jól szerepelt, hogy kiválthatta a nemzetközi versenyzői jogosítványt. Alex Tse írja a forgatókönyvet, akinek a neve még csak egy művel köthető össze, a Watchmen képregényeket átírni viszont nem rossz ajánlás.
Halo
Az egyszer biztosan elkészülő Halo-film is várat még magára, mondjuk valamivel jobb helyzetben van a Gears of Warnál vagy a BioShocknál. 2005-ben érkezett a bejelentés, Peter Jackson és Neil Blomkamp tolmácsolásában érkezik majd az adaptáció, akik azóta összerakták a District 9-t. Többszöri szkript átírás és tervezés leállítás majd újraindítás után közel két év csend következett. Ezt a hallgatást idén áprilisban törte meg Blomkamp, mint kiderült, még mindig azon gondolkoznak hogyan tudnák megfelelően átültetni a Halo univerzumát egy filmbe.A Steven Spielberggel készülő, Xbox One-ra érkező Halo-sorozat fogadtatásától nagyban függ a filmes feldolgozás sorsa. Siker esetén valószínűleg hamar hallani fogunk néhány fejleményt.
Heavenly Sword
Valamikor 2014-ben érkezik az egész estés animációs film, pár hete jött ki a hivatalos előzetes. Néhány fesztivált már megjárt mű olyan pozitív visszajelzéseket kapott, hogy a Sony elkezdett gondolkozni egy élőszereplős feldolgozáson.
Kane & Lynch
Röviden: lesz, de talán csak az unokáink láthatják. Nemhogy a játékadaptációkat, de általában a hollywoodi mércét nézve is alig van film, ami ennyi változáson esett volna át. A forgatókönyv újraírásait nehéz lenne összeszámolni, de végül csak kicsúszott egy szkript Kyle Ward kezei közül, amit elfogadtak. Néhányszor történt rendezőváltás is, lassan három éve F. Gary Gray (Az olasz meló, Törvénytisztelő polgár) dolgozik a projekten, immáron másodjára. Kane szerepére először Bruce Willist szemelték ki. Lynch-et egy meg nem nevezett brit színészre bízták volna, akit Jamie Foxx váltott, miután 2010-ben hivatalosan is elfogadta a szerepet. Foxx egy évvel később is optimistán nyilatkozott a film készültéről, mára csendben eltűnt a projektből, ahogy Bruce Willis megkeresésének eredménye is tisztázatlan. Persze volt még spekuláció és megkeresés más színészek irányába is, amit most nem részleteznék. A jelenlegi állás szerint (pár hetes információ) Gerard Butlerrel folynak komoly tárgyalások Kane eljátszásáért, Lynch szerepére pedig Vin Dieselt szeretné megnyerni a stúdió. A 2007 óta húzódó kálvária végének idejét még megtippelni sem lehet.
Lost Planet
2008-ban a Warner Bros. Pictures bejelentette a megfilmesítést. A gyártási költségekbe a Capcom is beszáll, ugyanis irdatlan nagy büdzsét szánnak a Lost Planetnek. A forgatókönyv David Hayteré, aki az első két X-Men filmet írta. Hayter adja egyébként a Metal Gear Solid-játékokban Snake hangját. Nem konkrétan a játékok sztoriját fogjuk viszontlátni, mást még nem tudni a történetről.
Mortal Kombat
Az 1995-ös Mortal Kombat és az 1997-es folytatás után néhányszor szóba került a széria újragondolása. Kevin Tancharoennek köszönhetően 2010-ben komollyá vált a szándék, akkor mutatta be rövidfilmjét Mortal Kombat: Rebirth címen, ez lett tulajdonképpen a későbbi websorozat felvezetése. A Warner Bros. Tancharoen rendezésében gyártotta volna le a filmet, de sajnos az együttműködés nem ment hosszútávon. Három év után búcsút intettek egymásnak a kreatív ellentétek miatt.
Need for Speed (2014. március 14.)
Már nem kell sokat várnunk az autós őrületre, korábban már megírtuk, hogy készül, aztán közöltük az első, majd a második előzetest is, hamarosan pedig találkozunk a moziban!
Ratchet And Clank (2015)
3D-s animációs eredettörténetben nézhetjük meg hogyan találkozott a páros. A film szinkronjai a játékokban hallható hangok lesznek. A PlayStation hivatalos blogja áprilisban egy videóval támogatta meg a bejelentést.
Resident Evil 6 (2014. szeptember 12.)
Továbbra is érkeznek a Resident Evil-filmek Paul W.S. Andersontól, Milla Jovovich és a többi életben maradt karaktert játszó színész maradt.
Splinter Cell
Újabb film a Ubi filmes részlegétől, melyet tavaly év elején jelentettek be. Pár hónapra rá meg is találták a számukra legalkalmasabb főszereplőt; Tom Hardy fogja alakítani Sam Fishert. Bane megformálásán kívül (TDKR) olyan filmekben játszott, mint a Bronson, az Eredet, a Warrior vagy a Fékezhetetlen. A Ubisoft a játékhoz abszolút hű filmet szeretne viszontlátni, így készíttetett egy úgynevezett bibliát. Ebben az útmutatóban összegyűjtöttek minden szükséges információt, úgymint a karakter képességei, a rá jellemző mozdulatok, a használt fegyverei vagy az általa bejárt helyszínek, egészen a 2002-ben megjelent első játéktól kezdve. A film leghamarabb 2016-ban érkezhet.
Tomb Raider reboot
A 2001-es Tomb Raider-film és a két év múlva érkező folytatás után elég sokat, hét évet vártak a következő rész bejelentésével. Ezután 2011-ben leállították az eredettörténetnek szánt harmadik rész fejlesztését, majd bejelentették a játék szintén eredettörténetnek szánt rebootját. Ez így hülyén hangzik, de logikus. A ráfordítást bevételben megduplázó első film után a második már csak a másfélszeresét hozta vissza, így egy folytatás azért hordozott némi kockázatot magában. Inkább a készülő játékkal párhuzamba állítható filmet választották, ami az eladott példányszámot megnézve jó döntés volt. A forgatókönyvet Az ember gyermekén, A vasemberen és a Cowboyok és űrlényeken együtt dolgozó páros írja. Lara eljátszására még nem választottak ki senkit, Sharni Vinson (Step Up 3D, Csalétek) többször nyilatkozta, hogy nagyon szeretné a szerepet.
Uncharted: Drake’s Fortune (2016)
Bár van egy (sokadjára) kitűzött dátum, nagyjából azt a formát hozzák az Uncharteddal, mint a Kane & Lynch esetében. A 2009-es első próbálkozás óta sok író forgatókönyve jött-ment. Rendezőket cseréltek, akik szintén újraíratták a könyvet. Pletykáltak Hugh Jackman szerepléséről, Robert De Niro is szóba került. David O. Russel Mark Wahlberget és Scarlett Johanssont akarta megnyerni a főszerepekre mielőtt otthagyta a rendezői széket. Jelenleg is tárgyalnak egy rendezővel, Neil Burgerrel (A mágus, Csúcshatás). Az Uncharted-film még nagyon messze van a forgatási fázistól. Legutóbbi nyilvános eseményként Seth Rogen és Evan Goldberg nyilatkozata történt, állítólag a Naughty Dog többször is megkereste őket, hogy írják meg a szkriptet. A duó közös munkája a nemrég bemutatott Itt a vége, az Ananász Expressz, a Zöld Darázs és a Superbad.
Warcraft (2016. március 11.)
Végre egy adaptáció, ami flottul halad. A gyártó stúdió nem problémázik, elkészült a sztori, meglett a rendező és a szereplők is. 2014 januárjában elkezdődik a forgatás. Nincs is mit részletezni, hisz mi is megírtunk már mindent a témában, ami csak kiderült.
Watch Dogs
A 2014 tavaszán bemutatkozó játék alapján készülő filmről még keveset lehet tudni. A Ubi filmes részlege nyilván ebben is részt vesz, a Sonyval és a New Regencyvel karöltve készítik el. A nyár végén történt bejelentés óta nincs újdonság.
És a többiek...
- Area 51: 2 éven át küzdött vele/érte egy producer, 2008-tól hirtelen csend.
- Army of Two: Az EA megegyezett egy stúdióval, felkértek egy írót, egy rendezőt, majd elkezdték fejleszteni. 2009 vége óta csend, pedig azóta megjelent a játék folytatása.
- Broken Sword: 2007 óta akarja tető alá hozni Charles Cecil a Revolution Software-től. Időnként bejelentkezik, ahogy pár hete is tette. Még mindig szeretnék.
- Call of Duty: Voltak kezdeményezések, az Activision vezérigazgatója tavaly kimondta a végleges nemet. Szerintük csak rontana a branden.
- Castle Wolfenstein: 2007 nyarán beindították a folyamatot, egy év múlva jelentkeztek legközelebb, még mindig semmi konkrétummal. Elvileg jelenleg is fejlesztés alatt áll.
- Dante’s Inferno: Nyár óta koncepcióznak, még közel sem biztos, hogy bárki is rábólint.
- Dead Island: 2011-ben a Lionsgate bejelentkezett, de még csak sikertelen tárgyalásokon vannak túl.
- Dead Space: Az EA nyáron több forgatókönyvet is berendelt, de még nem adott zöld utat.
- Far Cry: Saját gyártásban rebootolni akarja a Ubi, az előzőt pedig elfelejteni.
- Just Cause: 2011-ben bejelentették Scorpion Rising alcímmel, azóta semmi.
- Mass Effect: 2018. Már ha.
- Metal Gear Solid: 2010-ben lelőtték az addigi MGS projektet. Tavaly, a játék 25. születésnapján Hideo Kojimáék bejelentették, hogy lesz film.
- Rabbids: Ubisoft Motion Pictures, de csak évek múlva kezdik.
- Spy Hunter: 2007-ben nekiálltak, volt rendező és főszereplő is, de nem tudtak haladni. Év elején a Warner Bros. megvette a jogokat és új rendezővel előröl kezdték.
- Temple Run: Az összes Harry Potter-filmnél producerkedő David Heyman pár hete jelentette be, hogy megcsinálja.
ezeket csak én hiányolom?
Uncharted-et, Heavenly Sword-t és Tomb Raider-t várom leginkább, de a többit is meg fogom nézni, szinte mindet.
Nagyon remelem, hogy Spielberg nem fogja elkurni a sorozatot !
Legutóbb a Star Trek 2 dvd launch partijàn nyilatkozott J.J. Mèg rendes koncepciójuk sincs, csak ötletelès folyik. Ráadásul hivatalos bejelentés még nem történt.
de a többi...
Vagy egy Legacy of Kain film is király lenne. Van abban is bőven potenciál.
Egy S.T.A.L.K.E.R-es film mi nagyot ütne már :DDD
https://www.youtube.com/watch?v=E7nI9PrUbz4
Tomb Raiderre lennék kíváncsi mert ha ilyen jól megcsinálják:--
-->
https://www.youtube.com/watch?v=bnQTW9V61jo
Akkor felőlem jöhet.
Splinter Cell is jöhet meg az Uncharted, többit is megnézném de ezeket nagyon várom.
Warcraft érdekel, a többire is kíváncsi vagyok természetesen (kivéve resident evil), de a Warcraft az amit nagyon szeretnék, hogy ne csesszenek el
14#: Ott a jó kérdés! A téma engem is nagyon érdekelne, de ha már több helyen is volt említve Neill Blomkamp (District 9, Elysium), akkor én az ő kezébe adnám a project-et, mert a stílusa pont illik a sztorihoz (mind a vizualitást tekintve, mind azt, hogy a lényeg a személyiségfejlődésen, erkölcsi, politikai, stb. kérdéseken, a helyzet súlyosságán és a drámaiságon van a játékban is és az úriember előző alkotásaiban egyaránt)!
Ami innen legjobban érdekelne, az a Bioshock, a Halo meg az Uncharted (a jelenkor akciófilmjeinek videó játékos változatai már nem mozgatnak meg annyira)!
VAAAAGY! Egy 18+os HBO sorozat belőle.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.