GDC 2008: Független fejlesztők a játékiparról

  • Írta: fojesz
  • 2008. február 19.
  • Érdekesség
Link másolása
Két független fejlesztőcsapat fejtette ki véleményét a játékiparról az idei GDC keretein belül megrendezett Indie Games Summit alatt.
Két független fejlesztőcsapat fejtette ki véleményét a játékiparról az idei GDC keretein belül megrendezett Indie Games Summit alatt.

A flOw-t jegyző thatgamecompany-t Kellee Santiago, az Everdy Shoterről ismert Queasy Games-t pedig John Mak képviselte a rendezvény során, állításuk szerint pedig sok fejlesztő inkább arra törekszik, hogy az adott játék hosszabb legyen, a minőség pedig sokszor csak másodlagos tényező.

"X-játék jobb, mint Y-játék, mert X-játék húsz óra játékidőt nyújt, Y-játék pedig - bár meglehetősen jó kis cím - csak tizet. A szabadon bejárható világgal rendelkező programok általában sokkal jobbnak számítanak, csak mert szinte a végtelenségig lehet velük játszani. A Katamari Damacy-t például rövidsége miatt kritizálták, holott én sokkal többet játszottam vele, mint a God of War II-vel - félreértés ne essék, az is egy nagyon jó játék! Arra próbálok rávilágítani, hogy a játékfejlesztők többségénél manapság inkább a mennyiség számít a minőség helyett."

Santiago a játékok történetéről is kifejtette véleményét. "Ahelyett, hogy apró, de igazán fontos részleteket tennénk egy-egy játékba, próbáljuk minél jobban nyújtani. Ez rengeteg időt vesz el tőlünk, amit sokkal fontosabb dolgokra is fordíthatnánk." Mak úgy gondolja, hogy nem a játékok újrajátszhatósági értéke a fontos: "Egy játék úgy is lehet jó, ha azt egyszer játszod végig, de mindig emlékezni fogsz rá - számomra ez a fontos."
5.
5.
tjames
Letölthető új tartalmak kellenek....
3.
3.
LonGleY
Az újrajátszhatóságnak akkor van értelme, ha többet és többet nyújt az erősebb és erősebb szörnyeken kívül. A tartalom, meg a részletek sokkal fontosabbak, gyakorlatilag elmondták a véleményem a hírben.



Szívesebben emlékszem az apró, de tökéletesen komponált részletekre, ötletekre, beszélgetésekre egy játékban, mint arra, hogy mennyi időt baxtam el rá...
3.
3.
LonGleY
...mert itt nem az idő feltétlen elbaxása a cél!
2.
2.
kenny22
engem nem igazán érdekel az újrajátszhatóság ha a játékidő 50 óránál több! De abban az esetben amikor csak 6 órát raknak be, ami elég vicces és felháborító(!), akkor lehessen legalább 10 szeres újrajátszhatóságot biztosítani.
1.
1.
TedThomas
Hát szerintem nagyon is sokat számít az újra játszhatóság! Főleg manapság amikor az új játékok 10 ezer felett vannak:(

De pl a két említett játékot már többször is végig toltam. Na azok tényleg felejthetetlenek. A Katamari meg kapó univerzumával akármikor letudok ülni játszani.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...