Két független fejlesztőcsapat fejtette ki véleményét a játékiparról az idei GDC keretein belül megrendezett Indie Games Summit alatt.
Két független fejlesztőcsapat fejtette ki véleményét a játékiparról az idei GDC keretein belül megrendezett Indie Games Summit alatt.
A flOw-t jegyző thatgamecompany-t Kellee Santiago, az Everdy Shoterről ismert Queasy Games-t pedig John Mak képviselte a rendezvény során, állításuk szerint pedig sok fejlesztő inkább arra törekszik, hogy az adott játék hosszabb legyen, a minőség pedig sokszor csak másodlagos tényező.
"X-játék jobb, mint Y-játék, mert X-játék húsz óra játékidőt nyújt, Y-játék pedig - bár meglehetősen jó kis cím - csak tizet. A szabadon bejárható világgal rendelkező programok általában sokkal jobbnak számítanak, csak mert szinte a végtelenségig lehet velük játszani. A Katamari Damacy-t például rövidsége miatt kritizálták, holott én sokkal többet játszottam vele, mint a God of War II-vel - félreértés ne essék, az is egy nagyon jó játék! Arra próbálok rávilágítani, hogy a játékfejlesztők többségénél manapság inkább a mennyiség számít a minőség helyett."
Santiago a játékok történetéről is kifejtette véleményét. "Ahelyett, hogy apró, de igazán fontos részleteket tennénk egy-egy játékba, próbáljuk minél jobban nyújtani. Ez rengeteg időt vesz el tőlünk, amit sokkal fontosabb dolgokra is fordíthatnánk." Mak úgy gondolja, hogy nem a játékok újrajátszhatósági értéke a fontos: "Egy játék úgy is lehet jó, ha azt egyszer játszod végig, de mindig emlékezni fogsz rá - számomra ez a fontos."
A flOw-t jegyző thatgamecompany-t Kellee Santiago, az Everdy Shoterről ismert Queasy Games-t pedig John Mak képviselte a rendezvény során, állításuk szerint pedig sok fejlesztő inkább arra törekszik, hogy az adott játék hosszabb legyen, a minőség pedig sokszor csak másodlagos tényező.
"X-játék jobb, mint Y-játék, mert X-játék húsz óra játékidőt nyújt, Y-játék pedig - bár meglehetősen jó kis cím - csak tizet. A szabadon bejárható világgal rendelkező programok általában sokkal jobbnak számítanak, csak mert szinte a végtelenségig lehet velük játszani. A Katamari Damacy-t például rövidsége miatt kritizálták, holott én sokkal többet játszottam vele, mint a God of War II-vel - félreértés ne essék, az is egy nagyon jó játék! Arra próbálok rávilágítani, hogy a játékfejlesztők többségénél manapság inkább a mennyiség számít a minőség helyett."
Santiago a játékok történetéről is kifejtette véleményét. "Ahelyett, hogy apró, de igazán fontos részleteket tennénk egy-egy játékba, próbáljuk minél jobban nyújtani. Ez rengeteg időt vesz el tőlünk, amit sokkal fontosabb dolgokra is fordíthatnánk." Mak úgy gondolja, hogy nem a játékok újrajátszhatósági értéke a fontos: "Egy játék úgy is lehet jó, ha azt egyszer játszod végig, de mindig emlékezni fogsz rá - számomra ez a fontos."
Szívesebben emlékszem az apró, de tökéletesen komponált részletekre, ötletekre, beszélgetésekre egy játékban, mint arra, hogy mennyi időt baxtam el rá...
De pl a két említett játékot már többször is végig toltam. Na azok tényleg felejthetetlenek. A Katamari meg kapó univerzumával akármikor letudok ülni játszani.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.