A tavalyi sikerek után idén is megrendezésre került a Game Developers Forum, Magyarország legnagyobb játékokkal foglakozó szakmai eseménye.
A tavalyi sikerek után idén is megrendezésre került a Game Developers Forum, Magyarország legnagyobb játékokkal foglakozó szakmai eseménye.
A helyszín ezúttal a MOM Park volt, ahol két moziterem és a multiplex előcsarnoka állt a rendezvényre látogatók rendelkezésére. Az előadók között akadtak régi ismerősők: Cevat Yerli (CryTek) és Szalacsi Botond (Eidos Hungary) például már tavaly is tartott előadást, s míg több tavalyi stúdió ezúttal nem képviseltette magát, jöttek a helyükre újak.
A legnagyobb szenzáció és újdonság értelemszerűen Dr. Micheal Capps (Epic Games) bemutatói voltak. A megnyitó után negyed órán keresztül láthattuk mozgás közben a Gears of War második részét. Semmi szöveg, csak a játék második pályája. Erről ugyan korábban már mindenki láthatott egy körülbelül kétperces trailert, a pálya maradék részét viszont most mutatták be másodjára a világon! Felvételt nem tudtunk készíteni, de higgyétek el, a trailerben bemutatkozó hangulat és látvány csekélység ahhoz képest, amit mi akkor láttunk - Capps szerint pedig az is csekélység, amit mi láttunk, a végleges változat még durvább lesz! Az úriember egyébként délután újra visszatért, és a multiplatform fejlesztések kockázatairól tartott előadást.
A CryTek is kétszer tartott bemutatót: először Cevat Yerli beszélt a játékgrafika jövőjéről, délután pedig a Crysis készítéséről beszélt Sten Huebler és Bernd Diemer. Yerli szerint egyébként 2011-2012-ben várható az újabb generációváltás, s addig a Crysis által is képviselt grafikai színvonal lesz a csúcs kisebb-nagyobb módosításokkal. Érdekes prezentációt láttunk még Fodor Tamástól a Digital Reality saját fejlesztésű movie editoráról, Kozák Tamástól (Invictus Games) az ázsiai piacra történő játékfejlesztésről többek között. Összességében minden előadás nagyon jó volt, csak sajnos egyszerre kettő ment két teremben, így mindegyiken mi sem lehettünk ott.
A szünetekben a pihenés, illetve a kaja- és folyóügyek elintézése után körbenézhettünk a kiállított standokon. A reklámanyagok végigböngészése mellett munkakeresésre is lehetőség nyílt, továbbá a kiállított konzolokon Ninja Gaiden 2, Dark Sector, FIFA, Bourne Conspiracy és Devil May Cry 4 várta a szórakozni vágyókat, de csúcskategóriás számítógépen lehetett Crysis-t és igazi gamer notebook-on Team Fortress 2-t játszani.
Kisebb hibái ellenére idén is remekül sikerült a Game Developers Forum. Annak, akit valóban érdekel a játékfejlesztés, mindenképpen érdemes volt kifizetnie a borsos belépőjegy árát, aki pedig szenzációs játékbemutatókra vágyott... nos, kicsit hoppon maradt. Hamarosan képes beszámolóval térünk vissza, amint eljutnak hozzám a kísérő kolléga által készített fotók.
A helyszín ezúttal a MOM Park volt, ahol két moziterem és a multiplex előcsarnoka állt a rendezvényre látogatók rendelkezésére. Az előadók között akadtak régi ismerősők: Cevat Yerli (CryTek) és Szalacsi Botond (Eidos Hungary) például már tavaly is tartott előadást, s míg több tavalyi stúdió ezúttal nem képviseltette magát, jöttek a helyükre újak.
A legnagyobb szenzáció és újdonság értelemszerűen Dr. Micheal Capps (Epic Games) bemutatói voltak. A megnyitó után negyed órán keresztül láthattuk mozgás közben a Gears of War második részét. Semmi szöveg, csak a játék második pályája. Erről ugyan korábban már mindenki láthatott egy körülbelül kétperces trailert, a pálya maradék részét viszont most mutatták be másodjára a világon! Felvételt nem tudtunk készíteni, de higgyétek el, a trailerben bemutatkozó hangulat és látvány csekélység ahhoz képest, amit mi akkor láttunk - Capps szerint pedig az is csekélység, amit mi láttunk, a végleges változat még durvább lesz! Az úriember egyébként délután újra visszatért, és a multiplatform fejlesztések kockázatairól tartott előadást.
A CryTek is kétszer tartott bemutatót: először Cevat Yerli beszélt a játékgrafika jövőjéről, délután pedig a Crysis készítéséről beszélt Sten Huebler és Bernd Diemer. Yerli szerint egyébként 2011-2012-ben várható az újabb generációváltás, s addig a Crysis által is képviselt grafikai színvonal lesz a csúcs kisebb-nagyobb módosításokkal. Érdekes prezentációt láttunk még Fodor Tamástól a Digital Reality saját fejlesztésű movie editoráról, Kozák Tamástól (Invictus Games) az ázsiai piacra történő játékfejlesztésről többek között. Összességében minden előadás nagyon jó volt, csak sajnos egyszerre kettő ment két teremben, így mindegyiken mi sem lehettünk ott.
A szünetekben a pihenés, illetve a kaja- és folyóügyek elintézése után körbenézhettünk a kiállított standokon. A reklámanyagok végigböngészése mellett munkakeresésre is lehetőség nyílt, továbbá a kiállított konzolokon Ninja Gaiden 2, Dark Sector, FIFA, Bourne Conspiracy és Devil May Cry 4 várta a szórakozni vágyókat, de csúcskategóriás számítógépen lehetett Crysis-t és igazi gamer notebook-on Team Fortress 2-t játszani.
Kisebb hibái ellenére idén is remekül sikerült a Game Developers Forum. Annak, akit valóban érdekel a játékfejlesztés, mindenképpen érdemes volt kifizetnie a borsos belépőjegy árát, aki pedig szenzációs játékbemutatókra vágyott... nos, kicsit hoppon maradt. Hamarosan képes beszámolóval térünk vissza, amint eljutnak hozzám a kísérő kolléga által készített fotók.
http://zsir.blog.hu/2008/05/21/gdf_game_developer_forum_beszamolo_1
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.