Megérkezett a HardOCP mindenre kiterjedő tesztje a Doom3 hardverigényével kapcsolatban. Először is alapszinten leírják a különböző hardvereszközök hatását a sebességre, hogy melyik generációs -és típusú cucc milyen képminőségbeli változásokat eredményez, láthatjuk a különbséget az egyes grafikai minőségi szintek között, végül pedig grafikonokon mutatják be, hogy az egyes grafikus kártyák (és processzorok) milyen eredményeket értek el, melyből körülbelül mindenki leszűrheti, hogy az ő konfigurációja hogy fog teljesít majd.
A Doom3 négy különböző látányszintet ismer:
Low Quality: ez a 64 megabájtos kártyáknál lesz alapértelmezett mód, és a minimum konfigurációt épphogy megütő masináknál. Az 512x512-nél nagyobb textúrákat leminősítik, valamint a specular mapok is csak 64x64-esen jelennek meg. Geforce 4 MX 440-el ebben a módban szinte gond nélkül játszhatunk, és még így is nagyon szép a játék!
Medium Quality: a 128 megabájtos középkategóriás videókártyákhoz lett igazítva ez az üzzemmód, azonban remek kompromisszumot nyújt, ugyanis minősége nagyban megegyezik a High és a magasabb minőségi szintekkel. Minden úgy jelenik meg, a textúrák teljes méretükben pompáznak, azonban tömörítik a specular, diffuse és a normal mapokat. Ez minőségromlást nem eredményez, azonban a tömörítés utóhatásaként néhol grafikai hibáknak lehetünk majd tanúi, ennek ellenére ez a legvonzóbb mód, hiszen eg Geforce 4 TI 4600-ason egy AMD 2500+ -os processzorral átlag 40 feletti FPS-eket hozott!
High Quality: ebben a módban semmit nem tömörítenek, ezzel nyilván lassabb, de az előző módban előfordulú grafikai hibák megszűnnek. Mivel nincs tömörítés, ez a mód a 256 megás kártyáknál kerül be alapértelmezettként, valamint élből berakja magának a 8x anizotrópikus szűrést. Tökéletesen játszható lesz egy izmosabb processzorral és Radeon 9700 -és a feletti kártyákkal.
Ultra Quality: ez a Doom3 maximuma, a látvány netovábbja, de csak 512 megabájtos kártyáknál kerül be alapból, ettől függetlenül természetesen mindenki kipróbálhatja. Minden textúra és effekt teljes részletességében, teljesen tömörítetlenül jelentkezik a képernyőn, így a grafikus memória igény mintegy 500 MB-ra ugrik, így csak a fent említett memóriamennyiséggel rendelkező kártyák tudják majd döcögésmentesen elvinni a hátukon.
A teszt tanúsága, hogy a Doom3 kinézete szinte független a felbontástól. Iszonatosan jól néz ki 640x480-ban, feljebb pedig közel áll a renderelt videók minőségéhez. A játék jobban fut AMD prcesszorokon, mint INTEL-en, itt is az Athlon 64 az ideális platform. Csakugyan fürgébb az új Végzet az nVidia grafikus kártyáin, ideális egy Geforce 6800 Ultra, de persze ilyen szinten már tulajdonképpen mindegy, hogy X800 vagy Geforce. A játék simán elfut egy Geforce 4 MX440-esen, ahogy Carmack ígérte, és szép is, és jó is! Elmondhatjuk, hogy a programozó zseni és társai ismét remek munkát végeztek, a látvány nem hasonlítható egyetlen korábbi játékhoz sem (felejtsétek el a Far Cry-t, de tényleg!). Már csak pár nap a megjelenésig.
Nem azt mondom, hogy félévente kell rákölteni 100 rongyokat, hanem azt, hogy egyszer kell beruházni egy csúcskategóriás zsugára és az elég lesz sokáig, min 2-3 évig!
2.Doom 3 abszolút nem izgat.Az egy dolog hogy végig fogom persze tolni,de egyszerűen nem vagyok hajlandó most egy holmi játék miatt súlyos pénzeket nyomni a gépbe..:D
3.Az előző hozzászólásomat úgy értelmezd,hogy egy R9600XT bőven elég lesz még másfél-két évig kb.1024x768-800x600as felbontásokra élvezhető FPS értékek mellett.Annyira nem vagyok nagy gamer hogy azon búslakodjak,hogy egy játék nem megy mindent a maximumra húzva..
Aztán,másfél-két év múlva meg úgyis gépcserét tervezek..
Avium: így van. Viszont most szerintem nagyon kell figyelni a Radeon 9800 kategóriás videókártyákat, szerintem 1 hónap múlva olyan jó árban lesznek, hogy le kell csapni rá!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.