Charlie Wiederhol, a 3D Realms egykori munkatára előállt az igazsággal, elmesélte, hogy miért is tartott ennyire hosszú ideig a Duke Nukem Forever fejlesztése.
Charlie Wiederhold, a 3D Realms egykori munkatára előállt az igazsággal, elmesélte, hogy miért is tartott ennyire hosszú ideig a Duke Nukem Forever fejlesztése.
Charlie Wiederhold a blogján (Gaming is Stupid) közölt egy történetet, amelyből kiderül, hogy miért is tartott ennyire hosszú ideig a Duke Nukem Forever fejlesztése. Az úriember 1998-tól 2006-ig dolgozott a 3D Realms műhelyében, így talán tudhat egy-két dolgot, ami mások előtt rejtve maradt egészen mostanáig.
Az egész a 2001-es E3-on kezdődött, ahova meghívták az Epic és a 3D Realms néhány emberét, valamint azokat, akik eddig nem dolgoztak a DNF-en, csak az előző epizódon. A titkos találkozón jelen volt Scott Miller, George Broussard, Cliffy B, Mark Rein, Tim Sweeney, Levelord, Allen Blum, Keith Schuler, Charlie Wiederhold, Brandon Reinhart, Mike Wilson, Todd Replogle és Ken Silverman.
A terv egyszerű volt...el kellett készíteni a történelem legtovább fejlesztett játékát, amely megjelenésekor még sikeres is lehet. Ezen a projekten tudtak gyakorolni a fejlesztők, megoszthatták egymással tapasztalataikat, észrevételeiket. A 3D Realms dolga annyi volt, hogy az itt megszerzett tapasztalatokat más játékokban kamatoztassam ezzel pénzt teremtve, az Epic dolga pedig az volt, hogy szorosan együttműködjön a céggel, ennek köszönhetően ott tesztelte a különböző motorjait. Ez mindkét cégnek kedvező üzletnek bizonyult, fenntartották a fejlesztés látszatát, elhitették a közönséggel, hogy itt bizony kemény munkálatok folynak.
Wiederhold bejegyzése alapján a jelenlévők nem riadtak vissza az erőszaktól sem, ugyanis mindenkinek alá kellett írni egy szerződést, hogy hajéandó ebben az üzletben részt venni és nem fognak szólni senkinek sem a találkozó történtektől. Ha valakinek bármilyen kivetnivalója támadt az összeesküvés ellen, akkor a testi sértéstől sem riadtak volna vissza az ott jelenlévők. Charlie írása alapján kénytelen volt aláírni a papírokat, s egészen 2006-ig dolgozott is projekten, ám úgy érezte, hogy nyilvánosságra kell hozni a titkot. A titkot, amellyel sokunkat megtévesztettek.
Vajon igaz, amit Charlie Wiederhold leírt, vagy pedig csak kitalálta az egészet? Valóban összefogtak a fejlesztők, és 12 éven keresztül fenntartották a látszatát annak, hogy fejlesztik a játékot? Létezett valaha a Duke Nukem Forever játszható verziója, egyáltalán dolgoztak rajta? Ha igen, akkor ez az egész ismélt egy reklámfogás? Rengeteg kérdés felmerül az emberben ilyenkor, de talán egyszer fény derül az igazságra, hacsak nem ez az.
Charlie Wiederhold a blogján (Gaming is Stupid) közölt egy történetet, amelyből kiderül, hogy miért is tartott ennyire hosszú ideig a Duke Nukem Forever fejlesztése. Az úriember 1998-tól 2006-ig dolgozott a 3D Realms műhelyében, így talán tudhat egy-két dolgot, ami mások előtt rejtve maradt egészen mostanáig.
Az egész a 2001-es E3-on kezdődött, ahova meghívták az Epic és a 3D Realms néhány emberét, valamint azokat, akik eddig nem dolgoztak a DNF-en, csak az előző epizódon. A titkos találkozón jelen volt Scott Miller, George Broussard, Cliffy B, Mark Rein, Tim Sweeney, Levelord, Allen Blum, Keith Schuler, Charlie Wiederhold, Brandon Reinhart, Mike Wilson, Todd Replogle és Ken Silverman.
A terv egyszerű volt...el kellett készíteni a történelem legtovább fejlesztett játékát, amely megjelenésekor még sikeres is lehet. Ezen a projekten tudtak gyakorolni a fejlesztők, megoszthatták egymással tapasztalataikat, észrevételeiket. A 3D Realms dolga annyi volt, hogy az itt megszerzett tapasztalatokat más játékokban kamatoztassam ezzel pénzt teremtve, az Epic dolga pedig az volt, hogy szorosan együttműködjön a céggel, ennek köszönhetően ott tesztelte a különböző motorjait. Ez mindkét cégnek kedvező üzletnek bizonyult, fenntartották a fejlesztés látszatát, elhitették a közönséggel, hogy itt bizony kemény munkálatok folynak.
Wiederhold bejegyzése alapján a jelenlévők nem riadtak vissza az erőszaktól sem, ugyanis mindenkinek alá kellett írni egy szerződést, hogy hajéandó ebben az üzletben részt venni és nem fognak szólni senkinek sem a találkozó történtektől. Ha valakinek bármilyen kivetnivalója támadt az összeesküvés ellen, akkor a testi sértéstől sem riadtak volna vissza az ott jelenlévők. Charlie írása alapján kénytelen volt aláírni a papírokat, s egészen 2006-ig dolgozott is projekten, ám úgy érezte, hogy nyilvánosságra kell hozni a titkot. A titkot, amellyel sokunkat megtévesztettek.
Vajon igaz, amit Charlie Wiederhold leírt, vagy pedig csak kitalálta az egészet? Valóban összefogtak a fejlesztők, és 12 éven keresztül fenntartották a látszatát annak, hogy fejlesztik a játékot? Létezett valaha a Duke Nukem Forever játszható verziója, egyáltalán dolgoztak rajta? Ha igen, akkor ez az egész ismélt egy reklámfogás? Rengeteg kérdés felmerül az emberben ilyenkor, de talán egyszer fény derül az igazságra, hacsak nem ez az.
"It's an old joke by Charlie Wiederhold."
Joe Siegler - 3D Realms Staff
Ma már lehet csak a "futottak még" kategóriába férne bele ha megjelenne akármilyen néven.
Akkor kéne vele foglalkozni, ha megjelenik, addig meg kit érdekel. Az ígéret ingyen van, a kiadónak nem kerül semmibe!
Valószínüleg jót röhögtek azokon akik írtak róla, hogy most majd mindjárt megjelenik...persze...
Dobtak az újságoknak (netes, papír) kis csontot amin ők jól elrágódtak. Közben azok akik tényleg letettek játékot az asztalra 10-ed annyi publicitást nem kaptak mint ez a szar DNF.
Amúgy kicsit erős, amit Charlie Wiederhold mesélt, de végül is minek kellett ehhez egy soha el nem készülő játékot bejelenteni?
Bocs, hogy ilyen sokat írtam...
Az az igazság bénák voltak, 6 millo duke változatot adtak ki GB-re ps-re meg mitomén mire, ahelyett, hogy a lényegre koncentráltak volna. Annyira lassuak voltak mire valamit elértek, kb elavult lett a játék, programozni meg nem ment az uj motorokra :P .....
Érdekes az EPIC kiadott 2 GOW részt ami odabasz mindent, ennyi idö alatt DUKE-bol 2 screent, és 2 trailert sikerült prezentálni, ugyhogy ne magyarézkodjanak.
A téma meg kb unalamas, már rég volt DUKE annyira már nem is érdekel jött jobb, és sokszor jött jobb, mig ezek csak néhány kitudja ingame shootot prezentáltak.. ennyii
nem vagyok egy nylevész, de ez még az én szememet is szúrja :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.