Egy friss tanulmány szerint az erőszakos játékok nem növelik, hanem csökkentik a feszültséget a játékosokban - ez az első tudományos bizonyíték.
Egy friss tanulmány szerint az erőszakos játékok nem növelik, hanem csökkentik a feszültséget a játékosokban - ez az első tudományos bizonyíték.
A tudósok jó része általában a másik oldalról közelíti meg a kérdést; azt próbálja meg bebizonyítani, hogy aki rendszeresen Call of Duty-zik, abból idővel - ha szeretné, ha nem - dühöngő vadállat lesz. A Texas A&M viszont azt a teóriát boncolgatta, amit egyébként is sokan feltételeztek: a videojátékok segítenek az agresszió levezetésében.
Dr. Christopher J. Ferguson, a kutatás vezetője szerint a feltételezéseket - ha nem is 100 százalékosan biztosan, de - sikerült bebizonyítaniuk. Százhárom felnőtt embert kértek meg valamilyen frusztráló feladat végrehajtására, majd véletlenszerűen valakit elküldtek videojátékokkal játszani, valakit pedig nem. A videojátékosok közül valaki erőszakos programot kapott, valaki nem, az előbbiek között pedig akadtak olyan játékok, amelyekben hőst alakíthatott a játékos, míg némelyik címben a gonosz bőrébe bújhatott.
Ferguson szerint azon játékosok esetében, akik valamelyik erőszakos játékot kapták, csökkent az előző frusztráló feladat keltette ellenséges érzések és a depresszió mértéke. A tudós azt is megjegyezte: ez az igazi játékosoknak eddig sem volt újdonság, mások viszont kételkedtek benne, a tanulmány viszont rávilágíthat majd a játékok ezen oldalára, és a jövőben akár az is előfordulhat, hogy terápiák során alkalmazzák a videojátékokat.
A tudósok jó része általában a másik oldalról közelíti meg a kérdést; azt próbálja meg bebizonyítani, hogy aki rendszeresen Call of Duty-zik, abból idővel - ha szeretné, ha nem - dühöngő vadállat lesz. A Texas A&M viszont azt a teóriát boncolgatta, amit egyébként is sokan feltételeztek: a videojátékok segítenek az agresszió levezetésében.
Dr. Christopher J. Ferguson, a kutatás vezetője szerint a feltételezéseket - ha nem is 100 százalékosan biztosan, de - sikerült bebizonyítaniuk. Százhárom felnőtt embert kértek meg valamilyen frusztráló feladat végrehajtására, majd véletlenszerűen valakit elküldtek videojátékokkal játszani, valakit pedig nem. A videojátékosok közül valaki erőszakos programot kapott, valaki nem, az előbbiek között pedig akadtak olyan játékok, amelyekben hőst alakíthatott a játékos, míg némelyik címben a gonosz bőrébe bújhatott.
Ferguson szerint azon játékosok esetében, akik valamelyik erőszakos játékot kapták, csökkent az előző frusztráló feladat keltette ellenséges érzések és a depresszió mértéke. A tudós azt is megjegyezte: ez az igazi játékosoknak eddig sem volt újdonság, mások viszont kételkedtek benne, a tanulmány viszont rávilágíthat majd a játékok ezen oldalára, és a jövőben akár az is előfordulhat, hogy terápiák során alkalmazzák a videojátékokat.
amúgy is erre ki nem jött rá eddig? én mindig is a feszültség levezetése miatt (vagy persze csak szimpla szórakozásból) játszottam. miért növelné a feszkót egy játék? nem értem. egyébként is inkább költsenek arra hogy kifejlesszék a rák ellenszerét :d
Imádok játszani mindenféle "ölöm-gyilkolom", "hentes" játékkal és tényleg marha nyugodt, türelmes ember vagyok.
Tehát ha valaki felidegesít titeket, csak indítsátok el a GTA4-et és akit először megpillantotok, kapjátok fejen egy páncéltörővel (amit persze a zsebből elő lehet rántani) xD
esetleg hátulról szétverni a fejét ez alapvetően feszültség levezető vagy én vagyok pszihopata?
Ez a vita kezd kicsit olyan lenni, mint például az élelmiszereknél, hogy egyszer azt mondják, ne együnk tojást, mert milyen rossz, másszor meg napi legalább 3 tojás ajánlott...
Ninja Gaiden 2, mutasd meg mit tudsz
(ui: bocs a duplapostért, 2 óra eltelt 2 írásom közt és nem jött egy komment sem, ezt pedig cask most vettem észre...)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.