A Comic-Conon demózta először a Bioware a nagy sikerű szerepjátékuk folytatását, a Dragon Age 2-t. A résztvevők között eléggé vegyes fogadtatásban részesült.
A Comic-Conon demózta először a Bioware a nagy sikerű szerepjátékuk folytatását, a Dragon Age 2-t. A résztvevők között eléggé vegyes fogadtatásban részesült. A kipróbálható változat Xbox 360-on futott, alig tartott tovább 5 percnél, a legszembetűnőbb különbség, hogy eléggé könnyű volt az eredeti játékhoz képest. Az új harcrendszer eléggé intuitív és egyszerű. Főhősünk Hawke, női mágus társával aprított a Darkspawn hordáit, nem lesz lehetőségünk az Origins karaktereit áthozni, sem egyedi fizimiskát kreálni. A történet továbbra is masszív, háttértörténetünk annyi, hogy mi vagyunk Lothering túlélői, ezáltal már bajnokként tekintenek ránk az emberek.
Milyen más változások várhatóak a Dragon Age 2-től?
Milyen más változások várhatóak a Dragon Age 2-től?
- Hősünk nem néma, minden szövegét szinkron szólaltatja meg, mégpedig a Mass Effectekben hallható Commander Shepherd hangján. Aki az első játékban ezt hiányolta, annak markáns újdonságnak számít. S nem csak a párbeszédeknél, de játék közben is kommentálja az eseményeket Hawke.
- Párbeszéd-fa: Ez is hasonló a Mass Effecthez. De ikonok rejlik a választható mondatok mellett, hogy milyen hangsúllyal adja azt elő hősünk. Kapunk egy egy egyfajta összefoglaló opciót is, ha esetleg lemaradtunk volna egy-két szóváltásról.
- Elbeszélés: A Dragon Age 2 eltávolodik a hosszú, sztenderd narratíváktól, lecseréli azt keretes narratívákra. A mesemondók hajlamosak eltúlozni a mesélést, ahol minden a harcban csúcsosodik ki, ami nem egészen követi hűen a valóságot. Ha szeretnénk, némely esetben el is kerülhetjük a vérrontást.
- Grafika: hasonlóan az sajátos elbeszéléshez, a Bioware itt is követi a játék megváltozott stílusát, és úgy tűnik minden, mintha egy filmben lennénk. Ha az első képeken nem is látszik, de jelentősen javítottak a grafikus motoron, sőt mindhárom platformon ugyanúgy fog kinézni, tehát nem lesz különbség a PC-s és a konzolos verziók között. Sőt, sokkal véresebb lesz, mint az elődje. Szinte minden küzdelem vérben úszik.
- Játékmenet/animáció: Az eredeti játékban, ha küzdelemre került sor, több utasítást kellett kiadnunk csapatunknak, akár a játékot megállítva. A Bioware szerint ez túl mechanikus, ezért a folytatásra minden gördülékenyebbé tettek. A harc inkább olyan, mintha egy akció-RPG-ben lennénk, a játék inkább Lotr: Return of the King, mint Baldurs Gate. Képességek és szüneteltetés persze továbbra is van, a hardcore RPG rajongóknak talán nem fog tetszeni ez a megoldás. Ugyanakkor új játékosokat is megnyerhetnek, akik szeretik azt érezni, hogy nagyobb befolyással rendelkeznek karakterük felett, semmint a háttérben futó kockadobásokra hagyatkozni. Továbbra is képesek vagyunk a party tagja között váltani.
- Kivégző mozdulatok: már a mágusok is rendelkeznek ilyesmivel, Gandalf módjára pontot téve a delikvensek életére
Ez a mondat így helyes...
És persze, hogy viszik, mert Super Mario szint a kihívás faktora, egy szellemi fogyatékos is csukot szemmel kitolja egy fél délután alatt.
Vegyenek példát az Ubisoftról: elkészítették a PoP: The Forgotten Sands-et, és annak ellenére, hogy ma már inkább van igény a nyitott világú játékokra, ők mégis a lineáris játékmenetet vették elő, és ezt abszolút mértékben jól is tették, sikerült visszahozni az igazi PoP élményt és kielégíteni a rajongókat, ráadásul piszkosul jól fogy a polcokról. Amikor meg szabadon bejárható világot akarnak fejleszteni, akkor pedig előveszik az AC-t és készítenek egy újabb zseniális játékot. Passz. Ennyi. Taps.
A Dragon Age készítői is döntsék már el: Mass Effectet csinálnak vagy vagy pedig ezt.
Mondhatni nem nagyon örülök a hírnek.
- Nem tetszik az, hogy véresebb lesz. Én ezt kikapcsoltam az első részben (a cafatok, belsőségek karaktereken való megmaradását).
- Nem tetszik az akció-orientáltság. Szerintem teljes mértékben, tökéletesen nagy befolyással bírtunk a karakterein felett - külön öröm volt számomra, hogy a játékban a TAKTIKÁN volt a hangsúly, hellyel-közzel igenis gondolkodni kellett, hogy egy nehezebb összeütközést hogyan nyerj meg akár úgy, hogy egy karakter sem esik el a csata közben - ezzel arra kárhoztatván, hogy nem használhatjuk a képességeit.
Igenis, egy old-school RPG esetében a "kockadobásoknak" van jelensége -épp ezért volt örömteli a DA:O, hogy mai felhozatalban vissza tudott hozni valamit a régiek jellegzetességeiből.
Én patch telepítése nélkül vittem végig.
- Sokan már a DA:O-nál problémásnak tartották a párbeszédek mennyiséget, nekem szinte még épphogy elég volt - én imádok beszélgetni, minél több van ebből, annál jobb. Jó ez így túlzás, meg voltam elégedve a párbeszédekkel, de többet is el tudtam volna viselni. :)
Sőt, a főhős némasága sem zavart. :)
Nehéz előre véleményt mondani, mert az ME-t is imádom, az pedig bár egy csomó (nem kevés) RPG elemet hordoz magában, de részben egy TPS. Remek, szinte tökéletes játék (számomra), akárcsak a DA:O - a maga területén.
Én eddig egy BIoWare játékban sem csalódtam - és őket ismerve valószínűleg itt sem fogunk, viszont a véleményem az, hogy az ME világát meghagyhatták volna az akció-orientáltnak, Thedas világát pedig a "régies" RPG vonalon.
Kérdés, hogy meddig fog tartani ez a "butítsuk le a játékot a végletekig" hozzáállás. Szomorú lenne, ha ilyen irányba haladna tovább a játékok fejlesztése.
Bár az igazi probléma az, hogy van a sok hülye gyerek, akiknek bőven jó ez a lebutított színvonal és persze, hogy megveszik a játékot. És sajnos ezek az igénytelenek vannak többen....
Amúgy én se örülök annak, hogy lebutítják a DA2-őt. Basszák meg a konzolosok a faszt, így is rengeteg exclusive gamet kapnak, az nem elég? Már butítani kell miattuk játékokat? Hát kurvára tudok örülni.:-/ Butítsák akkor le CSAK konzolra, ahogy az elsőt.
Már látom a harmadik részt, amit majd azzal adnak el, hogy visszatérnek az első rész bevált dolgaihoz.
Sajnos én az első részt sem szerettem tiszta szívből, szerintem ezt már meg sem fogom venni
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.